Tuesday, November 10, 2009

AFACEREA SNAGOV. Preşedintele Asociaţiei Jurnaliştilor din România, Cezar Ioan: Şantajul lui Roşca, desprins dintr-un „film cu mafioţi“.

Presa liberă din Romånia a murit. Aceasta ar putea fi concluzia unui străin paraşutat ieri la Bucureşti cu informaţia că doi cunoscuţi „formatori de opinie“, Sorin Roşca Stănescu şi Bogdan Chirieac, au şantajat un oficial al statului, chiar pe şeful ANI, procurorul Cătălin Macovei. În timp ce scandalul declanşat de dezvăluirile publicate ieri, în exclusivitate, de „Curentul“ a bubuit cu reverberaţii enorme în spaţiul liber al Internetului şi la singulara televiziune B1 TV, marile trusturi aservite Coaliţiei anti-Băsescu au îngropat complet subiectul, într-o încercare zadarnică de obliterare a adevărului. TVR, însă, a reacţionat imediat, suspendånd emisiunea „deontologului“ Bogdan Chrieac de pe postul public de televiziune. Practic, ieri s-a devoalat, pentru prima oară atåt de pregnant, starea dezastruoasă la care a fost redusă aşa-zisa presă romånă, coboråtă în målul Snagovului, la nivelul de prostituată a mogulilor anti-Băsescu, sforarii dictaturii media. În condiţiile în care organizaţii autointitulate ca reprezentative ale presei din Romånia, gen Clubul Romån de Presă, Agenţia de Monitorizare a Presei, Centrul Independent de Jurnalism, etc, etc, tocmai au adoptat zilele trecute, cu mare fast şi pe bani europeni, „Codul deontologic al jurnalistului“, ieri toate acestea s-au făcut pierdute ca potårnichiile pe cåmpii. Vocalele asociaţii prezente altfel la contestarea Referendumului preşedintelui sau alte afaceri electorale sau anticreştine ce nu au nici cea mai mică legătură cu libertatea presei au tăcut målc ieri, ca mortu-n păpuşoi. Cu excepţia Asociaţiei Jurnaliştilor din Romånia, condusă de Cezar Ioan, care a spălat faţa presei romåne condamnånd cu tărie şantajul celor doi şantajişti: „Să se facă odată curăţenie. Aceşti oameni nu sunt ziarişti!“

„Să se facă odată curăţenie. Aceşti oameni nu sunt ziarişti!

Preşedintele Asociaţiei Jurnaliştilor din România (AJR), Cezar Ioan (foto dreapta), a fost extrem de tranşant în legătură cu demersul celor doi aşa-zişi ziarişti: „Sunt revoltat. Dacă într-adevăr înregistrarea este autentică - după cum a confirmat Sorin Roşca Stănescu - aceasta descrie o stare cutremurătoare pentru presa română. Pentru oameni normali, care nu s-au mai întâlnit cu asemenea situaţii, pare un fragment de scenariu din «Ticăloşii» sau alt film cu mafioţi. Este înfiorător, mai ales că ni se dezvăluie o lume subterană a presei în care presupuşi exponenţi ai ei acţionează ca nişte mafioţi şi trăiesc liniştiţi, fără a li se clinti nici cel mai mic muşchi de pe faţă, când sunt confruntaţi cu realitatea faptelor, când sunt demascaţi. Dacă oamenii aceştia se revendică de la statutul de jurnalist înseamnă că avem o mare problemă de breaslă. Nu se mai poate tolera aşa ceva: trebuie să se facă odată curăţenie. Cum ne prezentăm noi, ziariştii normali, în faţa opiniei publice, care are încă mare încredere în noi, ca reprezentanţi ai stabilităţii democraţiei, cu astfel de personaje lipsite de orice fel de moralitate? «Lideri de opinie»? Este dincolo de nivelul maxim de suportabilitate. Ne scufundăm în pestilenţial. Orice explicaţie din partea lor, de genul am făcut-o pentru «interesul public» sau pentru «popor», nu poate fi decât ridicolă, penibilă. Şantajul duce la şantaj. Nimic nu-i mai poate salva altceva decât retragerea definitivă din rândurile noastre. Aceste persoane nu mai au dreptul să se numească jurnalişti. Şi mai am ceva de adăugat: sunt foarte curios cum vor justifica unele posturi şi agenţii - şi ştiţi la care mă refer - lipsa cu desăvârşire a acestei ştiri din programele şi fluxurile lor informative. Ce credeţi că ar face CNN dacă la acest post s-ar întâmpla aşa ceva? Credeţi că ar îngropa această mizerie? S-ar auto-desfiinţa dacă s-ar întâmpla aşa ceva, apropo de onorabilitate! Aşadar, repet: colegii noştri onorabili, cum se vor simţi ignorând complet această ştire grotească? Dincolo de bine şi rău, simpatie şi antipatie, vorbim de presă: ne transformăm cu toţii în jurnalişti la comandă? Sau mai există demnitate şi profesionalism? Cum abordează ei realitatea: «dacă noi nu relatăm acest fapt nu s-a întâmplat»?! Nu numai noi, cu Asociaţia, ci şi colegii din străinătate, de la asociaţiile europene, sunt îngrijoraţi de nivelul alarmant de servitudine la care s-a ajuns în presa română. Se observă din ce în ce mai clar că există un centru unic de comandă. Dacă se dă ordinul de la acest centru, o ştire cutremurătoare nu mai există, în schimb un subiect la comandă apare simultan pe mai multe canale şi inclusiv, mai nou, pe bloguri pretins independente, ale «publicului», dar afiliate unor trusturi. Dacă aşa stă situaţia, să ni se dea şi nouă, celorlalţi, la începutul zilei, un buletin de ştiri «adevărate» şi... invizibile: astea există, astea nu există! Ca să ştim ce vor cei care dictează, dictatorii presei!“, a conchis cu dezgust preşedintele AJR, Cezar Ioan. Din păcate pentru starea presei, în ciuda cererilor noastre repetate adresate reprezentanţilor Clubului Român de Presă, aceştia au refuzat, ieri, să comenteze.

Preşedintele Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor: „Presa din România riscă să-şi piardă libertatea câştigată în urmă cu 20 de ani!“

Prezent chiar zilele acestea în România, la congresul MediaSind, preşedintele Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor (FIJ), Aidan White (foto stânga), care reprezintă 800.000 de jurnalişti din întreaga lume, printre care se află şi ziarişti ai „Curentului“, a fost complet ignorat de Realitatea TV, în spiritul celor descrise de Cezar Ioan. Nu e de mirare, din moment ce în discursul său de la congres a afirmat despre presa din Romånia următoarele: „Cineva a spus că presa este de utilitate publică. Este şi acesta un punct de vedere, dar eu consider că media ar trebui să fie pluralistă, iar acest pluralism ar trebui să reflecte capacitatea tuturor grupurilor de a participa la o conversaţie media. Ar trebui să fie definit un ghid de standarde în care să fie incluse precizări despre respectul pentru adevăr, nevoia de a fi politic independent, nevoia de a fi responsabil faţă de publicul tău şi nevoia de a nu face rău, de a respecta drepturile celor pe care îi serveşti“. Ceea ce nu se poate spune despre cazurile lui Roşca şi Chirieac. Dimpotrivă.
Roşca se afundă singur în minciună
Scris de Dana Iliescu

Sorin Roşca Stănescu a confirmat, pe blogul său, stenograma publicată ieri de ziarul „Curentul“ şi într-o palidă încercare de a se disculpa face nişte erori nepermise unui fost agent al Securităţii.
„Ziarul «Curentul» a publicat un amplu material referitor la ultima întålnire pe care am avut-o, la restaurantul El Capitan de la Snagov, cu Cătălin Macovei, şeful Agenţiei Naţionale de Integritate“.
Fals. Este evident din înregistrare că e prima lor întålnire. Roşca îi spune lui Macovei că n-are niciun fel de simpatie faţă de el. Înainte de apariţia lui Roşca, intermediarul întålnirii, Bogdan Chirieac, îi dă sfaturi lui Macovei cum să-l abordeze la discuţie pe Roşca. Ulterior, pe parcursul discuţiei, Roşca îi spune: „dacă tot am făcut cunoştinţă“
„Însoţit de o valoroasa stenogramă a discuţiei pe care am avut-o cu acesta, precum şi de cuvenita înregistrare“.
Deci, Roşca Stănescu confirmă conţinutul discuţiei.
„A fost a doua întålnire pe care am avut-o cu Macovei. În acelaşi loc“.
Fals. Vezi mai sus. Argumentele sunt oferite chiar de discuţiile în trei purtate la Snagov.
„În cursul primei întålniri, a cărei înregistrare încă nu a apărut - dar mi-aş dori să apară - şeful ANI mi-a vorbit despre trei lucrări importante pe care le fac inspectorii de acolo. Era vorba de conturi în străinătate nedeclarate ale celor trei magi din PD-L. Blaga, Videanu, Berceanu. Urma să-mi comunice rezultatele, pentru ca adevărul să nu mai poată fi ascuns, iar opinia publică să afle ce pun la cale, în perspectiva alegerilor şi beneficiind de statutul de miniştri, cei trei demnitari“.
Fals. În cursul înregistrării prezentate de noi, SRS spune că la discuţia precedentă, care nu a fost în cadrul unei întålniri private, ci a avut loc la o emisiune la Realitatea TV pe 9 iulie 2009, nu a fost vorba de Blaga.
SRS: N-am amestecat la vremea aceea şi numele de Blaga.
CM: Da
SRS: La data aceea. Pentru ca poporul să afle adevărul, pentru a se face puţină dreptate, m-ar interesa unde v-aţi dus cu investigaţiile. Pånă unde au ajuns aceste investigaţii.
CM: Păi la Blaga s-a terminat. Asta ştiţi.
SRS: Nu ştiu. Şi l-aţi găsit curat.
CM: Păi am dat-o public asta. Ce-am terminat. Blaga a justificat tot.
SRS: Nu i-aţi găsit conturile de afară.
CM: Suntem în procedură. Lui Blaga?
SRS: Da.
CM: Sincer, nu le-am căutat.
SRS: Uråt.
CM: Uråt, dar nu am ştiut.
SRS: Dar ceilalţi doi?
CM: La ceilalţi doi sunt procedurile în curs. Durează. Ştiţi cum v-am zis şi la televiziune. Elveţia nu mai e ce-a fost. Elveţia dă tot acuma, dar e o procedură mai complicată“

Deci, în mod evident, Macovei pånă la această întålnire nici nu investigase conturi ale lui Blaga în străinătate, prin urmare nu avea cum să-i promită aşa ceva. Despre conturile lui Berceanu şi Videanu nici în momentul discuţiei celor trei, în septembrie, Macovei nu primise niciun răspuns din Elveţia. Quad erat demonstrandum...

Adriean Videanu îi arată cu degetul pe ziariştii-şantajişti

Contactat telefonic, ministrul Economiei, Adriean Videanu, a declarat: „E de notorietate cum anumiţi ziarişti îşi fac meseria încercând să şantajeze. Tot ce declară ei acolo sunt numai aberaţii, în ceea ce mă priveşte. N-am avut şi n-am niciun cont în Elveţia sau în altă ţară. Toate conturile mele sunt în România. Consider că ei trebuie să dea explicaţii, nu eu“.

Berceanu vorbeşte de manipulare

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, amintit şi el în discuţia de la restaurantul din Snagov, a declarat că „se pot întâmpla sau discuta astfel de lucruri. Doi, cum să le spun, hai să le zicem ziarişti, cu un om care ar fi trebuit să aibă respectul tuturor poartă o discuţie în care se manipulează tot felul de informaţii: că ăla e tare, că ăla e moale... Prin această discuţie se ridică un colţ al unei cuverturi care acoperă nişte lucruri despre care se ştie că se practică. Acum avem şi dovada“. În sprijinul declaraţiilor sale, Berceanu a amintit şi un episod din campania electorală când s-a vehiculat informaţia că ar deţine nişte mine de diamant în Africa de Sud, despre care nimeni nu a putut prezenta vreodată o dovadă.

Blaga nu comentează

Ministrul de Interne interimar, Vasile Blaga, al cărui nume apare în înregistrare, Roşca fiind foarte interesat de conturile sale, nu a dorit să facă niciun fel de comentariu în legătură cu conţinutul discuţiilor de la restaurantul El Capitano din Snagov.
De altfel, în momentul în care a avut loc această discuţie, 25 septembrie 2009, Blaga nu ocupa încă funcţia de ministru de Interne interimar, el fiind numit în această funcţie pe 1 octombrie.

DGIPI neagă orice implicare

În urma apariţiei în ziarul „Curentul“ a unei înregistrări ai căror protagonişti erau Sorin Roşca Stănescu, Bogdan Chirieac şi şeful ANI, Cătălin Macovei, Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă (DGIPI) din cadrul Ministerului de Interne ne-a trimis un comunicat în care se precizează că „Aspectele prezentate în cuprinsul articolului cu privire la implicarea Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă nu se confirmă“.

Chirieac se ascunde în spatele „întâmplării“

Uşor speriat de amploarea scandalului iscat în urma publicării înregistrării discuţiilor de la restaurantul din Snagov, deontologul Bogdan Chirieac s-a ascuns în spatele „întâmplării“. „M-am nimerit întâmplător la acea discuţie“, s-a apărat inabil Chirieac. „N-am nimic de-a face cu ceea ce s-a discutat acolo“, a declarat Chirieac la B1 TV.
Înregistrarea discuţiei îl contrazice însă pe Chirieac, acesta fiind chiar cel care a înlesnit legătura dintre Cătălin Macovei şi Sorin Roşca Stănescu şi prin care urma să se desfăşoare şi un eventual schimb de informaţii care se pare că nu a mai avut loc.
De altfel, e greu să fii întâmplător la o discuţie care se desfăşoară într-un loc izolat, la un restaurant pe malul lacului Snagov, frecventat de Roşca &comp.

TVR i-a suspendat emisiunea lui Chirieac

„Contractul cu dl Bogdan Chirieac a fost realizat pentru o emisiune de politică externă („De la Vest la Est“ - n. red.). În acest moment, emisiunea este suspendată“, ne-a declarat, ieri, la solicitarea ziarului „Curentul“, Cătălin Dumitru, consilier pe probleme de comunicare al preşedintelui Director General al TVR, Alexandru Sassu.
Roşca se afundă singur în minciună
Curentul - miercuri, 11 noiembrie 2009

Vezi si

DAN BADEA: Afacerile "speciale" ale tonomatului Bogdan Chirieac


În urmă cu doi ani, înainte de a fi exclus din mass-media controlate de moguli, am avut posibilitatea să public două materiale de presă despre Bogdan Chirieac. Acest derbedeu de presă, implicat recent în şantajarea unui înalt demnitar al statului, a dezvoltat afaceri de zeci de milioane de euro alimentate de la buget. Nu se ştie, spre exemplu, dacă şi el a folosit, sau nu, şantajul, pentru a ajunge să pună mâna pe contractele cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, dar din ultimele dezvăluiri referitoare la întâlnirea cu şeful ANI, de la restaurantul El Capitan, rezultă cel puţin că aprobă această practică de tip mafiot. Pentru cei care nu ştiu cine este Bogdan Chirieac, un individ care şi-a făcut "numărul" în cârdăşie cu un alt derbedeu de presă, CT Popescu, prezint mai jos cele două articole documentate riguros şi publicate într-un cotidian care avea să fie închis, practic, de mafiotul (Marius Locic) care-l patrona, două luni mai târziu.

1 comment:

Anonymous said...

Daca pentru SRS si BC numele de derbedeu de presa se potriveste perfect, pentru CTP, iertare sa-mi fie, denumirea nu se potriveste de loc. SRS si BC in josnicia lor demonstraza totusi si o doza de umor si smecherie. Astia chiar sunt oarecum inteligibili. Cu CTP e alta poveste. Asta e nebun de legat.

CTP este psihopatul de presa.