Saturday, April 4, 2009

REFERENDUM NATIONAL - Vrem sa nu vrem acte electronice cu cip si date biometrice? VOX POPULI VOX DEI

Friday, April 3, 2009

STEFANE, Maria Ta, tu la Putna nu mai sta! DOINA lui Eminescu, de Cezar Ivanescu


DOINA

De la Nistru pân la Tisa
Tot Românul plânsu-mi-sa
Că nu mai poate străbate
De-atâta străinătate.
Din Hotin şi pân la Mare
Vin Muscalii de-a călare,
De la Mare la Hotin
Mereu calea ne-o aţin;
Din Boian la Vatra-Dornei
Au umplut omida cornii
Şi străinul te tot paşte
De nu te mai poţi cunoaşte;
Sus la munte, jos pe vale
Şi-au făcut duşmanii cale,
Din Sătmar pân în Săcele
Numai vaduri ca acele.
Vai de biet Român săracul,
Îndărăt tot dă ca racul,
Nici îi merge, nici se ndeamnă,
Nici îi este toamna toamnă,
Nici e vară vara lui
Şi-i străin în ţara lui.
De la Turnu n Dorohoi
Curg duşmanii în puhoiu
Şi şaşează pe la noi;
Şi cum vin cu drum de fier
Toate cânturile pier,
Sboară paserile toate
De neagra străinătate,
Numai umbra spinului
La uşa creştinului.
Îşi dezbracă ţara sinul,
Codrul frate cu Românul
De săcure se tot pleacă
Şi isvoarele îi seacă
Sărac în ţară săracă!
Cine-au îndrăgit străinii
Mânca-i-ar inima câinii,
Mânca-i-ar casa pustia
Şi neamul nemernicia!
Ştefane, Măria Ta,
Tu la Putna nu mai sta,
Las Arhimandrutului
Toată grija schitului,
Lasă grija Sfinţilor
În sama părinţilor,
Clopotele să le tragă
Zioa ntreagă, noaptea ntreagă,
Doar sandura Dumnezeu
Ca să-ţi mântui neamul tău!
Tu te nalţă din mormânt
Să te-aud din corn sunând
Şi Moldova adunând.
De-i suna din corn odată,
Ai s-aduni Moldova toată,
De-i suna de două ori
Îţi vin codri n ajutor;
De-i suna a treia oară
Toţi duşmanii or să piară
Din hotară în hotară
Îndrăgi-i-ar ciorile
Şi spânzurătorile!


LIBERTATE pentru Gigi Becali! Sa-l parafrazam pe Traian Basescu: Care este crima lui Becali? Protest al Coalitiei Impotriva Statului Politienesc.VIDEO


Coalitia impotriva Statului Politienesc
str. Batistei nr. 11, sect. 2, Bucuresti,
mobil: 0722610013; 0728178998
tel/fax: 021.310.73.32


Comunicat

Organizatiile fondatoare ale Coalitiei impotriva Statului Politienesc protesteaza fata de masura retinerii in forta a lui George Becali si a incarcerarii sale. Cerem eliberarea lui George Becali si anchetarea sa in stare de libertate deoarece nu il consideram pe George Becali un “pericol public” si in nici un caz pericolul public nr. 1 al Romaniei.
Membri ai Coalitiei au protestat ieri seara, alaturi de bucurestenii adunati spontan in fata Judecatoriei sectorului 1, unde a fost decisa masura aberanta a incarcerarii lui George Becali, fara temei legal si cu sfidarea flagranta a normelor de drept.
Coalitia impotriva Statului Politienesc cheama si alte organizatii si grupuri de cetateni sa se alature unor serii de proteste fata de masura abuziva a incarcerarii lui George Becali.
Cerem autoritatilor statului sa respecte legea si sa-i incarcereze mai intai de toate pe hotii si santajistii care au actionat impotriva lui George Becali. Modalitatea retinerii acestuia, manu militari, cu uz excesiv de forta, aminteste de vremurile guvernarii pesediste de trista amintire, cand oamenii erau ridicati de pe strada pentru un simplu Armagedon trimis pe mail-uri.
Consideram ca Becali a fost arestat demonstrativ si “artistic” pe fondul unui scandal nesfarsit care zguduie Ministerul de Interne, datorita incercarii de preluare a controlului DGIPI de catre grupari din PSD de tip mafiot care s-au folosit mai bine de un deceniu de atuu-l aparatului informativ securistic pentru a-si mentine privilegiile si puterea.
Cata vreme un Petre Roman si un Ion Iliescu, presedintele de onoare (?) al PSD, un criminal cu mainele rosii de sange, si un veritabil pericol public nr. 1 umbla liber pe strazi alaturi de acolitii si ciracii sai care au jefuit sistematic Romania distrugand economia si indatorand la nesfarsit poporul roman nu vedem in nici un fel justificata incarcerarea unui George Becali.
Masurile aplicate impotriva lui George Becali sunt tipice regimului politienesc. Daca Becali era un pericol social sau intentiona sa paraseasca tara, arestarea se justifica. De asemenea se justifica arestarea daca se lua aceeasi masura pentru toate sechestrarile si rapirile facute in mod profesionist de diverse clanuri, si daca parchetul s-ar fi autosesizat si ar fi arestat mai intai persoanele care au furat masina lui George Becali. In schimb vedem ca Becali a devenit obiectiv zero, pericolul public nr 1, deoarece cuprinsi brusc de ravna procurorii “s-au sesizat din oficiu”, ignorandu-i insa pe hoti.
In realitate, dupa cum au probat ziaristii de la cotidianul Cancan de astazi, George Becali a fost victima unui santaj ordinar din partea unor tigani infractori de drept comun, colaboratori ai Politiei, care au solicitat si jurnalistilor bani in scopul “infundarii” celui pe care tot ei l-au (si) furat.
Este o culme a absurdului retinerea unei victime si folosirea declaratiilor unor hoti, tigani implicati in felurite activitati criminale, pentru a-l trimite dupa gratii chiar pe cel aflat in obiectivul hotilor. Marian Tutilescu, seful Politie a recunoscut public ca s-a facut un aranjament cu hotii, tigani cvasi-cunoscuti in mediul interlop, care i-au furat masina lui Becali din cartierul fondat chiar de el.
In loc sa vedem Politia ducand un razboi real, nu de butaforie, impotriva clanurilor tiganesti care terorizeaza Bucurestiul, impotriva marii coruptii, si a mogulilor de partid si de stat, vedem cadre de varf ale Politiei implicati in mis-masuri cu latifundiari apropiati de varfurile regimul pesedist, vedem inlesnirea imbogatirii ilicite a unor “oameni de afaceri” cu sprijinul cadrelor corupte ale fostei si actualei securitati.
In contextul dat se observa limpede ca George Becali este victima unui abuz politienesc fara precedent.
Unde e crima lui Becali?, intrebam si noi, pentru a-l parafraza pe seful statului, Traian Basescu.

Coalitia Impotriva Statului Politienesc este o organizatie fara personalitate juridica deschisa tuturor persoanelor si asociatiilor dispuse sa apere drepturile inalienabile ale cetatenilor romani constituita in ianuarie 2009 ca raspuns civic la aparitia unor legi si masuri de supraveghere severa a populatiei de catre stat, cum ar fi Legea 298/2008 privind controlul electronic al populatiei, HG nr 1566/2008 privind Pasapoartele Biometrice si OUG 184/2008 privind cartile de identitate electronice cu date biometrice si a altor masuri similare ce plaseaza cetatenii in sfera controlului total al statului politienesc. Coalitia impotriva Statului Politienesc are in vedere protejarea drepturilor legitime ale cetatenilor Romaniei, in acord cu normele constitutionale si de drept si urmareste sanctionarea abuzurilor statului totalitar impotriva propriilor cetateni.

Pana in prezent din Coalitie fac parte urmatoarele grupuri si organizatii: Adevar si Dreptate, Civic Media, Grupul Independent pentru Democratie, Seniorii Ligii Studentilor, CivicNet, Asociatia Victimelor Mineriadelor, Asociatia pentru Apararea Drepturilor Apatrizilor si Refugiatilor, Asociatia Pro PNTCD, Asociatia Baricada Inter 1989.

Lista semnatarilor acestui apel ramane deschisa.

UPDATE: Coalitia Impotriva Statului Politienesc a depus plangere la Consiliul Superior al Magistraturii in cazul Becali. ARESTATI TOTI FORMATORII DE OPINIE!

Nota bene:
Trebuie sa (mai) amintim ca George Becali a fost singurul om de afaceri din Romania care a ajutat si recompensat victime ale regimului comunist, care a oferit o sansa inclusiv si mai ales celor trei detinuti politici incarcerati de regimul criminal rusesc din Transnistria, Alexandru Lesco, Tudor Popa, Andrei Ivantoc, cetateni de onoare ai Capitalei, decorati cu Ordinul National „Steaua Romaniei” în grad de Cavaler de presedintele Romaniei, in 2007, la eliberarea din puscaria de la Tiraspol unde au executat 12 respectiv 15 ani de temnita. Statul Roman, desi avea datoria de a-i sprijini sa-si reia o viata normala, desi acesti trei eroi au ispasit pentru Romania cu demnitate si onoare, nu le-a oferit nimic. George Becali, oierul blamat azi de jalnici “deontologi de serviciu”, pseudo-jurnalisti amploaiati ai unor “capitalisti” nascuti din tenebrele comunismului - moguli imbogatiti prin jaf si furt la nivel national - a fost cel care le-a oferit, in spirit crestinesc, celor trei eroi ai Romaniei ajutor ca sa inceapa o viata noua.
http://www.nunemaispionati.blogspot.com/
VIDEO UPDATE: Mama si Duhovnicul lui Gigi Becali



REALITATEA.NET - Preoţii sunt indignaţi de decizia magistraţilor de a-l reţine pe Gigi Becali

UPDATE: Suntem primii pe lista neagra a statului "roman":
Becali, tinut in arest si pentru ca este "un formator de opinie"


Judecatoria Sectorului 1 motiveaza decizia de arestare si prin faptul ca finantatorul Stelei este recunoscut in unele medii drept formator de opinie si multe dintre conduitele acestuia sunt exemplu de urmat, transmite NewsIn. "In prezenta cauza, gravitatea deosebita a faptelor retinute in sarcina inculpatilor poate fi suficienta pentru a contura aprecierea ca acestia prezinta pericol pentru ordinea publica", se arata in motivare. Potrivit acesteia, chiar daca s-ar proba in mod cert ca partile vatamate au furat masina lui Becali, "nu este de conceput intr-o societate democratica cu reguli de conduita si convientuire clara sa se recurga la proceduri judiciare paralele care nu au nicio legatura cu ordinea si statul de drept, ci intra in sfera ilicitului penal." (ZIUA Online)

Vezi si MAFIOTUL PDL COSTEL IANCU: trafic de carne vie, sclavie, rapiri, sechestrari, torturi inimaginabile, arme: CERCETAT IN LIBERTATE. Gigi Becali: INCHIS

PIATA UNIVERSITATII PENTRU GIGI BECALI

UN EDITORIAL care se potriveste ocupantilor Romaniei: Daca Dumnezeu este o ofensa pentru voi, aveti libertatea de a disparea!

Musulmanilor care doresc sa traiasca dupa legile islamice li s-a pus in vedere sa paraseasca Australia , in contextul in care guvernul a tintit radicalismul intr-o incercare de a decapita potentiale tentative de atac terorist.
Imgrantii si nu australienii trebuie sa se adapteze. Asta e, va convine sau nu. Sunt satul de ingrijorarea acestei natiuni in privinta ofensarii unor indivizi sau a culturii acestora. De la atacul terorist din Bali incoace suntem martorii unui val de patriotism venit din partea majoritatii australienilor.
Aceasta cultura s-a creat in peste doua secole de zbateri (nota mea - la noi in doua milenii), incercari si victorii a milioane de barbati si femei in cautarea libertatii.
Vorbim mai cu seama ENGLEZA, nu spaniola, libaneza, araba, chineza, japoneza, rusa sau orice alta limba. In consecinta, daca doriti sa fiti parte a acestei societati, invatati limba!
Majoritatea australienilor cred in Dumnezeu. Asta nu e vreo aripa crestina de dreapta sau o presiune politica, ci un fapt, intrucat barbati si femei de credinta crestina, pe principii crestine, au fondat aceasta natiune, ceea ce este clar documentat. E cu siguranta adecvat a se afisa asta pe peretii scolilor noastre. Daca Dumnezeu este o ofensa pentru voi, va sugerez sa considerati o alta parte a lumii ca fiind casa voastra, intrucat Dumnezeu este parte a culturii noastre.
Vom accepta credintele voastre fara a va intreba de ce. Tot ce va cerem este sa o acceptati pe a noastra si sa traiti cu noi in armonie si bucurie pasnica.
Aceasta este PATRIA NOASTRA, PAMANTUL NOSTRU si STILUL NOSTRU DE VIATA si va vom permite orice oportunitate pentru a va bucura de toate acestea. Dar imediat ce incetati a va mai plange, vaita si ingrozi de Steagul nostru, de Onoarea noastra, de crezul nostru Crestin, de Stilul nostru de Viata, va recomand cu caldura sa profitati de o alta mare libertate australiana, LIBERTATEA DE A PLECA.
Daca nu sunteti fericiti aici, atunci PLECATI. Nu v-am obligat noi sa veniti aici. Voi ati solicitat sa fiti aici. Asadar, acceptati tara pe care VOI ati dorit-o.
Prim Ministrul Australiei Kevin Rudd
Nota mea: Materialul de mai sus circula si ii este atribuit pe internet prim-ministrului Australiei. Dupa mine, pare mai curand o compilatie. Oricum, suna bine!

CORESPONDENTE de la Bruxelles. Problemele Romaniei cu Moldova. Ungurii isi fac de cap in Parlamentul European. Cu Tokes la London Bar despre Basescu

ZIUA: Ofensiva lui Tökes continua cu Voivodina
hrc report 2008 (PDF, 9965 kB) Descarca »
Dupa modelul aplicat Romaniei in '90, pastorul maghiar a condus o audiere in Parlamentul European cu privire la "atrocitatile" comise de sarbi la adresa minoritarilor unguri

Miercuri dupa-amiaza, la Parlamentul European, s-a desfasurat un nou si semnificativ episod al ofensivei maghiare pentru apararea intereselor si recuperarea minoritatilor maghiare din jurul Ungariei. Doi europarlamentari, Laszlo Tökes al nostru si Zsolt Becsey (PPE- Fidesz) au condus o audiere privind atrocitatile, nedreptatile sociale, culturale, administrative si toate celelalte feluri imaginabile de discriminari la care se deda statul sarb impotriva minoritatii maghiare traitoare in Voivodina.
Ideea este simpla si ne reaminteste de mecanismul la fel de bine pus la punct care a functionat impotriva Romaniei imediat dupa caderea sistemului comunist si exact in aceleasi conditii, adica in momentul in care erau initiate primele miscari de apropiere fata de Uniunea Europeana. Foarte bine, au spus cei doi, sa intre Serbia in UE, dar nu oricum.
De ce Tökes este liderul acestei miscari foarte complexe de revendicare, inceputa cu tema tinutul Secuiesc si transferata acum in Voivodina? Foarte simplu, a explicat colegul sau Becsey de la PPE, fiindca "este un erou al nostru, al maghiarilor, este o figura-cheie a Revolutiei din Romania si un expert in domeniul minoritatilor". Aceasta expertiza urmand sa fie valorificata pe viitor cu mult mai mult si pe mai ample domenii decat pana acum deoarece, odata cu schimbarea Comisiei Europene, ar fi posibil sa existe un post de comisar pentru drepturile omului...La care noi adaugam ca, la fel de posibil este ca Tökes sa castige un loc de europarlamentar roman si, fiind in fruntea listei UDMR sa devina automat membru PPE: cu posibilitatea sa aiba un dialog cu mult mai usor si concret, pe pozitii de forta, cu viitorii sai colegi romani.
Revenind insa la dezbaterea din Parlamentul European, ceea ce ne-a atras cu deosebire atentia a fost setul de materiale pus la dispozitia participantilor de catre Zolt Süge si pe care il atasam pentru a putea fi vizionat pe larg in editia electronica a ziarului. De ce? Pentru ca, dupa un bun si mai vechi obicei, se face un fel de istorie a "celor trei zone teritoriale care alcatuiesc acum Voivodina: Bánság (Banat), Backs si Szerémség (Srem) care alcatuiesc partea de sud a Ungariei istorice. Pana la aparitia Imperiului Otoman, regiunea a fost populata majoritar de maghiari... Dupa caderea Imperiului Otoman, ungurii s-au reintors in Voivodina si s-au stabilit in regiunile nepopulate". Si asa se face, spun autorii prezentarii respective, ca la recensamantul din 1910, spre exemplu in zona Banat (adica ceea ce noi numim Banatul sarbesc), ungurii erau in proportie de 19,9%, Germanii 23,1% si 39,9% sarbi. Romani? Nu exista!
Ungaria Mare
Se vorbeste despre Ungaria istorica, adica despre Marea Ungarie si despre efectele Trianonului care, cumva, ar trebui sa aiba parte acum de un fel de reparatie istorica. Inca nu se aminteste de ali­pirea la tara-mama, este inca mult prea devreme, dar toate elemen­tele constitutive ale viitorului scandal se afla deja puse in pagina. Se pun bazele unei viitoare discutii in care cu siguranta se va evoca Bana­tul ca o provincie isto­rica unitara ce cuprinde azi zone din Ro­ma­nia, Serbia si o mica parte din Ungaria. Daca o asemenea discutie se des­chide si se face in mod cinstit, de ce nu se spune atunci toata istoria si mai ales faptul ca Banatul s-a numit initial, in regatul maghiar medie­val, Banat de Severin (suc­cesorul aces­tuia fiind Ba­natul de Lugoj-Caran­sebes) culminand cu incerca­rea esua­ta de pro­clamare a unei iluzorii Republici Bana­tene in 1918, ca provincie autono­ma in cadrul Ungariei? Stiind ca o aseme­nea discutie fusese anuntata, ne doare ca nici unul dintre europarlamen­tarii nostri, altul decat Tökes, nu a cerut sa par­ticipe la dezbateri sau ca Mi­siunea Romaniei pe langa UE nu a trimis un reprezentant care macar sa difuzeze un do­sar similar privind modul in care pro­blema minoritatii ma­ghiare este rezol­vata in Roma­nia in general si in parti­cular in zona Banatului. Nu ne-a inte­resat, au trecut prin sala domnii Seve­rin si Daianu, au dialogat cu o persoana de acolo, apoi au plecat foarte rapid. Care interventii? Care materiale de propaganda? De ce atata bataie de cap? In consecinta, masina celorlalti merge inainte, profesionist asamblata si condusa. Noi, candva, destul de repede, vom constata efectele.
Victor RONCEA si Cristian UNTEANU, Bruxelles
Vezi si

Din culisele diplomatiei si jurnalisticii - FOTO INFO


Intamplator, chiar in ziua respectiva, ne-am intalnit cu Tokes, dupa audieri, in barul London din Piata Luxemburg, unde isi serba ziua de nastere (57 de ani). Unteanu, diplomat, a tinut sa-i ureze "La multi ani!" drept pentru care ne-am asezat cinci minute. Mie, Tokes a tinut sa-mi faca o confesiune: "Basescu e cel mai mare mafiot al Romaniei"...

UE cu ochii pe manevrele comunistilor de la Chisinau
Europarlamentarul Maria Petre a cerut oficial ca Republica Moldova sa fie pusa la punct

Comisia Europeana "monitorizeaza atent situatia cu privire la presupusele interdictii de acces in Republica Moldova a unor cetateni romani, semnalate dupa data de 26 martie", a fost declaratia oferita de Christiane Hohmann, purtatoarea de cuvant a comisarului pentru relatii externe, Benita Ferrero-Waldner. La solicitarea ZIUA, Hohmann a adaugat ca, in privinta alegerilor de pe 5 aprilie, Comisia spera ca Moldova isi va indeplini obligatiile de membra a OSCE, ceea ce va fi, de asemenea, monitorizat.
Situatia generata de statul vecin a determinat-o pe europarlamentara Maria Petre, membra a PDL si PPE, sa faca ieri o declaratie in plenul Parlamentului European, prin care solicita atat Comisiei cat si Consiliului sa ceara explicatii Chisinaului. "La sfarsitul saptamanii trecute cateva sute de cetateni romani au fost impiedicati sa intre pe teritoriul Republicii Moldova. Cei mai multi dintre ei fara nicio explicatie sau sub pretexte din cele mai bizare, cum ar fi ca nu au acte care sa arate ca nu sunt infectati cu virusul HIV", a spus Maria Petre. Europarlamentara a mai afirmat, transant, ca "abuzul este fara precedent. Niciodata, altor cetateni europeni nu li s-a incalcat atat de grosolan dreptul la libera circulatie. Sustin puternic drumul european al Republicii Moldova si al cetatenilor, ei dar protestez impotriva acestui abuz grosolan si rog Comisia Europeana si Consiliul sa ceara explicatii autoritatilor de la Chisinau, asa cum Romania a cerut deja prin vocea ministrului de Externe".
Contre Bucuresti-Chisinau
Seful diplomatiei romane Cristian Diaconescu afirmase ca "este regretabil ca autoritatile Republicii Moldova nu au inteles ca in relatia cu Uniunea Europeana respectarea normelor si principiilor europene nu este facultativa". Declaratia ministrului roman a fost facuta dupa ce premierul comunist Zinaida Greceanii a sustinut ca Republica Moldova nu va avea de suferit din partea UE, in urma opririi a sute de cetateni romani la granita, pentru ca "Bruxelles-ul cunoaste foarte bine" ca Romania "se implica in treburile interne ale Republicii Moldova". Ceea ce uita comunistii de la Chisinau este ca UE inseamna inclusiv Romania, si UE este parte a misiunii care ii va monitoriza si alegerile. Din partea Parlamentului European, de exemplu, s-a constituit o echipa de cinci europarlamentari din care fac parte trei romani: Maria Petre si Marian-Jean Marinescu, din partea PPE si Lucian Antochi, PSE, alaturi de baroneasa Emma Nicholson si socialista Marianne Mikko.
Marinescu acuza lipsa de bun-simt
In exclusivitate pentru ZIUA, Marian-Jean Marinescu, vice-presedinte al celui mai important grup parlamentar, al PPE, ne-a declarat ca va purta discutii, inainte de alegeri, cu reprezentanti ai partidelor, presei si societatii civile din Republica Moldova si, bineinteles, cu cei ai UE si OSCE de la fata locului. "Acum, stiti cum se intampla in astfel de zone - eu am si experienta unei misiuni similare in Ucraina - este foarte posibil ca in ziua alegerilor sa fie foarte multa ordine si disciplina si totul se se fi transat inainte, in timpul campaniei, adica ce se intampla acum", ne-a declarat europarlamentarul roman. "Sper sa nu am nicio problema la granita, pentru ca voi veni din Romania...", mai spune razand Marinescu. Revenind la o nota serioasa, europarlamentarul adauga: "Ceea ce s-a intamplat pana acum mi se pare complet deplasat. In 2009, sa faci asa ceva la granita unui stat european, este in afara tuturor regulilor internationale, diplomatice si chiar de bun-simt", afirma Marinescu.
Expertii de la Bruxelles apreciaza ca, pe masura ce se apropie data alegerilor din Republica Moldova, autoritatile de la Chisinau isi vor inaspri tratamentul la adresa Bucurestiului, inclusiv cu aportul serviciilor speciale din fostul spatiu sovietic desfasurate pe teritoriul Romaniei.
Victor RONCEA, Bruxelles
Vezi si Elena asteptata in PPE

Wednesday, April 1, 2009

NOUL APEL al Parintelui Justin Parvu: Chemare la REFERENDUM!

NOU- Tabel - REFERENDUM NATIONAL - Vrem sa nu vrem acte electronice cu cip si date biometrice? VOX POPULI VOX DEI

Chemare la Referendum

Iubiţi fii ortodocşi,

Cu multă durere asist, în ultima vreme, la ultimele pătimiri ale Creştinătăţii. Acest cip care vrea să substituie chipul lui Dumnezeu din om este un război la adresa Creştinătăţii şi a persoanei umane, în general. Războiul a început din plin şi ne-a găsit, se pare, nepregătiţi, încât deja am obosit şi suntem istoviţi de atâta confuzie şi polemică pe seama acestui subiect. Dar uităm un aspect, dragii mei. Oare Mântuitorul, când S-a rugat în grădina Ghetsimani să I se îndepărteze paharul pătimirilor, şi nu a fost ascultat, a pierdut? Oare care este biruinţa noastră? Oare nu crucea ne deschide porţile învierii? Am luptat deja până la sânge şi am simţit cuiele piroanelor încât să nu mai putem striga către Tatăl ceresc şi să renunţăm la luptă? Nu este uşor deloc, cum nici Însuşi Mântuitorului Iisus Hristos nu I-a fost. Dar ce a făcut Hristos în vremea pătimirii Sale pe cruce? A ridicat privirea către Tatăl ceresc şi a răbdat toate cu dragoste. De unde mai primea Mântuitorul putere să rabde pe cruce? Din inima iertătoare faţă de toţi cei ce L-au prigonit. Fără aceste două arme, nu putem rezista pe acest front, dragii mei: nădejdea, având ochii aţintiţi asupra Dumnezeului nostru şi dragostea faţă de toţi, şi faţă de cei ce ne prigonesc.
Inamicul a căutat prin mijloace diversioniste şi prin dezinformare să împingă la descurajare atât în forţele noastre, cât şi în viaţa politică şi cea religioasă. Bineînţeles că încrederea noastră nu vine de la nici un partid politic, ci numai de la Părintele luminilor, de unde vine toată înţelepciunea.
Reprezentanţii ţării noastre, care au căpătat voturile acestui popor prin cerşetorie şi de multe ori minciună, au trădat astăzi pe fraţii lor, dându-ne pe mâna vrăjmaşului cip, arma diavolului prin care se urmăreşte o înrobire atât a trupului cât şi a sufletului unei puteri străine, potrivnică Dumnezeului nostru.
Atât de mult ne iubesc conducătorii noştri, încât nu au binevoit să informeze câtuşi de puţin acest popor cu privire la introducerea cipurilor în actele noastre de identitate. Fraţi români, este totuşi identitatea noastră! Cui ne-o vindem? Ce încredere să mai avem în conducătorii noştri când ei, în timp ce noi luptam cu râvnă împotriva paşapoartelor cu cip, au votat „tacit” buletinele cu cip? Să vedem ce argumente ne vor mai oferi acum! Dacă paşaportul era un drept şi nu o obligaţie, oare buletinul tot un drept va fi? Vedeţi cât de mult ţin conducătorii noştri la părerea unui popor? Ce drepturi ne apără ei? Şi ce drepturi mai avem, de fapt?
Dacă e corect şi cinstit ceea ce se face, de ce nu se mediatizează, de ce nu se face cunoscut acestui popor? Aceste probleme capitale, de o importanţă covârşitoare, se dezbat, însă, la întuneric. Oare ce au de ascuns? Oare ce dictatură ni se mai pregăteşte de data aceasta? Port în trupul şi în sufletul meu urmele unei dictaturi comuniste, care s-a arătat ca o fiară spurcată ce nu suferea nici cuvântul Dumnezeu să îl audă. Dacă eram închişi pentru nesupunere faţă de partid, ce aveau cu credinţa noastră? Căci, să ştiţi: În închisori nimic nu-i deranja mai mult decât Dumnezeul nostru şi principalul motiv de tortură de fapt acesta era: „Mai crezi, măi, banditule, în Dumnezeu?”. Dar dacă lupta împotriva Dumnezeului nostru şi a libertăţii noastre era pe faţă, acum vin cu vicleşug, cu crucea şi icoana în mână şi cu diavolul în suflet, pentru că ei sunt vânduţi puterilor străine, banilor şi puterii de stăpânire. După ce că ne-au vândut ţara, acum să ne vândă şi identitatea noastră? Şi de ce să ne-o dăm de bună voie? Ce drepturi îşi arogă ei? Oare ce suflet au avut parlamentarii care au vândut identitatea acestui neam, pentru care şi-au vărsat sângele strămoşii noştri? De ce să o vindem de bună voie pe preţ de nimic, precum odinioară Iuda L-a vândut pe Hristos pe 30 de arginţi? Nu se ruşinează în faţa mormintelor sfinte, ale lui Ştefan cel Mare, Matei Basarab, Mihai Viteazul, Constantin Brâncoveanu şi toţi vajnicii noştri voievozi şi conducători?
Prin urmare, dintre posibilele alternative legale, îndemn poporul: Să cerem referendum! Este pământul ţării noastre, al strămoşilor noştri, care au luptat cu jertfă şi dăruire de sine ca să ne predea nouă acest testament al unei ţări creştine, libere. Avem dreptul să decidem asupra sorţii acestui pământ în care ne-am născut şi asupra acestui suflet, pe care ni l-a dat Dumnezeu şi nu omul. Aici, la mănăstirea noastră, s-au adunat în jur de patru sute de mii de semnături împotriva actelor biometrice. Oamenii vin disperaţi şi îmi cer sfatul. Să cerem de data aceasta referendum! Aşadar vom face tabele cu noi semnături, în care să cerem să ne împotrivim actelor electronice prin referendum! Să semnăm cu convingere sinceră, încercând să mai salvăm ceva din căderea în care ne aflăm. Anul acesta sunt alegeri şi campania electorală deja a început. Toate pregătirile pentru alegeri, toată maşinaţia aceasta în care se folosesc sume enorme de pe spinarea unui popor sărăcit şi minţit, nu este decât un alt scenariu pregătit după ani de cârdăşie murdară cu interese străine poporului nostru.
Cu toate că ne aflăm într-o situaţie anevoioasă, nimeni nu explică poporului – nici presa, nici televiziunea, nici predicile din faţa sfântului altar – adevărul care stă în spatele acestor lucruri. Toţi au ajuns la o tăcere asemenea unei trădări evidente, încât nu în zadar spune Psalmistul: „Toţi s-au abătut, împreună netrebnici s-au făcut, nu este cel ce face bunătate, nu este până la unul.” (Psalmi 13:3) Împingerea acestui popor spre păgânism, spre necredinţă, şi în acelaşi timp spre pierderea identităţii lui şi înstrăinare de obiceiurile şi tradiţiile lui, cât şi înrobirea faţă de nişte concepţii străine care nu ne-au aparţinut niciodată nouă, românilor, şi nici ortodocşilor, va aduce numaidecât judecata aspră a lui Dumnezeu asupra noastră. Şi cu cât vom fi noi mai laşi, cu atât şi mustrarea va fi mai aspră.
Aşadar, fiecare creştin botezat în numele lui Iisus Hristos este dator să îşi apere credinţa cu preţul vieţii, fără să aştepte dispoziţii oficiale. Ci, temându-ne mai cu seamă de judecata lui Dumnezeu decât de a oamenilor, să facă fiecare după puterea sa tot ce îi stă în putinţă, să lupte împotriva instaurării acestui nou sistem de dictatură!
Am spus-o şi o repet: Atunci când nu va mai fi cine să apere credinţa predată de însuşi Sf. Apostol Andrei, acea credinţă e moartă, după cum moartă va fi şi soarta acelui popor. Noi am încercat, aşa nevrednici cum suntem, să păstrăm neştirbită predania Sf. Apostol Andrei, care a sfinţit cu picioarele sale pământul acestei ţări, propovăduind Evanghelia păcii. Noi altă predanie nu vom primi decât aceasta. Şi înger din cer de ar veni să ne spună că Sf. Andrei s-a înşelat când ne-a învăţat creştinismul, noi nu îl vom primi, ci ca un lepădat şi spurcat îl vom socoti. Nu osândim pe nimeni care trăieşte paşnic în credinţa lui, chiar dacă este potrivnică Evangheliei lui Hristos, ci numai pe aceia care încearcă cu neruşinare să ne schimbe nouă credinţa pecetluită cu Sângele Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Dacă alţii s-au spălat pe mâini de sfânt Sângele Lui, noi binevoim mai degrabă să ne spălăm în Sângele Lui şi să ne îmbrăcăm în cămaşa Lui, în care ne-am şi botezat.
Fraţi români, nu sfâşiaţi cămaşa lui Hristos! Nu vă spălaţi de Sângele cu care El ne-a pecetluit şi ne-a făcut moşteni Împărăţiei Lui.
Ci mai degrabă să ne rugăm ca prin rănile Lui să se tămăduiască rănile noastre; prin sângele Lui să se curăţească sângele nostru; ca prin capul Lui cel aplecat pe Cruce, să se înalţe capetele noastre pălmuite de cei potrivnici; ca prin sfintele Sale mâine pironite de cei fărădelege să ne tragă şi pe noi din prăpastia pierzării, precum Însuşi a făgăduit.
Aşadar nu prin forţele noastre stinse vom nădăjdui, ci în puterea Dumnezeului nostru, a Căruia este cinstea şi slava, în veci. Amin!

Arhim. Justin Pârvu, Mănăstirea Petru Vodă
1.04.2009, la prăznuirea Sf. Cuv. Maria Egipteanca


Vezi si
PARINTELE JUSTIN PARVU despre campania de indosariere mondiala: "Întreaga creştinătate este răstignită pe cruce"
ATITUDINI: Sa nu dati in cap Sfintilor! Despre cat de infailibil este Parintelui Justin Parvu
PARINTELE Justin Parvu despre cipuri si vremurile din urma: veti fi vanduti de pastorii vostri!
PARINTELE Iustin Parvu: "Ne-a dat Dumnezeu această ocazie ca să fim ortodocşi, să ne călim, să ne formăm şi să primim cu bucurie învierea Domnului"
PARINTELE Justin Parvu: "Acceptarea cipului inseamna lepadarea de Hristos!" Bucurie pentru prigonire, pentru Hristos. Preotii sa fie alaturi de popor!
APELUL PARINTELUI JUSTIN PARVU CATRE SENATORII ROMANI: Salvati Sufletele Noastre, Salvati Sufletele Voastre!
PARINTELE Justin Parvu - Indemn la post si rugaciune si lupta pentru Mantuitor - VIDEO
PETRU VODA. Parintele Iustin Parvu in Duminica Iertarii
PARINTELE Justin Parvu: Rugaciunea de dezlegare pentru Postul Mare 2009 si Obstea de monahi de la Sfanta Manastire Petru Voda
NOU APEL AL PARINTELUI JUSTIN PARVU: "Tăcerea noastră înseamnă sclavie şi îngroparea Ortodoxiei!"
CIPUL la SFANTUL SINOD. Parintele Arsenie Papacioc contra fiarei si cipurilor biometrice: NU acceptati sub nici un chip!
CAMPANIA ANTI CIP Monahii romani de la Sfantul Munte Athos sustin Chemarea Parintelui Iustin si se alatura zecilor de mii de semnatari din tara APEL
PARINTELE. Câteva gânduri la 90 de ani de la naşterea Părintelui Justin Pârvu. La mulţi ani, Părinte Arhimandrit!
PARINTELE IUSTIN de ziua lui, la 90 de ani, despre lupta dintre bine si rau - VIDEO
PARINTELE. Iustin Parvu, Duhovnicul Neamului, la 90 de ani. CANT si FOTOGRAFII
UN OSTEAN BATRAN CA UNIREA. Amintiri din copilăria Părintelui Justin
MINUNE LA PETRU VODA. Icoana Maicii Domnului de la Manastirea Parintelui Iustin a plans cu lacrimi de mir Duminica, inainte de ziua Parintelui - FOTO
PARINTELE IUSTIN: "Apoi, ori cu lumea, cu cipul, ori cu Hristos, cu nevointa, cu calea cea stramta, nevoitoare!" VIDEO
AUDIO/VIDEO Parintele Iustin Parvu despre Cuvantul sau catre poporul ortodox privind monitorizarea mondiala si rolul romanilor
M-am intors! Ia sa popesc AZEC-ul: Cum nu l-a lasat Dumnezeu pe michiduta sa-l ponegreasca pe P Justin Parvu in public si cum si-a facut aghiuta loc
România - un posibil loc de început al pecetluirii apocaliptice. Studiu despre RFID realizat de Pr Prof Dr Mihai Valica cu binecuvantarea IPS Teofan
Parintii romani de la Sfantul Munte Athos intaresc Apelul Parintelui Iustin Parvu in cazul impunerii cipurilor biomterice, act premergator pecetluirii
Cine ţine ortodoxia românească? Interviu cu Parintele Justin Parvu in revista de gandire si traire romaneasca ATITUDINI
Parintele Nicolae Tanase de la Valea Plopului: Parintele Justin Parvu nu este contestabil!
Parintele Justin Marturisitorul la judecata AZEC-ului? Piei, drace! Invitatie la clarificare interioara (si institutionala) si implicare deschisa
Parintele Arsenie Papacioc despre Parintele Justin Parvu si Apelul sau impotriva ante-pecetluirii cu numarul Fiarei:"Suntem de aceeasi parere, intim"
Parintele Arhimandrit Mihail Stanciu de la Manastirea Antim predica intru sustinerea Apelului Parintelui Justin Parvu: despre bio-cip si Antihristi
"Sunt categoric impotriva cipurilor biometrice!" - Prof Dr Pavel Chirila, Asoc. Filantropica Medicala Christiana. Cipurile din PERMISELE AUTO contin si date medicale
Parintele Justin Parvu confirma Apelul contra Cipurilor Biometrice 666 si avertizeaza gurile rele
Parintele Justin Parvu contra cipului Fiarei si pentru taierea apelor. Argumente la Apelul anti-666. Steaua rosie cu cinci colturi. Manastire la Aiud
Parintele Justin Parvu raspunde neavenitilor care contesta demersul pentru apararea credintei stramosesti: Arie! 1111 contra 666 intr-o singura zi
Parintele Iustin Parvu despre modelul si jertfa tinerilor mucenici romani VIDEO-si ce se poate face contra cipurilor biometrice si a insemnarii cu 666
Parintele Iustin Parvu: Sa ne inarmam cu armele Luminii! Oricine implineste voia lui Dumnezeu nu face altceva decat sa creasca si sa lumineze in slava
Parintele Iustin Parvu, monahiile si soldatii lui Hristos de la Petru Voda. Colinde si fotografii
Manastirea Petru Voda si Parintele Iustin Parvu: bucurii dumnezeiesti care trebuie impartasite
Cuvant grav al Parintelui Iustin Parvu catre poporul ortodox: Este vremea muceniciei! Luptaţi până la capăt! Nu vă temeţi!
Libertatea s-a nascut in temnita. Craciun fericit!

NOU STUDIU al Parintelui Prof Dr Mihai Valica: Creștinul între Imago Dei și tehnologie - Argument teologic impotriva cipurilor

"Lăsând la o parte orice panică şi tulburare, care nu fac cinste creştinilor, pot afirma cu toată convingerea că introducerea cip-urilor este, fără îndoială, un scandal, o jignire şi o umilință adusă persoanei umane. Sub nici o formă neacceptarea cip-urilor biometrice nu trebuie privită ca o reacţie pe fondul unui fanatism religios, aşa cum încearcă unii din mass-media să sugereze, ci, mai întâi de toate, ca o reacţie de apărare împotriva unei înregimentări electronice forţate într-un sistem de supraveghere suspect."

1. Creștinul între Imago Dei și tehnologie
1.1. Introducere

A nu discuta despre cip-urile RFID din punct de vedere teologic este ca și când nu te-ar interesa semnele vremii1 sau ai disprețui profețiile2, care ne previn despre vremurile de pe urmă. A nu ține cont de acest aspect vital mântuirii omului înseamnă a trăi doar după bunăstarea și foloasele timpului, oferite azi de tehnologia fără granițe, deci fără raportare la Sf. Scriptură. Prima consecință ar fi desacralizarea omului și a istoriei.
Dacă se respinge din motive de bioetică clonarea biologică, de ce nu s-ar respinge din aceleaşi considerente şi „clonarea electronică biometrică”3 având ca motivaţie teologică învăţătura Bisericii Ortodoxe despre antropologie?
În filosofia elenă, la Platon, la stoici si mai târziu la neoplatonici4, tema “Chipul lui Dumnezeu” (eikon – imago Dei) reprezintă un termen fundamental, iar în Vechiul Testament constituie însuși nucleul antropologiei. În Noul Testament termenul se îmbogățește cu un conținut hristologic, dând astfel noi dimensiuni antropologiei. După Sfântul Apostol Pavel, Iisus Hristos „este chipul Dumnezeului celui nevăzut”5. Omul nu este numai “limbajul lui Dumnezeu”6, ci chiar imago Dei7, deci „chipul şi asemănarea Lui”. În literatura patristică imago Dei este axa în jurul căreia se structurează cosmologia, antropologia şi însăși hristologia8.
„Imago Dei” în om, după Sfinţii Părinţi, este unitară atunci când exclude orice concepţie substanţialistă despre „chip”, care constă în mod funcţional, practic, în manifestarea vieţii sale spirituale, ca nevoie primordială şi centrală. Primatul vieţii spirituale activează aspiraţia fiinţei noastre umane spre absolut, spre arhetipul ei divin, spre Dumnezeu.
Tema imago Dei reprezintă temelia antropologiei ortodoxe9. Acest lucru face foarte greu de explicat - şi cu atât mai greu de înțeles - natura „chipului lui Dumnezeu”, adică omul. Conform Revelației divine, el este creat din trup şi suflet. Trupul este din materia comună Cosmosului, iar natura sufletului are o înrudire specială cu Dumnezeu. „Omul este înrudit cu Dumnezeu”10, spune Sfântul Grigorie de Nyssa. El explică de ce natura omului se sustrage considerației teoretice – atheoretos –, adică nu poate fi cuprinsă într-o formulare definitivă, sau o definiție clară a „chipului”. El argumentează că „din moment ce Dumnezeu este necuprins, este cu neputință ca «chipul» Lui din om să nu fie şi el de necuprins”11. Din acest motiv, tot el spune, este mai ușor să cunoști cerul decât pe tine însuţi. Omul rămâne un mister şi devine preotul întregului cosmos : „în calitate de pământ, sunt legat de viața de jos, dar fiind şi o părticică dumnezeiască, eu port în mine dorința vieții viitoare”12. Deci chiar prin actul creației omul poate participa la Existenţa divină, este „neamul lui Dumnezeu”13, şi din acest motiv „chipul” anticipează îndumnezeirea14.
Termenul de imago Dei este îmbogățit de Sfinții Părinți ai Bisericii prin diverse păreri teologice. Sfântul Ioan Damaschin scrie: „în câte moduri se spune expresia «după chip»? După faptul că omul are raţiune, intelect şi libertate; după faptul că mintea omului naște cuvânt şi emite duh; după calitatea de stăpân a omului….”15. Sfântul Epifanie al Ciprului crede că chipul lui Dumnezeu în om este în toată fiinţa umană şi „unde anume este sau unde se împlinește chipul lui Dumnezeu în om este cunoscut numai de Dumnezeu însuși, Cel care a dat prin har omului existenţa Sa după chip”16. Sfântul Macarie Egipteanul consideră că chipul lui Dumnezeu ar fi liberul arbitru, sau comuniunea cu Dumnezeu17. Sfântul Maxim Mărturisitorul vorbește despre o „reciprocitate între Dumnezeu şi om”. Ontologic, această reciprocitate se referă la relația Arhetip şi imaginea Sa, care trebuie să devină evidentă la nivel existențial, printr-o dublă mișcare: mișcarea lui Dumnezeu spre om, prin întrupare, şi mișcarea omului spre Dumnezeu pentru îndumnezeire (theosis).
Asemănarea omului cu Dumnezeu „privește nivelul existențial”18, deci nu ontologic: devenim astfel dumnezei prin har, luând parte la viața Dumnezeirii, îndumnezeindu-ne prin participare la viața divină. „În sensul îndumnezeirii, asemănarea aceasta conține desigur un aspect supranatural, însă acesta e mai mult precondiționat decât un efect”19.
1.2. Chipul omului redus de la sacru la profan
„Prin harul lui Hristos, prin dragostea lui Dumnezeu Tatăl şi prin împărtăşirea Sfântului Duh”20, omul reunește, în ipostasul său creat, divinul şi umanul, după chipul lui Hristos, adică „chipul Celui ceresc”21, ajunge „la măsura vârstei plinătăţii lui Hristos”22 şi astfel devine dumnezeu prin har. În acest sens spune Sfântul Vasile cel Mare că „omul este o făptură care a primit poruncă să devină dumnezeu”23, adică „chip al Chipului” – eikon Eikonos.
Deci omul are un destin hristologic, întrucât originea (αρχιν) lui este în Hristos, care este chipul, icoana lui Dumnezeu. Omul real „s-a născut atunci când Hristos a intrat în viaţă şi S-a născut”24, iar ziua naşterii lui Hristos „este zi de naştere a umanităţii”25. Deci omul prin Hristos este alcătuit teologic, iar chipul său are o valoare teologică, hristică şi nu îl putem amaneta sau împrumuta, ori permite să fie folosit fără voia şi libertatea lui.
Valoarea ontologică a omului nu constă, sau nu se află în el însuşi, înţeles în mod autonom, cum susţin teoriile materialiste, în suflet, minte, intelect, sau exclusiv în persoana omului, cum susţin sistemele filozofice contemporane, ci în Arhetipul lui. De vreme ce omul este o icoană, existenţa lui reală nu e determinată de elementul creat din care este făcută icoana, sau din voia lui liberă, ci de Arhetipul (Modelul) ei necreat. Omul este înţeles astfel de Părinţii Bisericii “în mod ontologic numai ca fiinţă teologică. Ontologia lui este iconică”26.
A permite ca chipul nostru să fie „clonat electronic” şi înregimentat în cip-uri şi apoi manipulat după bunul plac al cuiva, înseamnă a „amaneta” ceea ce nu ne aparţine şi a diminua identitatea noastră iconică, care este unică, la un număr într-o bucată de plastic.
Aceasta este ca şi când ai folosi o icoană sfinţită ca placă video, sau hard disc...Din punct de vedere moral este un sacrilegiu, sau cel puţin o desacralizare, întrucât se petrece o coborâre a dimensiunii spirituale, respectiv a chipului iconic uman, într-o folosinţă strict materială şi terestră. Or, chipul nostru, aparţine arhetipului divin, adică lui Dumnezeu.
Biserica trebuie să lupte împotriva oricărei tendinţe de a pierde identitatea taborică a persoanei umane, adică a arhetipului divin, şi să ia atitudine morală împotriva ştiinţei, a mondialismului despotic și a tehnologiei totalitare și înrobitoare, care transformă pe om într-un număr sau instrument, și să atenționeze profetic atunci când știința sau tehnologia nu mai slujesc omului, ci unui grup de interese, fie științific, economic, financiar, politic, mondialist, etc., și care urmărește să organizeze creaţia ca o totalitate închisă, în care omul este micul ei dumnezeu. Această atitudine și chemare responsabilă a Bisericii ar putea influența ştiinţa să recunoască faptul că ea este în mod dinamic neterminată, deci nu este definitivă şi că nu are absolut nimic de spus în mod direct despre transcendenţă și destinul hristic al omului. Știința trebuie să se oprească acolo unde încalcă conștiința religioasă și transcendența firească a omului spre veșnicie. În acest context se impune o bioetică a științei și a tehnologiei biometrice și nu numai.
1.3. Concluzii
Deci cip-urile biometrice, în acest context, contravin învăţăturii biblice şi patristice despre antropologia creştină, întrucât reduc, circumscriu şi mărginesc chipul/icoana fiinţei umane la o simplă tehnologie şi suport electronic de emiţătoare şi implanturi.
Or, omul ca „slavă a lui Dumnezeu”, cum spune Sf. Irineu, este privit de Sf. Părinţi, ca având o vocaţie personalistă. Tehnologia biometrică poate transforma omul doar într-un număr. Deci Biserica şi în general Teologia are menirea de a apăra „firea omului” în toată normalitatea ei personală şi nu pe bucăţele, ci unitar şi holistic. Omul este redus de la imago Dei la un simplu număr sau cip electronic, întrucât din punct de vedere al evidenței biometrice, cel care nu va figura într-o bază de date nu va exista din punct de vedere fizic, deci social și astfel va fi lipsit de toate drepturile. Or, ontologia omului este iconică și are o identitate taborică, deci față către față în demnitate, cinste și slavă dumnezeiască și nu o identitate numerică impersonală, în sensul apocaliptic ca ”număr al omului”27.
Scopul fundamental al Bisericii este acela al îndumnezeirii omului, deci al ipostasului uman și nu urmărirea confortului credinciosului cu orice preț și transformarea credinței creștine într-o simplă noțiune utilitaristă. Cred că nu este nevoie de a face o demostratio, în sensul argumentelor raţionale teologice, legislative sau tehnologice referitoare la cip-uri, ci în cazul de față este vorba de o afirmatio – adică mărturisire a revelaţiei divine și raportarea la aceasta, și nu la directivele UE sau a altor organisme. Într-o istorie în care Dumnezeu s-a întrupat, ca dovadă a iubirii Sale pentru oameni, angajarea noastră în rezolvarea crizelor şi a problemelor pe care timpul ni le pune în cale este cea dintâi formă de manifestare a filantropiei, a responsabilităților noastre personale sau eclesiale şi a urmării (imitării) lui Hristos. A nu ține cont de acest lucru înseamnă că există o gravă criză creștină de identitate personală, eclesială sau comunitară.
În acest context consider acțiunea laicilor și a unor monahi și preoți împotriva cip-urilor biometrice responsabilă și îndreptățită, întrucât forma de rezistență împotriva înregimentării electronice abuzive este propovăduirea Sf. Evanghelii, atenționarea profetică în Duhul lui Hristos și răbdarea creștinilor până la martiraj, însă nu ca formă de răzvrătire sau revoltă împotriva Statului sau a Bisericii, ci ca motivație hristică și formă de păzire a poruncilor lui Dumnezeu: „Aici este răbdarea sfinţilor, care păzesc poruncile lui Dumnezeu şi credinţa lui Iisus”.28 Deci soluția este răbdarea până la martiraj, în ultimă instanță. Acesta este un indiciu că cei ce se vor opune pecetluirii sunt „aleși de Dumnezeu și că sunt înscriși în cartea vieții Mielului de la întemeierea lumii”.29 Deci nu este vorba de predestinație, întrucât răbdarea și martirajul presupune voința și participarea oamenilor în mod direct și activ, ci este vorba de o preștiință a lui Dumnezeu. Vor cădea și vor fi nepăsători doar nevrednicii: „Şi i se vor închina fiarei toţi cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieţii Mielului celui înjunghiat”.30
Lăsând la o parte orice panică şi tulburare, care nu fac cinste creştinilor, pot afirma cu toată convingerea că introducerea cip-urilor este, fără îndoială, un scandal, o jignire şi o umilință adusă persoanei umane. Sub nici o formă neacceptarea cip-urilor biometrice nu trebuie privită ca o reacţie pe fondul unui fanatism religios, aşa cum încearcă unii din mass-media să sugereze, ci, mai întâi de toate, ca o reacţie de apărare împotriva unei înregimentări electronice forţate într-un sistem de supraveghere suspect.
Creștinul este chemat să arate firescul credinţei creștine într-o lume pentru care creştinismul a devenit atât de nefiresc, sau chiar o piedică pentru cei ce vor să stăpânească lumea și pe om în mod samavolnic. A renunța la această chemare înseamnă a renunța la chipul și asemănarea noastră cu Dumnezeu și marchează sfârșitul libertății noastre și începutul sclaviei pre-antihristice (vezi cip-ul RFID).
Cred că fiecare creștin responsabil are obligația morală să arate lumii că virtutea este mai atractivă decât păcatul și să trăiască adecvat, tocmai ceea ce crede și se roagă. Acest mod firesc de trăire a credinței creștine, va arăta lumii, că normalitatea vieții umane este mai utilă decât tehnologia înrobitoare, care ușor se poate transforma în terorism tehnologic, atunci când omul este privit doar ca o marfă sau o piață a muncii și nu ține cont de valoarea și destinația lui hristică.
Nu forța coercitivă a Statului sau a politicii mondialiste sau a autorității Sinodului Sfintei Biserici Ortodoxe trebuie folosită pentru a impune cip-urile biometrice, ci forța argumentului teologic revelat în Sf. Scriptură și normalitatea eclesială, comunitară și psiho-socială a ființei umane, care ține cont de firescul omului, de libertatea și mântuirea lui.
Pr. Mihai VALICĂ
Dr. Theol. Caritaswissenschaft und christliche sozial Lehre al Universităţii „Albert Ludwig” din Freiburg, Germania

NOTE
1 Matei 16, 3
2 1 Tesal. 5, 20
3 Vezi studiul Pr. Dr. Mihai Valică, România – un posibil loc de început al pecetluirii apocaliptice? în:
http://apologeticum.wordpress.com/2009/01/31/audio-pr-prof-mihai-valica-studiu-asupra-microcipului/
4 Vezi H. Willms, Eikon. Eine begriffsgeschichtliche Untersuchung zum Platonismus. 1. Philo von Alexandria mit einer Einleitung über Platon und die Zwischenzeit, Münster, 1935; G. Kittel, Theologisches Wörterbuch zum Neuen Testament, 2, pp. 386-387; P. Aubin, „L´image de l´oevre de Platon“, in Recherches de science religieuse, 41 (1953), pp. 348-379. H. Merki, „Ebenbildichkeit”, in Reallexicon für Antike und Christentum, 4, 1959, pp. 459-479. Aceeasi idee o gasim la Sf. Macarie Egipteanul: “intre Dumnezeu si om exista cea mai mare inrudire”, Omilia XLV, in Scrieri (Omilii duhovnicesti ), trad. de Pr. Prof. Dr. Constantin Cornitescu, Bucuresti, 1992, p. 266.
5 Coloseni 1, 15.
6 Elie Wiesel, Chassidimus – ein Fest für das Leben. Célebration hassidique, Seuil, Paris, 1972, p. 94.
7 Facerea 1, 26-27.
8 Vezi Vladimir Lossky, Essai sur la théologie mystique de l’ Église d’Orient, Paris, 1944, pp. 109-129.
9 Antropologia creştină ortodoxă cuprinde şi noțiuni ca: homoiosis, syngeneia, charis, hyothesia, theotis, care vin în completarea noțiunii de imago Dei.
10 Sfântul Grigorie de Nyssa, Oratio catehetica, 5, citat de Pr. Tache Sterea, Dumnezeu, Omul şi Creația în teologia ortodoxă şi în preocupările ecumenismului contemporan, Teză de doctorat, în Ortodoxia XLIX nr. 1-2, ianuarie-iunie, 1998, p. 65. Vezi şi Pr. Dr. Vasile Răducă, Antropologia Sfântului Grigorie de Nyssa, Editura Institutului Biblic si de Misiune al BOR, București, 1996, pp.109-113.
11 Sfântul Grigorie de Nyssa, Despre alcătuirea omului 11, PG 44, 153D-156B, apud Panayotis Nellas, Omul – animal îndumnezeit, Perspective pentru o antropologie ortodoxă, Editura Deisis, Sibiu, 2002, p. 60. Vezi si R. Leys, L’image de Dieu chez S. Grégoire de Nysse. Esquisse d’une doctrine, Bruxelles-Paris, 1951, pp. 77-78.
12 Paul Evdokimov, L’Orthodoxie, Paris, 1965, p. 80.
13 Fapte 17, 28-29.
14 Vezi Paul Evdokimov, op. cit., p. 80.
15 Sfântul Ioan Damaschin, Despre cele doua vointe in Hristos 30, PG 95, 168B, apud Panayotis Nellas, op. cit., p. 60.
16 Sfântul Epifanie al Ciprului, Panarion 70; PG 42, 344B, apud Panayotis Nellas, op. cit. p. 60.
17 Sfântul Macarie Egipteanul, Omilii duhovniceşti, ed. cit. pp. 82-83.
18 Pr. Tache Sterea, op. cit., p. 67.
19 Lars Thunberg, Man and the Cosmos, The Vision of St. Maximus the Confessor, Crestwood, 1985, p. 62, apud Pr. Tache Sterea, op. cit., p. 67.
20 2 Corinteni 13, 14; Romani 16, 24.
21 1 Corinteni 15, 49.
22 Efeseni 4, 14. Majoratul omului coincide cu hristificarea lui (christopoiesis).
23 Paul Evdokimov, Femeia şi mântuirea lumii, Editura Christiana, București, 1995, p. 51.
24 Sfântul Nicolae Cabasila, Despre viaţa în Hristos 4, PG 150, 604A.
25 Sfântul Vasile cel Mare, La Naşterea lui Hristos 6, PG 31, 1473A.
26 Panayotis Nellas, Omul – animal îndumnezeit. Perspective pentru o antropologie ortodoxă,Ed. Deisis, Sibiu 2002, p. 69.
27 Apoc. 13, 18
28 Apoc. 14, 12
29 Apoc. 13, 8
30 Apoc. 13, 8

Publicat in ATITUDINI - Revista de Gandire si Traire Romaneasca - Numarul 5

DEZBATERE PARLAMENTARA privind Pasapoartele Biometrice. MAINE, incepand cu ora 12.00, la Parlament. DE CE NU pot fi solicitate Pasapoartele temporare

Ca urmare a cererii Actiunii Pentru Educatie si Libertatea si a Asociatiei Civic Media, maine se organizeaza la Parlamentul Romaniei o dezbatere semi-publica intre reprezentanti ai Comsiei pentru Drepturile Omului, Culte si Minoritati si societatea civila preocupata de incalcarea drepturilor omului si a libertatilor cetatenesti si religioase prin introducerea documentelor cu microcip (foto stanga). Totodata, conform http://www.refuzimplant.blogspot.com/, va avea loc si o demonstratie de protest organizata de o asociatie membra a Coalitiei Impotriva Statului Politienesc. Postez aici cuvantul Asociatiei Civic Media la dezbaterea de maine si, mai jos, dovada privind faptul ca Pasapoartele temporare fara cip NU pot fi solicite de orice cetatean. Practic, este ca si imposibil sa obtii un astfel de document de calatorie in conditiile in care il refuzi pe cel "normal" din motive de constiinta. Amintesc ca Proiectul de lege trimis de Senat catre camera Deputatilor (foto dreapta) a ajuns deja in dezbatere parlamentara prin frauda, pentru ca la votul din Senat s-a furat (vezi FRAUDA IN SENAT. Inca o Fundatie reclama votul fals in cazul Pasapoartelor Biometrice: Spririt Romanesc din Cluj a discutat cu senatorul PDL Radulescu si
FRAUDA IN SENAT. Votul in cazul Pasapoartelor Biometrice a fost fals si ilegal si este lovit de nulitate. Sesizare Oficiala a Presedintelui Senatului ). Pentru cine vrea si mai crede in puterea convingerii si eventualul bun simt si al datoriei fiecaruia fata de neam/cetatean si tara, la sfarsitul acestui mesaj se afla adresele de e-mail ale deputatilor Romaniei.

Actiunea Pentru Educatie si Libertate - Asociatia Civic Media

MEMORIU CATRE PARLAMENTUL ROMANIEI

Dezbaterea publica de la Camera Deputatilor viciata si de deputati si de senatori - Actele electronice sfideaza drepturile omului si libertatea cetateneasca si religioasa


Stimata Doamna Roberta Anastase,
Presedinte al Camerei Deputatilor
Stimate Domnule Nicolae Paun,
Presedinte al Comsiei pentru Drepturile Omului, Culte si probleme ale minoritatilor nationale,


Stimati Parlamentari ai Romaniei,

V-am solicitat o dezbatere publica intre parlamentari si organizatiile societatii civile pe care le reprezentam, reunite in Actiunea Pentru Educatie si Libertate, in vederea remedierii incalcarii drepturilor constitutionale ale tuturor romanilor de catre Guvernul Tariceanu prin adoptarea unei Hotarari de Guvern abuzive, fara informarea opiniei publice si fara consultarea societatii civile si a specialistilor.
Va multumim pentru ca, spre deosebire de toate celalate foruri implicate in introducerea documentelor de calatorie si identitate electronice in Romania, de la Ministerul de Interne la ambele Guverne ale Romaniei, Tariceanu si Boc, dvs sunteti singurii care ati dat curs acestei cereri firesti si fundamentale pentru o societate democratica consolidata.
Cu exceptia dvs, toate instrumentele statului odinioara roman au incalcat atat Legea transparentei cat si normele Uniunii Europene care prevedeau special pentru documentele electronice o dezbatere publica, nationala, de la 18 la 36 de luni!
Din pacate, aceasta dezbatere are loc acum in al 12-lea ceas, intr-un cadru minimal, cand putine lucruri mai pot fi schimbate, in bine.
Cu toate acestea, va subliniem din start doua aspecte mai putin cunoscute publicului si, probabil, si dvs, care schimba termenii dezbaterii initiate de dvs astazi si de care trebuie sa aveti cunostinta:

1. Dezbaterea solicitata de APEL si Civic Media Camerei Deputatilor a fost ceruta in baza faptului ca la dvs urma sa ajunga, dupa votul din Senat, Proiectul de lege privind Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr 207/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, prin care s-au introdus in Romania pasapoartele electronice, cu incepere de la 1.01.2009.
Insa, dupa cum stau marturie doua solicitari pentru investigarea si reluarea procesul de vot, depuse la Senat, aceasta Ordonanta a trecut, tacit, in data de 16.03.2009, printr-un vot fraudulos. In sensul ca cel putin un senator al Romaniei, respectiv senatorul PDL de Cluj Serban Radulescu, reclama ca apare ca fiind printre cei care au votat "pentru" Ordonanta, desi in ziua respectiva nu s-a aflat in Parlament. O ancheta ar trebui sa se afle in derulare pe aceasta tema.
In ciuda acestui fapt, Proiectul a ajuns la Camera Deputatilor in data de 17 martie si a fost inregistrat pe 18.03.2009 cu numarul PL-x 200/18.03.2009 fiind in prezent trimis, pentru Raport, la Comisia dvs, pentru Drepturile Omului, Culte si Minoritati, la Comisia pentru Aparare, ordine publica si siguranta nationala cat si la Comisia pentru politica externa, si, pentru Aviz, la Comisia pentru Administratie publica si la cea Juridica.
Ne indoim profund ca deputatii in cauza au constinta de faptul ca acest proiect le-a ajuns in mana in urma unei fraude, cea de la Senat, care schimba datele problemei, ca si aspectul urmator.

2. Raportul nostru de mai jos este focalizat, ca si discutia de astazi, pe problema Pasapoartelor Biometrice, la care ni se propunea in tandem, atat de catre Patriarhie, cat si de catre Ministerul de Interne, la unison, "solutia" pasapoartelor temporare, cu motivatia ca documentele de calatorie "sunt un drept si nu o obligatie". Insa, din pacate, discutia este oarecum depasita de o problema si mai grava:
Marti, 17 martie 2009, la o zi dupa votul fraudulos din Senat, in Camera Deputatilor s-a votat, in unanimitate, respectiv cu 174 de voturi pentru Proiectul de Lege privind introducerea in Romania, incepand cu 1 ianuarie 2011, a Cartilor de Identitate electronice obligatorii, cu microcipuri RFID.
Este vorba de PL-x 103/16.02.2009 -Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţa a Guvernului nr. 184/2008 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate - Adoptat la 17.03.2009. Proiectul in sine a fost introdus in Camera tot fara nici o dezbatere nationala si fara sa treaca si pe la Comisia dvs, primind aviz, rapid, doar de la Comisia Juridica si de la cea de Tehnologie a Informatiei, incalcandu-se asadar si drepturile noastre si ale dvs.
Asadar, problema care se pune acum, si pentru care va rugam, in numele a peste 400.000 de semnatari ai Apelului contra documentelor electronice, sa intrebati si Patriarhia Romana si Ministerul de Interne, este: buletinele cu microcip RFID, introduse in Romania cu incepere de la 1.01.2011, sunt un drept sau o obligatie?
Si, mai ales, a cui obligatie? In nici un caz a poporului roman, crestin de 2000 de ani.

Raport privind incalcarile drepturilor omului si legilor Romaniei prin introducerea documentelor electronice. Vezi Victor Roncea: MEMORIU depus azi la Senat si Camera Deputatilor ... Foto: Dovada ca Pasapoartle biometrice nu pot fi solicitate de toti cetatenii (oricum sunt discrminatorii la adresa majoritatii crestin-ortodoxe)

CAMPANIE E-MAIL CAMERA DEPUTATILOR
Adresele de e-mail

Toate (482): adrese e-mail deputaţi (martie 2009). Deoarece majoritatea providerilor nu permit trimiterea de e-mailuri la foarte mulţi destinatari în acelaşi timp, se va trimite acelaşi e-mail de mai multe ori unor grupuri de câte 50 de adrese:
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 001-050
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 051-100
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 101-150
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 151-200
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 201-250
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 251-300
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 301-350
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 351-400
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 401-450
adrese e-mail deputaţi (martie 2009) - 451-482
Cu sprijinul
http://cucapulinainte.blogspot.com/ si al
Asociaţiei pentru cultură şi educaţie Sf. Daniil Sihastrul

EXCLUSIV: Parintele Justin Parvu va candida la Parlamentul European! VICTORIE! UPDATE: Pacaleala de 1 Aprilie

Surse apropiate Parintelui Justin Parvu ne-au confirmat un zvon auzit de ieri pe culoarele Parlamentului European de la Bruxelles, unde ma aflu de cateva zile: Parintele Justin Parvu, staretul Manastirii Petru Voda, va candida ca europarlamentar independent, dupa un model deja consacrat.
Duhovnicul Neamului este dezamagit ca Parlamentul de la Bucuresti nu poate rezolva chestiunea pasapoartelor si buletinelor biometrice cu cip RFID si s-a hotarat sa ia taurul de coarne la mama lui acasa. Cand a aflat ca ii trebuie doar 100.000 de semnaturi pentru a-si inscrie candidatura, Parintele ar fi afirmat: "Doar atat? Pai eu am aicea, iaca, vreo 500.000 de semnaturi ale romanilor care nu vor cipuri... Pot sa-i iau si pe ucenicii mei cu mine, monahul aista tanar Filotheu si pe maicuta Fotini, sa ma ajute pe-acolo, chiar daca eu sunt mai sprinten ca ei...".
Alegerea unui calugar, mai ales a unuia de talia Parintelui Justin Parvu, in varsta de 90 de ani si cu 17 ani de temnita grea pentru convingerile sale anti-comuniste, ar constitui un act fara precedent si pentru Romania si pentru Parlamentul de la Bruxelles si Strasbourg, unde ar deveni automat decanul de varsta al forului european.
Victoria sa este data ca sigura, tinand cont de uriasa adeziune a sutelor de mii de credinciosi fata de Apelul sau la mucenicie si impotriva documentelor cu microcip. Aflat aici, Parintele este convins ca ar putea convinge europarlamentarii ca fac o greseala, ba chiar mai multe, care pot fi, insa, cu toate, indreptate. "Cine stie, poate reusim sa-i increstinam oleaca si sa-i aducem la dreapta credinta, ortodoxa, sa nu mai umble cu cipuri si dorinte homosexuale", ar fi spus Parintele, conform surselor citate.
Contactata azi, Comisia Electorala Centrala a afirmat ca nu exista nici o regula privind candidatura unui calugar. "Orice cetatean al Romaniei are drepturi egale in fata Legii. Daca vine cu 100.000 de semnaturi pana pe 7 aprilie, ultima zi a inscrierilor, este aproape europarlamentar", a declarat purtatorul de cuvant al CEC. In ciuda cererii oficiale, Patriarhia Romana a refuzat sa faca orice fel de comentariu, mentinandu-se in adormire.
Eu nu pot sa spun decat atat: Doamne ajuta! Victorie!

Tuesday, March 31, 2009

PARINTELE JUSTIN PARVU despre campania de indosariere mondiala: "Întreaga creştinătate este răstignită pe cruce"

Interviu cu Părintele Justin Pârvu,
realizat de monahia Fotini, 9 martie, 2009


Eu zic că astăzi, ca şi altădată, creştinul trebuie să fie ca iepurele pe hat:
în două lăbuţe, cu urechile ciulite dreapta-stânga să vadă de unde vine
pericolul. Asta-i trezvirea noastră!

- Părinte, de la apelul sfinţiei voastre
pe care l-aţi adresat acestui popor, cu
privire la actele biometrice, s-a declanşat
un întreg război în lumea noastră
creştină, căruia bieţii credincioşi cu
greu îi fac faţă şi prigonirile asupra
lor sunt nelipsite. Cum să se raporteze
simplul credincios la acest război, în
care el se simte slab şi nepregătit, dar în
acelaşi timp dator în faţa Adevărului
în care s-a născut?

- Dragii mei, războiul acesta este
într-adevăr unul anevoios, dar nu
fără ştiinţa lui Dumnezeu. Creştinul
nostru de azi trăieşte nişte vremuri
grele, de neputinţă. Poate că niciodată nu a fost aşa de neputincios
creştinul cum este astăzi. Dar Dumnezeu e încă printre noi, dragii mei,
şi va fi până la sfârşitul veacului. Nu trebuie să ne înspăimânte neputinţa
noastră, pentru că nu noi luptăm pentru apărarea Adevărului şi a
sufletelor noastre, ci mai întâi Hristos este cel ce luptă pentru şi prin noi.
Noi nu suntem decât nişte unelte prin care Dumnezeu lucrează, dacă noi
Îl lăsăm. Creştinismul, aşa cum a avut un răsărit, tot aşa trebuie să aibă şi
un apus; iată că noi suntem martori acelor vremuri de apus al creştinătăţii,
în care Dumnezeu ne-a învrednicit să trăim. Sfântul Serafim de Sarov
spunea undeva că aşa cum la sfârşitul vieţii Sale pământeşti, Mântuitorul
a simţit durerea maximă de părăsire a Tatălui Său, tot aşa şi creştinul,
la sfârşitul veacurilor, va trăi şi va simţi părăsirea lui Dumnezeu. Acum,
putem spune, întreaga creştinătate este răstignită pe cruce. Un om care
este pe cruce oare nu se simte slăbit? Oare să ne scoatem piroanele şi să ne
tămăduim rănile? Sau să răbdăm, rugându-ne Domnului pentru iertarea
celor ce ne prigonesc? Iată că acum trecem prin Postul Paştelui, care ne
îndeamnă la o mai adâncă cugetare asupra noastră înşine, la pocăinţă, dar
mai ales la patimi. „Dacă pe Mine M-au prigonit, şi pe voi vă vor prigoni”.
Este oare cinste mai mare ca aceasta? Dacă Hristos a numit răstignirea
Sa slavă, oare noi să fugim de ea? Dacă noi ne-am aduna cu toţii şi dacă
ne-am apuca să facem o asceză, aceasta va ţine loc de apărătoare împotriva
tuturor acestor atacuri ale ştiinţei şi tehnicii de acum, împotriva tuturor
celor ce ne prigonesc, am realiza totul, n-ar mai avea niciun efect asupra
noastră, nici duhurile rele, nici asupritorii noştri. Prin această asceză noi
trebuie să formăm o pânză harică pentru a acoperi neamul creştinesc.
Atunci suntem în măsură să discutăm şi să facem o judecată hotărâtoare
asupra acestei situaţii grele în care ne aflăm. Nu trebuie să stăm nepăsători,
acesta este un mare păcat, dragii mei. Dumnezeu ne porunceşte să-L
mărturisim înaintea oamenilor. Dar nici să o facem cu trufie,
fără durerea inimii pe care a vut-o Mântuitorul faţă de Iuda şi
faţă de toţi prigonitorii Lui. Vedeţi diferenţa? Dumnezeu Și-a
iertat prigonitorii Lui, dar nu i-a luat cu El în rai, decât pe cei
care s-au pocăit!
Lumea, acum, este în pragul unui mare cataclism de război.
Acesta este un război tehnic, electronic, care depăşeşte
limita tuturor războaielor de dinainte. Prin acest război se
urmăreşte animalizarea noastră, aduce omul la starea în care
să nu mai poată gândi, să nu mai poată simţi şi trăi nimic,
decât ceea ce i se comandă, devenind un rob al tehnicii. Şi
dacă vorbim de criza economică, să vorbim şi de criza spirituală prin
care trece omenirea acum. Criza morală, criza spirituală care s-a
abătut asupra noastră nu este altceva decât aspra judecată şi mâniere
a lui Dumnezeu pentru păcatele noastre. Şi aşa cum spunea şi Înaltul
Teofan, traducând cuvântul criză ca judecată, apoi cu adevărat suntem
sub judecata lui Dumnezeu pentru toate fărădelegile noastre. Cu acest
cuget trebuie să mergem la război.
- De ce unii creştini, şi muţi chiar dintre clerici, chiar dacă merg la biserică
şi săvârşesc multe din faptele bune, nu au sesizat totuşi acest război şi nu
văd niciun pericol sufletesc în acceptarea acestor cipuri?

- Ei, sărmanii oameni trăiesc creştinismul căldicel, de aceea nu văd
lupta. Nu e de ajuns să sacrifici ouăle de Paşti ca să fii un bun creştin,
ci e nevoie să te mai sacrifici oleacă şi pe tine. Unde s-a mai pomenit
creştinism fără jertfă, fără prigonire? Acela nu e creştinism. Noi mâncăm
ouăle şi Paştile şi cu asta ne-am achitat! Nu, dragul meu! Toate trebuie
să le trecem printr-o suferinţă şi printr-un moment greu care au născut
aceste tradiţii şi obiceiuri, fără de care faptele noastre aşa-zis bune nu
ar fi existat. Imediat trebuie să ne gândim că alături de oul roş este şi
Crucea îndată a Mântuitorului Iisus Hristos. Alături de pasca pe care
ne-o face bunica în covăţica ei acolo şi împleteşte sfânta cruce în mijlocul
ei, acolo este prezentă şi durerea mucenicilor, cuvioşilor, a pustnicilor, a
drepţilor care s-au nevoit în vederea acestei Răstigniri. Să ne alăturăm
şi zbuciumului sufletesc al Mântuitorului pe cruce, că altfel n-ar fi fost
Învierea. Ultimele ore ale Mântuitorului pe cruce au fost cele mai grele
momente… până la Săvârşitu-s-a. Ei bine, noi trebuie să trăim toate aceste
implicaţii ale sărbătorii, nu numai în parte, ca să putem avea cu adevărat şi
bucuria Învierii Domnului. Că posturile, rugăciunile, nevoinţele noastre
sunt mijloace ca să ajungem la biruinţa Învierii Mântuitorului Iisus
Hristos. Iubim prea mult lumea şi patimile ei, de aceea nu mai vedem
niciun pericol şi ne lepădăm uşor cu zâmbetul pe buze. Că vin unii şi
zic: „Uite, eu am cipul şi nu am păţit nimic. Sunt vesel şi sănătos”! Dar şi
bogatul din Evanghelie parcă tot fericit era, până a ajuns la locul pe care
îl merita. Acestea sunt vremuri grele? Asta nu e nimic. Vor veni necazuri
şi mai mari, dar cu atât să fim mai fericiţi, că ne-a învrednicit Dumnezeu
să ne facem părtaşi Răstignirii Lui. Noi să ne lepădăm de toată grija cea
lumească, după cum spune Heruvicul şi nu avem de ce să deznădăjduim.
Pentru că Mântuitorul spune foarte limpede: Nu te teme, turmă mică!
Noi suntem turma mică.
- Dar ce să mai creadă turma, părinte, când păstorul ei zice că e primul care
se cipuieşte, după cum a declarat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei?

- Este foarte dureros că reprezentantul acesta purtător de cuvânt al
Patriarhiei se înfăţişează în faţa unui întreg popor ortodox, ca şi cum
nu ar exista… Cu toţii vorbim de criză, criză financiară, criză morală…
dar cu mare durere am constatat că nu există o altă criză mai mare decât
depărtarea preoţilor de turmă. A mai primit şi un salariu în plus şi cu
atât mai mult, nu mai vorbesc băieţii. Şi atunci ce să facă un simplu
credincios? Face crucea mare şi Doamne ajută! Pentru că ei au căutat
să producă această adâncime între cler şi credincios. Cu mici excepţii,
există un divorţ între preot şi creştinul ortodox ascultător. Va trebui să
le demonstrăm că turma aceasta nu este chiar aşa rătăcită, ci conştientă
de nişte realităţi, să conştientizeze că acestei turme i se cere un model
adecvat, nu unul jignitor pentru turma unui Împărat Atotputernic…
Căci până şi cea din urmă creştină a turmei îşi face cruce de această
îndrăzneală şi cutezanţă a unei uniforme îmbrăcată de un cleric care se
pronunţă în numele unui sinod. Cum poţi să dormi liniştit când dai o
ţară întreagă în mâna diavolului? Hai, dai o Basarabie, dai o Bucovină,
dar să dai sufletul unei naţii – Biserica?! De aceea
să fim responsabili, pentru că ceea ce facem noi
acum rămâne pentru copiii, nepoţii şi strănepoţii
noştri. Ceea ce socotim că facem acum să facem
cu conştiinţa că suntem într-un moment istoric,
în care să se vadă că s-a luptat pentru adevăr; că
în aceste momente grele, creştinii au apărat cu
preţul vieţii lor adevărul acesta ortodox. Şi aşa
după cum un ostaş pleacă să-şi apere ţara cu arma
în mână şi urmăreşte inamicul, aşa trebuie să fim
şi noi conştienţi că predăm testamentul ortodoxiei
nepoţilor şi strănepoţilor noştri. Cum poţi să
dormi liniştit ştiind că te apără ştiinţa acestui veac?
Păi pe noi ne apără Dumnezeu sau cipul? Să crezi
ştiinţa veacului XXI este o mare neghiobie, care
nu are decât un superficial de civilizaţie laică şi o
cultură pur şi simplu ameţită de raţiune. Ce să te
încrezi de pildă într-un gânditor de al nostru cum
că el ar putea să dea principii de viaţă şi reguli sau
îndrumări spirituale pentru o naţiune ortodoxă de
2000 de ani născută, şi crescută în duhul unei cu
totul altei lumi decât suntem acum?! Păi aceste tendinţe care se încearcă
acum asupra creştinismului nostru ortodox, sunt sforţări inutile, de
parcă s-ar bate elefantul cu locomotiva – ca să încerci să dărâmi un obicei
şi o tradiţie în România, sau o gândire atât de profundă şi de adâncă,
care a fost pecetluită cu sângele atâtor nevoitori, pustnici, călugări,
monahi şi monahii, care s-au nevoit în pustietăţile acestea ale ţării, care
au fost martirizaţi prin propria lor voinţă… şi acum să vină un oarecare
din lumea întreagă să ne spună nouă că nu e ce-a fost şi cum ştiam noi,
că noi trebuie să o luăm pe altă cale. La care cale vă referiţi, cinstiţi
boieri? A marxismului, a leninismului? Păi nu vedem cu toţii unde neau
dus aceştia? Şi această concepţie modernă are la bază tot principiul
ateist, tot ei sunt la bază. Au venit de prin mulţimea asta sovietică şi s-au
impus acum în lumea noastră. Şi nu se poate vorbi despre o convingere
şi o credinţă care să poată avea o temelie. Ori pentru noi tocmai asta
este puterea şi rezistenţa noastră – să ne rugăm, să fim într-o unitate
deplină, să credem cu desăvârşire în ceea ce ne-am botezat, în ce ne-
am îmbrăcat, în cămaşa lui Hristos şi acesta este drumul celor 40 de
mucenici pe care i-am sărbătorit astăzi.
- Ce atitudine trebuie să aibă monahul în faţa acestor pericole? Mai
ales pentru că unii păstori ne sfătuiesc să stăm liniştiţi în chilii şi să nu
provocăm panică?

- Cum să stea, măi, liniştiţi când Biserica îi arde? Ce interes are monahul
faţă de lumea care se zbate acum între mântuire şi pierzare? Care este
atitudinea noastră de monahi? Păi, degeaba
te rogi tu dacă nu vezi fratele care cade în
prăpastie. Zadarnic înalţi ochii la cer dacă
nu ştii să ţi-i cobori la cel care boleşte lângă
tine. Care a fost atitudinea monahismului
din primele secole creştine? Aceasta,
nepăsătoare la durerile aproapelui lor?
Tocmai rugăciunea este aceea care ne dă
puterea să vedem rănile fraţilor noştri. Şi
ce biruinţă este mai mare în faţa lui Hristos
decât aceea că ai salvat un suflet de la
pieire? Dar dacă nu vrei să îl salvezi, măcar
nu descuraja! Nu au fost ei cei care au dat
tonul şi au fost prezenţi în toate problemele
care frământau creştinătatea? Martirii nu
au fost călugării? Ce învăţătură vin ei să ne
aducă nouă acum?.... Ce a făcut Sf. Vasile
cel Mare? Nu a scos călugării şi i-a adus
în cetate să fie la dispoziţia credincioşilor?
Ca să fie modele de înfrânare, de virtute,
de contemplaţie, de dragoste? Aceasta este
smerenia? Să dormi liniştit la chilia ta?
Monahul a fost şi va rămâne ochiul de veghe
al creştinătăţii.
- Vedeţi o reînviere a generaţiei de astăzi ca să
putem ieşi din această criză?
- Să dea Dumnezeu să mă înşel eu, dar eu nu
văd o refacere. Doar după ce va trece multă
vreme de restrişte, dar cu generaţiile acestea
nu se vede nimic nou şi bun la orizont.
Suntem prea cuprinşi de bălărie, suntem cuprinşi prea mult de neghină,
ca să mai putem curăţa noi ogorul. Trebuie să mai treacă o generaţie de
martiraj ca să putem avea noi o claritate şi o limpezire şi o nădăjduire cu
adevărat, de la om la om. Până nu creăm omul acesta al creştinului de
altădată… cu tehnica şi cu ştiinţele economice şi politice actuale, niciodată
nu vom ajunge la un liman desăvârşit până ce nu realizăm sufletul nostru
cu adevărat, cum l-am primit aşa să şi-l predăm. Eu zic că astăzi, ca şi
altădată, creştinul trebuie să fie ca iepurele pe hat: în două lăbuţe, cu
urechile ciulite dreapta-stânga să vadă de unde vine pericolul. Asta-i
trezvirea noastră! Dar la noi primează interesele personale. Pentru un
interes personal, nu pot eu să înăbuş un adevăr istoric sau creştin! Pentru
că politicienii noştri nu au decât un singur lucru de realizat - să facă avere
pe seama acestui popor. Cu toate partidele care s-au perindat politic, nu
s-a schimbat nimic. Se putea ca ţăranul să trăiască deplin şi demn în Ţara
Românească, dar nu i-a interesat asta.
Eşti pus sub control dacă vrei să faci ceva
bun, el trebuie să o ducă bine şi tu trebuie
să te desfiinţezi. Ţara Românească este
o ţară sfântă, cu un popor sfânt. Noi nu
suntem consecinţa a nimănui, politic sau a
altor stări de lucruri, dar noi suntem ţinta
multor răzbunări vrăjmaşe de 2000 de ani;
aşa cum Mântuitorul a fost vândut de la
un neam la altul, aşa şi poporul român de
la un stăpân la altul. De aceea noi trebuie
să avem această mulţumire sufletească şi
să ne bucurăm pentru aceste zile în care
suntem loviţi şi să ne dea Dumnezeu să
ducem mai departe crucea către Golgota
a acestui neam şi să ajungem şi la Învierea
Domnului. Poporul nostru este foarte
golit de copilaşi, nu avem mame, nu avem
urmaşi. Să facem ceva câtuşi de puţin să
aducem un număr de creştini curaţi pe
care să-i dăm şcolii, să-i dăm societăţii
româneşti. Trebuie să apărăm societatea
şi familia de handicapul acesta modern
care s-a infiltrat şi la noi în ţară, prin
acceptarea incestului şi a prostituţiei şi
a altor mari fărădelegi. Ei încearcă să
desfiinţeze valorile naţiei din temelii,
şi o face acţionând prin ambele planuri: unul moral, spiritual dar şi cel
biologic, virusând familia şi voinţa omului. Să ne amintim de martirii şi
străbunii noştri şi să nu îngăduim străinilor să ne răpească moştenirea
aceasta primită prin harul lui Dumnezeu şi plămădită prin sângele şi
sudoarea martirilor noştri. Să ştiţi că noi putem fi străjerul Europei. O
Europă fără o Românie nu poate exista. Ortodoxia noastră românească
a rămas cam singura de strajă, în splendoarea ei de demnitate şi prestigiu.
Aşa că: străjuiţi bine! Neamul acesta nu şi-a pierdut încă seva!

Revista de Gandire si Traire Romaneasca ATITUDINI Nr 5