Pages

Tuesday, October 20, 2009

DESPRE PLATFORMA "CIVILILOR" SOV - VOX PUBLICA GORBACIOVA: Vox populi, diabolicum perseverare

Vox populi, diabolicum perseverare

Am ezitat citeva zile, acum mi-e clar: Voxpublica e precum perestroika lui Gorbaciov: Numele e o minciuna, continutul e schizofrenic, chicotitul orgoliilor gidilate sufoca stilul.

Numele e o minciuna: oamenii de acolo, desi de simpatii din cele mai diverse, nu reprezinta vocea publica ci doar o parte a ei in cel mai bun caz. (Vocea publica nu exista condensata intr-un site in nici o tara din lume. Poate exista un embrion al ei pe net, printre bloguri si twittere. Poate ca hotnews e mai aproape de subiect decit Realitatea-Catavencu) A-ti asuma ca site comercial brandul “vox publica” e extrem de riscant si discutabil. Vox Publica nu e o platforma a societatii civile, e un site al societatii comerciale F5. Punct.

Numele e o minciuna periculoasa si pentru ca e lansat in momentul in care societatea civila romaneasca e pulverizata in jurul inventatului subiect Basescu. Imi amintesc de Jurnalul National cu putin timp in urma: Nastase si Nazat, amestecati la gramada cu Tudor Octavian si alte nume “bune”. Imi amintesc de Cotidianul de acum citeva luni, vitriolul lui Buscu pe fata lui Basescu, alaturi de entuziasmele lui TRU si rezervele lui Voinescu. Echilibrul a-politic si a-ideologic al unei publicatii e o minciuna odioasa prin care personajele inca echilibrate sint expuse in vitrina pentru a deruta cititorul asupra adevaratei agende a celor ce controleaza discursul. Sa nu uitam cum se defineste voxpublica pe ea insasi: “platforma”.

Continutul e schizofrenic pentru ca mi-e imposibil sa inteleg ce-i uneste pe Cosmin Alexandru cu Costi Rogozanu, pe Buscu cu Teo sau pe Turcescu cu Biju. Efectul e uneori de-a dreptul comic, iar alternanta de idei si stil, naucitoare.

In cele din urma orgoliile gidilate zimbesc satisfacute printre rinduri. Sa ma explic. Nu ma gindesc atit la cei “executati” de Nistorescu si care acum isi inchipuie ca-i vor ingropa Cotidianul cu un blog colectiv. Ma gindesc la Dragos Stanca si la ratiunea pentru care F5 si voxpublica exista: performanta de trafic a siteului realitatea.net. Voxpublica nu exista pentru ca o parte infima a poporului isi cauta o voce. El exista pentru ca siteul realitatea.net trebuie sa faca o performanta de trafic anume. Asta e in regula daca e un lucru asumat. Daca e insa doar un episod al luptei pentru trafic intre Pro si RC deghizat intr-un efort civic mi-e frica ca o multime de bloggeri de acolo sint prizonierii altui film decit cel in care au impresia ca joaca. Imi mai e frica ca Dragos Stanca nu intelege ca el ataca hotnews.ro si nici intr-un caz siteurile Pro.

Morala e din alt proverb: diabolicum perseverare.

http://aathanor.net/fish-eye/

NOTA MEA: HotNews ii apartine tot lui Vintu

2 comments:

athanor said...

Nota mea: Victor, te rog nu mai prelua posturi in intregime. Nu e o practica uzuala. Un link cu citeva fraze e norma. Multumesc.

Anonymous said...

Victore(am fost coleg cu Veronica dintr-a V-a pana-ntr-a VIII-a apoi eu pana-ntr-a X-a la pictura ea la grafica sau design nu mai stiu exact), ramaneti darji fiindca s-ar putea sa avem nevoie de ajutorul vostru, al ziaristilor onesti, daca ajunge iar hidra comunista la putere si ne vor vana pretutindeni, exact asa cum il vana si pe Vantu, de nu mai putea omu' sa se intalneasca decat la 4 dimineata cu Basescu in parcare la Tancabesti, cel mai bun premier din istoria Romaniei in opinia contradictoriului Vantu.