In facsimil se afla cererea transpartinica a subordonatilor lui Marius Oprea catre premierul Emil Boc, pentru numirea sinecuristului PNL in aceeasi functie, chit ca acum s-a cam schimbat Guvernul (Pag 1 - original si Pag 2 - my original, bazat pe scrierile "istoricului").
Intrebare: de ce nici un detinut politic sau luptator anticomunist, din 1947 pana in 1987, nu detine vreo functie publica, nici la acest IICCR de papat banul vaduvei si nici la CNSAS?!
Vezi aici un studiu pertinent al istoricului dr George Enache despre modus operandi de falsificat istoria reala si imprastiat otrava neokominternista in cazul Manualului GDS "O istorie a comunismului din Romania" elaborat de asa-zisul Institut de Investigare a Crimelor Comunismului în România coordonat de ciocofonistul fara ORNISS Marius Oprea, sluga umila a lui Tariceanu, Patriciu si Plesu.
Dar, in primul rand,
Un raspuns al SRI la intrebarea cine este Marius Oprea.
ROMANIA
SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII
Biroul de Relatii cu Publicul
Nr. 84.414 din 16.10.2007
Asociatiei Civic Media
Urmare petitiei dumneavoastra inregistrata la Biroul de
Relatii cu Publicul sub nr. PE 53062 din 17.09.2007, va informam ca
institutia noastra nu poate confirma sau infirma situatia de fapt la
care se refera intrebarea dumneavoastra, deoarece, potrivit art.17 lit.
f) din Legea nr.182/2002, aceasta constituie informatie clasificata.
Informatiile de aceasta natura pot fi puse numai la dispozitia
beneficiarilor prevazuti expres si limitativ de art.11 din Legea
nr.51/1991.
Cu stima,
Seful Biroului
***
Art. 11. al Legii privind siguranta nationala a Romaniei prevede:
"Informatii din domeniul sigurantei nationale pot fi comunicate:
a) presedintelui Senatului, presedintelui Adunarii Deputatilor,
precum si comisiilor permanente pentru aparare si asigurarea ordinii
publice ale celor doua camere ale Parlamentului;
b) ministrilor si sefilor departamentelor din ministere, cind
informatiile privesc probleme ce au legatura cu domeniile de activitate
pe care le coordoneaza sau de care raspund;
c) prefectilor, primarului general al Capitalei, precum si
conducatorilor consiliilor judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti, pentru probleme ce vizeaza competenta organelor respective;
d) organelor de urmarire penala, cind informatiile privesc savirsirea unei infractiuni.
Comunicarea informatiilor se aproba de catre conducatorii organelor cu atributii in domeniul sigurantei nationale.
Prevederile art. 10 privitoare la apararea secretului de stat
se aplica in mod corespunzator tuturor persoanelor prevazute la alin. 1
lit. a) - d)."
Faptul ca Dosarul Oprea intra in aceasta categorie poate duce
la concluzia ca este intradevar un caz "activ". Sigur, punctul d)
permite totusi intrarea intr-un circuit al legalitatii publice a
acestor informatii...
Redau mai jos SESIZAREA inregistrata la SRI, SIE si CSAT in ce priveste "cazul Oprea"
Catre: Serviciul Roman de Informatii
Serviciul de Informatii Externe
Consiliul Suprem de Aparare al Tarii
SESIZARE
Prin prezenta sesizare va rugam sa cercetati in ce masura
consilierul personal pentru probleme de securitate al premierului
Romaniei, director al Institutului guvernamental de Investigare a
Crimelor Comunismului in Romania, membru al Grupului pentru Dialog
Social, membru al Comisiei Tismaneanu I, fost membru al Consiliului
National al Fundatiei pentru o Societate Deschisa (parte a Retelei
Deschise Soros si a Retelei Fundatiilor Soros) Marius-Gheorghe Oprea,
nascut la 22 mai 1964 in Targoviste, aflat pe lista “Voci Curate”
transmisa CNSAS de catre Asociatia Civic Media inca din iulie 2006,
este sau nu agent de influenta al unor puteri straine.
Facem aceasta solicitare in contextul dezvaluirilor cuprinse in
investigatia de presa cu titlul “Agentul Victoria” publicata in ultima
saptamana intr-un cotidian central – pe care o atasam mai jos - si in
care se arata ca, incepand de la relatia sa, de dinainte de 1989, cu
ofiterul de contraspionaj al Departamentului Securitatii Statului,
colonel Nicolae Salajan, din Brasov, si pana astazi, Marius Oprea s-a
aflat in contact permanent cu agenti si ofiteri de informatii care au
lucrat de multe ori sub steag strain si in contra intereselor nationale
ale Romaniei. Faptul ca in prezent ocupa o pozitie din care
influenteaza decizii ce tin de securitatea nationala a Romaniei, desi
nici macar nu a intrunit cerintele pentru a beneficia de cerificat din
partea Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat,
va obliga sa dispuneti o investigatie de urgenta pentru a clarifica
aspectele sensibile enumerate si exemplificate punctual mai jos.
Va rugam sa tineti cont de faptul ca majoritatea persoanelor cu
cetatenie romana sau straina cu care s-a aflat si se afla in contact de
la momentul racolarii sale de care un serviciu secret strain inainte de
1989 au fost monitorizate de catre Unitatea Speciala a DSS UM 0110,
insarcinata cu supravegherea agentilor serviciilor de informatii ale
URSS si ale altor tari comuniste din fostul bloc sovietic. Destramarea
Retelei consolidate dupa 1989 de catre acesti agenti tradatori sau/si
de influenta, dezvoltata in prezent in societatea civila si structurile
statului– dupa cum se vede, pana la cele mai inalte nivele -, ar
constitui cea mai buna dovada de sinceritate si profesionalism a
comunitatii de informatii romanesti in contextul armonizarii acesteia
cu cele similare ale SUA si statelor aliate din NATO si UE.
Asteptam cu incredere, in interesul Romaniei, rezultatele analizei si investigatiei dvs.
Victor Roncea
Coordonator
Asociatia Civic Media
No comments:
Post a Comment