Pages

Wednesday, May 13, 2009

TEHNICA AMALGAMULUI la "Moldova Suverana". Tatuka Vova s-a suparat si-l pune pe fostul spion Mihai Contiu sa execute o noua operatiune de compromitere

Cu putina vreme in urma ii auzeam chitaind din colturi intunecoase pe comunistii lui Vova si pe slugile lor, speriati de floricica (morarita) Natasa trimisa de troica Berezovski/Hodorkovski/Belkovski la Chisinau sa le aduca un pui de primavara a la russe.
Cu oarecare mila crestineasca mi s-a strans inima auzindu-l pe fostul confrate de la publicatia liberala ORA, Mihai Contiu, cum se caina, in prima zi a protestelor de la Chisinau, pe la televiziunile din Romania, ca este in primejdie de moarte si ca se asteapta sa fie spanzurat de "oua" de protestatarii anticomunisti. L-am sunat atunci pentru a-i recomanda sa revina la Bucuresti, unde oricum colcaie de agenti SIS, FSB, ex-KGB. Chiar si tradatorii serviciilor romanesti au parte de o bucatica de paine cu unt in Capitala tuturor romanilor, iar la ICR m-am gandit ca ar fi gasit sigur un job, fie si datorita palariei sale multiculturale. Nu l-am prins pe Contiu la telefon, iar apoi am uitat de el, dupa ce ratase sansa de a fi o prima victima romaneasca a tinerilor basarabenilor sictiriti pana peste cap de simbriasii comunistilor.
Vad ca acum i-a revenit glasciorul in clont “colegului” de la Chisinau, ba chiar si cheful de shaga. De o bucata de timp nu mai scapa din ochean publicatia ZIUA, desi ma tem ca tine ocheanu invers, cam ca unul din capii rezidentei de la Bucuresti, in zilele sale bune.
Asa cum am intrat direct la Moldova Suverana sa stau fata in fata cu cei care ne toaca de ani de zile, am facut-o, de nenumarate ori, cu adversari cu care, daca am fi fost pe vremuri si nu pe frontul orasenesc, ar fi trebuit sa ne impuscam direct intre ochi.
De la unde dintre aceste "surse" am aflat, intr-un acces de confruntare sincera, ca ziarul ZIUA este "un obiectiv" care le cam sta in gat unor “rasariteni” fie de la Kiev fie de la Moskva si, evident, de la Chisinau. Un obiectiv care, daca nu poate fi infiltrat - cum s-a si incercat - trebuie anihilat. Sunt diverse metode, mi s-a spus. In masa - ziarul sa dispara cu totul - sau la tinta, om cu om, via lunetistii si fripturistii serviciilor respective. Exista "unii", argumenta “mesagerul”, care au creat un brand mai aparte ziarului ZIUA, publicatie devenita un reper pe “tematica” Basarabia. Mi s-a comunicat chiar si un fel de statistica a unei ambasade din care reiesea ca ZIUA a produs intr-un an de doua ori mai mult continut pe “tematica” incriminata decat toate cotidienele din Romania la un loc.
Nasol, am zis, eu, ce e de facut?... N-avem decat o singura solutie ca sa nu mai scriem, am zis: sa ne dea Rusia Basarabia inapoi si apoi noi astia cu gura mare ne ducem sa plantam musetel, alaturi de fostii minerii ai lui Ilici care ne-au crapat capetele in Piata Universitatii, transformati de nea Emil in culegatori de melci si plante medicinale.
Nu sunt sigur daca ideea avansata a prins la Moscova, desi sunt semne ca rusii ar cam avea intentia sa schimbe cate ceva in ecuatia cu Bucurestiul, fie si daca ne gandim la noile glumite si bezele trimise de Putin lui Basescu. Pana si floricica Natasa morarita, cea cu Twiter involution, pare sa fie tot un fel de fluturash de limba rusa trimis ca sol primavaratic, desi e incerta inca provenienta sa, deoarece Rusia, nu-i asa, e maaare de tot si are partid chiar si in Israel. De-o fi una de-i fi alta, suntem gata sa strangem la piept oricate Natashe sau Morarite fie ele si de limba rusa persecutate de regimul "moldovenist".
Ce sa ne facem insa cu romani de-ai nostri, genuine, cum ar veni, trimisi tot de noi la sanul mamei Rusii care atata ce-au mai supt incat li s-au inrosit buzele, au facut spuzeala si herpes la botic si mai stiu eu ce alte dracii. Ce sa ne facem cu un Voronin, urmas al unui brav primar roman – Isidor Sarbu - pus de Antonescu in fruntea satului, luptator cu arma in mana impotriva sovieticilor? Ce sa facem cu mancurtii, raspopitii si blestematii care si-au tradat sangele, neamul, limba, buneii, asezandu-se in genunchi in fata prohabului rusului, pentru un pumn de techini, aruncati ca la curve, in praf? Cum sa gasesti o cale de a nu da satisfactie strainului, rusului, haholului, pedepsindu-ne proprii frati de sange, chiar smintiti sau deveniti curve in bordelul rusesc?
De cate ori l-am intalnit la Chisinau (in doua-trei randuri) pe fostul (?) agent al performantelor servicii romanesti, ziaristul Mihai Contiu, m-am intrebat in ce fel si cine l-ar putea judeca pentru faptele sale, pentru scrierile sale anti-romanesti, pentru diatribele sale “moldovenesti”. M-am gandit apoi ca poate gresesc, ca poate asta e “legenda” agentului, ce parca Kim Philby nu trecea drept cel mai anti-sovietic ofiter britanic de informatii in timp ce el era deja general al KGB-ului? Nu pupa Philby mana reginei cum pupa si Contiu poala lui Vova? E drept ca exista si o diferenta, majora (de fapt mai multe) – poala lui Voronin e plina acum de sangele baietilor zdrobiti in bataie de militieni.
In lumea asta nimic din ce se vede nu este ce pare iar agentii si cadrele sunt orice altceva decat ingeri sau maicute. Asadar in nici un caz nu pot sa judec eu un agent multiplu al Bucurestiului, Chisinaului sau al mai stiu eu carui alt oras din lumea asta mare si, uneori, Mijlocie. In plus Contiu este unul dintre putinii ziaristi din Chisinau care stie cand se pregateste sa traga ceva Voronin, avand un nas foarte antrenat. Astfel ne dadeam seama cand a servit masa cu Tkaciuc ot Moskba sau cu finutul Socor, neam de cocor, ajuns pana hat, departe, pe piscurile Washingtonului. (Apropos, tov Vova, cand il premiati si pe-asta, oficial, “pentru muncă prodigioasă” şi “înalte calităţi profesionale”?).
Ca ne convine sa nu, Voronin va mai juca inca multa vreme un rol la Chisinau, in mare parte datorita abilitatii innascute a batranului militian sovietic de a sti sa joace ba cazacioc ba step ba french cancan. Romania nu a gasit inca antidotul la boala mancurtizarii iar rusii i-au bagat un cip in creier lui Vova de mic, asa ca sanse de a mai fi operabil si vindecabil la varsta asta sunt reduse. Voronin va juca pe cartea antiromaneasca pana ce un accident vascular fericit ii va sfarsi zilele la un azil din Kamceatka – intr-un carucior impins poate chiar de agentul nostru de la Chisinau, Mihai Contiu.
Pana una alta ceva ciudat se petrece datorita imposibilitatii comunicarii si a blocajului granitelor. Moldova Suverana da semne de derapaj sever, pe tobogan in jos, sau pur si simplu da semne. Deseori m-a amuzat maniera in care Moldova Suverana a preluat sau a deformat unele articole din ZIUA sau extrase din ele, deturnandu-le sensul in directia dorita de Vova.
Mai nou insa se pare ca dorintele contradictorii ale lui Voronin, din ce in ce mai afectat de boala si de faptul ca uneori e nevoit sa-i traduca din moldoveneste in romaneste lui Contiu, au amestecat complet formula redactionala. Ieri i-au pus in gura lui Diaconescu niste intrebari de-ale mele dintr-un interviu, azi imi face terci un editorial schimband complet sensul unor fraze si destinatiile unor referiri. Alteori au republicat pasaje intregi, sau chiar materiale integrale din ZIUA, cum a fost in cazul unui articol de fond al colegului meu, George Damian, care aparea dintr-o data drept editorialist la... Moldova Suverana de sub pulpana lui Voronin.
Contiu, cu umor sec, dupa receptarea unui drept la replica al lui George Damian l-a luat peste picior, intr-un articol de opinie, adresandu-i-se direct, peste capul lui Damian, fostului nostru redactor sef, Adrian Patrusca, pe care il cunoastea de la ziarul lui Catarama "ORA", cu sugestia sa-l puna la respect.
Moldova Suverana este un ziar destul de interesant. Am vazut ca l-a atras si pe maestrul Ion Cristoiu, care i-a consacrat cateva editoriale. Sau pe colegul meu, Ovidiu Ohanesian, pana la un punct, terminus, de care nu a mai putut trece (vezi mai jos). Probabil ca, pe langa cei doi, ma numar printre putinii ziaristi din Romania care au luat in seama si semnalele fie ele si cu gust neplacut, emise din redactia din Casa Presei de la Chisinau. Moldovenii – un derivat rusesc al basarabenilor – sunt maestri in combinatii care mai de care mai provocatoare. Uneori citesc o Moldova Suverana mai suculenta decat Pravda, Kyiv Post sau... Moscow Times.
Ca si Ohanesian am intrat, fara prejudecati, pe poarta Moldovei Suverane, in "gura lupului", pentru a sta fata in fata, la o votca, sau chiar mai multe, cu manipulatorii de vorbe mestesugite ai lui Voronin. Am avut conversatii - asezonate cu ingredientele locale -, de-a dreptul inteligente, in toate sensurile cuvantului. Pitorescul nostru Contiu (poarta falos o palarie gigantica de cowboy) sau filo-ruso-moldo-romanul Berlinski sunt uneori mult mai deschisi si mai clari in formulari (si poate pentru ca li se rupe) decat multi alti ziaristi basarabeni, cu trei-patru fete, pe care i-am cunoscut in ultimii 10-20 de ani.
Sigur ca am vazut ca-mi tot intorc cuvintele dar am preferat sa o las asa si mi-am spus ca este normal sa-i urmarim pe colegii/adversarii nostri cum se desfasoara: ZIUA este singurul ziar din Romania care a prezentat constant si profesionist problematica atat de grea a romanilor din jurul granitelor si, in special, a celor din Basarabia si Bucovina. Este normal sa ni se acorde o atentie "speciala". Insa iata ca, incet-incet, fostul coleg al fostului meu sef incepe sa amestece prea tare ideile reale cu cele imaginare. De data aceasta reuseste sa se contrazica singur, in acelasi articol.
Mihai Contiu ma citeaza, intr-o prima faza, astfel: „Dorin Chirtoaca se afla astazi la Washington, unde cel mai probabil se va intilni si cu Iulian Fota, consilierul pentru probleme de secu­ritate al presedintelui Traian Basescu.” „...este important totusi ca un consilier special al presedintelui Romaniei a prezentat, conform Washington Times, la reputata institutie German Marshal Fund, realitatile si repercusiunile violentelor din Moldova. Poate si mai important e ca tinarul politician roman aflat acum la Primaria Chisinaului este primul basarabean invitat sa conferentieze la Harvard". Pentru ca, mai jos, sa reia: "In dimineata de 5 mai, atunci cind mi-am copiat si arhivat articolul colegului nostru de la Bucuresti, in jurul orelor 8,00, Chirtoaca nu avea cum sa tina prezentarea la Marshal Fund si aceasta sa si fie prezentata in publicatia Washington Times. Chirtoaca, retineti, e prezentat „in calitate de consilier special al presedintelui Romaniei” si drept „un tinar politician roman aflat acum la Primaria Chisinaului.”
Pai de unde pana unde consilierul presedintelui Traian Basescu, Iulian Fota, a ajuns sa se metamorfozeze doar doua-trei fraze mai jos in Dorin Chirtoaca iar Harvard, unde intr-adevar a conferentiat primarul Chisinaului, s-a transformat in German Marshal Fund?! Si de unde atata spionita privind provenienta informatiilor. Acestea au fost si sunt publice. Programul lui Chirtoaca: http://www.chisinau.md/news/?nid=67fb40d26a533710bd8272ac39a902ac. Programul lui Fota: http://washingtontimes.com/news/2009/apr/27/embassy-row-31892206/, prezentat si in presa romana si pe acest blog, pentru ineditul stirii: Mr Traian BASESCU, President of Moldova! URA! Stiam eu ceva, inca din 2005: BASESCU, presedinte! Si la Chisinau .
Am inteles ca pe "bunicul" sadic care bate toba la Chisinau l-a deranjat exact titlul dat de mine si americani, respectiv Basescu, presedinte! Si la Chisinau: ZIUA si-atunci baietii s-au gandit sa-mi serveasca o parjoala. Cam acrita si mucezita. Gustul lasa de dorit, probabil si deoarece pe colegii nostri din Moldova din ce in ce mai ne-Suverana, pe care ii respect tot atata cat ne respecta si ei, s-au gandit ca nu vor mai avea ocazia sa-i servim si noi aidoma, la o viitoare vizita pe meleagurile stramosesti. Bunul simt si buna cuvinta sunt lucruri rare si e pacat sa vedem cum se risipesc la primul vant de stepa, fie el si ventilat de un Berezovski. Probabil ca s-au facut calcule – pe urmatorii patru ani – ca totul va ramane ca acum si probabil ca unii dintre fartati isi imagineaza ca roata sta pe loc.
Chiar daca va veni o vreme cand mirosul de sange si cadavre de acum ce pluteste inca deasupra Chisinaului se va risipi, chiar daca unii cred ca totul s-a terminat aici si acum, dupa numirea lui Voronin la carma Parlamentului, parca vad ca voi mai avea ocazia sa-l aud pe Contiu plangandu-se – in direct, la TV - ca i se doreste jupuirea de viu. Sa vedem insa daca va mai intelege cineva ce zice, cu dialectu' asta din ce in ce mai moldovenesc al sau...
Cum banuiesc ca o sa-mi rasuceasca din nou cuvintele eu pun, de-acum, ce cred ca merita acest film de prost gust: конец

No comments: