Noroc ca ma sunt si ziaristi romani prin presa "romana", care inteleg fenomenul si semnificatia acestuia:
«Nostalgia» Ungariei Mari, in pelerinaj prin Ardeal
Iredentismul maghiar pare sa nu mai cunoasca limite. Aproximativ cinci sute de pelerini maghiari de la Budapesta vor sosi, la sfârsitul acestei saptamâni, in Harghita, la pelerinajul de la Sumuleu Ciuc, cu un tren special, tractat de o locomotiva de epoca, ce poarta „in frunte” stema Ungariei Mari. Garnitura, care poarta numele „Nostalgia”, se va deplasa in localitatea Ghimes-Faget, din judetul Bacau, aproape de granita imperiului austro-ungar, mai cunoscuta sub denumirea „granita celor 1.000 de ani”.
Secretarul de stat din Ministerul Transportului al României, UDMR-istul Barna Tánczos, a anuntat deja ca va astepta personal trenul special in localitatea harghiteana Lazarea si ca va insoti pelerinii pâna la Miercurea Ciuc, iar apoi la Ghimes Faget, unde o parte a calatorilor maghiari va participa la dezvelirea unei placi comemorative bilingve ridicata in amintirea inginerului maghiar Pfaff Ferenc (1851 – 1913), care a proiectat mai multe gari in Ungaria Mare, dar si cantonul din Ghimes Faget.
Acest exemplu al exceselor iredentiste vine la scurt timp dupa ce, inaintea sarbatorilor pascale, Electrica Transilvania Sud a remis clientilor din toata zona Ardealului facturi pe verso-ul carora se afla fotografia mai multor oua inrosite, dintre care cel din mijloc purta stema Ungariei Mari. Acest fapt a condus la declansarea unei anchete interne la Electrica, fiind verificat atât contractul incheiat cu firma de publicitate care a realizat „capodopera”, cât si persoanele din cadrul institutiei care se fac responsabile de avizarea acestor felicitari.
Secretarul de stat din Ministerul Transportului al României, Barna Tánczos, va astepta trenul special in localitatea harghiteana Lazarea si va insoti pelerinii pâna la Miercurea Ciuc, iar apoi la Ghimes Faget, unde, ca si o parte a pelerinilor maghiari, va participa la inaugurarea unei placi comemorative bilingve, ridicata in amintirea inginerului maghiar Pfaff Ferenc (1851–1913), care a proiectat mai multe gari in Ungaria Mare, dar si cantonul din Ghimes Faget. Pentru prima data dupa 64 de ani, se pare ca o locomotiva ce poarta „in frunte” stema Ungariei va traversa Transilvania in perioada 9 – 12 mai, tractând un tren special cu acei maghiari care vor sa participe la pelerinajul de la Sumuleu Ciuc.
Organizatorul „excursiei” nostalgice este redactorul sef al magazinului cailor ferate maghiare „Indóház”, Hámori Ferenc. Acesta a declarat in presa maghiara ca exista promisiuni din partea Societatii Nationale a Cailor Ferate Române (SNCFR) ca o locomotiva maghiara sa poata tracta trenul special pâna in Harghita cu ocazia Rusaliilor, când la Sumuleu Ciuc are loc cel mai mare pelerinaj din Europa de Est.
Pelerinii maghiari merg la granita Ungariei Mari
Trenul „Nostalgia” va aduce aproximativ 500 de pelerini din Ungaria la Miercurea Ciuc si Ghimes. Intentia organizatorilor este ca trenul sa porneasca de la Budapesta in dimineata zilei de vineri 9 mai si sa intre in România pe la Episcopia Bihorului, urmând sa aiba urmatoarea ruta: Oradea – Cluj Napoca – Gherla – Dej – Beclean pe Somes – Deda – Toplita – Miercurea Ciuc, având ca statie terminus Ghimes-Faget. De asemenea se mai preconizeaza ca aceasta garnitura sa ajunga la Miercurea Ciuc dupa aproximativ 12 ore. Sâmbata 10 mai, maghiarii vor participa la traditionalul pelerinaj de la Sumuleu Ciuc, iar duminica locomotiva Nohab 017 (fabricata in Suedia si achizitionata de Ungaria in anii 1930) va intra in gara Ghimes-Faget, situata la 32 de km de la Miercurea Ciuc. Istoric, comuna a apartinut de Ardeal, dar la impartirea administrativa din 1968 a devenit parte a judetului Bacau. Lânga canton este inca vizibila granita de o mie de ani a Ungariei Mari, ruinele cetatii lui Rákoczi si coroana maghiara, construita din pietre, de honvezi, cu ocazia reanexarii Transilvaniei de Nord. Aici, la granita de dinainte de Trianon, in cantonul nr. 30 al Ungariei Mari, proiectat de inginerul arhitect Pfaff Ferenc, va avea loc un alt eveniment, care se doreste a fi la fel de atractiv pentru maghiari, ca si pelerinajul de la Sumuleu Ciuc. Astfel, chiar in duminica Rusaliilor va avea loc inaugurarea placii comemorative dedicate inginerului Pfaff Ferenc si deschiderea oficiala a unei expozitii istorice (maghiare!) in fostul canton al societatii feroviare regale ungare. Acest canton a fost vândut de catre SNCFR unui localnic, profesorul Deáky András, care l-a donat Consiliului Local, iar apoi a inceput sa strânga fonduri, atât pe plan local, cât si in Ungaria, pentru renovarea cladirii. Cantonul a fost renovat recent, dupa standardele societatii feroviare... maghiare.
Autoritatile "romanesti" nu au reactionat la expeditia maghiara
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Tánczos Barna, a recunoscut pentru „Gardianul” ca va astepta trenul special in gara Lazarea si va calatori cu acesta pâna la Miercurea Ciuc. Acesta ne-a declarat, usor iritat, ca „daca voi fi insotit de familie, atunci ma voi duce cu acest tren si la Ghimes Faget”. La intrebarea noastra, daca el a fost acela care a aprobat ca trenul cu locomotiva Nohab 017, „in frunte” cu stema Ungariei, sa traverseze Transilvania, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor nu a dorit sa raspunda. Desigur am fi dorit sa aflam cum un tren din Ungaria poate sa circule nestingherit prin Transilvania, „asa cum nu s-a mai intâmplat de la Trianon incoace”, cum scriu chiar jurnalistii maghiari. Refuzul de a ne raspunde al secretarului de stat Tánczos Barna este unul destul de simplu. In spatele acestei inaugurari a unui amarât de canton se ascund adevaratele intentii ale demnitarului, si anume organizarea acelei „excursii” la moastele vechii granite, de fapt o excursie nostalgic-iredentista. Acest fapt este confirmat de directoul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, care ne-a declarat ca „cel care se ocupa de toate aceste aprobari din partea Ministerului Transportului este secretarul de stat Tánczos Barna. Este adevarat ca, pentru a intra in România, trenul de epoca mai trebuie sa primeasca aprobare si de la Autoritatea Feroviara Româna”. Dar si aceasta institutie este subordonata lui Barna. Si cine stie, poate ca in viitorul apropiat vom avem surpriza (neplacuta, ce-i drept) sa vedem trenul „Nostalgia” prin gara din Suceava (Burdujeni), unde cladirea garii a fost construita tot pe vremea imperiului austro-ungar.
Secretarul de stat din Ministerul Transportului al României, UDMR-istul Barna Tánczos, a anuntat deja ca va astepta personal trenul special in localitatea harghiteana Lazarea si ca va insoti pelerinii pâna la Miercurea Ciuc, iar apoi la Ghimes Faget, unde o parte a calatorilor maghiari va participa la dezvelirea unei placi comemorative bilingve ridicata in amintirea inginerului maghiar Pfaff Ferenc (1851 – 1913), care a proiectat mai multe gari in Ungaria Mare, dar si cantonul din Ghimes Faget.
Acest exemplu al exceselor iredentiste vine la scurt timp dupa ce, inaintea sarbatorilor pascale, Electrica Transilvania Sud a remis clientilor din toata zona Ardealului facturi pe verso-ul carora se afla fotografia mai multor oua inrosite, dintre care cel din mijloc purta stema Ungariei Mari. Acest fapt a condus la declansarea unei anchete interne la Electrica, fiind verificat atât contractul incheiat cu firma de publicitate care a realizat „capodopera”, cât si persoanele din cadrul institutiei care se fac responsabile de avizarea acestor felicitari.
Secretarul de stat din Ministerul Transportului al României, Barna Tánczos, va astepta trenul special in localitatea harghiteana Lazarea si va insoti pelerinii pâna la Miercurea Ciuc, iar apoi la Ghimes Faget, unde, ca si o parte a pelerinilor maghiari, va participa la inaugurarea unei placi comemorative bilingve, ridicata in amintirea inginerului maghiar Pfaff Ferenc (1851–1913), care a proiectat mai multe gari in Ungaria Mare, dar si cantonul din Ghimes Faget. Pentru prima data dupa 64 de ani, se pare ca o locomotiva ce poarta „in frunte” stema Ungariei va traversa Transilvania in perioada 9 – 12 mai, tractând un tren special cu acei maghiari care vor sa participe la pelerinajul de la Sumuleu Ciuc.
Organizatorul „excursiei” nostalgice este redactorul sef al magazinului cailor ferate maghiare „Indóház”, Hámori Ferenc. Acesta a declarat in presa maghiara ca exista promisiuni din partea Societatii Nationale a Cailor Ferate Române (SNCFR) ca o locomotiva maghiara sa poata tracta trenul special pâna in Harghita cu ocazia Rusaliilor, când la Sumuleu Ciuc are loc cel mai mare pelerinaj din Europa de Est.
Pelerinii maghiari merg la granita Ungariei Mari
Trenul „Nostalgia” va aduce aproximativ 500 de pelerini din Ungaria la Miercurea Ciuc si Ghimes. Intentia organizatorilor este ca trenul sa porneasca de la Budapesta in dimineata zilei de vineri 9 mai si sa intre in România pe la Episcopia Bihorului, urmând sa aiba urmatoarea ruta: Oradea – Cluj Napoca – Gherla – Dej – Beclean pe Somes – Deda – Toplita – Miercurea Ciuc, având ca statie terminus Ghimes-Faget. De asemenea se mai preconizeaza ca aceasta garnitura sa ajunga la Miercurea Ciuc dupa aproximativ 12 ore. Sâmbata 10 mai, maghiarii vor participa la traditionalul pelerinaj de la Sumuleu Ciuc, iar duminica locomotiva Nohab 017 (fabricata in Suedia si achizitionata de Ungaria in anii 1930) va intra in gara Ghimes-Faget, situata la 32 de km de la Miercurea Ciuc. Istoric, comuna a apartinut de Ardeal, dar la impartirea administrativa din 1968 a devenit parte a judetului Bacau. Lânga canton este inca vizibila granita de o mie de ani a Ungariei Mari, ruinele cetatii lui Rákoczi si coroana maghiara, construita din pietre, de honvezi, cu ocazia reanexarii Transilvaniei de Nord. Aici, la granita de dinainte de Trianon, in cantonul nr. 30 al Ungariei Mari, proiectat de inginerul arhitect Pfaff Ferenc, va avea loc un alt eveniment, care se doreste a fi la fel de atractiv pentru maghiari, ca si pelerinajul de la Sumuleu Ciuc. Astfel, chiar in duminica Rusaliilor va avea loc inaugurarea placii comemorative dedicate inginerului Pfaff Ferenc si deschiderea oficiala a unei expozitii istorice (maghiare!) in fostul canton al societatii feroviare regale ungare. Acest canton a fost vândut de catre SNCFR unui localnic, profesorul Deáky András, care l-a donat Consiliului Local, iar apoi a inceput sa strânga fonduri, atât pe plan local, cât si in Ungaria, pentru renovarea cladirii. Cantonul a fost renovat recent, dupa standardele societatii feroviare... maghiare.
Autoritatile "romanesti" nu au reactionat la expeditia maghiara
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Tánczos Barna, a recunoscut pentru „Gardianul” ca va astepta trenul special in gara Lazarea si va calatori cu acesta pâna la Miercurea Ciuc. Acesta ne-a declarat, usor iritat, ca „daca voi fi insotit de familie, atunci ma voi duce cu acest tren si la Ghimes Faget”. La intrebarea noastra, daca el a fost acela care a aprobat ca trenul cu locomotiva Nohab 017, „in frunte” cu stema Ungariei, sa traverseze Transilvania, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor nu a dorit sa raspunda. Desigur am fi dorit sa aflam cum un tren din Ungaria poate sa circule nestingherit prin Transilvania, „asa cum nu s-a mai intâmplat de la Trianon incoace”, cum scriu chiar jurnalistii maghiari. Refuzul de a ne raspunde al secretarului de stat Tánczos Barna este unul destul de simplu. In spatele acestei inaugurari a unui amarât de canton se ascund adevaratele intentii ale demnitarului, si anume organizarea acelei „excursii” la moastele vechii granite, de fapt o excursie nostalgic-iredentista. Acest fapt este confirmat de directoul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, care ne-a declarat ca „cel care se ocupa de toate aceste aprobari din partea Ministerului Transportului este secretarul de stat Tánczos Barna. Este adevarat ca, pentru a intra in România, trenul de epoca mai trebuie sa primeasca aprobare si de la Autoritatea Feroviara Româna”. Dar si aceasta institutie este subordonata lui Barna. Si cine stie, poate ca in viitorul apropiat vom avem surpriza (neplacuta, ce-i drept) sa vedem trenul „Nostalgia” prin gara din Suceava (Burdujeni), unde cladirea garii a fost construita tot pe vremea imperiului austro-ungar.
Cu astfel de autoritati inerte totul este posibil in România. Lipsa de atitudine, de reactie si uneori chiar de tradare a autoritatilor statului român duce la posibilitatea ca pe teritoriul României sa functioneze asa-numitul „stat in stat”. Iata un exemplu, când se incearca ca anumite sarbatori religioase importante, cum este si pelerinajul vestit de Rusaliile catolice, sa fie transformate in manifestatii pro-maghiare. Claudiu Sere
06.05.2008










Marsul Carucioarelor, al parintilor care s-au saturat de nesimtirea unora si lipsa de reactie a autoritatilor, a ajuns, ieri si azi, pe EuroNews.




Aici (
Despre CTP s-a spus ca Iliescu il vedea presedintele PSD, in locul lui Geoana. Azi zbanghiul se vede in locul cucuvelei de la Cotroceni. Intr-un dialog regizat cu Cristoiu, arunca pe piata bomba ca sa dea apoi cu trompa. Ii e rau la cap, il doare mintea. Si se vede.
De unde pana mai an, AMP-ul, sau MMA-ul vesnic tanarului rebel Mirciulica Toma (nu mi-e prea clar cum le zice) reclama, pe buna dreptate, poate si instigat de COM, ca CRP este un Cartel al patronilor din presa, iata ca organizatia care cheltuie banii contribuabililor americani inclusiv pe "chefuri" in Spice (o carciuma catavencoasa, normal -banii se plimba "deontologic", in Familie) s-a gandit anul asta sa premieze CRP! Cu premiul "Ziarist, da cinstit". Pentru ce? Cica pentru ca a umblat la codul deontologic dupa ce cazul "Chirieac - bani de la Secu la Secu" s-a spart ca un ou in capul tuguiat al lui CTP. Si acum nu mai e voie de la CRP sa-ti promovezi afacerile daca esti ziarist si nici sa iei publicitate. Zau, mancati-as?, ca sa vorbesc pe limba lui Toma. Da' ca seful CRP era CTP, colegul milionarului sarac, ziarist si cinstit, Chirieac si el, cica, nu stia ca-si promoveaza afacerile in ziarul pe care il conducea tot el, de pe Cuirasat, cum e? Dar ca din gasca fostului Pravda/Prezent/Gandul sunt toti numai unu' si unu': de la CTP, omul-in-geaca-cu-dacie-si-ceas-de-plastic-dar-conturi-de-sute-de-mii-de-euro, care nu stia ca incaseaza de la Taher si "guzganul rozaliu" decat cand a fost dat afara, la Chirieac, deontologia in persoana si "poetul-portofel" Dinescovici (si nici Ursu nu se simte prea bine), nu mai observa "monitorizatorii" lui peste. E tare! Au ajuns sa se premieze intre ei. Acum Clubul Rechinilor de Presa e bun. Mai ales ca si-a mai tras si o suveica, dupa modelul "clasic" brevetat de Catavencu cu AMP OMG (sau ONG, cum le-o zice). Iata, gura pacatosului adevar graieste:
Media Monitoringul lui Mircea Toma, una din afacerile de ONG ale catavencilor, iar s-a facut ca lucreaza la "Raportul anual" al libertatii presei. Sa mori de ras nu alta. La cat incaseaza pentru lipiturile astea din ziare, ca sa se produca doar jumatati de adevaruri, adica minciuni fardate, cred ca o sa ma vad nevoit sa semnalez la Washington ca banii familiei mele si ai altor contribuabili americani se scurg pe sticlele lui Toma de la Vama Veche (alta afacere "ongista" gretoasa marca catavencii). Sa ramana cu banii lui Soros. Nu le ajung? Si Toma oare nu e la varsta pensionarii? Uite: sa ia exemplu de la alti brontozauri ca el: SRS, Nistorescu, CTP, Chirieac, etc. Sau astia-s mai mari in grad ca el si de-asta au fost lasati la vatra?...






