Votul Senatorilor in cazul Pasapoartelor Biometrice, Miercuri 11 Martie 2009
Vezi mai multe video din Evenimente »
DATA: 10-03-2009
EMISIUNEA: NAŞUL
POSTUL: B1TV
ORA: 20:00
MODERATOR: RADU MORARU
INVITATI: VICTOR RONCEA
PĂRINTELE FILOTEU
Radu Moraru: Bună seara, bun găsit la „Naşul”, sunt Radu Moraru. O primă veste bună. Astăzi, HotNews titrează faptul că ANRE are în vedere o scădere a preţului gazelor naturale. Aţi văzut emisiunea de aseară. Ce e sigur, este că nu vor fi majorate preţurile la 1 aprilie aşa cum era în acel calendar, iar în trimestrul al 3-lea se are în vedere o ieftinire, spune preşedintele ANRE, aşa cum a spus şi aseară în emisiune. E o primă veste bună. A doua veste este că ieftinirea se poate să fie şi mai mare, având în vedere câte nereguli există în stabilirea preţului final la consumatorul captiv. Aceasta e o primă veste bună. În rest veştile sunt în funcţie de cum vă situaţi, de care parte a baricadei sunteţi, de cum vă uitaţi la TV şi cred că o să avem discuţii foarte interesante în această seară. Ne-am gândit să invităm un cibernetician, care se pronunţă împotriva acestor paşapoarte biometrice. Ştiţi că se va discuta din nou, mâine, în Senatul României. Sigur că acest cibernetician este şi monah, şi vine în această aseară. Să vedem ce argumente, fiindcă din partea părintelui Filoteu, având pregătirea respectivă, parcă nu ne-am fi aşteptat la această discuţie, dar e interesantă poziţia. În ultima parte vine celebrul doctor Ovidiu Bojor, membru al Academiei Române de Ştiinţe Medicale. (...)
Radu Moraru: Am revenit, suntem în direct. Vă reamintesc, în această seară, în ultima parte, după domnul doctor Ovidiu Bojor, vom mai demonstra ceva. Că în România televiziunea a ajuns gunoiul gunoaielor, a ajuns mijlocul şi arma cea mai distrugătoare pentru că ea deja a încăput, nu mai e de mult pe mâna ziariştilor, a încăput pe mâna unor disperaţi care dau ordine acelor bieţi oameni, faceţi orice, prostituaţi-vă în direct, pentru ca să faceţi ratingul ăla nenorocit. Nu spune nimeni că om fi noi sfinţi, dar totul e într-o limită. Nu poţi în halul acesta să perverteşti adevărul într-o scârboşenie de realitate şi să îl vinzi pe post de ştire naţiunii. O să vă arătăm în această seară, cu probe, în ce hal a ajuns una din cele mai importante televiziuni până în urmă cu câţiva ani, ce se poate întâmpla. Sigur că nu vorbim de alte jeguri şi scursuri ale acestei industrii care fac orice, cheltuie banul public într-un mod nepermis, inventează realităţi inexistente, crezând că ele mai prind. Or, ele n-au prins niciodată. Dar face parte din bagajul de intoxicare a opiniei publice, şi arma asta de intoxicare a fost folosită de către toţi. Dacă ne uităm la sursele de finanţare a acestor arme de intoxicare în masă o să constatăm că ele vin de la bugetul public. Pentru că se dau publicităţii de stat cu dedicaţie, pentru că Loteria face ce face. Şi atunci cei care joacă corect pe această piaţă, de exemplu, ProTV e un jucător corect pe această piaţă, sau cât de cât, se încadrează în limitele respective, va suferi pierderi enorme. Noi de asemenea care încercăm să jucăm corect pe această piaţă, suferim pierderi, pentru că unii se joacă la butoane. Într-o zi am să vă arăt şi cum se măsoară audienţa, şi apoi discutăm despre tot. Culmea, noi o facem pentru că ne merge foarte bine, dar acum trebuie să o facem, tocmai pentru a arăta că nu suntem legaţi de absolut nimeni. Aşa cum putem să cerem ieftinirea gazului, aşa putem să cerem corectitudine în această industrie, şi o facem totdeauna de acolo de sus. La noi se uită milioane de români, şi asta e cert, e măsurată cu adevărat. Am revenit cu acest discurs pentru că vreau să vă arăt încă o dată până unde pot ajunge unii în televiziune, cât de jos pot coborî pentru acel amărât de rating. Ei nu sunt vinovaţi pentru acest lucru. Cei care le cer, cei care au cerut OTV-izarea României, şi pentru a spăla creierul românului, ei sunt vinovaţi, şi într-o zi vor plăti. Acum se ajunge la antenizarea României, pentru că OTV-izarea e mic copil, a eşuat. Invitaţii mei în acest moment sunt Părintele Filoteu, de la Mănăstirea Petru Vodă, şi Victor Roncea, colegul nostru de la „Ziua”. Discutăm pe un subiect care la momentul la care l-am discutat în urmă cu ceva timp a suscitat un interes incredibil. Nu mi-a venit să cred câte răspunsuri, când am făcut prima emisiune. Mii de mesaje. Părinte, oare o fi subiectul ăsta important sau o fi mai important ce se întâmplă în lume, cu cei care folosesc în mod distrugător această armă, care e televiziunea? Mie mi se pare subiectul acesta mult mai periculos pentru o naţiune.
Părintele Filoteu: Dumneavoastră ce spuneţi? Eu mă gândesc că ne-am născut liberi. Pe vremea lui Ceauşescu ni se spunea că suntem liberi, noi ştiam că nu suntem, dar de Ceauşescu am scăpat. Au venit aceşti domni şi spun, ia puneţi-vă voi un cip în toate actele care le deţineţi, ca să ştim noi unde sunteţi şi ce faceţi şi cu ce vă ocupaţi.
Radu Moraru: Dar nu credeţi că e deja târziu? Eu cred că au pus un cip în minţile noastre, ale tuturor, poate ne manipulează prin televizorul acesta care eu constat pe zi ce trece cât de periculos e, încăput pe mâna unor nemernici, de multe ori.
Părintele Filoteu: Şi noi constatăm pe zi ce trece că din oamenii care se uită la TV, dintre aceştia mulţi îşi dau seama cu adevărat ce se află în spatele ştirilor prezentate.
Radu Moraru: Credeţi că românii... şi eu cred că românii se prind, sunt prea trecuţi în 50 de ani de regim comunist, ca să fie prostiţi cu televizorul. Dar dacă sunt?
Părintele Filoteu: Avem o experienţă a luptei pentru supravieţuire, unu, şi al doilea, suntem creştin ortodocşi botezaţi, adică cu 5 minute mai deştepţi decât foarte multă lume din jurul nostru.
Radu Moraru: Aici nu facem o discriminare?
Părintele Filoteu: Nu, este un adevăr. Pentru că Dumnezeu s-a sălăşluit în inimile noastre de la naştere, de la Sfântul botez. E foarte simplu. Şi ne păzeşte Dumnezeu...
Radu Moraru: Dar eu cred că şi pe ceilalţi creştini. Nu putem fi noi aleşii...
Părintele Filoteu: Învăţătura Bisericii Ortodoxe din ultimii 2000 de ani ne demonstrează că în inima acelora care păstrează dreapta credinţă locuieşte Hristos. În inima celor care nu sunt ortodocşi, nu mai e Hristos. Şi vă spun un lucru, fericitul Augustin spune clar, unde nu e Dumnezeu este satana. Nu e loc între ei doi.
Radu Moraru: Dar aici practic declanşăm un... daţi-mi voie să nu fiu de acord cu dumneavoastră. Eu cred că toţi creştinii sunt aproape de mântuire şi mântuirea va depinde de fiecare. Nu ştiu musulmanii, şi acolo e o discuţie, dar mă depăşeşte.
Părintele Filoteu: Mântuirea doar la creştinism se pune. Nici evreii, nici musulmanii nu înţeleg mântuirea aşa cum o înţelegem noi.
Victor Roncea: Din punct de vedere civil pot să remarc că România e unică şi prin faptul că, deşi o spunem în derâdere de multe ori, totuşi marea majoritate a acestui popor e ortodox. E un fapt unic pe această planetă. Trebuie să fim conştienţi că nu mai există altă ţară cu un procent de 87% de ortodocşi, de crestini.
Radu Moraru: Eu de exemplu mi-aş dori ca Biserica şi reprezentanţii Bisericii, şi călugării, pentru că ei au fost de multe ori criticaţi de ce ies, de ce nu stau în chilia lor, i-aş vedea mai prezenţi în societate, şi nu doar pe subiectul paşapoarte. Eu i-aş vedea şi pe minciuna din societate.
Părintele Filoteu: Aşa ar trebui să fie. Atunci când casa arde, nu stai în casă să te rogi. Ieşi afară, pui mâna pe găleată şi dai cu apă. Încerci să salvezi cât se poate. Asta e învăţătura sfinţilor din toate perioadele.
Victor Roncea: Din acest punct de vedere e de deplâns starea actuală a administraţiei bisericeşti, mă refer la ierarhi, la Patriarhie, care printr-un comunicat dat ieri a condamnat o acţiune publică de protest. Nu se poate aşa ceva!
Radu Moraru: Eu spun ceva...
Victor Roncea: Dupa 20 de ani de la căderea comunismului şi să fim condamnaţi tot noi că ieşim în stradă să protestăm?
Radu Moraru: Domnule Victor Roncea, şi dumneavoastră sunteţi la fel de liber ca şi mine. Cât timp respectăm legile, nu trebuie să ne condamne cineva. Eu mă simt foarte liber...
Victor Roncea: Din păcate acest lucru nu a fost înţeles de unii ierarhi. Şi mai grav, ştiţi că zilele acestea se discută despre legalizarea prostituţiei şi a incestului. Poate ar fi fost cazul ca săgeţile Patriarhiei să se îndrepte catre cei care umblă la legalizarea prostituţiei şi a incestului decât asupra unor oameni care ies în stradă pentru a-şi apăra nişte drepturi constituţionale.
Radu Moraru: E o discuţie foarte interesantă. Haideţi să discutăm despre tema de astăzi, o să difuzăm câteva minute dintr-un film foarte interesant, „Suspect Nation”, ziaristul este Henry Porter, şi în film despre ce e vorba de fapt?
Părintele Filoteu: Acest ziarist din Marea Britanie, în momentul în care s-au introdus paşapoartele şi buletinele electronice în Marea Britanie, acum doi ani de zile, se duce la toate instanţele şi îşi face acte. Şi întrucât filmul e de acum 2 ani de zile, de când a început problema asta în Anglia, o să vedeţi ...
Radu Moraru: Dar vreau înainte de toate să vă întreb dacă aţi studiat cibernetica?
Părintele Filoteu: Am terminat Facultatea de Informatică la Universitatea Bucureşti.
Radu Moraru: E foarte interesant. Pentru că aici ...
Părintele Filoteu: Da, sunt teoretic analist programator. Dar după ce am terminat facultatea m-am dus la mănăstire.
Radu Moraru: Haideţi să vedem acest scurt film. Nu uitaţi, în ultima parte a emisiunii vă arăt cât de mizerabil poate fi acest organ urât mirositor, televiziunea, atunci când e folosit prost. Atunci pute şi împrăştie doar mizerie. Haideţi să vedem întâi aceste secvenţe.
Radu Moraru: Am revenit. Şi poziţia dumneavoastră o aveţi acum, ca simplu cetăţean, ca absolvent de cibernetică, sau ca monah? Sau toate la un loc?
Părintele Filoteu: Toate la un loc. Să vă spun eu de ce mă tem, şi de ce împreună cu mine toţi cei care au citit măcar o dată în viaţa lor Apocalipsa.
Victor Roncea: Aş putea să adaug faptul că Părintele Filoteu cunoaşte greaca veche şi a dat o interpretare proprie şi corectă, aş spune, a cuvântului „pecete” din Noul Testament.
Părintele Filoteu: Da, dar nu e interpretarea mea, e interpretarea Bisericii, a sfinţilor părinţi.
Radu Moraru: Haideţi să o auzim.
Părintele Filoteu: Se vorbeşte de faptul că a doua fiară care va ieşi din pământ, despre care sfinţii părinţi spun că e vorba de împărăţia lui Antihrist, va face semne mari încât să se pogoare foc din cer pe pământ înaintea oamenilor, şi îi va amăgi pe toţi cei ce locuiesc pe pământ prin aceste semne. Şi îi va sili pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să îşi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte, încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde decât numai cel care are semnul, adică numele fiarei sau numărul numelui ei. Şi aici e vorba de acest semn. Traducătorii români au folosit cuvântul semn pentru a exprima ceea ce în greceşte se cheamă haragma. Haragma e acel semn rămas după imprimarea cu fierul roşu în piele, sau după cioplire, după sculptare, după introducerea fierului într-un anumit material. E vorba de implant. Avem o prorocire de acum 2000 de ani care ne vorbeşte despre implant. Şi eu ce voi face? Să fiu eu mincinos şi să spun că cipul în sine nu e cumva cel mai bun candidat la a deveni semnul fiarei? Pot eu să mint asta?
Radu Moraru: Aici suntem de acord, dar ce facem, ne opunem?
Părintele Filoteu: Câteva versete mai încolo, în capitolul 14 din Apocalipsă, ni se spune aşa: „cine se închină fiarei şi chipului ei, şi primeşte semnul ei pe fruntea lui sau pe mâna lui va bea şi el din vinul aprinderii lui Dumnezeu, şi se va chinui în foc şi în pucioasă înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea mielului. Atenţie, şi fumul chinului lor se suie în vecii vecilor. Şi nu au odihnă nici ziua nici noaptea, cei ce se închină fiarei şi chipului ei, şi oricine primeşte semnul numelui ei”.
Victor Roncea: Cu sau fără cunoştinţă.
Radu Moraru: Pot să am şi eu o interpretare? Fiara asta ar putea să fie cine? Credeţi că e o trupă de împăraţi, un guvern mondial care vrea acest lucru?
Părintele Filoteu: Expresia „statul global”, cum vă sună? Dacă acelaşi lucru se petrece şi în România, şi în Marea Britanie, în toată Europa, în Statele Unite, până şi în Rusia, şi în celelalte ţări...?
Radu Moraru: Deci globalizarea... acesta e unul din scopurile globalizării, să avem toţi cip?
Părintele Filoteu: Evident. Actele electronice au fost introduse prima dată în Malaysia în 1998.
Radu Moraru: Globalizarea e un mod de a conduce mai uşor lumea.
Victor Roncea: Da, dar până la a conduce lumea, avem şi noi nişte drepturi. Unele naturale, altele stipulate de Constituţie.
Radu Moraru: Dar putem identifica totuşi fiara?
Părintele Filoteu: Împărăţia lui Antihrist. Acest stat global în care noi va trebui să locuim. Şi nu vom avea de ales. Acum 2-3 zile s-a spus clar, se va da o lege pentru toate statele lumii să nu se mai taie lemne. Nimeni nu va mai avea voie să îşi facă focul cu lemne. În Statele Unite e în aplicare o lege care probabil va ajunge şi la noi, nu ai voie să bei apă decât din reţeaua publică. Faci puşcărie dacă îţi faci fântână în curte. Nu vei putea să faci nimic cu produsele din grădina ta, dacă nu le vei pune cip.
Victor Roncea: Acest lucru deja se întâmplă în România, cu bieţii oieri.
Radu Moraru: Da.
Victor Roncea: Dar există şi argumente pentru senatorii noştri, care trebuie să ne apere drepturile. E vorba de argumente constituţionale.
Radu Moraru: Victor Roncea, mă sperie mai tare ce spune părintele decât orice argumente găsim.
Victor Roncea: E adevărat, dar Constituţia trebuie apărată, or, acesta e rolul senatorilor. Nu neapărat dacă ne vine o lege de la Uniunea Europeană, trebuie să o si votăm ca nişte marionete. Eu nu cred că senatorii români sunt marionetele Uniunii Europene. De exemplu, Uniunea Europeană vrea să ne oblige să acceptăm căsătoriile între homosexuali.Ce-o sa facem, o sa le acceptam asa de usor pentru ca acolo, la Bruxelles, poate doi homosexuali au ajuns intr-un for de decizie si vor sa ne impuna anormalitatile lor? Vom accepta casatoriile intre homosexuali pentru ca Alina Mungiu a aflat de la sotul ei, Pippidi, ca asa este bine?...
Părintele Filoteu: Dacă statul legalizează căsătoriile între homosexuali, vor veni aceşti tovarăşi la biserică şi vor spune, iată statul spune că e legală căsătoria între noi. Vă rugăm să ne respectaţi drepturile constituţionale şi să ne căsătoriţi în biserică. Să văd eu care preot va avea curajul să se opună în baza cărei legi?
Radu Moraru: În numele credinţei. A Bibliei.
Părintele Filoteu: Dar le încalci drepturile cetăţeneşti.
Radu Moraru: Păi şi vă arestează, care e problema?
Părintele Filoteu: A, perfect.
Radu Moraru: Să văd eu cine va avea curajul să aresteze un preot pentru aşa ceva? Că de aia eu vă înţeleg gestul şi ieşirea, aveţi o credinţă cu argumente.
Părintele Filoteu: Sigur.
Radu Moraru: Deci din versetul biblic al Apocalipsei sunteţi acoperit, ca să zic aşa. Mă sperie şi acest ziarist care vreau să spun că el n-a fost tezist, omul a făcut o investigaţie, cum să spun. Aşa cum cred că ar trebui să o facă orice om. Dar ştiţi cum l-am crezut? Pentru că aceleaşi întrebări pe care el le-a adresat autorităţilor, le-am adresat şi eu. Şi am primit aceleaşi răspunsuri ca şi el. Şi eu nu îl cunosc pe acest om. Deci e clar că funcţionează presa la fel. Înseamnă că suntem aproape de sfârşitul lumii.
Părintele Filoteu: Noi ştim asta încă de acum 2000 de ani.
Radu Moraru: Eu ştiu de la bunica mea, aveam 4-5 ani, şi babele când se strângeau, mai trăgeam cu urechea, vorbeau de lucrul acesta, nu ştiau ele de cipuri, dar în curând o să ne pună o ştampilă, o etichetă, şi fiecare om va fi un număr. Şi uitaţi că în 30 de ani am ajuns la această discuţie. Deci timpul e foarte scurt.
Părintele Filoteu: Întotdeauna creştinii au aşteptat sfârşitul lumii încă din vremea Mântuitorului.
Radu Moraru: Eu zic că nu trebuie să ne sperie sfârşitul lumii.
Părintele Filoteu: Nu ne sperie. Nu ne panicăm, noi ştim că trebuie să vină, de 2000 de ani.
Radu Moraru: Dar atunci pot să îmi pun următoarea întrebare. Tot ziaristică. Statul global, guvernul mondial ce face, nu aveţi voie să beţi apă decât dacă are etichetă, nu aveţi voie să cultivaţi roşii sau să vindeţi decât dacă au etichetă, faceţi aia, faceţi aia, dar în acelaşi timp e şi criză. Deci pe de o parte, avem aşa: set de obligaţii, aici avem criză mare, tu zici, bă ia să stau cuminte că e criză, dar pe de altă parte, trebuie să faci aia, aia...
Victor Roncea: Ştiţi ce reprezintă criza? Fondul pe care trebuie se pot intreprinde acţiuni totalitare la un moment dat. S-a votat în Parlamentul României, tot ca la primarie, fara ca romanii sa-i stie continutul, Tratatul de la Lisabona. Acel tratat într-o addendă legiferează pedeapsa capitală. În ce situaţie? În situaţii de criză, de urgenţă. E posibila decapitarea, conform Tratatului de la Lisabona, pe care doar un singur parlamentar din România l-a votat împotrivă, l-a respins, Lavinia Şandru, şi aici nu contează neapărat numele ei, dar, dupa cum spune părintele Papacioc, acolo unde unul spune adevărul, Dumnezeu e cu el. Deci într-o addendă e permisă pedeapsa capitală. Eu îmi aduc aminte pe 21-22 decembrie, când s-au dat primele decrete legi, s-a spus că am renunţat la un act anticreştin şi antiuman, pedeapsa capitală. De ce ne e introdusă pe sub uşă această addendă, şi pe cine priveşte?
Radu Moraru: Acesta e statul global. Dar vreţi să vă spun ceva? Cred că e prea târziu. Pentru că statul global are presă, industrie...
Părintele Filoteu: Ştiţi ce nu are? Nu ne are pe noi.
Radu Moraru: O să ne aibă şi pe noi, tocmai asta e zbaterea lui.
Părintele Filoteu: Dumneavoastră vreţi să fiţi controlat?
Radu Moraru: Nu.
Părintele Filoteu: Nici eu. Dumneavoastră?
Victor Roncea: Normal că nu. Si suntem din ce in ce mai multi cei ce ne impotrivim.
Părintele Filoteu: Dar buletinul e obligatoriu din 2011.
Radu Moraru: E obligatoriu, dar dacă îl ţin în sertar şi nu umblu cu el...
Părintele Filoteu: S-ar putea să nu fie voie să îl ţineţi în sertar.
Victor Roncea: S-ar putea să fie nevoie de el să intraţi în anumite instituţii. De ce spun că suntem mulţi? Data trecută când am fost în emisiune v-am adus 100 de mii de semnături. Între timp ele aproape s-au dublat. Mă întreb ce o să spună Parlamentul când vom ajunge la 1 milion de semnături?
Radu Moraru: E firesc. Şi eu, mi se ridică părul dacă mă uit la acest film, dacă discutăm ce discutăm, că deja mi-aţi inoculat ideea că există acest stat global, că aici sunt nişte băieţi deştepţi care spun aşa, bă facem o criză mondială să îi speriem pe toţi, şi înmulţim obligaţiile. Şi le băgăm cip. Criză de interes pentru popor. Băgăm un cip la toţi, şi sigur, dacă îl cred pe acest ziarist, poţi fii controlat. Dar dacă noi avem paşaport, şi îl folosim o dată pe an, când călătorim?
Victor Roncea: Nici măcar paşaportul nu ni se lasă... dreptul de a-l folosi fără cip.
Radu Moraru: Dar nu suntem obligaţi să le purtăm cu noi.
Părintele Filoteu: Eu sunt creştin ortodox. Eu am stat în Tara Sfântă un an şi 8 luni. Voi vrea să mă duc din nou la Ierusalim. Bine, o să spună nişte domni, fă-ţi un paşaport temporar. Dar să spunem că statul Israel de mâine va spune nu dăm viză turistică celor care nu au paşapoarte biometrice. Cu alte cuvinte, mi se va interzice sa merg la Sfantul Mormant.
Victor Roncea: Pe de altă parte, sunt state care nu dau vize dacă paşaportul expiră în 3 sau 6 luni, pentru că vor să se asigure că te şi întorci, nu că rămâi acolo.
Radu Moraru: Da, şi ei văd, se uită si apasa pe buton, ia să văd, ăla a plecat din Statele Unite sau încă mai e acolo? Unde e, mergem să îl ridicăm.
Victor Roncea: Aceasta e o manipulare ordinară a Ministerului de Interne care a încercat să inducă această idee. S-a rezolvat, aveţi paşapoarte temporare...
Radu Moraru: Dar mai e o chestiune, ele nu pot fi citite chiar aşa din avion, elicopter. Doar de aproape.
Victor Roncea: S-a demonstrat, avem un filmuleţ, e pe internet, cu un hacker care le citea din mers, din maşină.
Radu Moraru: Da?
Părintele Filoteu: Există un sistem de urmărire adoptat de Primăria Londrei. Pentru dumneavoastră, dacă mergeţi la Londra, şi vreţi să faceţi fotografii în centrul Londrei, va trebui să mergeţi la primărie şi să cereţi de la ei să vă pună un anume dispozitiv, care are cip în el, pe aparatul de fotografiat. Deci nu aveţi voie să faceţi fotografii în centrul Londrei fără acel cip. Ca acele cipuri să fie citite, se foloseşte un sistem nimic PSICO, care citeşte aceste cipuri cu cititoare care scanează tot absolut, pe o rază pe 100 de metri.
Radu Moraru: Da, mă sperie.
Părintele Filoteu: Se întâmplă acum.
Radu Moraru: Dar nu cumva acest verset din Biblie îl folosim abuziv? Să punem eticheta pe statul global, fiară, să îi spunem cipului numărul numelui fiarei. Adică nu e prea mult?
Părintele Filoteu: Orice forţă externă care îmi reduce mie libertăţile cu care Dumnezeu m-a înzestrat, o voi socoti forţă antihristică. În momentul în care aceşti domni se joacă cu chipul meu, zidit de Dumnezeu, şi mă obligă pe mine să mă implantez ca să fiu un bun cetăţean, eu nu pot să spun decât că acest stat e statul antihristic.
Radu Moraru: Nu ne obligă nimeni, nu vorbeşte nimeni de implant.
Părintele Filoteu: Acum.
Victor Roncea: Dar în urmă cu 3 luni nu ne spunea nimeni despre paşapoartele biometrice...
Radu Moraru: Pentru că suntem ignoraţi.
Victor Roncea: Pentru că statul nu şi-a făcut datoria de a informa cetăţenii. Are curajul acest stat să facă un Referendum pe problema paşapoartelor biometrice, după informarea populaţiei? Are curaj de exemplu să facă Referendum pentru buletinul electronic?!
Radu Moraru: Eu de exemplu nu cred că va fi vreo lege care să mă oblige pe mine cetăţean să pun paşaportul în buzunar, sau să umblu cu buletinul unde mă duc, tot timpul, sau cu implantul. Nu mă duc la spital, decât să fiu implantat.
Victor Roncea: Sunt paşi. E vorba de paşaport, de cardul de identitate, de permisul auto, de cardul bancar.
Radu Moraru: Nu vreau paşaport, nu vreau card bancar, nu vreau permis auto, merg pe jos, ce să fac?
Victor Roncea: Cu buletinul ce faceţi?
Radu Moraru: Nu vreau buletin. Dar buletin nu poţi.
Părintele Filoteu: Bineînţeles.
Radu Moraru: Aşa e.
Părintele Filoteu: Bine aţi venit în comunitatea celor care sunt dispuşi să moară pentru păstrarea libertăţilor.
Radu Moraru: Aici cred că nu vor fi foarte mulţi curajoşi.
Victor Roncea: Să lupte pentru libertate cel puţin.
Părintele Filoteu: Să lupte acum cât încă se mai poate face ceva.
Radu Moraru: Dar ne putem noi opune?
Părintele Filoteu: Sigur că da.
Radu Moraru: Dar să ştiţi că tot nu cred... repet, pot să profit de paşaportul biometric dacă vreau să merg în Statele Unite, pot să profit de buletin sau de permisul auto, dar dacă vin să mi-l implanteze, la revedere.
Victor Roncea: Mâine, Statele Unite vor introduce un alt sistem, v-aţi gândit la asta?
Radu Moraru: O secundă. Ziaristul acesta are un mare merit şi a arătat că indiferent câte creştere deştepte sau bolnave or fi pe pământul acesta, întotdeauna minţile celorlalţi oameni nealiniaţi sunt la fel de capabile. Ce a demonstrat? Că şi cipul ăla din organism poate fi clonat. Deci nu e sigur. Nu va fi nici ăla suficient. Şi argumentul e foarte tare. Teroriştii sunt primii care au bani şi vor să aibă acces la asemenea tehnologii. În România cei mai tari falsificatori de acte, buletine din acestea noi, perfect valabile, ştiţi cine au fost? Cei din mafia imobiliară. Pentru că acolo erau bani. Şi am văzut cu ochii mei documente făcute foarte bine.
Părintele Filoteu: Şi mai e un aspect. Anume că parlamentarii, membrii Guvernului, ofiţerii din servicii....
Radu Moraru: E vorba de Marea Britanie. Dar în România nu e aşa.
Victor Roncea: Se va ajunge şi aici.
Radu Moraru: De carduri era vorba.
Părintele Filoteu: E vorba de actele electronice. Nu au nicio obligaţie să îşi facă acte electronice cei din Guvern, Parlament, servicii.
Radu Moraru: Aşa e în Marea Britanie? Sigur? Nu ştiu dacă e aşa.
Părintele Filoteu: Daţi filmul jurnalistului Henry Porter si veti vedea.
Victor Roncea: Ştiţi că sistemul deja se protejează? Am un prieten securist. Recent s-a pensionat şi a primit un buletin. Ştiţi până când e valabil? Până în 2050.
Radu Moraru: Toate persoanele de peste 60 de ani, se pune la data expirării 2066.
Victor Roncea: Nu are peste 60 de ani.
Radu Moraru: Poate 50 de ani, nu mai ştiu.
Victor Roncea: Ei bine, deci dacă pot să existe oameni care vor avea acest buletin până la sfârşitul vieţii, de ce trebuie să ni se impună nouă un buletin cu cip? Dacă vor exista şi paşapoarte şi buletine fără cip?
Radu Moraru: Să ne gândim la ceva. Scurt. Dacă nu cumva ar trebui să spunem aşa, domne, modificăm Constituţia. Domne, cerem Guvernului să pună în Constituţia actuală că niciodată nu poate deveni obligatorie implantarea umană.
Părintele Filoteu: Nu implantarea, actul electronic.
Radu Moraru: Dar cam toate devin electronice.
Părintele Filoteu: Dar de ce şi identitatea mea să devină electronică?
Radu Moraru: Ea deja este.
Părintele Filoteu: Nu este.
Radu Moraru: De ce nu e?
Părintele Filoteu: Păi vă arăt buletinul.
Radu Moraru: Dacă aveţi de ăla vechi, nu e.
Părintele Filoteu: Din ăla am.
Radu Moraru: Dar datele de acolo sunt într-o bază electronică...
Părintele Filoteu: E problema lor, dar nu am la mine un dispozitiv de urmărire.
Radu Moraru: Dar nici acelea pe care le avem acum n-au.
Părintele Filoteu: Dar o să aibă. Din 2011 o să aibă.
Radu Moraru: Dar nu vă obligă nimeni să umblaţi tot timpul cu ele.
Părintele Filoteu: S-ar putea să mă oblige.
Radu Moraru: Să presupunem şi lucrul acesta, ne obligă să umblăm cu el în anumite situaţii. Ce ni se întâmplă?
Victor Roncea: Ni se întâmplă să acceptăm ceva ce ni se impune.
Părintele Filoteu: Încă o dată, cine vrea acte electronice, să facă cerere scrisă şi să spună. Perfect, ai toată libertatea. Dar nu mă obliga tu pe mine să îmi fac astfel de acte.
Radu Moraru: Corect. Uitaţi ştire de ultimă oră cu privire la paşapoartele biometrice, dar trebuie verificată. Eu doar cred, pentru că vine de la baroul unui avocat responsabil care şi-a dat toate contactele. Parlamentul European nu vede necesitatea colectării masive de date personale în spaţiul Schengen. Deputaţii europeni solicită într-un raport referitor la spaţiul Schengen şi gestionarea frontierelor adoptat marţi, crearea unui protocol standard pentru folosirea şi schimbul de informaţii privind datele biometrice şi pun la îndoială practica colectării masive de date personale de identitate.
Victor Roncea: Ceea ce se încearcă acum.
Radu Moraru: Dar ei pun la îndoială, stai domne, de ce să strângem toate datele?
Victor Roncea: Domnule Radu Moraru, Floricel, banalul sergent, a pus mâna pe documente şi acte strict secrete ale României. Ce ne face să credem că nu va intra un Floricel de peste Prut sau de peste Nistru în baza de date a populaţiei?
Radu Moraru: Eu sunt un pic mai optimist. Statul acesta global scârţâie rău de tot. Poate că au inventat o criză, dar a scăpat de sub control. Cipul acesta aţi văzut cât de controversat e în toată lumea?
Părintele Filoteu: Din câte ştiu, MCTI-ul a primit 700 de milioane de euro pentru informarea populaţiei din România privitoare la actele electronice.
Radu Moraru: Eu vă fac o propunere...
Părintele Filoteu: Noi am fost puşi în faţa faptului împlinit şi am aflat din Monitorul Oficial că în România se eliberează acte electronice.
Radu Moraru: Corect, aici aveţi dreptate. Deja încep să mă gândesc serios la lucrurile acestea, însă nu cred deocamdată că suntem în pericol, dar trebuie să fim vigilenţi, ca să introducem...
Părintele Filoteu: E o problemă, aveţi copii?
Radu Moraru: Da.
Părintele Filoteu: Copilul dumneavoastră se va naşte într-o societate mult mai tehnologizată decât astăzi. S-ar putea ca aşa cum dumneavoastră să nu aveţi foarte multe griji despre viitorul tehnologic al României, şi el care s-a născut deja cu un bagaj de cunoştinţe...
Radu Moraru: Şi cu desene animate pe măsură, care toate sunt cu roboţi, implanturi, chestii...
Victor Roncea: Mai mult: demoni, monstri, ca personaje pozitive, pentru a obisnui copiii...
Părintele Filoteu: Cât încă mai puteţi pune un cartof, o ceapă, o roşie, să le mâncaţi dumneavoastră în familie, frumos, în tihnă, seara, încă se mai poate face ceva.
Radu Moraru: Credeţi că în rai o să avem emisiuni? Că mă gândesc că poate acesta e sfârşitul? Poate că noua lume va începe aşa cum spune Biblia.
Părintele Filoteu: Eu nu vorbesc despre rai aici...
Radu Moraru: La ce spuneţi, asta pare raiul. Să cultivi un cartof, să cultivi... pentru că lumea asta a înnebunit de tot. Nu mai e nimic natural.
Părintele Filoteu: Va fi un rai să poţi bea o cană de apă dintr-un pârâu. Se întâmplă acum în Statele Unite sa nu mai poti bea apa naturala.
Victor Roncea: Dacă suntem 2 sau 3 adunaţi în numele Domnului, e deja o emisiune foarte bună. Şi poate fi oriunde.
Radu Moraru: Vă mulţumesc pentru prezenţa în emisiune. Părinte, multe salutări.
Victor Roncea: Şi noi să sperăm că senatorii se vor gândi mâine totuşi de două ori înainte de a vota, pentru sau împotriva populaţiei.
Radu Moraru: Facem pariu că vor vota pentru paşaportul biometric? Pe ce vreţi.
Părintele Filoteu: Eu am încredere că ei, câţi vor mai fi cu frica lui Dumnezeu, îşi vor aduce aminte că acasă îi aşteaptă o mamă, o soţie, nişte copii şi nişte alegători.
Radu Moraru: Cred că vor vota... eu îi ştiu bine. Vă mulţumesc. Ne auzim în zilele următoare.
Transcriere aproximativa realizata de Monitoring Media
1 comment:
Salut! Poti sa-mi spui unde gasesc filmuletul "Implantable RFID Chip - Seek Of Total Control" cu Henry Porter dar tradus in romana? La emisiunea Nasul am vazut ca era tradus. Eu l-am gasit pe you tube dar nu e tradus.
Post a Comment