Thursday, March 5, 2009

CAZUL Marius Draghici vs Ringier. In ciuda protestelor Federatiei Europene a Jurnalistilor, doar agentiile prezinta cazul. ONG si presa "libera" tac

FEJ acuză Ringier de standarde duble în cazul unui jurnalist român,trustul media respinge acuzaţiile

BUCUREŞTI (MEDIAFAX) - Federaţia Europeană a Jurnaliştilor (FEJ) acuză grupul media elveţian Ringier că utilizează "standarde duble" în cazul jurnalistului Marius Drăghici, de la Evenimentul zilei, care a dat în judecată trustul pentru neplata drepturilor salariale, în timp ce Ringier România respinge acuzaţiile FEJ.
"Încă o dată vedem o companie care desfăşoară activităţi în afara ţării mamă şi care aplică standarde duble scandaloase", a declarat Aidan White, secretarul general al FEJ. "Compania Ringier nu ar fi permis un asemenea comportament de care este acuzată în România, unde şi-a înşelat angajaţii, neplătind drepturile salariale, în Elveţia", mai spune White, într-un comunicat al organizaţiei.
Conform Federaţiei Române a Jurnaliştilor MediaSind, Ringier România "l-a sancţionat financiar pe Marius Drăghici, jurnalist al cotidianului Evenimentul zilei, deoarece acesta a avut curajul să acţioneze în judecată Ringier România SRL pentru neplata drepturilor salariale, hărţuire la locul de muncă şi cenzură şi pentru că a informat Centrul pentru Monitorizarea şi Combaterea Antisemitismului în România (MCA România)".
În consecinţă, jurnalistul a dat în judecată, pe 11 februarie, Ringier România, Drăghici susţinând că, în acel moment, compania i-a reziliat contractul pe drepturi de autor, măsură care a diminuat cu peste 70% veniturile obţinute de la Evenimentul zilei.
"FRJ MediaSind a constatat că angajatul Marius Drăghici a fost constrâns să semneze un act adiţional prin care renunţa la drepturile legale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă Unic la nivel de Ramură Mass-Media. De asemenea, jurnalistului nu i s-au acordat în totalitate salariul minim pe ramură, coeficienţii de ierahizare şi nu i s-au plătit sporurile legale. Luând act de aceste grave abateri de la lege, FRJ MediaSind a sesizat Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale - Inspecţia Muncii", mai susţine Mediasind.
Inspectorii ITM Bucureşti au finalizat controlul şi au confirmat aspectele sesizate de către FRJ MediaSind, susţine sindicatul.
De cealaltă parte, trustul Ringier România a transmis un comunicat în care respinge punctual acuzaţiile Federaţiei Europene a Jurnaliştilor, arătându-se surprins de faptul că un organism internaţional care reprezintă interesele jurnaliştilor nu a respectat una din regulile fundamentale ale jurnalismului înainte de a emite o comunicare publică: aceea de a solicita punctul de vedere al părţii care face obiectul acuzaţiilor lansate.
În ceea ce priveşte afirmaţia FEJ că Ringier România "îşi înşeală angajaţii în privinţa salariilor care li se cuvin", trustul a indicat că îşi asumă respectarea prevederilor legale specifice industriei media din România. "Compania noastră şi-a onorat întotdeauna obligaţiile faţă de proprii angajati, cu atât mai mult în ceea ce priveşte efectuarea plăţilor cuvenite. Acest lucru este confirmat şi de rezultatele Sondajului de Opinie implementat de către un terţ la nivel internaţional în toate companiile Ringier şi care plasează Ringier România la un nivel de apreciere ridicat în ceea ce priveşte consideraţiile: «Ringier este un angajator responsabil» şi «sunt mandru să lucrez la Ringier»", se indică în comunicatul Ringier România.
"Referitor la controlul menţionat în comunicatul FEJ, pe lângă confirmarea implementarii corecte a majorităţii prevederilor legale, există şi câteva aspecte care ne-au fost subliniate de către Inspectoratul Teritorial de Muncă şi în consecinţă suntem în curs de implementare a măsurilor la nivelul întregii companii", se adaugă în acelaşi comunicat.
De asemenea, Ringier România a respins acuzaţiile conform cărora trustul nu ar respecta principiile fundamentale ale jurnalismului, "incluzând cenzura sau independenţa editorială". "Aceasta afirmaţie este susţinută de prevederile Codului Internaţional de Conduită al Ringier care a fost implementat din 2007 şi care reglementează aspectele legate de activitatea jurnalistică în general", se indică în acelaşi comunicat.
Marius Drăghici este membru al Sindicatului Jurnaliştilor Profesionişti, organizaţie afiliată la Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind. Jurnalistul publică în presa centrală din anul 1998.
Ringier a intrat pe piaţa românească în 1992, din portofoliul companiei făcând parte titluri precum Capital (săptămânal de business), Libertatea (tabloid) şi revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo şi BravoGIRL. Grupul elveţian Ringier este prezent în zece ţări, are peste 7.000 de angajaţi, editează circa 120 de ziare şi reviste, produce aproximativ 20 de programe de televiziune şi operează 50 de platforme online şi 11 tipografii.
Federaţia Europeană a Jurnaliştilor (European Federation of Journalists) este grupul regional al Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor (FIJ), care reprezinta interesele a peste 200.000 de ziarişti din Europa.
Alexandra Buzas, alexandra.buzas@mediafax.ro
Miercuri, 4 martie 2009

Ringier Romania respinge acuzatiile Federatiei
Ringier Romania respinge acuzatiile Federatiei Europene a Jurnalistilor- FEJ
Bucuresti, 4 mar /Agerpres/ - Ringier Romania a luat nota de Comunicatul publicat, pe data de 3 martie, de catre Federatia Europeana a Jurnalistilor si isi exprima surprinderea fata de demersul unui organism international care reprezinta jurnalistii si care nu a respectat una dintre regulile fundamentale ale jurnalismului inainte de a emite o comunicare publica, si anume solicitarea punctului de vedere al partii ce face obiectul acuzatiilor lansate, se precizeaza intr-un Comunicat de presa al Ringier Romania. Ringier precizeaza, referitor la afirmatia FEJ ca 'isi inseala angajatii in privinta salariilor care li se cuvin', ca isi asuma respectarea prevederilor legale specifice industriei media in Romania. 'Compania noastra si-a onorat, intotdeauna, obligatiile fata de proprii angajati, cu atat mai mult in ceea ce priveste efectuarea platilor cuvenite. Acest lucru este confirmat si de rezultatele Sondajului de Opinie implementat de catre un tert la nivel international in toate companiile Ringier si care plaseaza Ringier Romania la un nivel de apreciere ridicat in ceea ce priveste consideratiile: 'Ringier este un angajator responsabil' si 'sunt mandru sa lucrez la Ringier'', subliniaza comunicatul.n ceea ce priveste controlul mentionat in comunicatul FEJ, pe langa confirmarea implementarii corecte a majoritatii prevederilor legale, exista si cateva aspecte care au fost subliniate de catre Inspectoratul Teritorial de Munca si, in consecinta, 'suntem in curs de implementare a masurilor la nivelul intregii companii'.Ringier Romania respinge acuzatiile conform carora compania nu ar respecta principiile fundamentale ale jurnalismului, incluzand cenzura sau independenta editoriala. Aceasta afirmatie este sustinuta de prevederile Codului International de Conduita al Ringier, care a fost implementat din 2007 si care reglementeaza aspectele legate de activitatea jurnalistica in general. In finalul comunicatului, Ringier isi reafirma dorinta de a respecta si promova independenta editoriala ca principiu fundamental in activitatea jurnalistica.
FEJ, grupul regional al Federatiei Internationale a Jurnalistilor /FIJ/, condamna, intr-un comunicat de presa, standardele duble folosite de grupul media elvetian Ringier impotriva jurnalistilor romani.
'Vedem din nou o companie care functioneaza in afara hotarelor tarii din care provine aplicand standarde duble scandaloase,' a declarat secretarul general FEJ Aidan White. 'Compania Ringier nu ar aplica niciodata acelasi tip de comportament in Elvetia, de care se face vinovat in Romania, unde s-a constatat ca-si inseala angajatii in privinta salariilor care li se cuvin', spunea comunicatul FEJ.Scandalul a izbucnit cand Marius Draghici, jurnalist la Evenimentul Zilei, cotidianul detinut de Ringier, a deschis un caz in instanta pentru discriminare financiara, prin depunerea unei plangeri la Tribunalul Bucuresti pentru hartuire la locul de munca, cenzura si incalcarea drepturilor sale. Federatia Romana a Jurnalistilor -FRJ- a sesizat FEJ ca 'din octombrie 2008, redactorul sef de la Evenimentul Zilei a cenzurat articolele scrise de catre Draghici, inclusiv anchete cu privire la anumiti demnitari si articole despre Holocaust'.Drept rezultat al plangerii acestuia, in data de 11 februarie 2009, angajatorul i-a redus aproape 70 procente din venit.FRJ MediaSind, a sesizat, de asemenea, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.Un raport al Ministerului Muncii a confirmat drepturile membrului de sindicat, jurnalistul Marius Draghici, si a cerut trustului Ringier Romania SRL sa-i plateasca salariul integral. Raportul a aratat, de asemenea, ca legislatia muncii cu privire la salariul minim si sporurile legale a fost incalcata pentru toti angajatii Ringier Romania. Ministerul a obligat Ringier, printr-o adresa oficiala, la plata sumelor restante pentru ultimii trei ani.
AGERPRES/(AS/ Maria Schifirnet)

1 comment:

stefan iordache said...

In mod sigur acei demnitari corupti au exercitat presiuni asupra trustului Ringier pentru pedepsirea d-lui Draghici.
As vrea sa pot face ceva in sprijinul d-lui Draghici dar din nefericire mai multe ar fi putut face dansul pentru mine, ca dealtfel pentru interesul public in general, evident daca ar avea drept de semnatura.
Daca se organizeaza vreo manifestatie de sprijin va rog sa ma instiintati si pe mine la iordache11@gmail.com.
Pe mine m-au hartuit exponentii sistemului ticalosit ce conduce Hidroelectrica cercetandu-ma disciplinar si obligandu-ma sa dau o declaratie in care bineanteles i-am trimis la plimbare precizand ca habar nu am cine si cum a transmis factura cu pricina la EVZ.
Fireste ca de atunci batjocura la care eram supus, inginer cu master absolvit obligat sa stea in locul secretarelor zi de zi pe toata durata programului, a luat sfarsit.
Desi parca as mai fi stat o vreme:)
De o saptamana eu si alti vreo 10 colegi din executivul de 220(inclusiv directorimea) suntem discriminati intrerupandu-ni-se(eu sper c-am nimerit-o cu ortografia:)) complet accesul la internet-ul platit din banii statului care potrivit Constitutiei nu discrimineaza intre cetatenii sai.
O remarca as mai dori sa fac adresandu-ma de aceasta data d-lui Presedinte al FRJ MediaSind:
D-le Presedinte Gondiac, am citit in toamna trecuta ca Federatia pe care o conduceti a participat la un protest comun in fata Guvernului alaturi de Federatia Hidrosind ce reuneste ce-i drept majoritatea salariatilor din SC Hidroelectrica-SA.
Numai ca dvs nu stiti cu ce personaje v-ati insotit d-le Gondiac.
Salariatii care sunt membrii Hidrosind sunt tinuti in acest sindicat gratie presiunilor conducerii inculpate si urmarita penal a SC Hidroelectrica-SA transmise prin intermediul liderilor acestei Federatii Hidrosind.
E drept ca nu toti salariatii din Hidroelectrica au curajul sa spuna lucrurilor pe nume si mai ales in fata conducerii invinuite si inculpate si ciracilor acesteia dar trebuie sa intelegem ca nu toti oamenii pot rezista atunci cand la ureche li se sopteste ca vor ramane fara loc de munca sau ca vor fi hartuiti in cele mai diverse moduri.
Exista insa din fericire si cativa ce-i drept foarte putini(cca 300 din 5000) care au avut curajul sa reziste in fata acestor intimidari sistematice.
In ce ma priveste de pilda anul trecut in 2008 dupa ce inghitisera galusca cu factura din lipsa de probe, le-a bubuit in cap o alta hartuire: au incercat sa-mi falsifice rezultatele testarii psihologice sustinuta, culmea benevol intrucat obligativitate legala nu exista, iar lipsa acestei obligativitati a si determinat majoritatea salariatilor sa nu participe la ea.
Eu am participat din dorinta sincera de a-mi pune la incercare agerimea observatiei si a rationamentului logico-matematic.
Nu banuiam ca se urzeste o potlogarie impotriva mea.
A intervenit prompt insa Federatia sindicala Univers al carui membru sunt din 2008 si le-a pus in vedere ca mergem in justitie si s-au potolit imediat ticalosii.
La fel am solicitat sa fiu reprezentat in fata administratiei SC Hidroelectrica-SA conform legii de catre sindicatul caruia apartineam in 2007, Hidrosind, cu prilejul cercetarii disciplinare din august 2007.
Nici n-au vrut sa auda liderii Hidrosind de mine, fugindu-mi care incotro din cale.
Asa ca fiti atent pe viitor cu ce fel de oameni va insotiti miscarile de protest d-le Godinac mai ales ca Hidrosind-ul nu apara de fapt soarta salariatilor Hidroelectrica ci pe cea a sefilor acestei vaci de muls in interesul ''baietilor destepti'', care riscau sa nu-si mai gaseasca aceleasi locuri de sefi si in noua organigrama a preconizatei Companii Energetice Nationale.
Daca n-am citit eu bine asta toamna si intr-adevar FRJ MediaSind n-a protestat alaturi de Hidrosind in fata Guvernului remarcile mele raman evident fara destinatar.
Cu stima tuturor celor de buna credinta,
Stefan A. Iordache
PS
http://www.sar.org.ro/index.php?page=articol&id=316
Il salut cu aceasta ocazie si pe domnul Roncea cu a carui sora mai mica si talentata si brici la matematica am fost coleg in gimnaziu la Tonitza:)