Pages

Saturday, December 20, 2008

21 Decembrie 1989

Unde ma aflam pe 21 decembrie, inainte de Romana si Piata Universitatii

19 ani de la jertfa tineretului roman. 19 ani de minciuna a celor care au profitat de eroismul lor. 19 ani de la reocuparea Romaniei de catre agentii Moscovei si mafia masoneriilor. 19 ani de jaf si hotie. 19 ani de nemernicie si ticalosie. 19 ani de indatorare si saracie. 19 ani de batjocuri si umilinte. 19 ani de pruncucideri. 19 ani de spalare de creiere. 19 ani de aversiune concertata si accelerata impotriva fiintei nationale romanesti. 19 ani de Rezistenta organizata. Razboiul nevazut se duce zilnic.
Nu vom uita niciodata cum am strigat liberi pe strazile Romaniei: "Exista Dumnezeu!".

"Nu ne-am luptat pentru jucarii!". Lupta continua.

Detalii: www.civicmedia.ro





Rugaciune - Radu Gyr

Sa stim pe cine aparam si de ce. Dan Stanca-ICR: La Aiud si Canal s-a murit pentru "exhibitionism", pentru "falusuri mai noduroase sau mai uscative"

"Faptul ca pictam falusuri mai noduroase sau mai uscative nu are cum sa mai scandalizeze..."
"Au venit razboiul, comunismul si toate exhibitionismele au inghetat la Aiud sau la Canal"
Dan Stanca - "ziarist crestin"
"Zvastica ma-sii!"
Romania libera
Marti, 12 August 2008
"(...)Expozitia de arta contemporana de la Centrul nostru cultural din New York nu avea cum sa evite o retorica iconoclasta, nonconformista, chiar teribilista, aflandu-se sub semnul suveran al ludicului si al eliberarii de orice conventie.
Sa nu uitam ca unul din artistii marcanti ai noului val, Dumitru Gorzo, a facut de multe ori senzatie prin lucrarile sale cu un explicit caracter sexual.
Faptul ca pictam falusuri mai noduroase sau mai uscative nu are cum sa mai scandalizeze o lume deja dezaxata, care navigheaza pe marile haosului. Si in perioada interbelica avangardistii nostri editau reviste care de care mai scandaloase, una condusa, daca nu gresim, chiar de Geo Bogza, purtand numele popular al organului sexual masculin.
Au venit razboiul, comunismul si toate exhibitionismele au inghetat la Aiud sau la Canal.
(Si eu care am crezut ca la Aiud si Canal s-a stat si s-a murit pentru credinta, pentru crestinism si nationalism. Prostul de mine - vorba unui intarziat -, era vorba de... exhibitionism! - nota mea).
Elita noastra nu a intarziat sa ia apararea artistei, expozitiei, ICR-ului si, evident, lui Horia Patapievici.
Aripa nationalista conservatoare, dar care nu prea stie ce conserva, probabil fostul trecut de cardasie cu ceausismul, a sarit ca arsa si a cerut aproape anchetarea prestigioasei institutii pentru blam adus poporului.
Ne intoarcem in anii ’96-‘97, cand actualul director al ICR era pus la zid pentru celebrul citat dintr-o scrisoare adresata in 1990 lui Alexandru Paleologu (...)"

Asa ii plangea de mila lui Patapievici in Romania libera "persecutatul" Dan Stanca, "ziarist crestin", aparat de alti "ziaristi cre&tini", ca Codrescu Razvan Adolf Vasile Marian Crivat Tarziu, pentru ca Romania fusese reprezentata la New York de o padure de falusuri si de o Maica a Domnului maturatoare, printre alte abjectii.

Dar haideti sa incercam sa gasim impreuna, din "operele" lui Patapievici, acel "citat celebru" la care se refera Dan Stanca, pentru care saracul filosof de "dreapta", "era pus la zid", si atunci ca si acum, de "aripa nationalist conservatoare":

Horia Roman Patapievici
„Politice“, Editura Humanitas
Volum republicat anual de Gabriel Liiceanu

Despre Poporul Român: “Imi e ruşine că sunt român” (dar cine a zis ca e? - nota mea)
„Privit la raze X, trupul poporului român abia daca este o umbra: el nu are cheag, radiografia plaiului mioritic este ca al fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără sira spinării“ – pag. 63.
„Cele 23 de milioane de omuleti patibulari“ – pag. 53.
„românii au devenit un popor de oameni urâti”,
„canalie de facto, românul este un colaborationist bovarizat de ipocrizia aspiratiei la disidenta”,
„gratia, generozitatea, farmecul, ironia, au prea putin contact cu letargia gnostica a materiei din care sunt facuti românii”,
„blândete, toleranta, spirit receptiv, curaj, patriotism – haida-de! Eu nu am vazut nicaieri asa ceva la români”,
„ospitalitatea, modestia, toleranta, rabdarea si alte asemenea minus-virtuti”,
”Toate aceste virtuti sunt în fond vicii de acomodare”,
„oamenii valizi în România de azi sunt tâmpii, flecarii, estropiatii, gângavii si crapulosii”
„ies pe strada si nu vad oameni normali. Ca intr-un cosmar, aproape toti cei pe care îi întâlnesc se bâlbâie, îsi bâtâie ochii, dau din picioare ca apucatii, înjura, se zdrelesc între ei cu placere, vorbesc schimonosit, rostesc idiotenii”,
„daca un român cauta adevarul într-o directie este clar ca acolo nu este nimic de gasit”,
„ce este aceea românul? e o întrebare la care se raspunde prin violenta, ura, sânge si suturi în cur”,
„numai violenta, numai sângele mai poate trezi acest popor de grobieni din enorma-i nesimtire. Ma simt personal jignit de prostia bascalioasa, de acreala invidioasa, de stridenta de toapa a acestei populatii ignare. Fondul ultim al substantei nationale românesti este inadecvarea“,
„Un popor cu substantă tarată. Oriunde te uiti, vezi fete patibulare, ochi mohorîti, maxilare încrîncenate, fete urîte, guri vulgare, trăsături rudimentare“ – pag. 34.
„Românii nu pot alcătui un popor pentru că valorează cît o turmă: după grămadă, la semnul fierului rosu“ – pag. 64.
„România va fi distrusa de rrromâni, care nu pot alcatui un popor, pentru ca valoreaza cât o turma: dupa gramada, la semnul fierului rosu”,
“un neam violent si instabil, deopotriva inactiv si agitat”,
„odata ce te-ai dezgustat de el, poporul român nu îti mai poate face nici macar mila”,
“Nu sunt psihiatru, deci nu pot diagnostica boala de care sufera acest biet bolnav dar, sentimentul de mila crestineasca pe care mi-l stârneste este cât se poate de real. Nu ma mai socheaza nici macar îndemnul la genocid continut în fraza: „23 de milioane de omuleti patibulari”.
Despre Limba Română: „Româna este o limbă în care trebuie să încetăm să mai vorbim sau... să o folosim numai pentru înjurături...“ – pag. 64.
Despre Istoria României: „Toata istoria peste noi a urinat cine a vrut. Când i-au lasat romanii pe daci în formula hibrida straromâneasca, ne-au luat la urina slavii: se cheama ca ne-am plamadit din aceasta clisa, daco-romano-slavi; ma rog. Apoi ne-au luat urinat la gard turcii: era sa ne înecam, asa temeinic au facut-o. Demnitatea noastra consta în a ridica mereu gura zvântata, iar ei reîncepeau (...) apoi ne-au luat la urina rusii, care timp de un secol si-au încrucisat jetul cu turcii, pe care, în cele din urma, având o basica a udului prea mare i-au dovedit”,
„trecutul oricarui român numara un numar nesfârsit de toape si abia doi-trei oameni bine-crescuti. În noi izbucnesc vrând-nevrând, gesturile melo-epileptice, scobitul în nas, scuipatul în farfurie, argumentarea prin înjuraturi, zbieratul cu spume la gura. E o mojicie înnascuta, ceva de taran care, crezând ca poate ajunge boier cu apucaturi de precupeata, s-a instalat nesimtit în casele orasenilor devenind ireversibil si inconstient taranoi. Din cele 80 de procente de tarani autentici raportate între cele doua razboaie, au ramas azi 80% taranoi stricati, precum nu se mai poate face nimic cu zgura ramasa în athanor, nu se mai poate face nimic nici din ei”,– pag. 63.
Despre Sufletul Romanesc: „Puturosenia abisală a stătutului suflet românesc, (...) spirocheta românească îsi urmează cursul pînă la eruptia tertiară, subreptice, topăind vesel într-un trup inconstient, pînă ce mintea va fi în sfîrsit scopită: inima piftie, iar creierul un amestec apos“ – pag. 49.
etc, etc, etc

Iata si alte fapte cu care se poate mandri fiului kominternistul Dionisie Patapievici si pe care le pot apara, cu pieptul lor gol (mai ales cand apari in fotografia de editorial de la Rl descheiat la camasa pana la buric - vezi mai jos), "ziaristii crestini" Dan Stanca si Razvan Codrescu Adolf Marian Vasile Crivat Tarziu:

Omagiu ungurilor revizionisti
Institutul Cultural Român prin Horia Roman Patapievici personal, care a fost insotit de Andrei Plesu, Mircea Mihaies si Brandusa Armanca, l-a premiat, din banii contribuabilului roman, pe presedintele unor televiziuni ungare cu o politica anti-romaneasca fatisa. Este vorba de presedintele DUNA TV, Cselényi Laszlo, care raspunde si de postul subsidiar denumit sugestiv AUTONOMIA TV, si caruia ICR i-a oferit pe 11 decembrie 2007, la Palatul Duna din Budapesta, un premiu in bani de 6000 de euro. Tot atunci i-a fost oferit scriitorului maghiar Esterhazy Peter, cu volumul “Un strop de pornografie maghiara”, premiul cel mare de 10.000 de euro. Din banii "patibularilor"...

Omagiu homosexualilor fara frontiere
Institutul Cultural Român (ICR) Stockholm a fost laureatul premiului Bifrost 2007, decernat de Organizaţia Nordică a Agenţilor Culturali Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender (LGBT), pentru “contribuţii excepţionale” la consolidarea relaţiei dintre comunitatea heterosexuală şi cea homosexuală…
Cu acest prilej, menţionează Mediafax, ICR Stockholm i-a avut ca invitaţi pe Florentina Ionescu, vicepreşedinte al asociatiei homosexualilor "Accept"- România şi Octav Popescu, organizatorul "Bucharest GayFest" - Festivalul Homosexualilor, care au participat la o serie de evenimente din cadrul festivalului european al "Agentilor Culturali" Homosexuali. Tot din banii "patibularilor"...

Vezi si

Sa ne cunoastem scriitorii "ortodocsi": Dan Stanca si Mircea Cartarescu - Orbitor, apologetii "stramba-dreptei" alaturi de Codrescu si bietul Tarziu

"Crestinismul nationalist a facut de-a lungul istoriei mult rau."
Dan Stanca,
Romania libera
Miercuri, 23 Iulie 2008

"Fanariotismul, balcanismul, ortodoxismul si comunismul, toate "lumini venite de la rasarit", ne-au tras mereu inapoi, cu sau fara voia noastra, despartindu-ne de civilizatie. E inutil sa le negam sau sa le consideram o fatalitate. Ele sunt parte din fiinta noastra, sunt subconstientul nostru poate necesar. Unele dintre ele vor trebui eliminate energic... Altele, ca ortodoxia si balcanismul, ar trebui imblanzite, reconvertite, sublimate, transformate din frane ale progresului in marci ale diferentei, ale specificului nostru cultural... Sunt ortodox si balcanic, dar asta nu trebuie sa ma impiedice sa fiu european si cetatean al lumii. Va trebui ca, de maine incolo, psihologia noastra, cu componente ale ei vechi si puternice ca patriotismul, sedentarismul sau faimoasa resemnare mioritica, sa-si revizuiasca notiunile."
Mircea Cartarescu - "Cele doua patrii"
2 ianuarie 2007 - Jurnalul National
(pe vremea cand nu-l deranja ca-si primeste salariul de la securistul de Dan Voiculescu, mai ales ca si "condamnatorul comunismului" Vladimir Tismaneanu scria si publica alaturi de el, ca si acum, la Evenimentul Zilei, si isi primea tainul din aceeasi tescherea hoteasca)

"Mircea Cartarescu este, de departe, cel mai important scriitor care a iesit din literatura postbelica. Exista la el amprenta geniului!"
Nicolae Manolescu

"Orbitor. Aripa dreapta" este o "tâsnire a viitorului în prezentul nostru", una dintre marile carti ale lumii, a spus Gabriel Liiceanu. El a mai spus ca este incintat ca grupul celor care „terorizeaza“ si „manipuleaza“ cultura romana s-a marit cu un membru. Astfel, acum, in opinia directorului Editurii Humanitas, ar fi patru scriitori romani care domina piata cartii prin tirajele vindute: Mircea Cartarescu, Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu si Horia-Roman Patapievici. „Pe lînga cei trei boieri ai mintii, a aparut al patrulea“. Ceilalti, Andrei Plesu („Despre îngeri“) H.R. Patapievici („Omul recent“) si Gabriel Liiceanu („Usa interzisa“).

"Cei mai valoroşi prozatori apăruţi după 1989 sunt,ca să nu rămânem evazivi, Mircea Cărtărescu şi Dan Stanca".
Alex Stefanescu
Romania literara

Idei in Dialog
Director Horia Roman Patapievici
Lecturi formatoare
01 Aprilie 2008
Zece Dan Stanca, zero Radu Aldulescu
"Un substantial interviu cu Dan Stanca (autor exceptional, dar deloc alintat mediatic) reuseste Ion Zubascu in Romania literara nr. 9 din 7 martie. Un scriitor care se dovedeste ca-si citeste cu atentie si respect de breasla criticii, un om cu constiinta profunda a scrisului, moral si smerit pana la autoanihilare, constient, logic si realist pe cat de liric, de permeabil la metafizica si ezoterism. (...)
Cu admirabil, exemplar bun-simt rezolva Dan Stanca intrebarea privind o eventuala „competitie“ cu Mircea Cartarescu. („Ma refer“, precizeaza Zubascu, „la acele pagini din romanele tale in care ai o imaginatie dictatoriala, funambulesca, parca scapata de sub orice control“). „Cred ca intrebarea e deplasata. Nu poti sa fii in competitie cu cineva ale carui carti au fost traduse in peste zece limbi, iar tu in nici una. Dar daca e vorba de o competitie, in sensul cel mai putin competitiv al termenului, atunci ma simt onorat de faptul ca uneori strabatem aceleasi campuri simbolice si zabovim asupra unor metafore inrudite“.
Chapeau! Si asa-mi aduc aminte inca o data ce frumos, cu cat firesc si tandra pretuire confraterna, s-a asezat, cuminte si tacut, in asistenta Mircea Cartarescu anii trecuti, la Bookfest, cand se lansa un roman de Dan Stanca…"

Ohh...

Pai haideti sa vedem impreuna din "campurile simbolice" si "metaforele inrudite" pe care "zabovesc" cei doi scriitori, editori si ziaristi crestini, ba chiar ortodocsi:

Mircea Cartarescu
"Orbitor. Aripa Dreapta"

"Uite cum e cu tara: cica limbricul iese cu fi-su dintr-un cur plin de cacat, ca sa-i arate cum e afara (...). Limbricu-ala mic se gindeste ce se gindeste si dup-aia zice: "Pai, taticule, dac-aici e atit de frumos, de ce trebuie sa traim noi in gaura aia paroas?, in duhoarea aia de cacat, in bezna aia groaznica?" Da' taica-su-i zise rastit: "Fiule, sa nu mai vorbesti asa! Aia-i Patria!"" (pg. 58)
"Pina si-mparatul Nero se spala la cur cu Dero" (pg. 61)
""Avem ciorapi pentru femei cu gauri", de unde discutia trece de la politica la femei, la gaurile lor paroase dintre picioare, la ce sa le faci ca sa le innebunesti... Pe cind unul le zice, a nu stiu cita oara, despre bilutele de rulment pe care si le-a bagat el pe sub pielea pu..i" (pg. 62)
"ii placea sa-si puna degetul pe fund si sa-l miroase apoi" (pg. 84)
"Acolo faceau parintii lui caca si pipi, asa cum el facea la oala (...). In plus, de cite ori un caca-i iesea din fund cadea pleoscaind in apa" (pg. 85)
"Dar toate fetitele si toate femeile aveau o gaura-ntre picioare, care era pasarica lor" (pg. 151)
"dragule... da-mi-o... te rog, te implor, da-mi-o si-n popou...aaaaah! aaaaah!" (pg. 185)
"O fu.. in urechi, o f... in urechi, o f... in urechi" (pg. 191, cei sapte pitici despre Alba ca Zapada)
"altu' pe piz... ma-sii" (pg.199)
"Li s-a urit cu binele, fu... in gura de prosti" (pg. 199)
"nu ne e frica de p... astea" (pg. 199)
"Fu... mama ma-sii de situatie" (pg. 199)
"pastele si grijania ma-sii!" (pg. 199)
"imi bag pu... in regina Angliei" (pg. 241)
"Ma fu... in ea de Casa Alb?" (pg. 241)
"CIA ce cacat e" (pg. 242)
"Cica o armata de spermatozoizi tisnesc dintr-o pu... si merg, voiosi si viteji, printr-un tunel lung si intunecos. Abia asteptau s-ajunga mai adinc, in piz... gagicii, sa-si faca treaba acolo. Ca orice oaste, au trimis o iscoada inainte, sa vada ce si cum. Dupa o vreme iscoada se-ntoarce si striga: "Fratilor, sintem pierduti! Am dat de cacat!"
""Este pu... ciobaneasca? tipul pu... rominesti", recita Dumnezeu cu patos" (pg. 276)
"Era complet gol, cu pectoralii puternici ca doua scuturi si cu sexul erect pe pintecul tare ca piatra, lipsit de buric" (pg. 329)
"Caci sfint era sa lingi cu devotiune scrotul iubitului tau" (pg. 339)
"La rindul ei, femeia primea-n gura calda, rujata, tumefiata de dorinta, capul umed al penisului, pe care-l sugea amintindu-si sfircul matern, din care supsese odata certitudine si ocrotire" (pg. 339)
"Acum ea avea picioarele prinse sub umerii lui, iar barbatul, sprijinit intr-un cot, ii simtea cu degetele pulpele, anusul umed, buzele cleioase ce-i umezeau penisul, pubisul naclait de sudoare" (pg. 341)
"Fesele barbatului izbeau acum ritmic, neiertator. Ouale, vizibile prin punga lor de piele, loveau anusul si fesele femeii, care-ncepu sa scoata strigate aspre si indemnuri obscene, spuse brutal" (pg. 341)
"Nunta spermiei (!) cu ovulul este mandala (!) ce ne deschide-ntelegerea mintuirii" (pg. 343)
"Iar Miriam, israelita, stra-stra-stra-bunica lui Mircea din partea tatalui" (pg. 345)
"Mendebilul avea s-o aduca si pe Silvia, singura de data aceea, si aveau sa se dezbrace amindoi si el avea sa-i vire bara lui de carne in pasaric?" (pg. 360)
"Noi nu-l primeam nici pe popa cind venea cu botezul" (pg. 364)
"Cind se pogoara asupra lor (Duhul Sfint), cum s-a intimplat intr-a cincizecea zi de la inalaarea lui Isus, oamenii prorocesc (sic!) si vorbesc in alta limb?" (pg. 385)
"Vrei sa ne fu... in cur? Mi-am amintit, fulgerator, din bancuri si din palavrageala copiilor.
Homosexualii. Poponarii. Curistii (...). Unii oameni nu si-o bagau in gaura femeilor, ci in fundul altor barbati. Erau cei mai rai dintre toti, caci oamenii mari faceau prostii cu nevestele lor ca sa aiba copii, dar poponarii si-o bagau acolo, in caca, pe unde trageai pirturi, de unde-ti ieseau, citeodata, cind te minca, vermisorii (...) Cica la un closet public un tip si-a dat pantalonii jos sa se pise si tocmai atunci a trecut pe-acolo un homosexual, care i-a infipt-o numaidecit si a fugit. Suparat rau, tipul a luat-o la fuga dupa el, pin-a ajuns intr-o psdure. Acolo i-a pierdut urma, dar a vazut un om stind in pragul unei colibe. "Hei, n-ai vazut pe-aici un poponar fugind?", a intrebat tipul. "Nu, zice omul, dar poate l-o fi vazut nevasta-mea: Ioaneee!". Fiindca si ala era tot un poponar" (pg. 381).
"Printre romini erau mai multi homosexuali decit in toate celelalte popoare, fiindca toate se nascusera din Adam si Eva, numai noi din Decebal si Traian" (pg. 382)
"Si noroiu-asta gros, de caca si pipi, de hirtie de ziar botita, cu care te-ai sters la fund, de muste verzi roind si de viermi grasi suindu-se pe peretii unui closet de tara, din fundul curtii, unde-ti venea sa versi de cum si-arunci ochii in gaura aia puturoasa si colcaitoare, se ridica, incet, in camera lui Dan, acoperind mobilele si jucariile, ingropindu-ne pina la glezne, pina la genunchi, pina la briu, incit fundul gras al Nebunului nici nu se mai vedea, si-apoi urcindu-ne caca si pipi amestecate, din zeci de funduri si pu... si piz..., si mate, pina la git, pina peste gura, peste nari, peste ochi, pina la tavan, dospind acolo o vesnicie si pastrindu-ne vii, inotind, zbatindu-ne, inghitind materia aia imunda." (pg. 381 - 382)
"Dar Biblia este achiropoietica, Mirceo, si la fel povestea vimanelor, a anciliei, a calului de fier si a inelului lui Gyges" (pg. 386)
"un popor din care fiecare cetatean era cu mult mai vestit decit orice ins care facea pipi" (pg. 397)
"Nu mai stiu cum s-ajunga mai repede prin parcuri si prin boscheti, in Cismigiu, la Kogalniceanu, la Unirii, ca sa se-nclesteze lubrici unii de altii, sa ridice nerusinat fustele de piatra, pline de cute, ale muzelor, dezvelindu-le fesele rotunde, sa le trinteasca pe pamintul inghetat si sa le patrunda cu falusurile de metal"
"Pina spre dimineata, barbatii celebri ai neamului, cu hainele intr-o totala dezordine, cu grozave falusuri intaritate, si-au risipit saminta de cuart lichid in vagine de porfir si onix, intre labii de bronz si de ghips, pe tite de piatra si calcar" (pg. 405).
"Ca ma-sii i-a placut sula neagra" (pg. 413);
"Nu-i de mirare ca toti moldovenii de azi ii seamana ca doua picaturi de apa: pitici, peltici si degraba varsatori de singe nevinovat" (pg. 420)
"Sint barbat si femeie, copil si batrin, criminal si ascet, fiara si inger. Sint creier care ejaculeaza si testicule ginditoare" (pg. 445);
Catre Dumnezeu: "Ai scris cu neuronii mei, ai format bucle din venele mele. M-ai proiectat intreg in cartea asta ilizibila, in care Mircea scrie despre Mircea, care scrie despre Mircea" (pg. 445)
"Tineam fiola de Quilibrex, mare si cilindrica asemenea unui penis in erectie (caci in somnul paradoxal, indiferent de continutul visului, penisul ne e intotdeauna erect)". (pg. 454)
"Nici nu termina Ionel de spalat vasele ca se si pomenea cu tovarasa Emilia de la Biroul de Partid peste el, in toale de sex din dantela roza, cu pielea ei numai pistrui, vizibila prin ochiurile de plasa ale ciorapilor, cu titele acum cam cazute, cu nitica burta si ceva vergeturi, dar inca futesa pina la Dumnezeu. Si, una-doua, il tira ca o paienjenita in dormitor, unde incepeau circul si nebunia... "dragule, da-mi-o... te rog, te implor, da-mi-o si-n popou... aaaaah! aaaaaah!"" (pg. 184-185)
"Mai apuca sa strige o data "Que viva Somoza, el Padre de la Patria!" inainte de a fi apucata de hoarda aia de flacai statuti, care o mincau din ochi, de a fi despuiata din citeva smucituri, trintita la pamint, silita sa desfaca picioarele si infipta temeinic de caporal, pe cind ceilalti, ce ivisera niste stangi enorme, cum ea nu mai vazuse niciodata, se-ngramadisera in jurul fetei ei, silind-o sa le inghita cite una si cite doua, si... "ah! aaaah! trage-mi-o, Ionele, da-mi-o mai tare, iubitule, ia-ma pe la spate, scumpule! Ah! Aaaaaah!" Estera, care jumatate de ora ii soptise lui Ionel la ureche, tot mai infierbintata, scenariul asta tacanit, statea acum in patru labe in patul conjugal, doar intr-un furoas roz ce i se adunase-n jurul mijlocului, si gemea patrunsa de securistul gol, cu pieptul paros si fata congestionata. Nu mai era femeia de odinioara. Titele scoase din cupele furoului ii atirnau acum pina catre cearceaf, pintecul ii era umflat de parca statea sa nasca, pe fundul mare si greoi ii aparusera vergeturi dizgratioase. (...)
"A muerte las Sandinistas!", urla citeodata, pentru culoare locala, iar bietul Ionel, in lipsa de alte cunostinte de spaniola, ii tinea isonul cu cite un "Oli!" nu prea convins. "Si-acum in popou, scumpule" gifii femeia. (...) Asa ca si-o scoase cuminte din lacasul licit si intra adinc in cel ilicit, la fel de larg ca si primul de atita folosire. Tocmai pompa ultimiii stropi de snaga ("fratilor, sintem pierduti! am dat de cacat!"" in tunelul acela fierbinte cind se opri deodata contrariat" (pg. 468-469).
"Mama, ii spun, stii de ce am venit? Da, ti s-a facut dor sa-ti mai dau o tita"" (pg. 498).
"A fost apoi alta femeie in viata mea plina de femei si cadavre, si cel mai adesea de cadavre de femei. O curva cu bereta roz, de parc-ai vedea o aura-n jurul capului unei tirituri goale, pe cind ti-o suge ingenunchiata" (pg. 505);
"Ne scoteam apoi animalele din pantaloni si ni le frecam inchipuindu-ne curvistinele alea vii si in pielea goala, pina ce scuipam din noi o flegma ce le pata osemintele. La inceput abia daca aveam zece ani. Ambitia mea era ca snaga sa-mi ajunga pina la fluturele Cocai" (pg. 505-506).
"Zece planse ale testului Rorschach, pe care mi l-au facut si mie porcii de doctori de o mie de ori, mai ales dupa ce au gasit pisicile alea uriase in care era o placere sa bati cuie: intram in ele usor ca intr-un mar fraged, si zbierau ca oparite, de mai mare dragul. Ce tare ma distram cu dobitocii aia in halate albe. Ce vezi aici, baietel? Piz..., chiar asa le spuneam in fata, privindu-i cu ochisorii mei nevinovati, piz... cu buzele desfacute" (pg. 506)
"Ma gindeam ce n-ar da toti mucosii sa-si poata dezumfla si impacheta mamele ziua, ca sa scape de timpitele lor guitaturi moraliste, si sa le umfle iarasi noaptea" (pg. 510)
"Desi curva de viata in care m-am pomenit - diavolul stie ca n-am vrut-o - a fost pentru mine un rahat fara margini" (pg. 504);
"inainte sa ies cu capu-n fata plin de rahat si de spuma, acolo, in cortexul
parieto-insular, deasupra iadului din talamus" (pg. 511);
"Erau intii fundatiile, sistemul de canalizare unde rataceau pe marginea unor suvoaie de rahati si urina si prezervative pline, innodate, si hirtie igienica flescaita" (pg. 511);
"De pe atunci minunea de cacat a vietii mi se parea o gluma proasta" (pg. 514);
"ma-ntreb acum daca nu cumva tot infernul nu e decit o ferma ce mulge creierele de substanta P." (pg. 516);
"Eram din nou sorbit in rectul prin care venisem" (pg. 518);
"oricit as fi batut, ucis, violat (si o faceam de la sapte ani), mireasma entuziasta a crimei imi parea abia un iz de rahat" (pg. 519);
"Am avut milioane de tirfe, in masa lor colcaitoare de tite, cururi si vulve" (pg. 519);
"Am exersat sodomia" (pg. 519)
"medalioane cu flocii vreunei tirfe" (pg. 522);
"Am regulat la curve batrine de mi se facuse si scirba" (pg. 524);
"Cit am frecat menta la Kourou" (pg. 525);
"caci nimic nu e-ntimplator in curva asta de viata" (pg. 526).
"Asemeni acetilcolinei, dopaminei, sau serotoninei, sperma cu milioanele ei de fiinte pe jumatate, avind mate de diamant si rinichi de rubin, grabea catre receptorii postsinaptici, pe care-i ocupa, eliberind ionii de calciu si de potasiu (...). Acolo, in fisura ingusta dintre uter si gland, se petrecea a doua nunta, a fratelui si a surorii noastre estropiate, minusculi si totusi identici cu noi in afara infirmitatii lor monstruoase. Barbati si spermatozoizi, femei si ovule alternau la nesfirsit pe stringul gigantic ce urca din primele celule risipite-n ocean catre ingeri si catre Dumnezeire. Nunta spermiei cu ovulul este mandala ce ne deschide-ntelegerea mintuirii (...). Ne agitam coditele vibratile in gelatina tulbure a istoriei" (pg. 342-343).
"Cind m-am trezit, am stiut ca mama avea o pata de lupus eritematos pe sold. O vazusem de multe ori, in adincul timpului, cind ea umbla goala prin casa in dupa-amiezele incinse. O stiam goala, ochii mei de la doi si trei ani o vazusera si o tineau minte. Dar apoi, cind ne mutaseram la bloc si mama lucra la covoare persane, n-o mai puteam vedea decit goala pina la briu, cu sfircurile de aceeasi culoare ca fluturele de pe sold, acum interzis mie"...

Doamne pazeste! Din decenta pentru (unii) cititori nu am redat toate cuvintele asa cum apar ele in faimosul volum "de Nobel" publicat de nu mai putin faimoasa editura Humanitas (fosta Editura Politica a PCR oferita "disidentului" Liiceanu de Iliescu-KGB)
Iata in continuarea si cum reactioneaza aceeasi publicatie elevata, de "dreapta", "Idei in dialog", condusa de adulatul (de catre Codrescu) "filosof" Patapievici, la simpla critica a romanului "Orbitor":

"In schimb, ce miros de putreziciune – cu o ranchiuna de suflet mic, analfabet moral si otravit de frustrari – se degaja din pseudorecenzia la Orbitor semnata de Radu Aldulescu in Cuvantul nr. 3 din 2008! Lasa ca nu-i consult ca subiectivitatea unui scriitor sa demonetizeze subiectivitatea altuia, dar sa afirmi sus si tare ca „pe langa lipsa unei minime abilitati de a pune in pagina intamplari mai interesante decat jocuri de copii in fata blocului, autorul n-are simtul oralitatii necesare vervei de care face abuz“, ca Orbitor este „o dezamagire crunta, bulversandu-ma si ofensandu-ma mai adanc decat orice carte proasta“, pe scurt – „o sinistra maimutareala stilistica autopastisanta“, apoi asa ceva e-o mostra de pura ne-simtire estetica si grobianism de satra."
"Zece Dan Stanca, zero Radu Aldulescu"
Limbaj elevat, nu gluma... Cam a la Vasile Adolf Marian Crivat Razvan Codrescu si Tarziu. Se vede ca au si o sursa de inspiratie pe masura... De stramba-dreapta!

Sa ne cunoastem scriitorii (si sustinatorii, in cazul lui Dan Stanca): Nicolae Manolescu si Ion Zubascu impotriva lui Cezar Ivanescu

„Factorul hotărâtor al revoluţionării literaturii noastre este Partidul, chiar numai pentru faptul că avangarda marxist-leninistă a clasei noastre muncitoare e arhitectul structural [al] prefacerii sociale şi politice, al unei noi realităţi, al unui nou tip uman, mult mai evoluat, care pune scriitorilor probleme noi, mult mai complicate…"
Nicolae Manolescu

„Pentru că a batjocori Sufletul unui Om nu se poate plăti nici cu întreaga lume“
(un post scriptum la cazul Cezar Ivănescu sau despre cum înţeleg unii libertatea, solidaritatea şi onestitatea)

Celor care au comis un păcat iremisibil [„pentru că a batjocori Sufletul unui Om nu se poate plăti nici cu întreaga lume“], celor care tind mereu să inverseze Valorile, prin sfidarea Adevărului şi prin trufie diabolică, le aminteam şi le reamintesc şi acum că: „Dreptatea-n Lume singură lucrează“.
Având această convingere vă voi spune, din nou, câte ceva despre „inversarea valorilor“ ca modalitate plenară de manifestare a „moralei socialiste“ şi a „Omului de Tip Nou“, chintesenţă a zecilor de ani de aplicare a „umanismului socialist“. (După cum stupefiant şi categoric ne anunţa şi tânărul, pe atunci, Nicolae Manolescu: „Factorul hotărâtor al revoluţionării literaturii noastre este Partidul, chiar numai pentru faptul că avangarda marxist-leninistă a clasei noastre muncitoare e arhitectul structural [al] prefacerii sociale şi politice, al unei noi realităţi, al unui nou tip uman, mult mai evoluat, care pune scriitorilor probleme noi, mult mai complicate… Întregul nostru front scriitoricesc a înţeles că literaturii noastre îi revine – aşa cum spunea tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej la Conferinţa pe ţară a scriitorilor, în cuvântarea din 24.I.1962 – misiunea de mare răspundere de a contribui prin toate forţa ei de înrâurire la formarea şi dezvoltarea conştiinţei socialiste, la formarea omului nou, a moralei socialiste…”, Nicolae Manolescu, Literatura română de azi, Contemporanul, nr. 34 din 21 august 1964).
29 ianuarie 2008, după-amiaza. Dl. Ion Zubaşcu răspândea (electronic, prin e-mail), “cot-la-cot” cu agenţia NewsIn [parte a trustului Realitatea-Caţavencu] şi Mircea Dinescu, ştirea calomnioasă şi neprobată prin nimic, conform căreia Cezar Ivănescu ar fi făcut poliţie politică. Inocenţă, credulitate? Nicidecum. Domnul Ion Zubaşcu devenise, probabil, încă un pion al aplicării planului de "eliminare din viaţa publică" a lui Cezar Ivănescu. Plan urzit de Nicolae Manolescu – "cenzorul libertăţii de opinie şi elogiatorul Omului Nou" şi pus în practică printr-o ilegalitate comisă de Mircea Dinescu.
Simultan cu atacul mediatic (şi prin e-mail) declanşat de "oamenii domnului Nicolae Manolescu" de la Bucureşti se desfăşura un altul, pornit dinspre Iaşi, pe acelaşi tipic al intoxicării mediatice prin expedierea de e-mail-uri otrăvite conţinând ştirea calomnioasă.
Voi reveni cu amănunte cumplite ale acestei teribile "execuţii publice" care a dus la moartea lui Cezar Ivănescu.
Până atunci însă îmi exprim din nou consternarea în legătura cu refuzul conducerii ziarului Evenimentul Zilei de a îmi acorda un scurt drept la replică, conform legii presei [art. 79 din Legea 3/1974], la articolul "Testamentul lui Ticu: deconspiraţi-i pe securişti!", articol semnat de Mihai Minca, Vlad Odobescu (Ev. Zilei, sâmbătă, 6 decembrie 2008). Această tăcere mă determină să cred că lipsa unui răspuns oficial din partea redacţiei este un mod birocratic de a nu spune nu pe faţă, dar şi să consider că poate fi şi o consecinţă a faptului că Ambasadorul UNESCO al României la Paris şi încă Preşedintele USR Nicolae Manolescu semnează constant în paginile acestui ziar cronici sportive. O suită de coincidenţe care mă obligă să vă amintesc şi că, nu doar practicarea unui sport implică forţă, concentrare şi caracter, ci şi comentarea unor manifestări sportive obligă jurnalistul la calităţi similare, desigur nu mă refer aici la caracteristici fizice. Ce ne facem însă atunci când de la relatarea unor competiţii inofensive, meciuri ş.a.m.d. actantul trece brusc la practicarea „vânătorii de oameni“? Când sunt depăşite barierele onestităţii şi lupta nu se mai duce la baionetă ci prin atacarea prăzii până la anihilarea psihică şi până la determinarea dezintegrării fizice a celui care a avut nenorocul sa devină din competitor adversar? Când „vânătorii au inima împăcată“? Atunci când „ei nu au în mâinile lor nici puşti, nici pistoale“, ci „doar se joacă cu sufletul oamenilor“? Sau când „hămesiţi de sângele celor puri, îi hăituiesc îmbătaţi de propria lor putere“?...
Şi pentru că, în anul 2005, acelaşi domn devenit şi cronicar sportiv întreba cu un aer uşor retoric(Cotidianul, 19 iulie, 2005): „Dar de ce devine USR o ţintă predilectă? De ce îi falsificăm imaginea?“, îi transmitem pe această cale şi opinia noastră: Pentru că asta doriţi chiar dumneavoastră, domnule Nicolae Manolescu!…
Clara Arustei
(Fiica Poetului)
December 19, 2008 6:04 AM

Thursday, December 18, 2008

Dan Turturica, redactor sef "Romania libera", spulbera misterul "cazului Dan Stanca". Razvan Codrescu, un dezinformator de profesie

"Romania libera" confruntata cu un fals caz de cenzura
De cateva zile circula pe internet un "Protest" in "cazul Dan Stanca", ziarist la "Romania libera" si scriitor modest: "Protestam impotriva intentiei conducerii ziarului „Romania libera” de a-l indeparta pe jurnalistul Dan Stanca de la Suplimentul „Aldine”. Protestam in numele libertatii de exprimare pentru faptul ca i s-a luat dreptul la semnatura tocmai unui ziarist care si-a demonstrat profesionalismul si atasamentul fata de „Romania libera”. Protestam contra presiunilor exercitate de conducerea ziarului „Romania libera”, bazate pe motive ideologice, pentru a-l sili pe Dan Stanca sa-si paraseasca locul castigat prin munca si devotament intr-o cariera stralucita de peste 20 de ani".
Acest "Protest" a fost preluat si amplificat de un scriitor de aceeasi factura, Razvan Codrescu, alias Vasile A. Marian, pe numele sau real Adolf Vasile Crivat. Codrescu afirma chiar ca Stanca este "persecutat" si "santajat sa-si dea demisia de catre conducerea ziarului Romania libera", din cauza unui text al unui lider taranist, Iosif Toma Popescu, publicat in suplimentul Aldine in urma cu peste un an, in octombrie 2007. La apelul militant al lui Codrescu, pe lista celor "solidari" cu Dan Stanca s-au alaturat, pe langa unii ziaristi ca Florian Bichir si Ion Zubascu, nume respectabile, cum ar fi academicianul Florin Constantiniu si prof. univ. dr. Pavel Chirila.
In acest rastimp, scriitorul de dreapta Mircea Platon - co-autor impreuna cu Ovidiu Hurduzeu al lucrarii "A Treia Forta: Romania profunda" - publica in "Ziarul de Iasi" un articol intitulat "Sensul unui protest", criticat apoi, imediat, in rafale, de Adolf Vasile Crivat. Mircea Platon arata ca, oarecum, cineva tina sa puna carul inainte boilor: "Dan Stanca a disparut din paginile Romaniei libere din motive necunoscute marelui publicului. Fapt este ca, pina la momentul cand scriu acest articol, nici conducerea ziarului, nici Dan Stanca nu au explicat public, in scris, ce s-a intamplat de s-a ajuns aici. In locul unei explicatii clare, barbatesti, avem insa, in buna traditie comunista, zvonuri". Colportate in stil tipic securistic.

Dan Turturica lamureste "misterul"

Contactat pentru a lamuri acest aspect, redactorul sef al ziarului "Romania libera", Dan Cristian Turturica, mirat de "cazul" creat, ne-a informat ca, de fapt, ziaristul Dan Stanca este in concediu medical de doua luni. Turturica explica: "De-a lungul timpului, au aparut constant informatii ca anumiti ziaristi de la "Romania libera" urmeaza sa fie dati afara. Acum un an si ceva, circula zvonul ca toti ziaristii vechi urmeaza sa fie dati afara. Astazi este evident ca a fost o minciuna grosolana. Aproape 30 de jurnalisti din echipa veche a ziarului scriu in continuare pentru "Romania libera" si nimeni nu intentioneaza sa-i dea afara. Sunt ziaristi buni, seriosi si de aceea vor si ramine in continuare alaturi de noi. Singurul risc care sta in fata noastra este cel care ameninta toata presa mondiala: criza economica. Atita timp cat ziare celebre, precum Los Angeles Times au fost nevoite sa ceara falimentul, exista riscul ca si in Romania sa fim pusi in situatia nedorita de a face restructurari. Se intimpla deja la Media Pro, de unde vor pleca 300 de oameni. Insa acest pericol ne paste pe toti, jurnalisti din intreaga mass-media si nu are nici o legatura cu vreo persecutie, ideologica sau de alt fel."

Dezinformarea gri practicata de Codrescu

In ceea ce il priveste pe Dan Stanca, Dan Turturica sustine ca acesta este in continuare angajat al ziarului si nimeni nu l-a dat afara. El a fost in concediu medical in ultimele doua luni de zile la solicitarea sa, completata "cu manuta sa", afirma Dan Turturica. In ce priveste un posibil incident "ideologic" din urma, redactorul sef spune ca "Dan Stanca a continuat sa scrie in Romania libera, inclusiv editoriale de prima pagina". "Rugat chiar de mine!", exclama Dan Turturica. O farama de adevar exista insa in colportarile din zona marginala a net-ului, ceea ce reconfirma practica profesionista a dezinformarii gri din acest spatiu. "Da, a existat un incident anul trecut, cand din cauza unui articol publicat in suplimentul Aldine ziarul german Suddeutsche Zeitung a catalogat "Romania libera" drept un ziar care face apologia Miscarii Legionare (articolul scris de taranistul Iosif Toma Popescu - "Romania salvata de la Holocaust. Restituirea adevarului" - nota mea). Ca urmare a acestui articol, conducerea din Germania a grupului WAZ, proprietara cu 50% a ziarului "Romania libera", ne-a cerut explicatii. Nu mie personal, ci domnului Hurezeanu, care era director editorial. Impreuna cu domnul Emil Hurezeanu am avut o discutie cu Dan Stanca si lucrurile s-au lamurit dupa ce el ne-a explicat ca nu are in nici un caz vederi de extrema dreapta si ca nu a sustinut niciodata Miscarea Legionara si ca are tot respectul pentru victimele Holocaustului. Asta a fost tot. Domnul Hurezeanu a transmis asta in Germania si povestea s-a inchis. Daca am fi avut o problema legata de episodul de acum un an, Dan Stanca nu ar mai fi ramas la ziar atita timp. Si nu l-as fi rugat in acest rastimp sa sa scrie inclusiv editoriale de prima pagina", afirma redactorul sef, contrariat. "Repet: Daca Dan Stanca ar fi avut o problema in urma articolului de acum un an de zile, el nu ar mai fi scris. Editoriale de pagina intai! Cine nu crede sa consulte arhiva ziarului", subliniaza redactorul sef de la "Romania libera", Dan Turturica.

Dan Stanca si "Tragedia Holocaustului"

Este de remarcat ca Aldine a publicat recent, pe 3 octombrie 2008, un articol intitulat "Tragedia Holocaustului" si semnat de Virgil Lazar, in care se face o recenzie laudativa la adresa lucrarii scriitorului maghiar Zoltan Tibori Szabo, "Frontiera dintre viata si moarte". Conform articolului din Aldine, volumul a fost tradus din maghiara de Florica Perian si "atestat pentru garantarea acuratetei datelor" de "Oliver Lustig, care, copil in anii deportarii, a cunoscut ororile de la Auschwitz, scapand ca prin minune de cuptoarele lui Hitler". Cartea a fost prefatata de profesorul emerit Randolph L Braham de la The Graduate School de la City Univesity of New York, considerat "unul dintre cei mai valorosi cercetatori ai Holocaustului din Ungaria si Romania", se scrie in Aldine. In recenzia din Aldine, introdusa de Dan Stanca, se fac si afirmatii denigratoare la adresa unui carturar roman acum mort si care nu poate raspunde unor asemenea mistificari. Respectiv: "Zoltan Tibori Szabo, autorul volumul din care ne-am inspirat, a cautat cu insistenta sa dea de urmele asa numitei Filiere Sorban, de salvarea evreilor, dar n-a gasit nici un martor, nici o proba, nici chiar fosta lui logodnica nu stia de asa ceva. Dar cum nu vrem sa intram in acesta polemica incheiem spunand ca de fapt, prin aceste treceri de frontiera au fost salvati maximul (sic), conform autorului, circa1500 de evrei pe la Turda si circa 5000 prin trecerea de la Arad. Cifra de 30.000 de persoane furnizata mass mediei de Raoul Sorban este considerata o aberatie..."
Atacul la Sorban, girat de Dan Stanca, are o relevanta aparte si trebuie tratat cu atentie pentru ca vine de la comandamentul special al gruparii care incearca, orwellian, "rescrierea" si "prelucrarea" istoriei. "Dosarul Sorban" implica interesele hungariste, ale revizionismului maghiar, care, minimalizand eforturile crestinesti ale romanilor de salvare a evreilor si amplificand astfel "vinovatia poporului roman pentru Holocaust" isi diminueaza, implicit, propriile si oribilele crime in masa savarsite de "Ungaria Mare" a amiralului de Balaton, Miklos Horthy.
In acelasi numar al suplimentului Aldine, Dan Stanca a insotit aceasta recenzie cu un editorial intitulat "Orori din veacul trecut". Intrebat despre acest al doilea caz la care fac referire zgomotosii-pentru-nimic, Dan Turturica a spus: "Sa fie foarte clar: daca exista vreo problema cu acel articol, el nu ar fi aparut. A fost publicat cu aprobarea mea, deci implicit eu mi l-am asumat. Este o aiureala revoltatoare", a conchis Dan Turturica.

De ce Dan Stanca asista, atat de pasiv, la propriul sau scandal

"Ziaristul crestin" Razvan Codrescu (Adolf Vasile Crivat) sustine insa ca si acesta ii este imputat celuilalt "ziarist crestin", Dan Stanca, de catre conducerea ziarului. "Deoarece multi nu sunt la curent cu motivele pentru care, de mai bine de doua luni, scriitorul si jurnalistul Dan Stanca este santajat sa-si dea demisia de catre conducerea ziarului Romania libera, precizez (la solicitarile repetate ale unor frecventatori ai acestui blog) ca ii sunt imputate doua texte (calificate abrupt drept „antisemite” si „revizioniste”)", sustine Codrescu Adolf.
Afirmatia lui Codrescu denota ca are aceste informatii chiar de la Stanca; altfel, cum ar fi putut sa fie atat de sigur?! Ciudat insa, in tot acest scandal declansat pe seama sa, Dan Stanca a asistat pasiv, de undeva, din umbra lui Codrescu si nu a avut nici o pozitie publica, barbateasca, sa-i spunem asa. S-a multumit in schimb cu trambitele portalului ROST, Claudiu Tarziu (doar naiv?!) si Razvan Codrescu si solidaritatea unor "ziaristi crestini" ca Ion Zubascu, Mihnea-Petru Parvu, Florian Bichir, Marius Vasileanu si personaje ciudate ca Dan Haulica, supranumit de intimi "mon colonel", sau Sorin Iliesiu, celebru realizator de filme propagandistice comuniste, portavocea lui Vladimir Tismaneanu si co-autor al Raportului cu puternice note anti-ortodoxe si anti-romanesti, sau, si mai si, "cercetatoarea" Ruxandra Cesereanu, remarcata prin vivacitatea obsesiilor sale sexuale transpuse frecvent in scris, inclusiv in Aldine.

Efectul merelor stricate din cosul lui Codrescu. Tehnica amalgamarii

Alaturi de acesti "perversi ai mintii", au cazut in capcana intinsa de Razvan Codrescu si oameni respectabili, unii dezinformati si de care s-a profitat pe masura - ca fostii detinuti politici Gheorghe Boldur Latescu si Raul Volcinschi - altii naivi, manipulati prin nemeritata incredere obtinuta prin inselatorie - ca domnul doctor Pavel Chirila - si altii introdusi pur si simplu in fals - ca Andreea Bandoiu, de la Fundatia Sfanta Irina, revoltata ca, desi i-a spus ca nu este de acord sa ii fie folosit numele, fara sa-si fi dat acordul, Razvan Codrescu nici nu si-a cerut scuze pentru gestul sau si nici nu i-a indepartat numele de pe lista mincinoasa. Efectul amalgamului este insa, fara indoiala, atins de Codrescu: cand pui mere stricate in acelasi cos cu mere bune, niciodata cele putrede nu vor deveni rumene, ci dimpotriva.

Practica securistica a celor trei D: Dezinformare, Diversiune, Denigrare

Cazul Dan Stanca-Razvan Codrescu este revelator pentru o cazuistica tipic securistica. "In locul unei explicatii clare, barbatesti, avem insa, in buna traditie comunista, zvonuri", remarca Mircea Platon atragand atentia ca o astfel de practica duce foarte usor la manipulare si poate fi, cu adevarat, o diversiune. La fel, tot tipic securistica este reactia disproportionata a colportorilor "cazului Dan Stanca" fata de cei care ridica simple semne de intrebare, urmata de denigrarea profesionista a acestora, "intelectuala", cand semneaza, sau ordinara, cand se pun sub acoperirea anonimatului, prin comentarii postate la propriile materiale fetide.
"Cazul Dan Stanca" nu este primul de acest gen. Inspiratorii lui se inscriu in tipologia celor care au actionat pentru "eroizarea" lui Horia Roman Patepievici, ilustrul fizician scos din anonimat si transformat apoi in guru al intelectualilor dilematici printr-o stratagema similara: inventarea unui urmaritor al Securitatii, a unei "persecutii" - prin victimizarea sa.

"Afacerea Badin"

La fel, din intamplare tot legat de "Romania libera", este de remarcat si un alt caz, similar: "afacerea Badin". Sotia bloggerului personal al lui Dan Voiculescu, Andrei Badin, lucra, inainte de prima restructurare a ziarului, la sectia scrisori: lipea si desfacea plicuri. Nu era singura. Mai avea inca cinci colege. Conducerea ziarului a hotarat ca si ziaristii isi pot lipi sau desface scrisorile si a restructurat sectia. Buldogerul Badin, in calitatea sa de "ziarist independent" a sugerat imediat ca este vorba de o "razbunare politica" si a declansat un atac concertat asupra ziarului. Laturile aruncate in spatiul virtual de Badin se suprapuneau, "intamplator", cu momentele in care "Romania libera" publica dezvaluiri despre afacerile murdare ale lui Dan Voiculescu.
Badin, care, la fel ca si Razvan Codrescu, a fost infiltrat in zona batranilor fosti detinuti politici si a emigratiei legionare - ca si in cea a Casei Regale - pentru a le pulveriza din interior (ceea ce a si reusit), i-a gasit imediat un loc caldut sotiei sale: la Arhivele Nationale, ca secretara personala a acolitului lui Vladimir Tismaneanu, Dorin Dobrincu, autorul capitolelor anti-ortodoxe din asa-zisul Raport Tismaneanu (Editura Humanitas) si din pretinsul manual al Comunismului (Editura Polirom).

"Discriminatul" Zubascu

Ca sa incheiem intr-o nota mai vesela, este de semnalat si cazul extrem de grav de discriminare religioasa la care a fost supus (tot) la "Romania libera", celebrul "ziarist crestin" Ion Zubascu, unul dintre sustinatorii infocati de astazi ai "persecutatului" Dan Stanca. Dupa cum poate va amintiti, si in cazul lui Ion Zubascu, dat afara cu adevarat de la ziar, s-a incercat tam-tam-ul unei liste de sustinatori pe modelul "societatii in civil". Ion Zubascu raspandise zvonul - ca si in "cazul Dan Stanca" - ca a fost persecutat politic si mai mult decat atat, pentru ca este greco-catolic iar proprietarul roman al ziarului, Dan Adamescu, nu numai ca este ortodox dar, pe deasupra, tatal sau a fost si un legionar fioros. "Ziaristul crestin" de pe lista lui Codrescu ar fi fost dat afara in memoria Legiunii si a Capitanului, pentru ca, fiind greco-catolic, ponegrea Biserica Ortodoxa Romana (aceasta chiar e adevarat). Ei bine, in premiera romaneasca si mondiala, va pot prezenta adevaratul motiv al "persecutarii" discriminatului "ziarist crestin" Ion Zubascu: HOTIA ORDINARA!
Ion Zubascu a fost dat afara de la "Romania libera", exact in urma cu doi ani, dupa ce a fost surprins furand cadourile de Craciun ale fostului redactor-sef, Bogdan Ficeac, la adapostul semi-intunericului. Dovada, bine vizibila insa, sta si acum pe banda video.
Dupa doi ani, un alt Patapievici, un alt Badin, un alt Zubascu, inventeaza un alt caz, la fel de fals, abil si pervers construit.
Rusine!
Parintele Iustin Parvu: "Duşmanii adevărului vor cu orice preţ să ne compromită. Ei nu mai vin să te atace direct, ca in alte vremuri, ci vin cu viclenie, cu inşelătorie. De aceea şi Mantuitorul ne spune să ne păzim de lupii cei in piei de oi!"

Obsesiile sustinatoarei lui Dan Stanca, promovata de Razvan si Andrei Codrescu, "cercetatoarea" Ruxandra Cesereanu - INTERZIS MINORILOR SI MONAHIILOR

poeme din coma

călugăriţa ratată

călugăriţa ratată simte rău
mi-e poftă ruşine frică
demonul stă cocoţat pe şira spinării
mă-nţeapă cu ace de siguranţă
poate va scoate dintre coaste o găleată cu dorinţe interzise
dinamită de cocaină am între coapse
clădire surpată cu ferestrele ţăndări
cine se taie în mine în el însuşi se taie
călugăriţa ratată simte frig noapte şi moarte
ori suferinţă după poftele răscoapte
ea simte că dumnezeu este un sânge impur
haaah hah strigă cu părul vâlvoi ca un strigoi
haaah hah la intersecţie stă călugăriţa ratată
aşteaptă tramvaiul trenul metroul sau aşteaptă o altă fată
cu care să facă schimb de credinţă mucenicie şi chibzuinţă
a fost cândva o fată care a vrut să fie călugăriţă
însă din spuma mării nu s-a născut decât o extravagantă gărgăriţă
o făptură de spirt şi camfor cu defect de fabricaţie
de aruncat în container această entitate
deteriorată şi deloc binecuvântată
pace vouă.

castrarea

ce-i de făcut când îngerul din tine are guri puhave
când molusca din creier e soră geamănă cu molusca sexuală
când stai după zid cu o mână între coapse fără să simţi nimic
când pielea ţi se face de tinichea
când nici cărţile nu mai au ce să-ţi dovedească
decât idei neclintite în frumuseţea lor rece
iar aceasta este zadarnică şi bună de dus în mormânt
nu îţi rămâne atunci decât să deşiri centimetri de dorinţă şi credinţă
să schilodeşti fecioarele sfioase care ar putea să-ţi cotrobăie prin minte
să-ţi lingi degetele ca un măcelar mulţumit ori ca o cârciumăreasă lacomă
să plescăi din buze ca un sinucigaş generos
şi-apoi să le croieşti drum cuţitelor
şi altor ustensile care ştiu să rănească adecvat
acesta e singurul lucru pe care poţi să-l faci
iată plăcerea stă lângă tine măsurată la cântar şi ciopârţită
la fel alte scorneli ale capului
de-acum poţi fuma în tihnă
e linişte şi seară va fi bine.

delir
sexul lui îl ţin între coapse ca un instrument de tortură
capul lui îl am între coapse ca o minge strivită
joc fotbal cu bărbatul joc goală fotbal cu bărbatul
părul mi-l calc în picioare după ce-l tai cu foarfeci tocite
cârpă de şters pe faţa alungită a lui dumnezeu
din păr fac păpuşi de vrăjitorie arse cu mirodenii
din păr fac o icoană de păr ca să pot şterge chipul lui dumnezeu
mai pot să curăţ picioarele paraliticilor cu acelaşi păr tăiat
mai pot să fac veşmânt moale-aspru de sac
dar eu sunt călugăriţa ratată maşinărie sexuală angoasată
ursuleţ de jucărie fără dinţi de os
gratie vie care nu intră în carne
unghie umflată şi franjurată de luna chioară
limbă vineţie de cadavru spânzurat
joc goală fotbal cu bărbatul
sunt femeie mi-e frică mi-e spaimă
instrument de tortură părul tăiat.

florăreasa
cred că eşti moartea ce va veni în formă de bărbat
pentru că moartea nu poate fi decât un bărbat
singur zgribulit şi beat
în nici un caz moartea nu este femeie
nici măcar suprafemeie cu trupul perfect ascuţit ondulat
doar bărbat poate fi bărbat matur cu sexul mat
florăreasa de mine nu îl aşteaptă să-i cadă la pat
balena sinucigaşă îl zăreşte la mare depărtare
cum stă şi bea tequila cu mişcări încetinite dintr-o sticlă pe sfert
sunt deja drogată după el bărbatul mahmur
părăsit de alte femei dar deloc fragil ori steril
cu tărie de beznă cu gust de sticlă pisată
după o noapte de dragoste la distanţă îl simt ca o ghirlandă pe şold
precum metisele din hawai
descolăcesc părul în şuviţe de şopârlă
ca să-l clocesc până va fi fluture cap de mort
în uterul meu de iasomie-n saramură
stă bărbatul care e moartea şi bea tequila
îl zăresc de departe îi fac semn de rămas bun cu năframa
el coboară pe scara rulantă spre mine
apoi aprinde un licurici şi-mi arde părul tăiat
părul ars pentru el pentru moartea mea bărbătească de bărbat.

avaria

am pierdut mult sânge din pricini care nu sunt exacte
ca în faţa unei camere de filmat
am fugit cât m-au ţinut puterile în pustie
şi totuşi inima mi-a crăpat după tine
a pleznit desfăcându-se-n firişoare suave
mi se spune că umblu cu limba scoasă de dragoste
ca o cămilă mârţoagă ori ca o căţea spumegând
mi se spune că nu mai am ruşine
într-adevăr nu mai am nici un pic de sfială
fiindcă doar spasme se rostogolesc prin tuburile mele din trup
îmi rup singură hainele şi mă ating
şi mă ating şi mă ating rece umed uscat fierbinte
fiindcă inima mi-a crăpat după tine
aţoasă umflată zemoasă borhot
inima mea a pleznit pentru un singur bărbat
drept care am fost silită să o înfăşor într-un ziar
să nu vină muştele
să nu facă viermi să nu miroase urât
inima mea a crăpat după tine
balamalele ei şi femeile din mine stau cu limba scoasă
pe cale de a fi dresate pe cale de a da ortul popii
inima mea a pleznit şi zace acum ciudat de cuminte la orfelinat.

Coma
Ruxandra Cesereanu
16.07.2008
Editura Vinea
http://atelier.liternet.ro/articol/6256/Ruxandra-Cesereanu/Coma.html

A aparut PRESA ORTODOXA - o revista asteptata! Ma bucur de "ortodoxa", spre deosebire de unele "crestine" care au rezerve si pentru "roman"

Presa Ortodoxă
revistă de informare şi atitudine
1. Ce este şi ce vrea Presa Ortodoxă?
Presa Ortodoxă îşi propune să treacă realitatea în care credinciosul zilelor noastre trăieşte zi de zi prin filtrul perspectivei Adevărului, al ortodoxiei.
Considerăm că în aceste timpuri este în joc, după cum scria Mircea Vulcănescu în 1935, într-un text publicat în numărul pilot al revistei, nu doar existenţa unui stat, sau a unor valori, a neamului etc. ci se joacă însăşi condiţia omului, firea sa profundă, chipul şi asemănarea cu Dumnezeu.
Presa Ortodoxă, aşadar, îşi propune să abordeze realitatea imediată dintr-un punct de vedere ortodox. Se întâmplă atâtea în timpurile noastre, se vorbeşte de crize mondiale, de sisteme politice continentale (UE), de legi restrictive faţă de libertatea de exprimare sau de sisteme de control ce par a suprima libertăţile civile, se aud zvonuri de războaie şi câte şi mai câte. Ce să facă creştinul în faţa atâtor evenimente? Să le ignore? Sau să se lase dus (şi manipulat) de ritmul ameţitor al mediilor de informare care tratează realitatea în mod interesat?
Credem că “tactica struţului”, anume, de a eluda realitatea prin tot felul de subterfugii şi pretexte, este deosebit de păguboasă şi poate duce chiar la pierderea vieţii duhovniceşti. Şi ne aducem aminte de Cuvântul cel Veşnic: Cine va căuta să-şi scape sufletul, îl va pierde; iar cine îl va pierde, acela îl va dobândi. (Luca 17, 33). În schimb, găsim puterea de a privi realitatea aşa acum este, oricât de întunecată, neaplicându-i farduri, nu în noi înşine sau în priceperea noastră, ci în Dumnezeu, Izbăvitorul nostru.
Presa Ortodoxă este o revistă de informare şi atitudine cu apariţie bilunară.
Revista se adresează publicului creştin şi nu numai, având o abordare largă şi deschisă asupra realităţilor contemporane.
2. Îndemn la împreună-lucrare!
Presa Ortodoxă este o iniţiativă a oamenilor din Biserică pentru Biserică.
Publicaţia are un caracter misionar, bazându-se pe dorinţa credincioşilor de a participa la această lucrare a cuvântului.
Lansăm invitaţia tuturor celor care au darul sau fac jertfa transmiterii cuvântului care zideşte.
De altfel, avem încredinţarea, tot mai mult, că rezistenţa noastră, a credincioşilor, poate avea o şansă în faţa acestui tăvălug al lumii doar în măsura în care reuşim să avem legături vii, personale, comunitare şi autonome faţă de tot ce înseamnă structurile oficiale existente.
3. Ce publică Presa Ortodoxă?
Conţinutul publicaţiei este dinamic şi flexibil, având însă câteva direcţii constante ce vor fi aprofundate în fiecare număr.
Direcţiile de aprofundare din Presa Ortodoxă sunt:
-evenimentele şi tendinţele actuale din Biserică.
-evoluţiile majore din economia şi politica globală
-legislaţiile şi valorile anti-creştine promovate de diferite sisteme de putere
-ingineria socială, controlul populaţiei, politicile de planificare şi educaţie sexuală
-şcoala, educaţia copiilor, familia contemporană, psiho-pedagogie etc.
-sănătatea omului contemporan: cauzele bolilor, experimentele medicale, “mitologii” şi falsuri promovate drept ştiinţă, etc.
4. Numărul Pilot – cuprins
Cuprinsul pentru numărul semnal din Presa Ortodoxă:
Întâmpinare către cititor
Editorial
Fericitul Martir Mircea Vulcănescu: gânduri de Crăciun – articol care reuneşte câteva rânduri de o mare simţire creştinească dar şi de o nelinişte cutremurătoare faţă de direcţia în care merge lumea, în ajunul unui Crăciun al timpului nostru.
Cum pregăteşte CERN-ul Apocalipsa – O analiză care dă în vileag rădăcinile gnostice şi, de altfel, demne de literatura S.F. de duzină ce stă la baza „experimentului de la Geneva”, experiment ce îşi propune să găsească nimic mai puţin decât „particula lui Dumnezeu”.
Instituţionalizarea reeducării românilor prin I.C.R. – Experimentul Piteşti folosea, pe lângă violenţa fizică şi groaznice torturi morale, prin înscenarea unor blasfemii şocante cu deţinuţii ca „actori” sau „spectatori”. La 18 ani de la strigătul „Vom muri şi vom fi liberi”, un Institut care se pretinde reprezentativ pentru cultura română propagă, pe bani publici, coşmarurile hulitoare ale torţionarilor din Piteşti, acum în formă de „artă”...
Iuda sau despre omul european ateu – Figura lui Iuda spânzurat şi asumat de unul din „artiştii” expoziţiilor blasfematoare propagate de ICR este o figură întoarsă pe dos a martiriului şi jertfei. Este „jertfa” satanei... Articolul tratează bolnava identificare cu Iuda a „omului european”.
Hristos încă mai are răbdare cu noi – Un text din Proloage care ne dă înţelegerea îndelungii răbdări a lui Hristos.
Criza ca pretext pentru o guvernare mondială – Ce se ascunde în spatele planurilor de „reconstrucţie” financiară şi la ce ne putem aştepta de la această mult-discutată criză mondială? O analiză lucidă şi succintă a câtorva mecanisme şi direcţii decriptate din evenimentele şi declaraţiile liderilor politici „mondiali”.
Parlamentul European şi Turnul Babel – Un fragment antologic din scrierile Sf. Nicolae Velimirovici, profetic în descrierea amalgamului „demn” de Turnul Babel al construcţiilor şi sistemelor europene.
Obama - repetiţie pentru liderul mondial ce va veni – Barack Obama nu este doar încă un preşedinte american. Reacţiile unor comentatori, declaraţiile unor lideri politici, isteria populară creată în jurul personajului, anunţă ca Obama este parte a unei repetiţii scenice de mare amploare pentru pregătirea apariţiei unui lider mondial.
Cauzele cancerului – O analiză obiectivă şi introductivă pentru o temă ce va fi constant abordată în revista P.O.: cauzele cancerului şi a altor boli care fac ravagii în zilele noastre.
Dragostea doamnei Albright (sau despre cum se sterilizează poporul român) – Campania cu vaccinul controversat Gardasil a fost impusă de autorităţile române în urma unui lobby efectuat la cel mai înalt nivel. Articolul descrie implicaţiile mai puţin cunoscute ale campaniei de vaccinări în masă.
De ce nu putem crede în Gardasil – O analiză detaliată a efectelor adverse, ţinute la „secret” de autorităţile de stat.
Despre români şi România cu p. Dionisie duhovnicul – Părintele Dionisie de la Colciu priveşte îndurerat, de la înălţimea Sfântului Munte Athos, zbaterea neamului său în ghearele stăpânitorului acestei lumi...
Actualitatea religioasă: Dintre subiectele atinse enumerăm: interviul acordat de mitr. Nicolae Corneanu publicaţiei italiene Il Regno; moartea patriarhului Alexie al Rusiei şi mizele alegerii noului patriarh ş.am.d.
Actualitatea laică: Dintre subiectele abordate: ultimele evoluţii înregistrate în campania de vaccinare cu Gardasil; cum se pregăteşte, la nivel internaţional, o legislaţie care promovează eutanasia ş.a.m.d.
Cum arată Presa Ortodoxă?
Apariţie policromatică cu dimensiunile de 250cm L x 175cm l
5. Cine editează Presa Ortodoxă?
Revista este editată de Asociaţia Pentru Apărarea Familiei şi Copilului, cu sprijinul următoarelor asociaţii:
Asociaţia “PRO VITA pentru născuţi şi nenăscuţi”
Asociaţia Logos
Şcoala Brâncovenească
Asociaţia Ortodoxă Prologos
Asociaţia Prietenii Muntelui Athos
Asociaţia Brâncoveanu
Asociaţia Arsenie Boca
Asociaţia Metamorfosis
Asociaţia Filantropică Medicală Christiana
Asociaţia Dascălilor din România
Predania
Grupul redacţional:
Redactor şef:
Mihai Cristea
Redactori:
Ioan Bucur
Petru Molodeţ-Jitea
Reporter: Mircea Constantinescu
Layout & DTP:
Radu Hagiu
6. Contact
Dacă doriţi să colaboraţi la Presa Ortodoxă, puteţi contacta grupul redacţional la adresele de e-mail:
presa.ortodoxa@gmail.com
presa.ortodoxa@yahoo.com
7. Abonamente: Presa Ortodoxă oferă, pentru cei care se abonează începând cu primul număr al revistei din ianuarie 2009, posibilitatea unui abonament de 40 RON pentru următoarele 12 numere ale revistei.
Pentru abonare, trebuie să trimiteţi un e-mail la presa.ortodoxa@gmail.com, cu subiectul pentru abonare, în cadrul căruia să scrieţi clar adresa şi codul poştal. Plata se face ramburs, începând cu primul număr ce vă va fi livrat.
Reiterăm invitaţia la împreună-lucrare pentru toţi cei care vor să colaboreze cu Presa Ortodoxă, fie ca autori de articole cât şi ca „distribuitori” ai publicaţiei în cadrul comunităţilor.
Doamne ajuta!

"Cazul Stanca-Codrescu" - Spune-mi cu cine te-nsotesti..: anti-ortodocsii Zubascu-Moise-Mungiu, Manolescu, Patapievici, Plesu, Tismaneanu, Cartarescu

Dan Stanca - "persecutatul" pasiv: "Adevărata miză a cărţilor mele este erosul, nu logosul" -
Dar suntem oameni, nu câini. Şi fiind oameni, mai devreme sau mai târziu, ne punem problema iubirii. Adevărata miză a cărţilor mele nu este logosul, ci erosul. Sunt o persoană însetată de eros, dar adăpostită sub blindajul unei înfricoşătoare pudori. Pudoarea aceasta nu-mi reprezintă fiinţa mea reală, dar e precum cămaşa pe care, dac-o dezbraci, dintr-o întâmplare sau nu, rupi şi pielea de pe tine. Deci, cam aşa stau lucrurile.
Articole de: Ion Zubaşcu
Articole din: 2008
"Romania literara" (Manolescu) Nr. 9 / 2008 - Dan Stanca - "Adevărata miză a cărţilor mele este erosul, nu logosul"

Lecturi formatoare Idei in Dialog (Patapievici)
Un substantial interviu cu Dan Stanca (autor exceptional, dar deloc alintat mediatic) reuseste Ion Zubascu in Romania literara nr. 9 din 7 martie. ...www.ideiindialog.ro/articol_234/lecturi_formatoare.html - 51k - În Cache - Pagini similare

Unde apar imaginile literare? (I) Idei in Dialog
1 Noi 2008 ... ca si la Dan Stanca, Radu Aldulescu, Florina Ilis si Daniel Banulescu, in eseurile de teribil impact ale lui Andrei Plesu, Horia-Roman Patapievici ...www.ideiindialog.ro/articol_732/unde_apar_imaginile_literare___i.html - 52k - În Cache - Pagini similare

Faţăn faţă: Ion Zubaşcu şi Dan Stanca
«Face to Face: Ion Zubaşcu and Dan Stanca». by Dan Stanca; Ion Zubaşcu ... Dan STANCA. Poetul în prelungirea omului. Ion Zubaşcu rămâne pentru mine o enigmă ...www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=49F85F8A-BD81-40C8-88C6-19C270CA5445 - Pagini similare
de D Stanca - 2001

Revista Apostrof
Dan Stanca (interviu realizat de Ion Zubaşcu). Dan Stanca (n. Bucureşti, 30 septembrie 1955) a absolvit Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, ...www.revista-apostrof.ro/articole.php?id=250 - 15k - În Cache - Pagini similare

Un alt caz, demn de ras: Ion Zubascu in greva foamei "pentru adevar":

"Scriitorul şi publicistul Ion Zubaşcu adresează colegilor următorul mesaj: "Orice formă de solidarizare este binevenită".
Menţionăm că d-l Ion Zubaşcu este unul dintre primii semnatari ai Apelului pentru Adevăr, semnat pâna în prezent de 140 de personalităţi precum: Mircea Cărtărescu, Mihai Şora sau Vladimir Tismăneanu, publicat astăzi integral de New York Magazin - Romanian Independent Newspaper www.nymagazin.com la adresa
Apelul a fost publicat şi de Romanian Tribune la adresa
Vă rugăm să vă solidarizaţi semnând Apelul pentru Adevar
Domnul Ion Zubaşcu poate fi contactat la telefon 0720-752008 sau la e-mail ionzubascu@yahoo.com "
Sursa: http://woodisor.blogspot.com/2008/02/aciune-de-solidaritate-ion-zubacu-n.html

ION ZUBASCU, sustinatorul militantilor anti-icoane, anti-religie si pro-homosexualitate:

Lideri ai societatii civile in Piata Constitutiei
Concert de protest impotriva lezarii libertatiii de exprimare
de Ion Zubascu
Romania Libera
Sambata, 23 Septembrie 2006
O serie de voci sonore ale actualei societati civile romanesti s-au solidarizat pentru a pune la cale un protest original, de mare anvergura, impotriva lezarii libertatii de constiinta si de exprimare, ceea ce constituie inca o premiera in actualul context politico-social de tranzitie. Parlamentul Romaniei urmeaza sa voteze in curand o lege care, daca va fi adoptata in forma actuala, va limita grav, in viziunea organizatorilor, libertatea de exprimare si libertatea de constiinta, doua drepturi fundamentale ale fiintei umane. Ca o consecinta, ar putea fi interzise sau cenzurate carti, piese de teatru, spectacole tv, concerte etc.

Pentru a atrage atentia asupra gravelor implicatii ale acestui act legislativ, sambata, 28 octombrie 2006, de la ora 18, va fi organizat in Piata Constitutiei un concert de protest, cu scopul de a determina autoritatile sa nu promoveze o lege care ar putea incalca drepturi cetatenesti fundamentale.
Inedita manifestare artistica este organizata de Asociatia "Solidaritatea pentru Libertatea de Constiinta" si sustinuta de lideri importanti ai societatii civile: Cristian Parvulescu - Asociatia Pro Democratia, Emil Moise (foto dreapta sus)- Ombudspersons for National Minorities, Gabriel Andreescu - Centrul de Studii Internationale, Ioana Avadanei - Centrul pentru Jurnalism Independent, Iustina Ionescu - Centrul de Resurse Juridice, Mircea Toma - Agentia de Monitorizare a Presei, Mihai Burcea - Militia Spirituala, Romanita Iordache - Accept. Cu acest proiect s-a solidarizat imediat Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii - CNCD.
Organizatorii acestei forme originale de protest prin arta vor solicita Parlamentului sa respinga art. 13 din noua Lege a Cultelor, aflata in forma avansata de dezbatere, iar presedintelui Romaniei sa nu promulge legea. Pasajul care i-a alarmat pe organizatori prevede ca "in Romania sunt interzise orice forme, mijloace, acte sau actiuni de defaimare si invrajbire religioasa, precum si ofensa publica adusa simbolurilor religioase". In viziunea protestatarilor, numai in aparenta textul vizeaza decenta in exprimariile publice, in realitate acest articol de lege ar putea deschide calea unei noi cenzuri: "O serie intreaga de carti de filosofie sau beletristica va putea fi ofensatoare pentru unele culte si interzisa. Romane si ecranizari precum "Codul Da Vinci", piese de teatru precum "Evanghelistii", de Alina Mungiu, sau concerte cu formatii cosiderate "sataniste" ar putea fi, de asemenea, interzise.
Urmeaza ca, in curand, plenul Camerei Deputatilor sa consfinteasca, prin vot, aceasta incalcare a drepturilor fundamentale". Organizatorii concertului din Piata Constitutiei apreciaza ca evenimentul nu va fi o manifestare antireligioasa, ci "va afirma importanta respectarii in Romania a acestor doua drepturi fundamentale: libertatea de exprimare si libertatea de constiinta".
http://www.romanialibera.ro/a60393/concert-de-protest-impotriva-lezarii-libertatiii-de-exprimare.html

...si, cu voia dumneavoastra, ultimul(ii) pe lista...
Adolf Marian Vasile Razvan Crivat Claudiu Codrescu

PRostul nu e pRost destul daca nu e si fu(n)dul...

Falsul "caz Dan Stanca". Cenzorul "cenzurat". "Solidaritatea" respingatoare

1) “Scrisoare deschisa” adresata D-lui Dan Stanca – redactor coordonator – al publicatiei “Aldine”, saptamanal pendinte de ziarul “Romania Libera”
urmata de
2) “Sesizarea” mea catre “Clubul Roman de Presa”, care motiveaza documentar-explicit existenta prezentului “Jurnal de autor cenzurat”

“Scrisoare deschisa”

Ca fost autor-colaborator publicat de ziarul “Romania Libera” in perioada 1996-2005, in numele eticii ce ar trebui sa guverneze presa scrisa post-comunista romaneasca, va fac cunoscuta in cele ce urmeaza o “sesizare” supusa rezolutiei “Consiliului de Onoare” al “Clubului Roman de Presa”, pe care o public spre accesare pe internet prin prezentul “Jurnal de autor cenzurat”, ca motivare documentara explicita a existentei acestui jurnal, la care am fost obligat sa recurg dupa 10 ani de colaborare cu “Romania Libera”, in urma cenzurarii de catre D-vs., Domnule Dan Stanca, a cronicii mele inceputa in acest ziar prin articolul “Comunismul, un blestem pe capul romanilor?”, publicat de “Aldine” in numarul sau aniversar 500 din 23 Decembrie 2005.
Condoleantele mele pentru “Decesul” publicatiei “Aldine”, transformata de catre D-vs. ca redactor coordonator, intr-o “arhiva mucegaita”, o adevarata “tristete publicistica” “contruita” dupa 2005 in stil de “activist-culturnic cu ifose elitiste”, exclusiv din materiale istorico-documentare, “speculatii filozofice sau opinii”, rupte intentionat de realitatea noastra civica de dupa ’89, toate selectate cu grija printr-o cenzura menita sa intrerupa orice comunicare interactiva cu societatea civila in problematica ce framanta, preocupa si intereseaza tranzitia noastra post-totalitara, comunicare asigurata de altfel de “Aldine”, infiintata de D-nul Mihai Creanga in 1995 si care a functionat ireprosabil ca atare pana in 2005!
Cred ca frustrarea “activismului culturnic” a facut sa va impuneti aceasta viziune redactionala, efectiv incompatibila cu varietatea de exprimare ce s-a practicat la “Aldine” inca de la infiintare, astfel ca dupa numirea D-vs. la finele lui 2005, ati publicat la acest saptamanal numai “privind inapoi” si ati cenzurat tot ce interesa “actualitatea si viitorul civic romanesc”!
In opinia mea este evident ca acest gest publicistic efectiv imoral si retrograd in ziua de astazi, vi-l permiteti in calitate de “ziarist mercenar angajat permanent”, deci cu acordul conducerii ziarului! Ca atare mi-am facut datoria sa prezint spre monitorizare acest fenomen deontologic aberant, petrecut real la Romania Libera”, “Consiliului de Onoare al CRP” ca for competent si sa compatimesc sincer rolul D-vs. si al ziarului la care “lucrati”, pentru aceasta politica redactionala “parsiv-manipulatoare de opinii”, de sorginte “cripto-comunista”, pe care o consider un esec penibil, mai ales acum in era exploziei informationale a “internetului”!
Dovada cea mai clara : existenta acestui “Jurnal de autor cenzurat”cu accesare permanenta care asigura informarea societatii civile si desfiinteaza real astfel de “manevre redactionale subtil-diversioniste” menite sa influenteze politic-partizan opinia publica!
Victor Mircea
“Sesizare catre Clubul Roman de Presa”
In atentia Doamnei presedinte Indira Crasnea,
“Un caz de cenzura supus analizei si rezolutiei Consiliului de Onoare al Clubului Roman de Presa”
In speranta ca onorati statutul Dumneavoastra institutional si de activitate, imi fac datoria ca in calitate de autor-colaborator publicat de ziarul “Romania Libera” in perioada 1996-2005, sa va aduc la cunostinta, pentru monitorizare, punere in discutie si raspuns, un caz de cenzura flagranta intreprinsa la acest cotidian considerat candva dupa ’90 un etalon de independenta si libera exprimare in presa noastra post-totalitara.
Astfel :
a) Va prezint alaturat - in copie - ultimul meu articol intitulat “Comunismul, un blestem pe capul romanilor ?”, publicat de “Romania Libera” in “numarul aniversar 500” al suplimentului sau saptamanal “Aldine” din 23 Decembrie 2005;
b) Va comunic totodata pentru accesare documentara adresa de “Blog”, www.roportal.ro/discutii/blog/victor_mircea, la care am publicat dupa 2005 pe internet un “Jurnal de autor cenzurat” pentru a putea continua o cronica civica din tranzitia noastra post-comunista, inceputa de mine prin articolul aparut mentionat mai sus la punctul 1. Aceasta deoarece articolele trimise de mine spre editare la “Aldine” dupa 2005 pentru aceasta cronica, au fost pur si simplu respinse la aparitie fara nici o observatie redactionala, de catre redactorul coordonator Dan Stanca numit in 2005 la acest saptamanal si care a intrerupt astfel colaborarea mea cu “Romania Libera”, ce dura de 10 ani de zile! In consecinta , solicit CRP ca for competent, sa stabileasca daca aceasta interzicere la tipar si indepartarea unui vechi colaborator de catre Dan Stanca de la “Aldine” fara nici un temei, constituie un abuz personal iresponsabil si o cenzura intreprinsa “la bunul plac”, ce reprezinta totodata un gest neprofesionist, stupid si inutil acum in era exploziei informationale si a “internetului”, dar mai cu seama un gest daunator reputatiei publicatiei la care acest redactor este angajat permanent ! Cu gandul ca prin “Consiliul de onoare” al CRP, analizati si va pronuntati in acest caz de etica jurnalistica. Astept cu incredere rezolutia Dumneavoastra la e-mail : vic_alex_mircea@yahoo.com . In situatia in care nu primesc raspuns la prezenta sesizare, consider ca, din pacate, “Clubul Roman de Presa” nu este inca pregatit sa elimine obiceiurile imorale “cripto-comuniste” din publicistica, prin introducerea si respectarea regulilor deontologice clare care sa reglementeze etic aparitiile in mass-media noastra de dupa ’89 si sa imbunatateasca astfel si locul neonorant ocupat de Romania in topul de tari stabilit periodic privind libertatea monitorizata pentru “mass-media” pe plan international. Oricum ar fi cu reparatia morala in ce ma priveste, apreciez ca societatea noastra civila este indreptatita sa cunoasca prin “Jurnalul meu de autor cenzurat” astfel de “obturari” abuzive, parsive si absconse efectuate asupra aparitiilor. Prin redactii mai exista si sunt intreprinse de ziaristi care se mai erijaza in “dirijori de opinii” de trista amintire ce incearca sa mai influenteze editarile si opinia publica in tranzitia noastra “post-decembrista” inca neterminata, umbrind astfel chiar si dupa atatia ani de la caderea dictaturii, libera exprimare la romani…. Cu adevarat mare pacat !
Victor Mircea
Autor-colaborator publicat 10 ani (1996-2005) de “Romania Libera” si apoi cenzurat neavenit la acest ziar incepand cu anul 2006 !

Mircea Platon: Sensul unui protest - Diversiunea. Cititi aici, in scurt timp, adevaratele motive ale "disparitiei" lui Dan Stanca "persecutatul" pasiv

MOTTO: "Crestinismul nationalist a facut de-a lungul istoriei mult rau."
Dan Stanca, Romania libera
Miercuri, 23 Iulie 2008

Sensul unui protest
de Mircea PLATON
Nu inteleg cum poti protesta impotriva atingerii libertatii cuvintului cind tu insuti, in repetate ocazii, ai blocat aparitia oricaror articole care cereau schimbarea regulii jocului in Romania.
De o buna bucata de vreme, Dan Stanca a disparut din paginile ziarului Romania libera, unde contribuia cu editoriale si al carui suplimentul cultural, Aldine, il coordona. Dan Stanca scrie la Romania libera de aproape 20 de ani, timp in care, pe linga cariera de publicist, a facut si o apreciata cariera de romancier. Scriitorul Dan Stanca s-a bucurat atit de aprecierile marilor edituri, cit si de cele ale presei culturale sau ale Uniunii Scriitorilor. Ca publicist, Dan Stanca s-a bucurat de cititori fideli stilului sau cald, insingurat. Acum insa, Dan Stanca a disparut din paginile Romaniei libere din motive necunoscute marelui publicului. Fapt este ca, pina la momentul cind scriu acest articol, nici conducerea ziarului, nici Dan Stanca nu au explicat public, in scris, ce s-a intimplat de s-a ajuns aici.
In locul unei explicatii clare, barbatesti, avem insa, in buna traditie comunista, zvonuri. Se spune ca lui Dan Stanca i-ar fi fost interzisa semnatura pe motive ideologice. Nu stim exact, pentru ca nu avem nimic negru pe alb de la cei direct implicati in aceasta afacere. Pe bloguri circula o lista cu semnaturi ale celor care se solidarizeaza cu Dan Stanca. Din textul apelului, si din comentariile imprejmuitoare, reiese ca semnatarii protesteaza "impotriva intentiei conducerii ziarului de a-l concedia pe Dan Stanca". Marturisesc ca protestul fata de o "intentie" mi se pare echivalent cu pedepsirea unui gind. Protestul, in numele libertatii cuvintului, impotriva faptului ca Dan Stanca nu mai e lasat sa publice in paginile ziarului mi se pare legitim, atit timp cit e un lucru verificabil. Protestul impotriva unei intentii despre care afli indirect mi se pare un simplu proces de intentie. Si orice proces de intentie e vecin cu manipularea.
Mai departe, semnatarii protestului declara ca sint scandalizati de atingerea libertatii cuvintului in Romania. Marturisesc ca si eu sint scandalizat de atingerea adusa libertatii cuvintului in Romania, dar asta nu de azi, din cauza lui Dan Stanca. Cenzurarea lui Dan Stanca nu mi se pare scandaloasa din pricina ca Dan Stanca ar fi vreun cruciat. Cenzurarea lui Dan Stanca mi se pare scandaloasa pentru ca Dan Stanca este un mare timid, un om mai degraba sovaitor complice decit militant "gung ho". Lichidarea lui Dan Stanca nu e un atac la virginitatea libertatii cuvintului in presa romana, ci lichidarea ultimelor iluzii.
Protestez impotriva atingerii libertatii presei? Da. Dar libertatea cuvintului a fost atinsa si cind unii dintre cei de pe lista solidarilor cu Dan Stanca au blocat articole care aduceau atingere "sistemului", atunci cind, la Aldine, la Adevarul literar si artistic, la Romania literara, la Idei in dialog, la 22, nu au fost publicate articole, decente, argumentate, neinjurioase, semnate de oameni de mare calitate intelectuala pe care ii cunosc, doar pentru ca aduceau atingere mai-marilor de la care unii dintre protestatarii de astazi isi trag foloasele. Nu inteleg cum poti protesta impotriva atingerii libertatii cuvintului cind tu insuti, in repetate ocazii, ai blocat aparitia oricaror articole care cereau schimbarea regulii jocului in Romania. Sau a articolelor care nu veneau, pe filiera potrivita, in cheia prestabilita si care astfel ar fi putut sa deranjeze establishmentul religios, cultural sau politic care ne-a adus in aceasta situatie.
In conditiile in care nu vrei sa schimbi sistemul, se cheama ca esti doar un "disident", un om care accepta ideologia dominanta, dar care vrea sa indrepte unele mici abuzuri, nedreptati, inegalitati de impartire a prazii. Si nu cred ca Dan Stanca asta a vrut, in toti cei aproape 20 de ani in care a sustinut in scris restaurarea unei Romanii normale, conservatoare. Daca vrem o rezolvare punctuala, atunci nu avem decit sa lasam apelurile la solidarizare emotionala de tip stingist si sa-i cautam lui Dan Stanca un loc de munca. Daca insa vrem o solutie principiala, atunci cred ca ar trebui sa localizam si sa atacam pe cei responsabili de actuala stare de lucruri din Romania. Vrem pensie pentru Dan Stanca sau libertatea cuvintului in Romania? Vrem o audienta la primul-secretar sau vrem sa dispara primul-secretar?
Atit timp cit nu raspundem la aceasta intrebare si cit nu stabilim niste criterii clare pe baza carora sa se poata colabora intelectual, "solidaritatea" cu Dan Stanca ramine o diversiune. Si Dan Stanca va fi transformat intr-o "cauza" doar pentru a putea fi lapidat mai apoi ca "tap ispasitor". Prietenii stiu de ce.
Ziarul de Iasi
PS: Fotografia lui Razvan Codrescu este cea aleasa chiar de el pentru a-l reprezenta pe Wikipedia si, cred eu, spune totul despre persoana sa. Ca sa nu fiu acuzat ca sunt subiectiv o sa solicit opinia unui psiholog profesionist, certificata, pentru a o prezenta, in curand, chiar aici.
Vezi si: