Pages

Monday, September 28, 2009

PROSTITUTIA SI STATUL. In ce priveste minoritatea prostituatelor si a homosexualilor argumentele sunt valabile si pentru unii ziaristi si politicieni

Pentru mine problema legalizarii prostitutiei este... Pentru mine problema legalizarii prostitutiei este foarte simpla.
Sa presupunem ca am o fiica.
Daca statul legifereaza prostitutia, atunci imi ingreuneaza foarte mult sarcina de a o educa. Argumentul meu moral in favoarea ideii ca ea sa nu opteze, dupa ce va deveni majora, pentru o asemenea meserie va fi slab in conditiile in care societatea o sa o considere o meserie printre celelalte meserii (deci, meseria de prostituata va fi onorabila!).

Am discutat recent cu un tanar amic, sociolog. El punea problema prostitutiei din punctul de vedere al prostituatei. La remarca mea, bine, dar pe mine ma intereseaza ca fiica mea sa nu ajunga prostituata, nu ce se intampla cu o femeie care a ajuns deja prostituata nu a avut replica.
Prostituatele sunt totusi o minoritate si nu inteleg de ce trebuie sa periclitam fundamentul moral al educatiei doar ca sa intre in posesia unor drepturi la care, intre noi fie vorba, au renuntat cu buna-stiinta din momentul in care au ales sa faca asta. Nu imi pot imagina ca toate prostituatele din Romania au ajuns dintr-un accident existential sa practice prostitutia. Unele au alte motive: le place sa faca asta, este o meserie lejera... Deci cand punem problema prostitutiei ne gandim automat doar la cele care fac asta independent de vointa lor. Comitem generalizare infirmata de multitudinea motivelor intalnite in realitate.

Revenind la amicul meu, nu pot remarca decat ca exista oameni care nu vad lucrurile dintr-un punct de vedere personal. Sunt sociologi, antropologi de seara pana dimineata, fara pauza. Si ceva foarte grav, au o privire intotdeuna etatista: vad prin prisma statului.

Merg mai departe si ma intreb: cum se face ca intr-o asa-zisa democratie nu se respecta criteriul reprezentabilitatii.
De ce sa ma duc la vot cand alesii isi reprezinta ei intre ei interesele, nu si pe cele ale cetateanului de rand?
Nu cumva este imoral sa ma prezint la vot la viitoarele alegeri prezidentiale in conditiile in care oricine ar iesi, prezidentiabilii nu dau semne ca o sa-mi reprezinte interesele mele individuale nici pe viitor?

Are rost sa nu ne prezentam masiv la vot la viitoarele alegeri? Are pentru ca daca tovarasul presedinte va iesi presedinte in conditiile in care doar 30-40 la suta se duc la vot, va fi un presedinte ilegitim.

Acelasi rationament il aplic si problemei homosexualitatii. La asta adaug ca nu inteleg de ce pentru un om sexul este, TREBUIE sa fie, o chestiune identitara si nu inteleg de ce homosexalii isi cer drepturile sub paravanul drepturilor omului.

In orice caz, trebuie sa luptam, cu tot arsenalul impotriva unui stat care traduce problemele morale in probleme de legalitate. Prostitutia, homosexualitatea, incestul raman probleme morale indiferent de ce spun ei. Asemenea decizii sunt periculoase pentru viitorul omenirii.

Un cititor al blogului

No comments: