Pages

Friday, March 6, 2009

VOCI CURATE. Sigur ca Ciutacu are dreptate: el n-a turnat si CNSAS nu l-a informat. Iar mie mi-e sila, cand stiu ca CNSAS a spalat agentii dovediti

Iertăciune cu plecăciuni: n-am turnat!
De Victor Ciutacu
Acum vreo trei anisori, legendarul luptator cu fantasmele comunismului care e Victor Roncea depunea, prin Civic Media, o solicitare de verificare colectiva a sefilor din presa din punctul de vedere al trecutului lor (ne)securist. Extrem de prompt, CNSAS ne-a trimis, tuturor celor de pe lista cea lunga, un soi de somatii, prin care ni se cerea sa producem urgent, cu numar de inregistrare, un set de documente si sa ne prezentam rasi, tunsi, frezati, la o anumita data, la sediul central al institutiei. “Eleganta” solicitare mai cuprindea si o alternativa: cica, daca nu simteam nevoia sa ne spovedim in fata vanatorilor de securisti, eram liberi sa demisionam din functiile de la privatii care ne plateau lefurile.
Disciplinat cum ma stiti, le-am trimis documentele, da’ - vai, ce rusine! - nu am binevoit sa ma prezint la CNSAS, intrucat nu simteam nevoia sa ma justific in fata nimanui. Am ales o baie-n piscina imperiala a hotelului Delphin Palace Lara. Bineinteles ca marea urgenta nu si-a gasit raspuns, cu exceptia circului mediatic, ani de zile, timp in care am ajuns redactor sef, dar aseara am avut surpriza sa primesc un sms de la o colega care ma anunta ca nu sunt nici securist si nici macar turnator dovedit, fapt atestat printr-o lista intreaga de verdicte de necolaborare, care zace de prin decembrie pe site-ul CNSAS. Verdicte pe care n-a binevoit nimeni sa ni le comunice oficial pana acum, la fel ca si somatiile ultimative.
Banuiesc ca, daca (vorba lu’ nea Micky) “ma gaseau astia maior”, aflam asta, pe surse, din Evenimentul Zilei sau Cotidianul. Dat fiind, insa, ca soarta le fu cruda cautatorilor de scheleti prin dulapurile celor nealiniati, nu mai ramane decat de speculat varianta ca as fi activ si nu m-au deconspirat colegii de serviciu:)
P.S. Mi-ar fi placut sa-i gasesc pe lista aia si pe I.T. Morar, TRU sau Radu Moraru. Si, evident, sa primesc instiintarea pe hartie, ca si convocarea la autodemascare.
http://www.ciutacu.ro/

P.S. al meu (V.R.): Si mie, in ce-i priveste pe primii doi! Dar dintre cei mai importanti - chiar chemati la audieri, gen Smaranda Enache - inca mai lipsesc multi de pe lista alba a CNSAS... Iar pe unii ii am chiar eu la dosar. Asa ca astept sa vad ce mai da CNSAS-ul si, dupa aceea, te asigur tizule, ne vom distra pe cinste!

No comments: