Pages

Tuesday, June 30, 2009

RADU CALIN CRISTEA A ZBURAT! IATA UN ALT PROIECT "de criza", de "numai" 113.000 Euro, marca RCC, Aurel Borsan si revista Cuvantul

Radu Calin Cristea, ilegalul director al Muzeului Literaturii Romane, a zburat, azi, pe la pranz. Urmare a dezvaluirilor de pe acest blog si din ziarul Curentul, omul gastii Patapievici-Mihaies-ITB Morar, si-a luat adio, in lacrimi, de la fotoliul sau...
Ultima lui porcarie, dupa interzicerea manifestarii "Eminescu-120 de ani" a fost sa saboteze aniversarea "Centenarului Noica".
Oricum va trebui sa raspunda pentru toate proiectele dubioase lasate in urma, cum ar fi acesta:

Literaturile Bucurestiului
-trasarea unei harti culturale a Bucurestiului-

Organizator: Muzeul National al Literaturii Romane

Partener: revista Cuvantul

Data: septembrie 2009

Context:
· Sunil Gupta, directorul catedrei de Marketing de la Harvard Business School, zicea ca un branding de tara in exterior, nu are forta daca nu este realizat mai intai cel din interior. Acesta vorba cu precadere despre “mandria nationala” de a apartine de un loc, de un oras, de o tara.
· Nemultumirile generale legate de starea actuala a Bucurestiului vin si pe fondul unei lipse a identitatii capitalei.
· Literatura a jucat tot timpul un rol activ in bogata viata culturala a bucurestilor (importante redactii de reviste literare, de edituri, importanti scriitori, toti au marcat intr-un fel sau altul Bucurestiul).
· In ultimii ani, discursul public, a fost dominat de construirea unui branding de tara. Din pacate formele fara fond sunt sortite esecului. Astfel, poate cel mai important mod de promovare a Bucurestiului este cel “din vorba in vorba”. Pentru a facilita acest lucru, oamenii au nevoie de povesti, istorisiri, can-can-uri despre personaje celebre care au trait, muncit in Bucuresti.

Motivatie:
· Bucurestiul are multe lipsuri. De la cele mai vizibile (infrastructura, transport public etc.) pana la cele mai putin palpabile, dar poate cele mai importante: identitate.
· Desi e un oras care a avut tot timpul o viata culturala extrem de bogata, acestuia si locuitorilor lui, le lipseste o identitate. Nu cunosc povestile locurilor prin care trec, nu cunosc unde se intalneau marii scriitori pentru a se distra, pentru a dezbate, unde au avut loc cenaclurile literare importante etc.
· Desi au fost multe initiative celei propusa in acest proiect, acestea fie nu au avut parte de vizibilitate, fie nu au fost duse la bun sfarsit, fie calitatea acestora este indoielnica.

Scop:
· Principalul scop al acestei conferinte este alcatuirea unei harti culutrale interactive care mai apoi sa fie postata pe cat mai multe sit-uri, inclusiv in sistemul electronic proaspat inaugurat la MNLR. Aceasta harta ar populariza atat cartile marilor scriitori (in afara de cei studiati in liceu) cat si locuri, localuri, muzee, case memoriale etc.

Produse:
· O carte care sa includa prelegirile ce se vor tine in cadrul acestei conferinte, care sa aiba atasata harta culturala.
· O harta culturala virtuala, a Bucurestiului, care sa fie in acelasi timp si interactiva si informativa, postata atat pe sit-ul Primariei Bucuresti, pe sit-ul MNLR cat si pe alte sit-uri cu profil cultural.
· Un cd cu prelegerile din cadrul conferintei in format video dar si cu harta virtuala care sa fie distributia ca supliment in reviste de cultura dar si in alte publicatii centrale cu tiraj mare.

Promovare:
· Astfel aceasta se va duce pe 5 coordonate:
o Presa scrisa. Vor aparea anunturi atat in presa culturala, cat si in cateva cotidiene centrale, de mare notorietate (Evenimentul Zilei, Romania Libera etc.)
o Radio. Popularizarea conferintei dar mai ales a produselor se va face in cadrul un spoturi radio pe: Radio Romania Actualitati
o Televiziune. TVR-ul prin produsele sale (TVR Cultural, TVR 3, TVR 1) este partenerul ideal pentru acest eveniment. Desi nu se mai bucura de aduiente foarte mari, publicul a ramas unul de calitate, exact celui caruia ne adresam.
o Online. Poate cel mai eficient mediu de comunicare din ultima vreme, onlineul romanesc, prin blogurile si siturile de specialitate.

Buget orientativ:
· Organizare conferinta: 30.000 euro
· Promovare: 20.000 euro
· Conceptia grafica a hartii, imprimarea ei pe cd-uri, distributia: 30.000 euro
· Implementarea hartii pe diversele sit-uri: 8.000 euro
· Productia cartii (editare, tiparire, drepturi de autor): 15.000 euro
· Comision agentie (10%): 10.000 euro
· Total: 113.000 euro

No comments: