Pages

Tuesday, May 19, 2009

LIICEANU, un Naomi al culturii. De la Siegfried si Marcello la "filosoful Alifie", vorba "poetului-portofel"

Am mai povestit că am prins boală pe sclifositul Liiceanu de cînd am citit în “Uşa interzisă” că a fost oripilat de o glumă a lui Ion Băieşu. Toate cărţile constipatului Liiceanu nu fac cît o pagină de Băieşu, aşa că filozoful Alifie, cum i-a zis Dinescu, putea să stea în zeama lui de ştevie literară. La mijlocul anilor ’80, Băieşu i-a întîlnit pe Pleşu şi pe Liiceanu la restaurantul Casei Scriitorilor şi i-a întrebat “băi, filozofilor, voi ştiţi cum e să daţi o m…?”. Supărarea lui Alifie a avut două ţinte. Prima — autorul “Balanţei”, iar a doua — Pleşu, fiindcă a rîs bărbăteşte la o caterincă de cîrciumă. După 2000, Liiceanu şi-a botezat maşina nemţească Siegfried sau Ştrudel, nu reţin exact şi nu regret deloc. În urmă cu vreun an, s-a confesat într-un ziar că îşi freacă robustul şi sclipitorul trup cu nu ştiu ce unguent. Această spovedanie cremoasă a avut consecinţe istorice. Dinescu i-a atribuit porecla “Filozoful Alifie”, iar Cristian Tudor Popescu l-a stupefiat, într-o emisiune, pe Emil Hurezeanu. Bătînd un apropo deochiat la Liiceanu, CTP a zis: “domnu’ Hurezeanu, vreau să vă fac o mărturisire: port chiloţi turceşti!”. Situaţia e gravă şi prezintă umflături! Recapitulare: Liiceanu şi-a botezat maşina, nu suportă glumele masculine, sănătoase şi edifică neamul în legătură cu preferinţele sale emoliente. Aceste autodenunţuri intime mă îndeamnă să cred că îi plac şi balurile mascate. Fiindcă îl stimez, nu mă voi adresa domniei sale în spiritul lui Băieşu. Mă şi îndoiesc că aş avea motive să-l iau cu “Băicoi!”. Oraş, în Prahova, cunoaşteţi. Îl voi aborda frumos. Domnule Liiceanu, nu vi se pare că sînteţi un Naomi al culturii?
de Răzvan Ioan Boanchiş
Liiceanu, un Naomi al culturii
http://www.7plus.ro/

No comments: