Thursday, February 19, 2009

ALO. Astazi s-a lansat o noua grupare care isi propune trezirea societatii: Asociatiile Laicatului Ortodox

Declaraţie de Presă

Există tendinţe în sistemele politice actuale care pot prefigura un nou totalitarism
Am reintrat într-o eră a revoluţiei permanente, pe toate planurile: economic, social, juridic, tehnologic, politic. În toate aceste procese bulversante societatea noastră pare a fi lipsită cu totul de reperele fundamentale care valorizează persoana umană, o protejează de tiranie şi îi conferă acea demnitate fără de care omul devine duşmanul omului.
Asociaţiile Laicatului Ortodox vor să tragă un semnal de alarmă cu privire la aceste evoluţii îngrijorătoare pe care s-a înscris societatea noastră şi, în acelaşi timp, să atragă atenţia asupra singurei garanţii pe care omul o are în faţa tendinţelor nivelatoare, uniformizante şi dictatoriale de astăzi: concepţia ortodoxă asupra persoanei.
Persoana umană, pentru ortodoxie, este legată ontologic de numele pe care îl poartă. Persoana este un nume, are o identitate unică şi o valoare inestimabilă. Pentru statul birocrat, persoana este un număr, un obiect neînsufleţit care contează doar în măsura în care există în registrele poliţieneşti şi administrative.
Introducerea noilor acte de identitate electronice duce această concepţie impersonalistă a persoanei umane dincolo de gradul acceptabil al unei societăţi care are nevoie de stat. În noua ordine instituţională, nu societatea se serveşte de stat, ci statul se serveşte de societate şi de om. Numai aşa se explică de ce statul încalcă, fără nicio ezitare, drepturi funamentale pe care se angajase să le respecte: dreptul la obiecţie pe motive de conştiinţă, dreptul la viaţă intimă, dreptul la libertate.
Credem că prin introducerea acestui sistem electronic de codificare a identităţii persoanei statul devine proprietarul neîngrădit al datelor noastre personale, deci al identităţii noastre. Credem că acest lucru este dăunător, contravine drepturilor fundamentale şi că poate duce la abuzuri foarte mari. Respingem această tendinţă deoarece credinţa noastră mărturiseşte persoana umană şi nu un număr abstract şi codificat electronic.
În toate ţările ortodoxe în care s-a pus problema introducerii actelor de identitate electronice Biserica a luat atitudine şi a cerut statului să îşi revizuiască tendinţele sale de control şi supraveghere a persoanei umane.
Sperăm ca Sf. Sinod să ia atitudinea conformă cu tradiţia ortodoxă şi să amintească societăţii contemporane despre valoarea persoanei umane, cerând statului să renunţe la intenţiile sale de control şi etichetare electronică a cetăţenilor.
Asociaţiile Laicatului Ortodox deschid, prin conferinţa „Despre actele de identitate electronice: zorii unei noi dictaturi?", o dezbatere naţională, dusă în spiritul discernământului, spiritului critic şi al fidelităţii faţă de credinţa ortodoxă, credinţa demnităţii omului, chipul şi asemănarea lui Dumnezeu.
19 februarie 2009

Anexe:
Danion Vasile, teolog: Introducerea microcipurilor în actele de identitate, etapă premergătoare implantării cipului în corpul uman
Introducerea microcipurilor în actele de identitate nu este doar o inovaţie printre altele, ci face parte dintr-un proces lung, care poate dura zeci de ani, a cărui ultimă etapă va fi implantarea cipurilor în trupul omenesc, pe mână sau pe frunte. Cercetările ştiinţifice au fost făcute fără să se ţină seama de cartea Apocalipsei, dar ele ne oferă o confirmare a faptului că mergem spre împlinirea profeţiilor.
Nu putem spune că doar ultima etapă a acestui proces (implantarea microcipurilor în trup) este o problemă de natură spirituală, ci tot procesul - şi implicit fiecare etapă a lui (promovarea codurilor de bare, a cardurilor bancare cu microcip, implantarea microcipurilor în animale, implantarea microcipurilor experimental – pe bolnavi de Alzhaimer, deţinuţi, soldaţi din trupele speciale etc) are o conotaţie spirituală.
Problema este în primul rând teologică, chiar dacă societatea este reticentă faţă de înţelegerea acestui adevăr, fiind în schimb receptivă la tratarea sociologică, psihologică, juridică sau medicală a problemei.
A observa că se împlinesc profeţiile Bisericii despre sfârşitul lumii nu înseamnă a fi fatalist - chiar dacă profeţiile unor sfinţilor şi cuvioşilor vorbesc despre un sfârşit iminent. Creştinii nu îl aşteaptă pe Antihrist, ci aşteaptă a doua venire a lui Hristos. Atitudinile disperate, deznădăjduite, sunt caracteristice sectanţilor, nu ortodocşilor. Tocmai de aceea soluţia este duhovnicească - pregătire pentru o viaţă jertfelnică - prin rugăciune, post, nevoinţă, ascultare de duhovnic.

Fiz. Dr. Alin Teuşdea: Anularea vieţii intime şi a protecţiei datelor personale prin introducerea RFID biometric în actele de identitate
RFID (Radio Frequency IDentification) se utilizează actual la etichetarea mărfurilor pentru o eficientizare a procesului economic de comercializare. Etichetele pot fi pasive, pseudo-active sau active. Ele conţin informaţiile complete despre produs şi despre destinaţia acestuia. Aceste informaţii sunt stocate în cip-uri de memorie de tip EEPROM care suportă operaţiile de citire/scriere.
BIOMETRIA reprezintă procesul de măsurare şi analiză a datelor biologice (fiziologice, comportamentale, etc.).
TEHNOLOGIILE de IDENTIFICARE BIOMETRICE moderne utilizează informaţiile biometrice numerice (digitale). Acestea se obţin prin digitizare şi au ca rezultat o aproximaţie (cuantizare) a celor din lumea reală, fizică. În general, procesarea digitală a datelor este imediată, facilă şi rapidă.
Procesarea digitală a datelor biometrice a persoanelor începe prin crearea codurilor alfa-numerice de pe actele de identitate, care să constituie „parole" de acces la bazele de date biometrice.
RFID BIOMETRIC conţine datele biometrice (fiziologice şi comportamentale) „in vivo" în memorie. Acest lucru face posibilă „descoperirea" vieţii persoanei „citite" de către oricine are la dispoziţie un cititor RFID – sub orice fel de pretext.

Pr. Marian Florin Puşcaş: Biometria si limbajul digital falsifică printr-un limbaj concret chipul autentic al omului
Biometria şi limbajul digital falsifică printr-un limbaj concret chipul autentic al întregii creaţii într-o realitate virtuală, aceasta la randul ei reprezentând atât expresia absolută a globalizării cât şi a concepţiei panteiste asupra lumii.
Identitatea biometrica reduce persoana umană la condiţia unui subiect căruia îi rămâne dreptul de a se „prezenta" în faţa statului „prin ceea ce (nu) este", adică o identitate criptată, „fără chip şi fără suflare" ca şi singură opţiune într-o „eră nouă". Dictatura curgerii numerelor, dictatura limbajului digital printr-un „cablu ombilical" ce conectează indivizi rămâne o simplă chestiune de constatare.

Ionuţ Gurgu: În toate tarile ortodoxe au existat reactii vehemente la nivelul credinciosilor si clerului faţă de paşapoartele biometrice
In toate tarile ortodoxe unde s-a incercat introducerea de documente electronice - incepand cu Grecia si terminand cu Serbia - au existat reactii vehemente la nivelul credinciosilor si clerului iar sinoadele acestor biserici au luat atitudine impotriva sistemului de identificare a persoanelor ca fiind incompatibil cu demnitatea de om si de crestin.
De mentionat ca asa zisa societate civila ce lupta pentru diferite libertati si drepturi nu s-a facut auzita in aceste momente in care se pun la indoiala cele mai elementare libertati si drepturi civile. In toate tarile mentionate nu au existat dezbateri publice desi se stia foarte bine ce reactie va declansa introducerea acestor documente. Romania este ultima tara ce cade victima unui astfel de fait accomplit desi erau foarte bine cunoscute reactiile din lumea ortodoxa.
Sinodul BOR este firesc sa se inscrie in sinodalitatea Bisericilor Ortodoxe surori si sa ia exemplul acestora, chiar daca reactia sa a intarziat nefiresc de mult. Prin atitudinea Sinodului Metropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului Biserica poate intra, însă, în normalitate.

Dragoş Tăcăluţă, avocat: Asistăm la redefinirea „dogmelor" privind drepturile şi libertăţile civile!
Paradigma drepturilor individului care sunt inalienabile este părăsită pentru o concepţie juridică în care statul se serveşte de dreptul juridic pentru propriile sale scopuri. În special de la 11 septembrie 2001 s-au introdus o serie de restrîngeri drastice ale libertăţilor civile sub pretexul securităţii. Drepturile individului sunt, astfel, rescrise şi reîncadrate juridic într-un mod care le goleşte de sens. Puterea politică nu este ţinută, altfel spus, de „zgarda" drepturilor individului.
Asistăm la un paradox juridic: în numele libertăţilor consfinţite de Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, de Convenţia Europeană, de celelalte pacte şi tratate internaţionale, ni se cere să consimţim la restrângerea unor drepturi. Suntem martori şi participanţi la abolirea drepturilor şi libertăţilor ce au stat la baza articulării "minunatei lumi noi". Asistam neputinciosi la redefinirea dogmelor privind drepturile si libertatile civile!
Foto: Jean Louis Boisnard

No comments: