Wednesday, October 14, 2009

RONCEA Q&A: CUI APARTINE Serviciul de Informatii al Presei?

Al cui e Serviciul de Informaţii al Presei? Imprimare E-mail
Scris de Victor Roncea
Lumea văzută de la Bucureşti

Dezbaterea declanşată frust prin adresarea provocatoare „Afară cu descoperiţii din presă!“, a prins. Atât pe bloguri, cât şi pe forumuri electronice, spaţii mediatice încă libere. Nu au lipsit comentarii pertinente pe site-ul ziarului „Curentul“. Dintre acestea, se detaşează o analiză amară a unui cititor-observator, care are drept titlu: „Care Listă? Care Presă Liberă? Care jurnalişti?“.
Comentatorul nostru remarcă: „Tema asta cu infiltraţii acoperiţi/descoperiţi e haioasă de-a dreptul. Ce nevoie ar avea nişte instituţii serioase de informaţii să mai şi «infiltreze» agenţi la ziare sau televiziuni când acestea le aparţin cu totul? Să luăm de exemplu Antena. De la sediul central - fost obiectiv al DSS, până la totalitatea structurii de conducere - originea e aceeaşi: Secu. Protv - de la Adrian Sârbu - fost securist (conspirat) la Sahia - în jos, tot Protv -ul a fost şi este infuzat cu «băieţi». Diferenţa la Protv, faţă de alte televiziuni, este că în sedii activează şi cadre ale Mossad, aproape la vedere. Protv le aparţine în totalitate şi este o platformă de culegere de informaţii şi influenţă utilizată din plin la nivel specific. Restul televiziunilor mai mici au în interior, distribuite proporţional, cadre la toate nivelurile - administrativ, management etc.
La ziare, patronatul administrează treaba exclusiv prin consilierii fostei securităţi - cum e cazul la Trustul lui Patriciu, de exemplu, dar şi la Ringier - unde avem din nou o sănătoasă infuzie de Mossad, şi exemplele pot continua - chiar şi ziare bulevardiere, gen «Cancan», aparţin tot fostei Securităţi - vezi Buzoianu, şmecherul pe energie al lui Dan Ioan Popescu - cadru (şi trădător la ruşi). La «România Liberă» - Adamescu, patronul lui Turturică, a lucrat tot pentru DSS, pe linia Germania, la «Ziua» nu mai are rost să mai pomenim, situaţia e ştiută - Pîlşu a fost ciocofonist că şi fostul redactor şef, Pătruşcă, ca şi Roşca Stănescu etc. Pe scurt, părerea mea e că poveştile astea cu liste sunt pentru adormit copiii. Discuţia serioasă este despre care «Presă Liberă» vorbim când toată, în întregime, aparţine structurilor. Cu sau fără voie, dle Roncea, dezinformaţi deoarece puneţi greşit problema. Ca o entitate să o penetreze pe aialaltă ar trebui ca ele să fie chestii diferite, altfel nu se numeşte penetrare, ci aglutinare. Dacă «Presa» aparţine cadrelor, ce nevoie ar mai fi de agenţi care să se «infiltreze», când totul este controlat chiar de la vârf, la nivel de patronat, management şi executiv?“
Provocatorul nostru e rău. Nu am cum să fiu de acord cu toate aserţiunile sale, mai ales când, în ce-l priveşte pe micul învârtit cu cheiţa Pîlşu, chiar eu l-am cercetat la CNSAS. Pe de altă parte, ce mai e CNSAS-ul când fostul meu şef, Sorin Roşca Stănescu, fusese dezvăluit de Măgureanu drept agentul „H15“ şi „Deleanu“, se confesase deja public, iar de la CNSAS a primit o frumoasă dovadă de „bună purtare“, ca multe alte mii de personaje publice, agăţate în reţele cu noduri externe.
Pe mine, sincer, nici nu mă interesează „acoperiţii-descoperiţii“, „conspiraţii-deconspiraţii“ din presă sau politică. Pe mine mă interesează să nu trădeze şi, dacă tot îi plătim (şi noi), să-şi facă treaba, pentru România. Ceea ce nu prea se întâmplă, trebuie să admit.
Vîntu, se spune, e înconjurat de o armată de generali DSS-DIE/SRI-SIE, Voiculescu, la fel, Patriciu, la fel. Important este care dintre zecile de generali, sutele de colonei şi miile de maiori şi căpitani a optat între jurământul de militar şi îngroşarea contului, între a sluji România sau alte state, servicii şi interese străine. Răspunsul, de altfel, îl vedem cu ochii liberi: câţi dintre miliardarii români s-au gândit, în toţi aceşti ani, să sprijine cu sutele lor de milioane făcute prin căpuşarea ţării şi o cauză naţională? Una singură. După lovitura de stat din 1989, în acest răstimp planificat de Brucan, de 20 de ani, statul, vedem, a fost reocupat, cu toate instituţiile sale, de către noul komintern. Noi, „stupid people“, ce facem?
(va urma)
Al cui e Serviciul de Informaţii al Presei?
Curentul - joi, 15 octombrie 2009

PS: Inteleg ca sunt niste probleme in presa: la ZIUA nu se mai dau salariile iar de la Evenimentul Zilei au fost zburataciti "senatorii EvZ" Rodica Culcer, ex-Era Socialista si Nicolae Manolescu, zis Niki. Of, of! Daca pentru fostii mei colegi imi pare rau, in ce-i priveste pe cei doi "intelectuali", saracii, cred ca vor reusi sa se descurce, ca si in trecut, cu celalalte trei-patru-cinci, poate chiar sase-sapte salarii, in cazul proletlimbistului de aur al Partidului.

















No comments: