Pages

Tuesday, February 3, 2009

Crucea.ro semnaleaza o stare de fapt: Cip, anti-cip, anti-anti-cip, anti-anti-anti-cip


Crucea.ro
Cînd va veni Fiul Omului, va gasi El credinta pe pamînt?

O varietate de atitudini in presa pe tema mitingului impotriva pasapoartelor biometrice. De la relatari oarecum neutre si incercari de evaluare semidetensionate, la cele ale organizatorilor sau celor care au rezonat cu acest eveniment, apoi ale celor care, in reportaje unilaterale (si, pe alocuri, camera video intr-o pozitie improbabila), isi apara viziunile anti-anti-cip-ate, pina la unele (printre care si noi) care sanctioneaza partizanatul celor din urma. Pentru cei care vor sa afle mai multe despre miting, un punct bun de plecare este chiar una din vocile din Coalitia Impotriva Statului Politienesc. Si va recomand perspectiva lui Mihnea Maruta. Un semnal international despre manifestatie aici.
Pentru cei care au rabdare sa citeasca perspectiva mea, iata un fragment dintr-un articol scris recent:
Deunazi au fost adoptate primele pasapoarte biometrice. De citiva ani buni am auzit la predicile noastre sa nu le primim. In calatoriile mele la Athos am fost sfatuit duhovniceste, de asemenea, sa evit, cind va veni vremea, aceasta momeala inselatoare. Intotdeauna mi se parea ca asta se va intimpla undeva departe in viitor. Se intimpla azi. Reactia B.O.R. la avertismentele si apelurile unora dintre credinciosii sai mi se pare foarte palida, ramine sa vedem ce vor decide in februarie pe aceasta tema. Ii dau slava lui Dumnezeu ca in bisericile noastre, ale vechilor calendaristi, macar, nu trebuie decit sa asculti sfatul ierarhilor, iar nu sa pui la cale miscari de “trezire” a Bisericii. Dar ce se intimpla in Romania in acest moment? Vom vedea o sumedenie de argumente, care mai de care mai efervescente. Unele au inceput deja sa se produca, si am vazut deunazi un articol care ridiculiza in termeni foarte duri, cu totul deplasati, angoasele crestinilor ortodocsi care nu vor sa primeasca insemnarea in acest chip.
Read the rest of this entry »
Gheorghe Vanau
Posted in Lumea 2 Comments »

No comments: