Pages

Monday, October 26, 2009

JURNAL DE CAMPANIE. "Cu cine votati? - Cu cine ne conduce. Cu tovarasul Ceausescu." - Sanziana Pop, de la CC al UTC la Formula AS. Jubileu - 60 - PCR

"Reportaj pe urmele unui sentiment"

"N-am banuit niciodata cīt de mult izbuteste un sat cu pecetea trecutului īnca vie sa fie tocmai din pricina aceasta, a pildei sub care exista, un sat al lumii de astazi, absolut integrat. N-am stiut ce deschidere catre sensul de astazi al existentei, ce acceptare a devenirii, ce īntelegere grava, a prezentului si a clipei, ce angajare īn rostul dezvoltarii noastre contemporane cresc, viguros si puternic, īn locurile unde istoria si traditia au ajuns īn muzee doua milenii mai tīrziu decīt ceasul īn care au luminat īncaperile sufletului omenesc. Mīndria satului romānesc de a se gasi īn centrul lumii si al unui destin!
S-a pastrat neatinsa, prin vremuri, pentru timpul cīnd va putea sa devina temelie sigura a unei autentice istorii romānesti. Centru al patriei īn constiinta fiilor sai, satul de astazi are nevoie vitala de prefacerile prin care strabate structura īntregului pamīnt romānesc. Centru al lumii īn constiinta fiilor sai, tara de astazi are nevoie de experienta istorica, milenara, a satului romānesc. Satele noastre sīnt castelele noastre, sīnt cetatile noastre, sīnt tiparele civilizatiei noastre, de la un capat la altul al tarii, documente inestimabile de vechime si dainuire care nu trebuie cautate īn arhive, ci īntre hotarele muntilor si cīmpiilor. Am īntrebat la īnceputul primaverii, la Tansa, un sat asezat īn platoul central īnalt al Moldovei, un batrīn īn vīrsta de 90 de ani, cu cine voteaza:
- Cu cine ne conduce, a spus. Cu tovarasul Ceausescu. El s-a ridicat dintre tarani ca sa ajunga muncitor si dintre muncitori ca sa ajunga conducatorul tarii si sa iubeasca taranii si muncitorii. Scrieti despre asta daca aveti atīta stiinta: sa se stie ca prima data īn istoria noastra iubim pe cīt sīntem iubiti..."


Sanziana Pop, membra CC al UTC
Volumul omagial "Jubileu - 60 - Partidul Comunist Romān", tiparit de Uniunea Scriitorilor din Romania, 1981
Vezi si:
SANZIANA POP: UZINA CARE CRESTE OAMENI. De la omagiul adus Partidului, pentru ca a facut din tarani muncitori la "23 August", la "Formula AS"

1 comment:

Anonymous said...

Bine ca ati pus-o la punct pe to'asa poetesa si preoteasa new age, prozelita si ambasadoare extraordinaire a lui uciga-l toaca.
N-am sa uit niciodata aroganta cu care mi-a raspuns un colaborator de-al ei cind, trimitind niste bani pentru rubrica SOS din Formula As, am trecut-o la destinatar pe prea celebra directoare Sanziana Pop.
Nu numai ca nu a catadicsit sa incaseze banii, desi erau fro' 500 de parai, pe motiv ca 'este foarte ocupata' dar m-a invitat sa ma duc la banca, sa retrag banii si sa-i trimit din nou pe numele altcuiva de la redactie. La rugamintea mea sa faca o exceptie macar de acea data, colaboratorul to'asiei sale mi-a explicat pe un ton cit se poate de clar, ca doamna Pop are lucruri mult mai imporante de facut decit sa-si piarda timpul cu problemele create de un neica nimeni. Daca-mi amintesc bine (sa tot fie vreo sapte ani de-atunci) aceasta a fost prima mare lehamite pe care am simtit-o vis-a-vis de oamenii noi ai Romaniei postrevolutionare..