Pages

Monday, September 7, 2009

MIHNEA BERINDEI o da din nou in bara in Scandalul Spagii de 300.000 de Euro de la Imprimeriile Nationale Franceze: Qui s'excuse, s'accuse!

Anchetatul si perchezitionatul de catre Parchetul Francez, Mihnea Berindei, agent trotkist si voronist, informator al Securitatii, co-fondator al GDS si membru al Comisiei Tismaneanu, incearca jalnic sa se scuze in Afacerea Spaga 300.000 Euro Franta-PSD, dar, vorba francezului, Qui s'excuse, s'accuse!
Ce spune Berindei:
"In 2002, un reprezentant al Imprimeriei Nationale Franceze m-a solicitat ca sa facilitez stabilirea unor contacte cu guvernul roman pentru prezentarea unui proiect privind informatizarea colectarii impozitelor, in primul rand la nivelul intreprinderilor, proiectul E-Tax. Am transmis informatia cabinetului primului ministru si am organizat primele contacte. Acesta a fost in esenta rolul meu in aceasta problema". si, apoi: "Imprimeria Nationala Franceza e o institutie de stat, sub tutela ministerului de finante".
Pai, mai tovarase „SANDU“ & „MIRCEA“, daca "Imprimeria Nationala Franceza e institutie de stat" de ce avea nevoie de un turcolog particular, ca "sa facilitez stabilirea unor contacte cu guvernul roman pentru prezentarea unui proiect privind informatizarea colectarii impozitelor". Nu putea fostul ei director, acum anchetat si perchezitionat dedimpreuna cu turcologul nostru, sa puna singurel manuta pe telefon si sa sune, oficial, ca de la institutie de stat la un stat prieten si, pe deasupra si francofon, si sa stabileasca singur "contactele", sau prin intermediul Ambasadei Frantei la Bucuresti - dupa cum se practica in toata lumea civilizata cand este vorba de institutii de stat?!
"Am transmis informatia cabinetului primului ministru si am organizat primele contacte". In ce calitate?! De "autor al unui studiu despre vamile turcesti", dupa cum ne spune Paul Goma?! Si carui "prim-ministru", mai exact? Primului ministru, Adrian Nastase, cu care, impreuna cu Valeriu Stoica, am planuit si chiar l-am si dat jos pe Emil Constantinescu in 2000 pentru a-l instala la loc pe Ion Iliescu. Nu cumva asta era fraza corecta?! "Acesta a fost in esenta rolul meu in aceasta problema". Ha, ha, ha! Si-atunci de ce sunteti anchetat si ati fost perchezitionat, acasa si la birou?!
Sa-i dam cuvantul turcologului si trompeticii lui care consemneaza fara drept de apel:

Le Parisien: Berindei, intermediar suspect in scandalul Imprimeriei Nationale Franceze
Istoricul Mihnea Berindei: Nu am servit ca intermediar in nicio operatiune oculta
de V.M. HotNews.ro
Luni, 7 septembrie 2009

Prezentat de ziarul Le Parisien ca posibil „intermediar suspect” in scandalul Imprimeriei Nationale Franceze, istoricul roman Mihnea Berindei spune la RFI Romania ca singura lui contributie a fost punerea in legatura a Imprimeriei Nationale Franceze cu Guvernul de la Bucuresti, in anul 2002. El spune ca nu a participat la negocieri si ca ignora continutul contractului.

Potrivit ziarului francez, Imprimeria Nationala Franceza este banuita ca ar fi dat mita in valoare de mai multe sute de mii de euro pentru a obtine contracte in patru tari: Romania, Georgia, Siria si Senegal. Numele lui Mihnea Berindei apare alaturi de alte cateva pe lista posibililor „intermediari suspecti” (audiati si perchezitionati, la birou si acasa - nota mea)

"Am fost audiat la sfarsitul lui iunie in cadrul unei anchete a politiei judiciare privind o serie de contracte incheiate de Imprimeria Nationala din Franta in mai multe tari, printre care si Romania. Mi s-a cerut o discretie totala privind bunul mers al anchetei. Dat fiind ca anumite scurgeri de informatii din dosar, accidentale sau dorite, au fost folosite intr-un articol din Le Parisien, in care se insinueaza o participare a mea mai importanta decat cea reala, informatie rastalmacita de o anumita presa din Romania intr-un mod tendentios si iresponsabil, as spune, ma simt obligat sa fac precizari".
"In 2002, un reprezentant al Imprimeriei Nationale Franceze m-a solicitat ca sa facilitez stabilirea unor contacte cu guvernul roman pentru prezentarea unui proiect privind informatizarea colectarii impozitelor, in primul rand la nivelul intreprinderilor, proiectul E-Tax. Am transmis informatia cabinetului primului ministru si am organizat primele contacte. Acesta a fost in esenta rolul meu in aceasta problema".
"Imprimeria Nationala Franceza e o institutie de stat, sub tutela ministerului de finante. Ministrul de finante de atunci a sprijinit proiectul E-Tax si s-a adresat in acest sens omologului sau roman. Proiectul corespundea, de asemenea, unei cereri a UE, privind reforma finantelor, introducerea unei mai mari transparente si eficiente in colectarea impozitelor. Nu am avut nici un motiv sa ma indoiesc de corectitudinea acestui proiect".
"Nu am participat la nici o discutie de fond, la nici o negociere sau la semnarea contractului. Ignor continutul acestuia. Nu am nici o calificare juridica sau tehnica care sa justifice participarea mea la tratative si nimeni nu m-a solicitat in acest sens. Un responsabil al Imprimeriei Nationale Franceze mi-a cerut in mai multe randuri sa aflu daca proiectul respectiv se afla pe agenda de prioritati a guvernului roman. Nu am primit nici o remuneratie din partea Imprimeriei Nationale Franceze, nu am servit drept intermediar in nici o operatie oculta. Am furnizat toate aceste explicatii in cadrul audierii din iunie si nu fac obiectul nici unei urmariri juridice sau cercetari penale din partea justitiei franceze".
"Consider ca proiectul E-Tax este un proiect important si regret ca a dat nastere unui contract dubios. Ancheta va stabili la ce nivel se situeaza iregularitatile constatate. In ceea ce ma priveste, voi continua sa sprijin stabilirea de contacte in cadrul proiectelor franco-romane, pentru care voi fi solicitat, in masura in care aceste proiecte imi vor aparea benefice pentru ambele parti".
HotNews

ArticleTags = 'franta, mihnea berindei, imprimeria nationala franceza, coruptie';
REFERINŢE
Scandal de coruptie in Franta: Imprimeria Nationala, acuzata ca a dat mita pentru a primi un contract in Romania
MIHNEA BERINDEI - Sifonar intre Imprimeria Nationala a Frantei si Guvernul Nastase. Miza: 300.000 de euro spaga din 20.000.000 SCANDAL DE CORUPTIE PSD
COMPLICII LUI BERINDEI, Wajsman si Miki Spaga il dau de gol cum s-a perfectat Afacerea corupta Imprimeriile Nationale-Guvernul Nastase. BASESCU STIE?!
CE SI CU CINE FACEA MIHNEA BERINDEI CEVA in anul 2000, la Paris, cand s-a perfectat caderea lui Emil Constantinescu
IN SFARSIT, MIHNEA BERINDEI, MEMBRU AL COMISIEI PREZIDENTIALE TISMANEANU, A AJUNS FAIMOS. Presa franceza ultragiata de afacerea de coruptie FRANTA-PSD
MIHNEA BERINDEI - TURNATOR, AGRESOR AL PRESEI LIBERE, INTRIGANT ANTI-ROMANIA, PRO VORONIST, MEMBRU GDS SI COMISIA TISMANEANU - SPAGAR INTERNATIONAL?
AFFAIRE M. BERINDEI - M. SPAGA. L'Imprimerie nationale a-t-elle versé des pots-de-vin à l'étranger ?
RETEAUA ALIANTA CIVICA. VIRGIL IERUNCA despre "ienicerul" Mihnea Berindei, "zamislitorul" Ligii, Aliantei si a GDS si "contestatul" Dorin Tudoran
SCANDALUL FRUSTRATULUI BERINDEI vs RONCEA si LIBERTATEA PRESEI. Primul proces în care un jurnalist învinge un „recunoscut agent al Securităţii“
CUM AM CASTIGAT 3 MILIARDE DE LEI: Mihnea Berindei, fondatorul GDS si membru de vaza al Comisiei Tismaneanu ramane RECUNOSCUTUL AGENT AL SECURITATII
Comisia Tismaneanu la control. Azi, Mihnea Berindei - Asociatia Civic Media
Blog Roncea: MIHNEA BERINDEI: Doi unguri au fost omorati (poate si mancati) de romani
DOCUMENT 1989: Declaratia de la Budapesta - Autonomie pentru Transilvania

No comments: