Pages

Thursday, October 1, 2009

JOS CU RONCEA! CRISTOIU SAU STATUILE? Parerea mea e ca amandoua plus inca o stafie anti-Romania. Oricum ar fi, e pentru adevar, asa ca este o onoare

In primul rand multumesc zecilor de prieteni care m-au cautat si au tinut sa-mi trimita mesaje si celor care s-au solidarizat cu ceea ce tinde sa fie starea de facto a jurnalistului roman: banii sau viata, carnatul sau onoarea. Va multumesc tuturor pentru cele gandite si scrise si celor de la manastire pentru rugaciuni. Ii multumesc senatorului Iulian Urban, fratelui sau foarte bine informat intotdeauna, Viorel Urban, lui Dan Badea, celebrul ziarist de investigatii, la randul lui executat, lui Florin Budescu, aflat in aceeasi familie de jurnalisti loviti pentru ca spun adevarul, fratilor de la Basarabia libera, fiicei lui Cezar Ivanescu pentru dedicatie si solidaritate, Grupului Independent pentru Democratie , bunilor mei colegi de la ZIUA (exista si exceptii), tuturor celor care m-au sprijinit si bineinteles, Danei Iliescu, si echipei de la Curentul, care, ambele, au fost atat de dragute incat sa ma invite public sa scriu la ei editoriale fara cenzura (si da, Dana, zvonul acela e real :). Asa ca trebuie sa mai fac o precizare: nu sunt pro-Basescu - in ce priveste cazul ZIUA era o chestiune de deontologie profesionala - ci, personal, sunt anti-tot, si aici ma refer la intreaga clasa politica plus ideologii lor de serviciu, neo si vechio-kominternistii.

Multi dintre cei care au comentat sau mi-au trimis mesaje pe e-mail se intreaba acum daca nu e si chestiunea cu statuile la mijloc pe langa cenzurarea interviului cu Cristoiu si contestatia facuta la tribunal. Acelasi lucru l-am intrebat si eu pe Vantu care, dupa ce a spus ca este regretabila manifestarea catavencilor (desi el "nu poate fi educatorul lor") mi-a transmis ca o sa investigheze personal daca exista vreo legatura intre cele doua evenimente. La ora la care am vorbit parea sa n-aiba habar. M-a asigurat ca nu el are ceva cu mine si nici n-ar putea sa aiba, pentru ca ma stimeaza. Stiu - am cazut de acord - mafiile de la nivelele inferioare sunt cele activate in cazul meu. Oricum, suprapunerea celor doua incidente da nastere la interpretari care pot fi extrapolate, i-am spus. A ramas ca ma suna sa ne lamurim. Pentru ca s-ar putea sa fie si o a treia chestiune, ceva mai interesanta...

Fiecare o sa plateasca dupa masura. In orice caz, ce onoare mai mare mi se putea face decat sa fiu atacat si lovit pe la spate, la propriu si la ziar, pentru ca am aparat astfel de simboluri, ca statuile inaintasilor nostri de la Universitate, Mihai Viteazul si pilonii educatiei nationale, Spiru Haret, Heliade Radulescu si Gheorghe Lazar? Iar apoi personalitati reale ale Romaniei - academicieni, istorici si profesori, sa-ti dea dreptate si sa-ti sara in aparare. Pai, tot asa, atunci!

A, sa nu uit: salutari si peste Ocean!

No comments: