Pages

Saturday, September 27, 2008

Azi e ziua Sfantului Ierarh Antim Ivireanul

Sf. Ierarh Antim Ivireanul: “Aceasta o am zis cand m-am facut mitropolit”
“Veniti dupa mine si va voi face pescari de oameni“

“Doctorii cei desavarsiti si intelepti atunci maresc mai mult lauda mestesugului lor, nu cand cu fier si cu foc lupta patima sa o supuna, dupa cum este legea razboiului, ci numai cand aceia ce patimesc, cu palpari usoare si cu doctorii dulci, vor afla leacul bolnavului si acele infricosate porunci ale mestesugului doctoricesc le vor opri, si cateva zile cu mancari doctoricesti si hranitoare potolind durerile, vor arata pe acela ce patimeste mantuit de boala. Asa si preainteleptul doctor al sufletelor si al trupurilor noastre, imparatul imparatilor Hristos, Dumnezeul nostru, vazand lumea ca bolnavea cu patimile necredintei si se umfla ca o rana cu inselaciunile cele lumesti spre inchinarea idolilor, a socotit cu multe feluri de mijloace si a purtat de grija pentru mantuirea oamenilor si a neamului omenesc - de vreme ce acesta este lucrul cel dintai al bunatatii lui, a mantui pe omul din mainile vrajmasului si a-l aduce la frumusetea cea dintai si la vrednicia de la care a cazut pentru pacatul neascultarii al stramosului Adam -, si nu trimite ploaie de foc spre ingrozirea lumii, nici porneste marea ca o oaste impotriva pamantului, nici inarmeaza puterile stihiilor impotriva necredintei, ci [lumea] o supune numai cu blandete si cu minuni si o trage spre dansul, cu faceri de bine si cu cuvinte ceresti o preface sa se mute de peste dansa patimile cele sufletesti, ce se umflau ca o rana otravita.
Continuarea la Razboi intru Cuvant
Sf. Ierarh Antim Ivireanul - “pescarul de oameni” mucenic

Gruparea Tismaneanu, previzionata si deconspirata de Defence Intelligence Agency - DIA a SUA: "Coloana a cincea" sustinuta de sovietici

"Incepand cu mijlocul anilor 1969, Romania a fost victima unor crize economice grave. A existat o rationalizare brusca a unor alimente de baza cum ar fi cartofii, uleiul, etc., in pofida recoltelor record din 1969, chiar si portocalele, cafeaua si zaharul au fost rationalizate incepand cu toamna lui 1969. Mai mult, au aparut si o serie de caderi inexplicabile in ceea ce priveste reorganizarea tehnologiei stiintifice. In momentul in care sursa a parasit Romania in 1969, crizele nu erau depasite, existand zvonuri in randul serviciilor secrete ca acestea au fost sustinute de "a cincea coloana sovietica". Se considera ca aceasta "a cincea coloana" este formata din oficiali de rang inalt ai Guvernului si oficiali ai Partidului care lucreaza in secret pentru a distruge economia nationala si a submina prestigiul lui Ceausescu, pentru a de-structura masele (ex.: privarea lor de credinta in imaginea nationalista pe care Ceausescu a creat-o). Sursa considera ca o asemenea "a cincea coloana" ar putea exista la fel de bine in cadrul unor factiuni anti-Ceausescu, pro-sovietice, formate din oficiali care ocupa functii importante in ministerele din Romania". (Raport DIA)
Dosare Ultrasecrete:
In iulie 1972 Agentia de Informatii pentru Aparare a SUA (Defence Intelligence Agency - DIA) a alcatuit un amplu raport de 174 de pagini intitulat "Comportamentul ofensiv controlat - Uniunea Sovietica". Autorul studiului era capitanul John D. La Mothe din cadrul Biroului pentru Informatii Medicale care a folosit pentru raportul sau atat surse deschise cat si rapoarte ale serviciilor de informatii. Scopul sau: "sa evalueze cercetarea sovietica in domeniul metodelor revolutionare de influentare a comportamentului uman si este intentionat sa fie un ajutor pentru dezvoltarea de contramasuri pentru protejarea personalului SUA sau a celui aliat". Acest raport contine o larga sectiune care se refera la cercetarile sovietice in domeniul parapsihologiei si la folosirea psihiatriei si psihologiei in politica de catre Kremlin. Insa cel mai interesant aspect din acest raport referitor la Romania este o anexa intitulata "Analiza asupra metodelor sovietice de manipulare prin teroare fata de Romania".
Continuarea la
Foto centru: Stegarul bolsevic Volodea Tismaneanu

De la "Ciocoii noi cu bodyguard" la "Boogie"

M-am bucurat sa fiu invitat aici:
Scriitorul Dinu Sararu si-a lansat miercuri seara, in prezenta unui public numeros la Libraria “Mihail Sadoveanu”, primul volum al romanului “Ciocoii noi cu bodyguard”, ajuns la a treia editie la Editura RAO, publica Cronica Romana. Volumul, care a stat la baza scenariului filmului "Ticalosii", a fost prezentat de academicianul Razvan Theodorescu si istoricul Alex Stoenescu. In alocutiunea sa, Razvan Theodorescu vorbit de "toapele din politica si paiatele din cultura".
Istoricul Alex Mihai Stoenescu a inceput prin a explica lumea in care traim, zugravita de Dinu Sararu, facand iarasi apel la “istoricul Caragiale”, care observa cu aproape un veac in urma ca Romania si-a construit mai intai un stat si abia apoi o societate. Alex Mihai Stoenescu a observat, de asemenea, cat de bine merg impreuna tratatul sau de istorie, “Romania postcomunista”, cu cartea lui Dinu Sararu, a carei actiune este temporalizata la 199… acum.
In final a luat cuvantul, vizibil emotionat, autorul. “Trebuie sa va multumesc ca sunteti aici. Imi aduc aminte de lansarile mele de carte din trecut, tin minte ca atunci cand am lansat aici «Cei care platesc cu viata», s-a blocat bulevardul si Ceausescu a interzis lansarile de carte in librarii, s-au facut numai in cluburi si in biblioteci. Mi-as dori pentru cartea romaneasca sa blocam din nou Magheru, si Libraria Mihail Sadoveanu sa ramana ce a fost si in trecut. S-a observat ca este vorba aici de marele istoric Caragiale. N-a fost niciodata urat Caragiale in trecut cum a fost urat astazi. Niciodata! Inchipuiti-va ca i s-a luat statuia pe care am pus-o in fata Teatrului National, cu aprobarea ministrului, care avea singurul drept sa miste o statuie si au luat-o si a fluturat statuia agatata de macaraua unui tractor si expusa, din nou, undeva in obscuritate. I s-a scos si numele de pe frontispiciu: nu mai e Teatrul National «I. L. Caragiale», e Teatrul National Bucuresti. Am avut «Trilogia satirica» la Teatrul National, a lui Caragiale, cu tanara generatie stralucita de actori. A fost suspendata, sa speram ca vom reveni la respectul fata de Caragiale. Nu era vorba despre altcineva decat despre Caragiale. Trebuie si eu sa ma «racoresc», va dati seama - ma voi «racori» in volumul II”, a incheiat cu umor maestrul Dinu Sararu. (Cronica Romana)
De la lansare m-am dus la Boogie. In timpul filmului, ma gandeam ca, cel putin pentru generatia noastra, ziaristii sunt "the missing link" dintre lumea lui Boogie si cea a Ticalosilor.


Friday, September 26, 2008

Basescu da in judecata Cotidianul prin cea mai buna casa de avocatura din SEE, Tuca & Zbarcea, care ma apara in procesele cu Liiceanu si Berindei


O analiza comparata a cazurilor Basescu contra Cristian Oprea de la Cotidianul si Liiceanu, Patapievici si Berindei contra Roncea, Civic Media si ZIUA, in curand, aici.
O prima diferenta, de bun simt. Basescu a cerut, simbolic, daune morale de 1 milion. Gasca profitorilor, de 3 miliarde! Practic, il "bat" pe maestrul Cristoiu, care a primit cea mai mare pedeapsa pecuniara a unui jurnalist in Justitie - tot intr-un proces cu gasca GDS - de 750 de milioane lei.
Patapievici deja a pierdut, pe mana avocatului George Papu! Urmeaza ceilalti doi looseri, profitori de vaza ai tuturor regimurilor, aici si in afara granitelor.
Hai, Basescu!
Noi amanunte:
Nu este vorba de un singur articol, dupa cum se plang deont-ologii pe toate gurile, ci de o serie intreaga, plina de fonfleuri. Am verificat si eu la un moment dat, cu pretinesele lui surse, o asa zisa informatie. Era o minciuna gogonata. De atunci ii spunem lui Oprea "Sursa Buratino".
Precizări ale Administraţiei Prezidenţiale
Referitor la procesul civil declanşat de Preşedintele României, Traian Băsescu, împotriva jurnalistului Cristian Oprea şi a Trustului Realitatea-Caţavencu, Departamentul de Comunicare Publică al Administraţiei Prezidenţiale face următoarele precizări:
Procesul declanşat de Preşedintele României, Traian Băsescu, vine în contextul unei serii de articole care conţin informaţii neadevărate, redactate de domnul Cristian Oprea. Administraţia Prezidenţială poate pune la dispoziţia ziarului Cotidianul un istoric al acestor articole, precum şi al contactelor purtătorului de cuvânt al preşedintelui României, Valeriu Turcan, cu domnul Oprea în fiecare din cazurile respective.
Reprezentaţi ai Administraţiei Prezidenţiale au semnalat în repetate rânduri domnului Cristian Oprea inexistenţa unora din informaţiile conţinute de articolele care purtau semnătura domniei sale. De asemenea, domnului Oprea i s-a semnalat incorectitudinea atribuirii de informaţii inexistente unor „surse din Administraţia Prezidenţială” sau „Palatul Cotroceni”.
Orice consilier al Preşedintelui, pe care domnul Cristian Oprea îl poate indica drept sursă, poate confirma redacţiei ziarului Cotidianul neadevărul sau inexistenţa unor afirmaţii făcute de acesta în cadrul unor articole.
Retragerea acţiunii în justiţiei presupune un simplu gest din partea domnului Oprea – exprimarea regretului pentru situaţia creată.
Pentru acţiunea în instanţă, Preşedintele României a recurs la serviciile unei firme private de avocatură.
Departamentul de Comunicare Publică
26 Septembrie 2008
PS: Nu mai fac nici o analiza. Mi-e prea scarba. Daca vreti sa cititi articolele pentru care am fost dat in judecata cu acuzatia de "defaimare" si pretentia unor "daune morale" de trei miliarde de lei. cititi aici:
Oricum, pentru porcaria asta le vor cere la randul meu aceleasi "daune morale"...

Dupa statul german, Antena 3 si Realitatea TV, Patapievici e contrazis si de ProTv, care blureaza arta erecta a anti-teroristilor vizuali





Omagiu lui Patapievici, dupa Alexandru Radvan

Thursday, September 25, 2008

Genitalul Patapievici sustine ca "operele de arta" ICR nu sunt pornografie. Statul german avertizeaza: "INTERZIS COPIILOR SI TINERILOR SUB 18 ANI"

Si ieri seara, echipa Antena 3 Gadea, Stan, Cristoiu i-a explicat genitalului Patapievici de ce e mult mai prost decat se credea pana acum. Un singur exemplu: Patapievici sustinea intr-o alta emisiune a Antenei 3 ca realizatorul greseste blurand lucrarile porno din seria "Omagiu lui Iuda" de Alexandru Radvan - trimise de ICR pentru a reprezenta "cultura romaneasca" in Germania - pentru ca acestea ar fi "opere de arta". Iata insa cum trateaza statul german "operele de arta" care, in opinia lui Patapievici, trebuie servite la tot poporul care se uita la tv, inclusiv copiilor: ATENTIE - INTERZIS COPIILOR SI TINERILOR SUB 18 ANI.
Stan da apoi o lectie despre arta pentru Patapievici si doua palme deonto-logice unor obsedati sexual de la Cotidianul. Vedeti aici emisiunea http://85.9.12.243/a3/watch3.php?year=2008&month=9&show=sinteza_zilei

Andreea Cretulescu pune din nou lupa pe ICR. Nu ratati emisiunea de asta seara, incepand cu ora 22.00

Realitatea te priveşte - o emisiune interactiva

"Realitatea te priveşte" este difuzată de marţi până joi, între orele 22:00 şi 00:00, şi este prezentată de Andreea Creţulescu.Telespectatorii Realitatea TV pot participa activ la "Realitatea te priveşte" prin intermediul numărului de telefon cu apel gratuit 0800 080 333, unde pot pune întrebări, îşi pot exprima opiniile cu privire la subiectele discutate de Andreea Creţulescu şi de invitaţii săi sau pot face sesizări despre evenimente observate de ei.Telespectatorii mai au la dispoziţie adresa de e-mail realitateatepriveste@realitatea.net şi numărul de SMS 1484 (0,15 euro/mesaj fără TVA), prin intermediul cărora pot trimite mesaje sau răspunde cu DA sau NU la întrebările propuse de "Realitatea te priveşte"."Vrem ca cei care ne privesc să nu fie doar simpli spectatori, ci actori ai spectacolului, interacţiunea fiind acel ingredient esenţial care dă adevărata faţă a realităţii. Nu trebuie să mai existe lumea lor şi lumea noastră. Această emisiune vrea să ofere celor două 'lumi' posibilitatea de a schimba opinii. Aşadar, ne propunem să prezentăm realitatea într-o dramaturgie în care actorul se găseşte atât în faţa ecranului, cât şi pe ecran", a declarat Andreea Creţulescu despre noua emisiune.

Provocari ordinare la sediul Atelier 35. Noroc ca dispozitivele de pe sediul SRI din strada Selari au filmat tot

Către: POLIŢIA MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
În atenţia Domnului Comandant Marian Tutilescu

Subsemnatul George Roncea, jurnalist de investigatii, va adresez prezenta comunicare in interes public, in conditiile legii care cere cetatenilor sa sesizeze “cu buna-credinta cu privire la orice fapta care presupune o incalcare a legii”.

Va semnalez fapte grave de incalcare a legii de catre persoane necunoscute deocamdata, care au amenintat cu moartea in cursul acestei zile, in urma cu cateva ore, o persoana care este curator al expozitiei Atelier 35, gazduita de Uniunea Artistilor Plastici si cu incendierea corpului de ateliere a Uniunii Artistilor Plastici.

Totodata ar fi avut loc proferarea unor amenintari si injurii cu caracter antisemit, xenofob si fascist, zidurile institutiei ar fi fost pictate cu insemne ale stelei lui David, insotite de lozinca “Atentie, iudei denigratori!”. Nu se specifica cine sunt acei iudei dar din topica frazei, eu as trage concluzia ca autorul textului nu este roman deoarece o astfel de propozitie nu rezoneaza in registrul frazarii specifice limbii romane.

Toate acestea s-au intamplat la mai putin de zece metri de sediul Politiei Comunitare de pe strada Selari, unde se afla si spatiul expozitional al UAP, Atelier 35. Va mai aduc la cunostinta o informatie care ar ajuta la solutionarea prompta a a cazului semnalat. In capul strazii, la mai putin de 100 de metri se afla si un impozant sediu al Serviciului Roman de Informatii, dotat cu camere CCD de mare rezolutie si inzestrate inclusiv cu tunuri de mare putere cu infrarosii, care pot ajuta la captarea imaginilor atat ziua cat si noaptea in conditii excelente.

Intrucat aceste camere de luat vederi sunt amplasate la inaltimi variabile si in mai multe unghiuri, analizand pozitionarea sediului Atelier 35, am tras concluzia ca este posibil ca aceste camere sa fi surprins pe cel sau pe cei care au trecut pe strada Selari, intre care s-ar putea afla, eventual, si cei care, probabil noaptea trecuta, ar fi vandalizat sediul expozitiei cu lozinci antisemite.

Intrucat proferarea de amenintari cu moartea, cu distrugerea, cu incendierea, precum si afisarea de lozinci cu caracter fascist, xenofob si antisemit constituie incalcari grave ale legii, pasibile de ani multi de puscarie, apreciem ca cei sau cel care s-au dedat la aceste fapte sunt puternic determinati si motivati si ar putea fi foarte periculosi.

Ca atare va rugam sa luati toate masurile care se impun, conform legii, colaborand inclusiv cu organele Serviciului Roman de Informatii, care de altfel au in atributii si cercetarea si documentarea tipurilor de actiuni descrise mai sus.

In plus desfasurarea unor astfel de actiuni grave in proximitatea sediului lor cred ca ar putea sa fie un imbold suplimentar pentru obtinerea rapida a unor rezultate, in conformitate cu prestigiul si capacitatea recunoscuta a acestei institutii careia de obicei nu-i scapa nimic, cu atat mai putin aparitia unui nucleu fascisto/antisemito/xenofobo/terorist, care a trecut la actiuni deschise de amenintare si provocare, la doi pasi de intrarea in SRI.

Pentru aprofundarea datelor de mai sus va aduc la cunoştiinţă că aceste informatii mi-au parvenit direct de la domnisoara jurnalista Andra Matzal de la publicatia Cotidianul care m-a contactat si informat telefonic în jurul orelor 16.00, cu aproximativ o ora in urma. Telefonul de contact de la redactia Cotidianul este 021 310 31 28. L-am adaugat aici deoarece pe site-ul ziarului nu veti gasi nici un telefon de contact al acestei publicatii de prestigiu candva, cu ani in urma.

Din motive care imi scapa jurnalista de la Cotidianul m-a intrebat daca as avea vreo legatura cu cele de mai sus. I-am comunicat ca nu am nici un fel de legatura cu presupusele fapte – foarte grave si de natura penala - descrise tot de domnia sa. Tocmai pentru a risipi orice indoiala si in folosul adevarului, v-am facut prezenta comunicare si va rog oficial, pe aceasta cale, sa-mi aduceti la cunostinta rezultatele cercetarilor dvs.

Cu stimă,
George Roncea

Pentru amanunte suplimentare sau contact
Telefon: 0722 61 00 13
Nota mea: Nu m-ar mira sa fie gasit vinovat pe camerele SRI chiar retardul de Vlad Ionescu de la Atelier 35

Expozitia satanista a ICR a costat 50.000 de euro si a fost preferata de Patapievici unui eveniment dedicat disparitiei lui Nichita Stanescu


Deşi a costat 50.000 de euro, expoziţia “Zilele Culturii Româneşti” nu a fost vizitată de nimeni. În patru ore cât Iosif Bublea, corespondentul Antenei 3 în Germania, a vizitat această expoziţie a fost singur.“ICR are un program numit 'Cantemir'. Acest program, constituit în 2006, are ca obiective creşterea vizibilităţii şi accesibilităţii culturii româneşti pe pieţele culturale internaţionale. Această expoziţie a costat 49,700 de euro. Vreau să vă anunţ că printre proiectele respinse se numără comemorarea poetului Nichita Stănescu la 25 de ani de la dispariţie”, a punctat cu amărăciune Ion Cristoiu în emisiunea Sinteza Zilei de miercuri.
A fost a doua zi în care s-a discutat despre controversata expoziţie a Institutului Cultural Român în Germania. Opinia lui Ion Cristoiu a fost că “cetăţeanul german care se duce acolo se duce să vadă zilele culturii româneşti, nu un experiment. Noi nu punem la îndoială dreptul artistului de a face ce vrea. Programul Cantemir nu este unul de încurajare a tendinţelor ultra teribiliste din artă”.
Rămâne întrebarea adresată de Mihai Gâdea la începutul acestei emisiuni: vă reprezintă aceată expoziţie sau nu vă pasă?
Mai multe detalii la
http://www.antena3.ro/Sinteza-Zilei-50000-de-euro-pentru-expozitia-pornografica-a-ICR-din-Germania-(VIDEO)_clt_54478_ext.html

Wednesday, September 24, 2008

"Arta" satanista promovata de Patapievici sub Inaltul Patronaj al Presedintelui de Onoare al ICR, Traian Basescu si al Consulatului General de la Bonn

Reiau aici doua postari, explicative, din urma cu doua saptamani, prin care incercam sa sensibilizez institutiile responsabile ale statului pentru a bloca noua porcarie ICR, de prezentare a Romaniei in Germania printr-o asa-zisa "arta" de-a dreptul satanica. Din pacate, nici seful statului, Traian Basescu, presedinte de onoare al ICR, nici Ministerul de Externe nu au intervenit decisiv pentru a stopa aceasta fata degradanta a subculturii "romanesti", pe banii nostri.

Mai mult, ICR-Berlin afirma ca evenimentul "Zilele Culturii Romanesti" din Bochum este organizat sub "Inaltul patronaj al Consulatului General al Romaniei la Bonn". Am solicitat MAE sa ne confirme sau infirme aceasta informatie. MAE a dezmintit, dupa cum vedeti aici. Insa in catalogul expozitiei, tot apare un "cuvant de salut" din partea Consulului General al Romaniei la Bonn, Vlad Vasiliu. Rusine! Antena 3, ca intotdeauna, este pe faza.
VEDEŢI MAI JOS IMAGINI FIMATE DE LA EXPOZIŢIA DE LA BOCHUM. ATENŢIE! IMAGINI NERECOMANDATE MINORILOR

Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei
Domnului Ministru Lazar Comanescu


Stimate Domnule Ministru,

In perioada 21-26 septembrie 2008 sunt organizate in Germania, sub "inaltul patronaj al Consulatului general al Romaniei la Bonn" si in organizarea Institutului Cultural Roman "Titu Maiorescu" din Berlin si a unei Asociatii Culturale romano-germane, Danubium, "Zilele culturii romanesti in Bazinul Ruhr".
Conform informatiilor publice inaugurarea acestora va avea loc prin vernisajul expozitiei "THE LAST TEMPTATION" - "Ultima ispita", in ziua de 21 septembrie, la muzeul "LWL-Industriemuseum Westfalisches Landesmuseum fur Industriekultur Henrichshutte", Werksstrasse 31-33, 45527 Hattingen.
Expozitia contine lucrari de Alexandru Radvan si Sorin Tara (alias von Neudorf). In cazul in care conducerea Ministerului nu cunoaste deja ce contin aceste lucrari, chiar daca expozitia va fi patronata si de acvila MAE, ne permitem sa va reproducem din "Adevarul literar si artistic", dintr-un articol intitulat "Export de arta provocatoare": "Personajul lucrarii lui Alexandru Radvan, „Omagiu lui Iuda XXXI", este un barbat gol, fara cap, spanzurat, cu sexul erect, ejaculand. „Omagiu lui Iuda XXXII" (acrilic pe panza nepreparata) infatiseaza un barbat gol (de data aceasta cu cap), spanzurat si rastignit pe cruce". Spre edificare va punem la dispozitie si imaginile acestor lucrari.Dorim sa ne informati daca in aceste conditii Ministerul Afacerilor Externe si Consulatul general al Romaniei de la Bonn isi mentin patronajul asupra acestei expozitii.

Cu deosebita consideratie
Victor Roncea
Sef Departament Externe

Ministerul Afacerilor Externe
A8/2721
17 septembrie 2008

Stimate domnule Roncea,

Urmare solicitării dvs., înregistrată în cadrul direcţiei Purtător de Cuvânt cu numărul 2721 din 16 septembrie 2008, vă transmitem următoarele precizări:

Proiectul „Zilele Culturii Româneşti în bazinul Ruhr” nu este organizat sub patronajul Consulatului General al României la Bonn sau al Ministerului Afacerilor Externe.

Proiectul aparţine unei organizaţii independente, finanţat din Programul Cantemir al Institutului Cultural Român, conform prevederilor Ordonanţei de Guvern 2/2008.

Cu stimă şi toate cele bune,

Cosmin Boiangiu,
Purtător de Cuvânt

Comunicat ICR-Berlin

21 septembrie- 26 octombrie 2008: Loc de desfasurare: Bochum, Hattingen, landul Renania de Nord -Vestfalia, Germania

ZILELE CULTURII ROMANESTI IN BAZINUL RUHRULUI

Festival initiat de asociatia culturala germano-romana DANUBIUM din Bochum, a carui prima editie va prezenta pictura, muzica si literatura din Romania.
Sub inaltul patronaj al Consulatului general al Romaniei la Bonn.
Proiect finantat prin Programului Cantemir al ICR.
21 septembrie 2008, ora 15.00: Festivalul va fi deschis cu vernisajul expozitiei THE LAST TEMPTATION. Expun Alexandru Radvan si Tara von Neudorf la muzeul "LWL-Industriemuseum Westfalisches Landesmuseum fur Industriekultur Henrichshutte" din Hattingen, Werksstrasse 31-33, 45527 Hattingen. Curator Diana Dochia, istoric de arta. http://www.rumaenische-kulturtage-ruhr.de/
Cu deplina consideratie,
Director,
ADRIANA POPESCU
Institutul Cultural Roman "Titu Maiorescu"-Berlin
Tel. +49-30-890 61 987,- 890 91 232; Fax. +49-30-890 61 988
e-mail: office@rki-berlin.de
http://www.rki-berlin.de/

Prezentarea expozitiei de catre "curarorul" ICR, Diana Dochia

"Totul e la vedere, compasiunea si abjectia, sofisticata si simpla, profunda si directa, impingand drama pana la limita suportabilului. Instalatia altar „Into the Night of Loneliness” semnata Tara von Neudorf descrie stari, conflicte, dezorientare, confuzie, panica, angoasa, sufocare, frica, vertij. Apropierea adesea maladiva fata de subiectele abordate creeaza un scurtcircuit in cadrul unui realism neurotic alienant plin de obsesii si contradictii. Delirul, cautarea perpetua, revolta contureaza o rivalitate intelectuala continua vazuta ca o forta ce atrage si macina in acelasi timp.„The Last Temptation” contureaza viziunea unei umanitati dureroase, sfartecate, in care individul este mereu singur, iremediabil singur."

ICR-Berlin a trecut de la reprezentarea Romaniei prin "Stiinta Turnatoriei" la "Arta Satanista". Traian Basescu, presedintele de onoare al ICR, stie?

Dupa deosebita expresie artistica "romaneasca" de obscentitate si kitsch expusa de ICR-New York si scandalul inca nestins al exportului de turnatori realizat de conducerea ICR prin filiala sa de la Berlin, acelasi institut a carui misiune primordiala este promovarea valorilor romanesti in strainatate a decis sa reprezinte Romania, tot in Germania, prin "arta" satanica. Incursiunea in ritual satanic prin sange si, iarasi, obscenitati macabre, se realizeaza atat sub patronajul Institutului Cultural Roman, al carui presedinte de onoare este Traian Basescu, cat si sub "inaltul patronaj al Consulatului general al Romaniei la Bonn", dupa cum aflu de la sursele mele revoltate din aparatul diplomatic de la Berlin si Bonn. Sincer ma indoiesc ca atat presedintele Traian Basescu cat si seful diplomatiei romanesti Lazar Comanescu stiu ce gireaza. Dar vor afla. Ca si dumneavoastra.
Este vorba de prima manifestare a "Zilelor culturii româneşti în Bazinul Ruhrului", care va avea loc în perioada 21-26 septembrie, la Bochum. Dupa cum se lauda Institutul Cultural Român "Titu Maiorescu" din Berlin, Romania va beneficia de "o serie de evenimente menite să promoveze cultura română în Germania". Expozitia "artistica" se pune in practica prin intermediul unei "Asociaţii Culturale", Danubium, finanţata generos prin Programul Cantemir al ICR. Asociatia in cauza a fost infiintata anul trecut si este condusa de o oarecare Doina Talmann, care, neintamplator, detine o galerie de arta in Bochum, "KunstART-am-Hellweg". Astfel, inclusiv pe proprietatea galeristei Doinei Talmann, s-au materializat prin ICR-Berlin proiecte "non-profit" ale presedintei Asociatiei, aceiasi Doina Talmann. Tot neintamplator, pentru ca a fost "inspirata" sa-l invite si pe clientul ICR Mircea Cartarescu la acest "festival romanesc", proprietara Galeriei si a Asociatiei a primit o intreaga pagina in Cotidianul.
Programul Cantemir s-a constituit în anul 2006, ca un program-pilot de finanţare a proiectelor culturale româneşti adresate mediului internaţional. Conform paginii de internet a ICR, in anul 2008, obiectivele Programului sunt: - creşterea vizibilităţii şi accesibilităţii culturii româneşti pe pieţele culturale internaţionale; - încurajarea cooperării între artişti români şi străini. "În consecinţă, vor fi sprijiniţi artiştii şi operatorii culturali din România care doresc să asigure o participare românească la festivaluri internaţionale importante din străinătate, precum şi operatorii culturali din România şi din străinătate care iniţiază proiecte de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate sau care participă la proiecte de cooperare culturală menite să încurajeze dialogul intercultural.", mai spune ICR.
Pai haideti sa vedem impreuna cum se realizeaza "promovarea culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate".
La obiect: Pe 21 septembrie 2008, la ora 15.00, se preconizeaza deschiderea "Festivalului" prin vernisajul expozitiei THE LAST TEMPTATION ("Ultima Ispita", cu referire si la controversatul film realizat dupa nuvela lui Nikos Kazanzakis). Astfel, la muzeul "LWL-Industriemuseum Westfalisches Landesmuseum fur Industriekultur Henrichshutte" din Hattingen, Werksstrasse 31-33, 45527 Hattingen, urmeaza sa expuna, pe banii nostri, Alexandru Radvan si Sorin Tara (alias von Neudorf), lucrari care cu greu pot fi numite "artistice".
Daca Tara se remarca in general printr-o arta provocatoare, Radvan depaseste aceasta "bariera" si dezvolta un stil propriu, de inspiratie satanista. Toate "creatiile" lui par sa poarte acest spectru sinistru.
In "Adevarul literar si artistic" Nicoleta Zaharia a publicat sambata, sub titlul "Export de artă provocatoare", un semnal al acestei expozitii, reusind insa pe parcursul intregii pagini sa evite enuntarea numelui organizatorului principal: ICR-Berlin.
Cu toate acestea, ea arata cum va fi reprezentata Romania la Bochum: "Personajul lucrării lui Alexandru Rădvan, „Omagiu lui Iuda XXXI", este un bărbat gol, fără cap, spânzurat, cu sexul erect, ejaculând. „Omagiu lui Iuda XXXII" (acrilic pe pânză nepreparată) înfăţişează un bărbat gol (de data aceasta cu cap), spânzurat şi răstignit pe cruce. Expoziţia „Omagiu lui Iuda şi Cruciaţii" conturează „o tiranie a realităţii. O realitate întemeiată pe iluzie şi distrugere. Iuda poate fi oricare dintre cruciaţi, la fel cum oricare Cruciat poate fi Iuda. Iuda poate fi oricare dintre noi", comentează curatorul Diana Dochia." Doamne pazeste!
Diana Dochia este o fatuca care se crede si "istoric de arta" si si-a intors numele pe dos pentru a-l da galeriei ei din Bucuresti "ANAID Art Gallery" (o alta practica satanista, chiar daca, poate, saraca, nu stie). Din cand in cand mai scrie la ZF despre expozitii desfasurate, cum altfel?, in propria Galerie. De altfel, "Ultima tentatie" s-a comis si la Bucuresti, in galeria ei, in luna mai. Radvan este un pictoras obsedat de sex si anti-crestinism. Majoritatea lucrarilor sale, promovate asiduu de fatuca Dochia, poarta aceasta amprenta bolnavicioasa.
Astfel, dintr-o cronica din RL intitulata conform realitatii expuse "Religia oficiala a sangelui" aflam ce motto si-a ales Radvan pentru una din expozitiile sale, dedicata chipurile Imparatului Constantin: "Teroarea iubirii – Sa ucizi un credincios nu este o crima, este calea catre Rai".
Prin grija aceleiasi tinere "curatoare" Dochia expozitia aceasta, de anul trecut, organizata la Galeria Curtea Veche din Bucuresti, s-a desfasurat simultan cu cea intinsa la Galeria Anaid, intitulata "Cancer" si unde, intr-o lucrare, stigmatele Mantuitorului sunt prezentate "metaforic" prin anus si organul sexual femeiesc, obsesiile autorului dezaxat fiind dispuse pe toti peretii.
In ce priveste "arta" expusa de Tara la" Zilele culturii romanesti", Adevarul L&A ne mai informeaza: "Muşcate şi trandafiri din plastic, bucăţi de fier aşezate sub forma unei cruci. Plăcuţe cu cifre şi potcoave prinse pe un panou galben din lemn. Toate stropite cu vopsea roşie. Imaginile descrise alcătuiesc o parte din expoziţia lui Tara von Neudorf, „Into the night of loneliness", care reprezintă „viziunea unei lumi sangvine, viscerale în care consemnarea faptelor nu se face după timpul convenţional al omenirii"."
Tara are si el niste obsesii, legate de religie, de credinta, cu accente anti-romanesti. A fost expus si la "Ateneul" Tatarasi, unde s-a jucat mizeria anti-crestina a Alinei Mungiu Plugaru si şi-a luat masteratul cu proiectul “Despre ideea de rău la români cu exemple”, un motiv recurent în lucrările sale. Dar iata ce ne spune el interesant, in Ziua de Cluj, despre tema expozitiei de la Bochum: "Singurul lucru pe care s-a punctat a fost acela de a nu folosi însemne islamice în lucrările expuse sau simboluri care ar putea ofensa religia islamică – bine reprezentată în Germania".
Hopa! Deci atentie: in Germania nu trebuie sa ofensam religia islamica! Dar cea crestina, da! Cu voie de la stapanire.
Pentru ca uite cum aflam si ca Mircea Mihaies, preputsul lui Patapievici, stie exact despre ce e vorba, desi pana acum nu a aparut nimic pe pagina de internet a ICR: "E un program mai complex, la Bochum şi Hattingen, o parte de arte plastice care se numeşte The Last Temptation (Ultima Ispită - n. red.), o seară literară cu Mircea Cărtărescu şi o parte muzicală cu Leontina Văduva şi George Petean". Tot de aici aflam si componenta juriului care a hotarat, pe banii nostri, sa exporte satanism in numele Romaniei: "Din juriu au făcut parte cinci persoane, experţii în arte vizuale Teodor Graur şi Matei Câlţia, managerul de proiect Paul Tocanie, Felicia Moga - expert de promovare, iar din partea ICR - directorul general Dragoş Tudor".
Notati va rog: toate aceste oribilitati se desfasoara cu banii dvs iar ICR reprezinta, vrand-nevrand, statul roman.
Noua ofensa la adresa crestinismului si a Romaniei girata si generata de fapt de Institutul "Cultural Roman" inca condus de scatofagul Patapievici vine pe fondul unei adevarate recrudescente a agresiunii anti-romanesti prin toate formele posibile.
De la inceputul acestei luni, la o galerie a Uniunii Artistilor Plastici din centrul Capitalei, se petrec sub ochii impasibili ai autoritatilor si ai opiniei publice acte cu tinte clare anti-Romania si anti-Ortodoxie, pe care le-am semnalat prin "Arta ICR" a ajuns de la New York in centrul Bucurestiului. Gardianul atrage atentia ca asa zisa "creatie artistica" a maghiarului Benedek Levente poate fi tradusa din punct de vedere juridic ca «ofensa adusa unor insemne», «ultraj contra bunelor moravuri si tulburarea linistii publice» si «raspândirea de materiale obscene», toate savârsite intr-un loc public, ca si ofensa adusa unui simbol religioas, icoana Mantuitorului profanata de acest inversionist mintal sponsorizat de Uniunea Artistilor Plastici.
Ce asteapta "statul roman"? In timp ce sunt cheltuiete milioane de euro pentru repararea imaginii Romaniei in strainatate si sunt puse in joc importante resurse informative si diplomatice dupa razboaiele declansate de tigani in Europa, din chiar interiorul aparatului de stat, sub girul Presedintiei Romaniei si al Ministerului Afacerilor Externe se promoveaza imaginea unui popor roman bolnav si a unei tari scelerate, scabroase, satanice. Pe banii nostri. Oare ce le trebuie acestor autoritati sa intervina si sa repuna statul roman in drepturile lui naturale?
Sa nu fie prea tarziu, tovarasi!

Pornografii si profanatorii Romaniei de la ICR-UAP, reclamati aici, au ajuns pe agenda TV



Urmariti aici emisiunea lui Mihai Gadea de la Antena 3 din data de 23.09.2008
„Sinteza Zilei „ de marţi seară a început într-un mod inedit. Moderatorul emisiunii, Mihai Gâdea, a avertizat că părinţii ar trebui să-şi trimită copii la culcare, deoarece primele 10 minute vor fi interzise minorilor. Motivul? Au fost prezentate câteva tablouri de la o expoziţie patronată de Institutul Cultural Român, în Germania. „
Această artă are un caracter puternic sexual, daca nu cumva pornografic” a spus moderatorul. Autorii acestor tablouri sunt Sorin Tara şi Alexandru Rădvan.
Unul dintre tablouri îl prezenta pe Iuda decapitat şi, potrivit cuvintelor moderatorului „mâna lui Dumnezeu colectează ceea ce Iuda dejectează.”
În primă instanţă, Ion Cristoiu a declarat: „Nu cred că Institutul Cultural Român poate să patroneze aşa ceva, pentru că am Legea de Organizare.” Dar, a ţinut să menţioneze că preşedintele de onoare al Institutului Cultural Român este Traian Băsescu, ceea ce însemnă că este parţial vinovat pentru această expoziţie.
Referindu-se la exponate, acesta a mai spus: ”Aceasta este o chestie care se face la w.c., la gară, dar la w.c.-ul gării din România, că la w.c.-ul gării din Munchen, nu se face, că aceia sunt oameni serioşi.”
Tot domnul Ion Cristoiu a fost cel care a precizat rolul Institutului Cultural Român: „ Institutul are drept scop reprezentarea, promovarea şi protejarea culturii şi civilizaţiei naţionale în ţară şi străinătate” şi nu promovarea unor tendinţe în artă. Ion Cristoiu a mai adăugat că „atunci când aceste încercări vor fi validate de istoria artei româneşti, când în loc de „Masa Tăcerii” o să îl avem pe „Iuda în erecţie”, atunci vor putea fi reprezentative pentru cultura românească. „Dar nu pot să îmi permit acum să dau tot felul de încercări, experimente, tot ce le trece prin cap unor tipi care au probleme că, probabil, nu se pot duce la bordel.”
Semnul de întrebare care se ridica la începutul emisiunii referitor la acurateţea informaţiei conform căreia Institutul Cultural Român patronează acestă expoziţie, a fost elucidat spre sfârşit. Unul dintre artiştii sub a căror semnătură se află controversatele tablouri, a confirmat că, într-adevăr, Institutul Cultural Român este printre organizatorii evenimentului.
Sursa: Antena3.ro
Tot ieri seara, "vandalii" anti-teroristi vizuali care au protestat artistic fata de profanarea Mantuitorului si a Romaniei la Galeria Atelier 35 a Uniunii Artistilor Plastici s-au oferit, la OTV, sa se predea, in direct, daca sunt considerati vinovati de catre Politia Capitalei, dupa cum se afirma in ziarul Cotidianul. Pana la finalul emisiunii, membrii fondatori ai Uniunii Artistilor Poolii nu au fost deranjati de organele legii.

GARDIANUL: Reactii in lant la «Romania cu labii». Expozitia lui Benedek Levente a incaierat Uniunea Artistilor Plastici cu protestatarii

Sondaj - Ce preferati: Romania lui Levente-UAP - "teroristul vizual", dupa cum se auto-descrie - sau Romania lui Roncea-U.A.P, grupare anti-terorista?
IN CURAND VETI GASI AICI NOI DEZVALUIRI DESPRE ARTA SATANISTA PROMOVATA DE ICR IN GERMANIA!


Membrii “Uniunii Artistilor Poolii (UAP)”, al carei presedinte este George Roncea, risca pedeapsa cu inchisoarea de la 6 luni la 4 ani, in cazul in care Politia ii va gasi vinovati ca au pictat obscen fereastra unuia dintre sediile Uniunii Artistilor Plastici. Desi Roncea sustine ca totul s-a realizat in perfecta legalitate, pentru ca Atelier 35 este “un loc de exprimare libera a culturii”, Vlad Ionescu, reprezentantul galeriei, ne-a explicat ca fatada cladirii apartine Primariei, in fata careia noul “UAP” trebuie sa raspunda.
Uniunea lui Roncea a decis, in semn de protest fata de expozitia “Euromaniac” a lui Benedek Levente, sa “decoreze” peretii Atelier 35 cu desene reprezentand harta Romaniei ce isi introduce un fictiv organ genital in cea a Ungariei. Infiintata ieri, “Uniunea Artistilor Poolii” se defineste ca un grup artistic ce promoveaza arta si cultura graffiti. “Artistic vorbind, demersul nostru expozitional a fost determinat de expozitia «Euromaniac» a artistului Benedek Levente, sustinuta la Atelier 35, galerie a vechiului UAP, o institutie închistata si creata de comunisti. Am hotarat ad-hoc sa ne constituim în grup de reactie plastica antiterorista dupa ce am aflat din mass-media ca un Benedek Levente (...) a expus un numar de imagini cu tenta sexuala, unele cu note profanatoare si discriminatoare, care incitau la ura si/sau expuneau dispretului public partile intime ale femeilor”, explica noul “UAP”, in plangerea penala pe care a depus-o la Parchetul Bucuresti.
Membrii organizatiei au delimitat spatiul din fata atelierului, luni dimineata, inainte de a se apuca sa picteze sediul. Despre aceasta intamplare, avocatul Mihai Rapcea, membru in organizatie, ne-a povestit ca pe langa ei au trecut de mai multe ori politisti, chiar si membri ai Jandarmeriei, care s-au uitat, “au fluierat admirativ”, dar nu le-au spus nimic. “A fost un act artistic, nu un act de vandalism. Nu s-a distrus nimic. Daca spargeam un geam, atunci insemna ceva. Ne facem vinovati doar de un act artistic”, a conchis Rapcea.
Politia a platit stergerea desenelor
Unul dintre coordonatorii galeriei, Vlad Ionescu, ne-a povestit ca politisti ai Sectiei 10 din Capitala au venit, luni seara, pentru a lua amprente si alte dovezi de la locul faptei, in urma plangerii depuse de Uniunea Artistilor Plastici impotriva fratilor Roncea. Potrivit acestora, cei vinovati pot fi pedepsiti cu inchisoarea de la 6 luni pana la 4 ani, in caz ca vor colabora si vor plati daune. “Amuzant e ca cineva sa fie pedepsit pentru ca protesteaza fata de un gest obscen”, ne-a spus George Roncea. Pe de alta parte, avocatul Rapcea ne-a spus ca sediul, inclusiv exteriorul, apartine Uniunii Artistilor Plastici din Romania, iar Primaria are grija doar de trotuar, care nu a fost afectat de creatia protestatarilor. “Atelierul si tot sediul sunt ale Uniunii, al Primariei este trotuarul. Ei nu pot obliga decat Uniunea Artistilor Plastici sa pastreze exteriorul intr-o stare buna”, a mentionat avocatul. Rapcea a mai spus ca pe zidurile atelierului se mai aflau si alte desene si ca ei refuza sa recunoasca, de fapt, ca ii deranjeaza mesajul. Vlad Ionescu ne-a spus ca, pentru curatarea desenelor obscene, s-au cumparat substante din fondurile Sectiei 10, care se ocupa de centrul istoric al Bucurestiului. “Nu cred ca politia are un fond special pentru asa ceva”, a adaugat Mihai Rapcea, care ne-a mai spus ca Uniunea Artistilor Plastici a chemat niste studenti pentru a curata desenele.
Plangeri penale pentru toate partile
“Uniunea Artistilor Poolii” a depus ieri, in jurul pranzului, o plangere penala impotriva Uniunii Artistilor Plastici din Romania, Atelierul 35 si a artistului timisorean Benedek Levente. Acuzatia principala este distrugerea imaginii Romaniei, ca stat suveran, in raport cu o putere straina. In plangerea penala se mentioneaza infractiunile de: compromitere a unor interese de stat, prevazuta si pedepsita de art.168 din Codul Penal, sau distrugerea, jefuirea sau insusirea unor valori culturale, prevazuta si pedepsita de art. 360 din Codul Penal.
“Protestam vehement împotriva agresarii si violarii intimitatii umane de catre asa-numitul «artist» de origine maghiara, care a savârsit un act care îsi gaseste analogia în agresiunile criminale asupra sufletului, vietii si intimitatii omului de catre regimul comunisto-bolsevic (corifeul acestui regim criminal, Lenin, homosexual agresiv, a încurajat promiscuitatea si aberatiile sexuale)”, mai scrie in plangerea penala. “Pentru ca protestul nostru sa fie clar si percutant, am ales o forma penetranta si erecta de promovare pe calea unui mesaj artistic înaripat: p*la! - obiect artistic purtator de mesaj”.
De asemenea, si Asociatia Civic Media a depus o plangere impotriva lui Benedek Levente, a organizatorilor expozitiei “Euromaniac” de la Atelier 35 si a conducerii Uniunii Artistilor Plastici, pentru savârsirea infractiunilor de Ofensa publica adusa simbolurilor religioase si actiuni de defaimare si învrajbire religioasa, interzise prin Legea nr. 489/2006 din 28/12/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor; Ofensa adusa unor însemne ale României, prevazuta si pedepsita de art. 236 Cod Penal.
Theodora Stoica
Comentarii la

Moldova reclamata la OSCE pentru cenzura

In urma sesizarii US MediaSind, AZEC si Civic Media, Aidan White, secretarul general al Federatiei Internationale a Jurnalistilor (FIJ), si Oliver Vujovic, de la Organizatia de Media a Sud Estului Europei (SEEMO - la care este fondatoare si Civic Media), intervin in apararea ziaristilor si editorilor basarabeni

Efectele inaspririi cenzurii de catre regimul de la Chisinau au inceput sa se resimta. Primele efecte sunt deja evidente: un lot de carte romaneasca, donat de municipalitatea orasului Calarasi din Romania Bibliotecii publice din orasul de peste Prut cu acelasi nume, a fost retras de autoritatile basarabene pentru ca in titlu aparea si cuvantul "roman".
Reamintim ca, in vara, Guvernul de la Chisinau a introdus o Lege privind activitatea editoriala, act normativ ce vine in contradictie cu normele Consiliului Europei si ale ONU. Astfel, o prevedere a acestui act normativ este aceea prin care "se interzice editarea literaturii care contine contestarea si defaimarea statului si a poporului". Chisinaul pregateste si legea privind "prevenirea
si combaterea infractiunilor savarsite prin intermediul sistemelor informationale", care prezinta numeroase elemente cu potential negativ. US MediaSind
si Asociatia Ziaristilor si Editorilor Crestini (AZEC) au protestat deja fata de aceste incalcari flagrante ale unor drepturi si libertati fundamentale, sesizand organismele europene. Prezentam mai jos interviul acordat in exclusivitate ziarului ZIUA, pe aceasta tema, de Aidan White, secretar general al Federatiei Internationale a Jurnalistilor.

Cum apreciati recentele masuri legislative initiate de regimul din Republica Moldova pentru inasprirea cenzurii?

Suntem foarte ingrijorati in ce priveste modificarile propuse, asta pentru ca anunta posibilitatea de reintoarcere la cel putin o formula de interventie a statului daca nu chiar la cenzura. Se pune problema inregistrarii si controlului tuturor celor care lucreaza in domeniul mass-media sau al editurilor. Toate astea, nor­mal, starnesc profunde ingri­jorari, iar intentia noastra este sa cerem colegilor nostri, Asociatia jurnalistilor din Republica Moldova, sa investigheze aceasta situatie si sa ia legatura cu autoritatile pentru a ne lamuri asupra implicatiilor pe care le pot avea aceste schimbari. Ceea ce ne ingrijoreaza cel mai mult este ca schimbarile propuse in legislatie vor scoate Republica Moldova din drumul spre UE, din lipsa de acord intre legislatia si normele europene si cele nationale, tocmai prin aceasta incercare de a impune un control asupra presei si informatiei. In mod special, ne ingrijoreaza ca legea respectiva, cu amen­damentele ei, va fi una impotriva Conventiei europene asupra drepturilor omului. Din punctul nostru de vedere, aceasta situatie trebuie sa fie urmarita cu toata atentia la nivelul OSCE. Im­partasim punctul de vedere si ingrijorarile semnalate de sem­natarii co­municatului si de colegii nostri de la MediaSind, organizatia noastra afiliata din Romania, colegii nostri romani avand stranse relatii cu jurnalistii din Republica Moldova, incercand sa stabileasca aliante tocmai pentru a face fata acestui tip de probleme. Suntem foarte ingri­jorati de situatia creata si speranta noastra este ca Guvernul Republicii Moldova si Parlamentul vor analiza aceste lucruri si-si vor schimba tipul de abordare. Credem ca este absolut esential ca Republica Moldova sa revada aceste propuneri si sa interzica orice tip de alte prevederi care sa restranga libertatea de actiune din mass-media.

Cum comentati propunerea privind masurile indreptate impotriva celor care, prin activitatea lor jurnalistica, "ar putea compromite regimul constitutional"?

Asta ne da impresia ca legiui­torii din Republica Moldova se intorc in timp, in perioada intunecata a controlului absolut exercitat de stat si a cenzurii. Mi se pare ca atunci cand societatea ar trebui sa se deschida, sa recunoasca beneficiile trans­parentei si pluralismului, ale democratiei bazate pe schimbul reciproc intre toate opiniile exis­tente la nivelul opiniei publice, introducerea unor legi sau regle­mentari care interzic sau constrang libertatea de exprimare merge complet intr-o directie gresita.
Cristian UNTEANU, Bruxelles
ZIUA


SEEMO PRESS RELEASE MOLDOVA

SEEMO Expresses Concern at Several Recent Legal Developments in Moldova

Vienna, 22 September 2008
The Vienna-based South East Europe Media Organisation (SEEMO), a network of editors, media executives and leading journalists from South East Europe and an affiliate of the International Press Institute (IPI), is concerned about several recent legal developments in Moldova that contain threats to press freedom, freedom of expression, and the right of access to information.
According to information before SEEMO, Moldova’s Parliament has passed an amendment to the Law on Editorial Activity that came into effect on 26 June 2008. The Law on Editorial Activity now includes a ban on printing material that challenges or defames the state and the people, incites war, aggression, national, racial or religious hatred, discrimination, territorial separatism, public violence or in any other way that threatens the constitutional regime. SEEMO supports the Publishers’ Union of Moldova in their claim that this amendment could result in self-censorship.
SEEMO is also alarmed by the recently adopted restrictive regulations concerning the assessment, selection and publication of textbooks for pre-university education, which favour the state publishing houses subordinated to the Ministry of Culture and Tourism over other publishing houses. In recent years, several Moldovan publishing houses invested money and human resources in projects concerning textbooks and created a complex editorial system. The government, however, has discounted these efforts by introducing the new regulations, which could negatively affect the education system in Moldova.
Furthermore, SEEMO would like to express its concern at a worrisome draft law, the Law on Preventing and Fighting Crimes Committed by Means of the Information System, which is soon to be passed by Parliament. According to the draft law, internet service providers will be required to store the personal data of users and provide this information to the authorities upon request.
Moreover, the draft Law on State Secrets, which is soon to be adopted by Parliament, would result in a limitation of public access to official information. The draft would provide far-reaching powers to public authorities and the Security and Information Service by enabling them to declare as classified any information they consider to be a state secret.
SEEMO Secretary General Oliver Vujovic expressed concern about these recent legal developments in Moldova. He emphasized that "a free and independent media is a crucial component of a modern democratic society" and that "it is important to ensure a pluralist media environment, since it contributes to an educated and informed public."
---------------------------------------------------------------------
SEEMO is a regional network of editors, media executives and leading journalists in South East Europe.
****
SEEMO - IPI, Spiegelgasse 2/29, 1010 Vienna, Austria,
Tel (SEEMO+HELP LINE): +43 1 513 39 40
Tel (SEEMO): +43 1 512 90 11 11, Fax: +43 1 512 90 15
E-mail: info@seemo.org, Web: http://www.seemo.org

Tökes cere autonomia Transilvaniei

Europarlamentarul maghiar lupta la Bruxelles pentru "idealurile nobile ale multi­lingvismului"

Europarlamentarul Laszlo Tökes a participat ieri, alaturi de colegii sai din grupul Alianta Libera Europeana, la o conferinta de presa in care a fost discutata problematica multilingvismului, inaintea prezentarii raportului oficial pe aceasta tema realizat de comisarul Leonard Orban, pe 6 octombrie, in Comisia pentru cultura a Parlamentului European.
In mod normal, atat Tökes cat si colegii sai - reprezentanti ai unor minoritati din Spania si Marea Britanie - au salutat ideea centrala a raportului care va vorbi despre existenta unor "drepturi lingvistice" inalienabile in UE, unul dintre acestea fiind cel de a comunica cu autoritatile, la toate nivelele, in limba materna. Dupa ce raportul redactat de Orban a fost apreciat ca fiind unul realizat de o "personalitate cu spirit cu adevarat european", au aparut si cateva obiectii, mai ales privind trecerea de la un exceptional nivel teoretic la cel practic, in opinia vorbitorilor mult mai putin bine definit si cu solutii mult prea imprecise.
"Raportul ramane la nivel de eufemism atunci cand mentioneaza valori precum diversitatea sau dialogul inter-cultural. Pe de alta parte, Raportul nu ridica problema politicilor educationale si a protectiei limbilor care se afla in primejdie de disparitie si a comunitatilor in aceasta situatie. Drepturile lingvistice ar fi primul pas pentru minoritati in drumul lor pentru obtinerea drepturilor care li se cuvin si, din acest punct de vedere, aspectele sunt deosebit de importante pentru noi deoarece avem foarte multe probleme in zona Europei centrale si de Est. In acest sens, pot mentiona probleme in Slovacia, in Romania, in Serbia. Ungurii sunt cateodata batuti deoarece isi folosesc limba materna in Romania sau Serbia. Ceangaii din Romania simt ca sunt ignorati, iar identitatea lor nu este recunoscuta. Leonard Orban este o persoana cu un inalt standard si orizont euro­pean, dar se fereste sa ia pozitie fata de situatia minoritatii maghia­re si a altor minoritati din Romania. Ne-am intalnit de multe ori, chiar si o delegatie a sefilor bisericilor a avut recent o intalnire cu el, am luat mese impreuna, am ridicat mereu problemele noastre si speram ca, in timp, idealurile nobile ale multi­lingvismului vor fi puse in practica chiar si in Romania ca si, in general, in toate tarile post-comuniste", a precizat Tökes. In exclusivitate pentru ZIUA, acesta a mai adaugat parerea de rau ca Leonard Orban, despre care are informatii ca ar avea in genealogie si persoane de nationalitate maghiara, nu da cuvenita atentie acestor probleme extrem de serioase in tara noastra care, totusi, nu ating nivelul de gravitate din tari invecinate cum ar fi Slovacia, Serbia sau Ucraina.
Modelul finlandez
Problemele acestea fac parte dintr-un set mai complex pe care ar fi dorit sa-l discute direct cu Traian Basescu in cadrul unei intalniri "reprezentative" romano-maghiare, idee in care i-a transmis deja sefului statului un text, propunere complexa cuprinzand propunerile sale pentru rezolvarea definitiva a tuturor diferendelor existente. Conditia a fost ca discutia sa se poarte "de la egal la egal, pentru egali suntem in Europa si in fata lui Dumnezeu". Una dintre acestea este introducerea limbii maghiare ca limba oficiala in Parlamentul Romaniei, dupa modelul finlandez, argumentul fiind ca si acolo maghiarii au acest drept, reprezentand 6% din populatie. In ce priveste problema autonomiei teritoriale, Tökes a precizat ca nu vorbim doar despre deja de acum binecunoscuta situatie din Tinutul Secuiesc, caci Tinerii Maghiari au ridicat acum steagul autonomiei Bihorului de Nord. Totul poate fi integrat in ideea mai larga a unei posibile cereri pentru autonomia Transilvaniei? Foarte posibil, a raspuns Tökes, "cu toate ca aceasta problema ar fi mai interesanta pentru romani, caci sa ne amintim ca, imediat dupa Unirea din 1918, multi dintre liderii importanti ai comunitatii romanesti din Transilvania, privind peste munti, au luat in considerare diferite formule de autonomie".
Cristian UNTEANU, Bruxelles
ZIUA

Tuesday, September 23, 2008

Noi dezvaluiri despre banditii U.A.P.: cei trei contra-teroristi vizuali s-ar putea preda in direct asta seara la o televiziune de mare audienta!

Noi filmari "revoltatoare" cu "vandalii" romani!



Oamenii muncii de la Cotidianul demasca complotul imperialist al vandalilor noii UAP si cer ca Fratii Roncea sa fie pedepsiti exemplar cu inchisoarea

Andra Matzal si Lucia Popa, doua fatuci aflate pe statul de plata al ICR, cuvanteaza "deontologic" in Cotidianul: "Bucureştiul vandal: şi în metrou, şi la galerie"

"(...) Galeria Atelier 35 a fost şi ea atacată de vandali, aceştia fiind şi identificaţi.

“Sediul a fost vandalizat luni dimineaţă, între orele 7.00 şi 8.00, după cum am aflat de la portarul care lucrează vizavi de Atelier 35”, explică Roxana Patriche, reprezentant PR al galeriei. Pe vitrina galeriei a fost aplicat un stencil care înfăţişează harta României peste care se suprapune nu un sex de femeie, ci unul masculin, erect, îndreptat spre harta Ungariei.
Jurnalistul Victor Roncea a declarat pentru Cotidianul că a asistat la aplicarea stencilului respectiv, autorul fiind fratele său, George Roncea. Ziaristul se declară indignat de Uniunea Artiştilor Plastici, care deţine sediul Atelier 35, despre care consideră că “duce mai departe idealurile proletcultismului”.
George Roncea a arătat că “scopul meu nu era strict artistic, a plecat din dezgust, din scârbă faţă de discriminarea de gen pe care o implică lucrările lui Levente, mi s-a părut foarte jegos şi de prost gust să iei o p....ă care poate să fie a mamei, a sorei, a doamnei Geoană, a doamnei Năstase s-o pui pe jos să fie călcată în picioare”.
“Nu i-am răspuns lui Levente, i-am răspuns statului maghiar, UDMR, care-l finanţează, Institutului Cultural Român care păstoreşte astfel de chestii de doi lei”, pentru că “Levente nu mă interesează, are un discurs estetic de căcat”. (Nota mea: discurs inspirat din "operele" lui Patapievici...)
Luni, UAP a făcut o plângere penală la poliţie. Christian Ciocan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei, a explicat că, “deocamdată, cazul este încă în urmărire, nu putem stabili vinovaţia cuiva (fraţii Roncea - n.red) doar pentru că s-a autodenunţat” şi că, la prima vedere, actul celor doi se poate încadra în “act xenofob” pentru care se riscă pedeapsa între 6 luni şi 5 ani de închisoare."

Nota mea: Ciocane, Ciocane, profanarea Mantuitorului si a Romaniei cum se numeste? Nu cumva lucrezi la Politia Capitalei maghiare?!...

Comentarii picante la
Mai multe detalii la

Senatul a decis: Comisie de ancheta pentru verificarea modului in care ICR a cheltuit banii publici. Fanus Neagu: Patapievici uraste Romania!

Biroul Permanent al Senatului a decis, marţi, constituirea unei comisii de anchetă care vizează activitatea Institutului Cultural Roman (ICR), a declarat chestorul Senatului, Ioan Chelaru. Comisia are drept scop investigarea activităţii Institutului, in perioada 2005 - 2008, precum şi eficienţa cheltuirii sumelor de bani repartizate acestuia de la bugetul de stat, in aceeaşi perioadă. (ZIUA Online)
Ce mai aflam de pe blogurile deontologilor plangaciosi: Curtea de Conturi aprofundeaza cazul ICR! Ha!
De pe blogurile jurnalistilor liberi: un interviu de exceptie cu Fanus Neagu despre ICR si Patapievici: "Nu au nici un Dumnezeu!"


Sursa
http://fabiananton.blogspot.com
care mi-a relevat si un blog superb, plin de amintiri
http://toniza-oldschool.blogspot.com/

Profanatorii Icoanei Mantuitorului de la UAP si Atelier 35 s-au ales cu inca o Plangere Penala

ASOCIAŢIA CIVIC MEDIA
Către,
PARCHETUL GENERAL
În atenţia
Doamnei Procuror General Laura Codruţa Covesi
PLÂNGERE PENALĂ
Împotriva numitului BENEDEK LEVENTE, a organizatorilor expozitiei EUROMANIAC de la Galeria ATELIER 35 din str Selari nr 13, si a conducerii UNIUNII ARTISTILOR PLASTICI, pentru săvârşirea infracţiunilor de Ofensa publică adusă simbolurilor religioase si acţiuni de defăimare şi învrăjbire religioasă, interzise sub orice forma prin Legea nr. 489/2006 din 28/12/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor Publicată in Monitorul Oficial, Partea I nr. 11 din 08/01/2007, intrata in vigoare la data de 11 ianuarie 2007; pentru Ofensă adusă unor însemne ale României, prevăzută şi pedepsită de disp. art. 236 Cod Penal, cât şi pentru săvârşirea infracţiunii de ultraj contra bunelor moravuri, prevăzută şi pedepsită de disp. art. 321 Cod Penal.
MOTIVE:
ÎN FAPT: Numitul BENEDEK LEVENTE a conceput, executat şi expus în cadrul expoziţiei intitulate EUROMANIAC, deschisă în sala de expoziţie Atelier 35 din Bucureşti, str. Şelari nr. 13, o serie de lucrări aşa-zis „artistice”, care prin conţinutul lor vădit anti-crestin batjocoresc simboluri creştine universale, producând scandal public prin expunerea acestor imagini care atentează la valorile sfinte ale Ortodoxiei si credinciosilor ortodocsi, ale culturii, moralitatii şi religiei din Romania si nu numai.
Expoziţia a fost deschisă la data de 5.09.2008, urmând a fi accesibilă publicului până la data de 17.09.2008. Ulterior, profitand de scandalul mediatic declansat, organizatorii acestei, curatorii Galeriei Atelier 35 care au selectat aceste lucrari, au decis sa o prelungeasca pana la data de 27.09.2008. In fapt, VLAD IONESCU, unul dintre organizatorii expozitiei, a recunoscut intr-o emisiune in direct la REALITATEA TV, din 17.09.2008, dupa cum este citat si in ziarul GARDIANUL din 18.09.2008, ca proiectul lui Benedek Levente, “Euromaniac”, i-a atras atentia, in primul rand, prin “caracterul provocator” .
În cadrul acestei expoziţii, sunt prezentate în mod repetat simboluri ale crestinismului peste care sunt suprapuse diferite imagini obscene sau cu conţinut defăimător la adresa crestinismului, a Bisericii si a capului acesteia, Mantuitorul Iisus Hristos.
Printre altele, pe pereţii expoziţiei, se afla o plansa care prezintă un număr de 16 imagini ale hărţii României, peste care sunt suprapuse imagini ce atacă principalele simboluri şi instituţii ale Statului Român inclusiv o imagine a unei biserici ortodoxe (cu cruce) – reprezentata drept “Dracula”.
Dar poate cea mai grava ofensa adusa public vreodata in Romania contemporana crestinismului o reprezinta imaginea unei Icoane a Mântuitorului Iisus Hristos, sfanta in Ortodoxia Romaniei, reproducere dupa o Icoana sfanta din Grecia – iata, este implicata si jignirea unui stat strain –, din secolul XIV, aflata la Manastirea Vatoped, peste care este reprodus un organ sexual masculin si se sugereaza actul felaţiei; precum şi alte asemenea obscenităţi şi ofense pe care va rugam sa le constate organele Legii.
Continuarea la
www.civicmedia.ro

Uniunea Artistilor Poolii a facut o Plangere Penala la adresa Uniunii Artistilor Plastici si a ecrescentelor acesteia

UNIUNEA ARTIŞTILOR POOLII
Bucureşti, str. Batişte nr 11, sector 1,
tel. 0722.610.013, fax. 0318162186
http://u-a-p.org/
Către,
PARCHETUL GENERAL

În atenţia
Doamnei Procuror General Laura Codruţa Covesi

Subscrisa UNIUNEA ARTIŞTILOR POOLII, cu sediul în Bucureşti, str. Batişte nr 11, sector 1, legal reprezentată de preşedinte GEORGE RONCEA, formulăm prezenta
PLÂNGERE PENALĂ
Împotriva numiţilor:
UNIUNEA ARTIŞTILOR PLASTICI DIN ROMÂNIA, cu sediul în Bd. Nicolae Iorga, nr. 21, sector 1, Bucureşti,
ATELIER 35, cu sediul în Bucureşti, str. Şelari nr. 13, sector 3,
BENEDEK LEVENTE, din Timişoara,
şi a celorlalte persoane necunoscute, a căror identificare şi cercetare o solicităm, pentru săvârşirea infracţiunilor de:

Compromiterea unor interese de stat, prevăzută şi pedepsită de art. 168 Cod Penal: „Distrugerea, alterarea ori ascunderea unui document sau înscris în care sunt stabilite drepturi ale statului român în raport cu o putere straină, dacă fapta este de natură a compromite interesele de stat, se pedepsesc cu inchisoare de la 5 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi. Ofensă adusă unor însemne ale României, prevăzută şi pedepsită de disp. art. 236 Cod Penal, cât şi pentru săvârşirea infracţiunii de ultraj contra bunelor moravuri, prevăzută şi pedepsită de disp. art. 321 Cod Penal.”
Distrugerea prevăzută şi pedepsită de art. 217 Cod Penal: „Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a unui bun aparţinând altuia sau împiedicarea luării măsurilor de conservare ori de salvare a unui astfel de bun, precum si înlăturarea măsurilor luate, se pedepsesc cu închisoare de la o lună la 3 ani sau cu amendă. În cazul în care bunul are deosebită valoare artistică, ştiinţifică, istorică, arhivistică sau o altă asemenea valoare, pedeapsa este închisoarea de la unu la 10 ani."
Distrugerea calificată prevăzută şi pedepsită de art. 218 Cod Penal: „Dacă faptele prevazute în art. 217 au avut consecinţe deosebit de grave, pedeapsa este închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi, iar dacă au avut ca urmare un dezastru, pedeapsa este detenţiunea pe viaţă sau închisoarea de la 15 la 25 de ani şi interzicerea unor drepturi.”
Distrugerea, jefuirea sau însuşirea unor valori culturale prevăzută şi pedepsită de art. 360 Cod Penal: „Distrugerea sub orice formă, fără necesitate militară, de monumente sau construcţii care au o valoare artistică, istorică ori arheologică, de muzee, mari biblioteci, arhive de valoare istorică sau stiintifică, opere de artă, manuscrise, cărţi de valoare, colecţii ştiinţifice sau colecţii importante de cărţi, de arhive, ori de reproduceri ale bunurilor de mai sus şi în general a oricăror valori culturale ale popoarelor, se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi. Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează jefuirea sau însuşirea sub orice formă a vreuneia dintre valorile culturale arătate în prezentul articol, de pe teritoriile aflate sub ocupaţie militară.”

MOTIVE:
ÎN FAPT: UNIUNEA ARTIŞTILOR POOLII este un grup artistic ce promovează arta şi cultura graffiti (despre arta graffiti se poate vedea şi la http://en.wikipedia.org/wiki/Graffiti).
Artistic vorbind demersul nostru expoziţional a fost determinat de expoziţia "Euromaniac" a artistului Benedek Levente, susţinută la Atelier 35, galerie a vechiului UAP-ului, o instituţie închistată şi creată de comunişti. Am hotărat ad-hoc să ne constituim în grup de reacţie plastică antiteroristă după ce am aflat din mass-media că un Benedek Levente, bursier al Fundaţiei Communitas, organizaţie a UDMR, organizaţie culturală (?) de guvernământ, a expus un număr de imagini cu tentă sexuală, unele cu note profanatoare şi discriminatoare, care incitau la ură şi/sau expuneau dispreţului public părţile intime ale femeilor (facem precizarea că pe pagina sa de web, Benedek Levente se autotintitulează “terorist vizual”).
UAP-ul nostru, original, a apărut şi ca o reacţie firească a neamului românesc supus, de sute de ani, dar mai cu seamă în ultimele decenii, la agresiuni, hărţuiri şi tentative de viol (rapt) repetate, la care s-au asociat pe lângă vecini: Rusia, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, şi alte tări pidosnice si cu apucături sodomite. Grupul nostru antiterorist a pregătit, în replică, în data de 22.09.2008, o lucrare expoziţională graffiti art sub titulatura „Love is in the air", executată în cele patru spaţii expoziţionale (vitrine) oferite cu mărinimie vederii publicului. Grupul nostru a răspuns invitaţiei lansată publicului artistic de Atelier 35, pe site-ul acestui grup artistic (http://atelier35.blogspot.com/), de a creea artă în „spaţiu(l) dedicat tinerilor până în 35 de ani, ce promovează cercetările artistice din zona experimentalului, noile mijloace de expresie şi comunicarea între medii”, aflat la sediul Atelieri 35 din Bucureşti, str. Şelari nr. 13, sector 3.
Uzual, astfel de acte artistice, denumite în limbajul artistic „happening" (a se vedea despre happening şi http://en.wikipedia.org/wiki/Happening), au loc în mod spontan, tocmai pentru a nu se pierde nimic din spontaneitatea şi vigoarea actului de creaţie. Întrucât sala expoziţională a galeriei „Atelier 35" era închisă de mai multe săptămâni (cu cheia – am verificat noi !), nu ne-am putut produce artistic pe pereţii din interiorul galeriei, fiind nevoiţi să creăm pe ceea ce ni se oferă...
Imaginile întregului eveniment artistic se pot regăsi pe site-ul oficial al grupului nostru: http://www.u-a-p.org/. Deasemenea si pe site-ul organului nostru de informare publică: http://p-u-l-a.info/ (revista PULA a fost fondată, în epoca interbelică, de renumitul prozator şi om de cultură, avangardistul Geo Bogza, cunoscut pentru orientarea sa suprarealistă, dar şi pentru afilierea sa politica de stânga). Noi nu suntem interesaţi de stânga sau dreapta, vrem doar ca atitudini discriminatorii şi jignitoare la adresa femeilor să dispară şi să fie introdusă o dreaptă masură a lucrurilor. Nu acceptam ideea că este mai artă decat arta noastra exhibarea organului genital feminin peste o hartă a României şi plasarea acestei imagini pe un prag de trecere pentru a fi călcată în picioare. Condamnăm anestezia spiritului critic care a permis desfăşurarea unei expoziţii oficiale, patronate de o instituie românească, UAP, unde am asistat neputincioşi la macularea unui simbol al feminităţii care trebuie ocrotit, protejat şi declarat ferm drept tezarur naţional – sexul femeii.
Protestăm vehement împotriva agresării şi violării intimităţii umane de către aşa-numitul "artist" de origine maghiară, care a săvârşit un act care îşi găseşte analogia în agresiunile criminale asupra sufletului, vieţii şi intimităţii omului de către regimul comunisto-bolşevic (corifeul acestui regim criminal, Lenin, homosexual agresiv, a încurajat promiscuitatea şi aberaţiile sexuale). Şi la Benedek Levente iese la iveală originea vadit homosexuală a manifestării de ură faţă de organul feminin. Este de prisos a mai fi dovedită orientarea sa profund, eructată prin pseudo-manifestarea sa artistică. Agresarea si expunerea publică a organului sexual feminin - cel mai intim si de preţ simbol al feminităţii şi existenţei umane - ne duce cu gândul la vremuri de mult, credeam noi, apuse, când femeile din România erau duse forţat la ginecolog, precum evreii în camerele de gazare. Orice femeie ar trebui să se simtă ofensată, credem noi, ca bărbaţi, de călcarea în picioare, la propriu şi la figurat, a organului sexual feminin - sediu al plăcerii, emblemă a matriarhatului, simbol al fertilităţii, matrice a omenirii, nucleu al existenţei umane, enclavă a păcii spirituale…
Pentru ca protestul nostru să fie clar şi percutant am ales o formă penetrantă si erectă de promovare pe calea unui mesaj artistic înaripat: pula! - obiect artistic purtător de mesaj. Deşi secole de-a rândul România şi-a băgat doar picioarele în orice situaţie, am dorit să se ştie totusi că la nevoie, are ce îşi băga! Românii, neam de ciobani, nu-şi întrebuinţează decât în caz de forţă majoră măciuca, adevărat însemn heraldic care i-a făcut renumiţi peste hotare. Cînd însa situaţia o cere, pula merită scoasă la vedere, am hotărât noi, determinaţi de ameninţarea terorist/libidinală lansată de numitul Benedek Levente, acoperit de pulpana depravatei găşti de impotenţi ai vechiului UAP.
Am plecat de la acest circuit ideatic şi am penetrat – artistico/plastic, desigur, cu o vajnică maciucă înaripată harta ţării, şi o pereche de buci pictate în roşu alb verde, culorile dragi ale finanţatorilor homunculului Benedek Levente. Pictura noastră a fost apreciat de absolut toţi trecătorii, chiar în timp ce o cream. Deplorabil însă am aflat ieri seară că arta noastra a fost distrusă de impostorii pseudo-artiştii patronaţi de puhavul UAP. Invadat probabil de invidie şi gelozie artistică, numitul BENEDEK LEVENTE - care avea trântite pe jos, pe lângă pereţii din interiorul galeriei Atelier 35 câteva lucrări de valoare insignifiantă (neavând curajul nici măcar să le mai urce pe pereţi !!!), - s-a simţit minimalizat în raport cu originalele noastre lucrări, motiv pentru care a incitat pe ceilalţi făptuitori la distrugerea creaţiilor grupului nostru.
Mafia artistică din UNIUNEA ARTIŞTILOR PLASTICI DIN ROMÂNIA a percutat imediat acţionând în favoarea numitului Levente. Acoliţi ai vechii Uniuni, pe ascuns, înarmaţi cu mopuri, cârpe, lame de ras, ba chiar şi cu unghiile au răcăit şi maculat duşmănos lucrarea noastră, piesa de debut a grupului nostru, practic cea mai importantă operă a noastră. La acest demers ticălos au participat şi membrii Grupului Atelier 35, aceştia proferând chiar insulte şi manifestantandu-se suburban, mitocăneşte, în termen de lumpen-proletariat la adresa actului nostru artistic. Din fericire, persoanele care au vandalizat şi distrus opera noastră de artă, pot fi cu uşurinţă identificate de poliţiştii aflaţi la faţa locului la momentul săvârşirii abominabilei distrugeri, care veniseră acolo pentru a-l ancheta pe numitul Benedek Levente, în urma sesizărilor repetate şi plângerilor penale făcute de mai multe asociaţii şi organizaţii împotriva acestuia.
Membrii grupului nostru, mai ales cei de etnie maghiară, deplâng şi condamnă ferm atitudinea anti-culturală si anti-maghiară a vandalilor de la Atelier 35, care au distrus însemnele drapelului maghiar afişate pe bucile oferite voluptuos înaripatei şi vârtoasei pule româneşti - însemn artistic inspirat din lucrarea de căpătâi lui Andrei Pleşu, cu privire la sexul îngerilor!
Pierderea pentru patrimoniul artistic naţional şi mondial este inestimabilă ! Din surse demne de toată încrederea, am aflat că şi conducerea ICR - Institutul Cultural Roman - este scandalizată de profanarea si vandalizarea acestor veritabile creaţii artistice, demne de Patrimoniul National, care urmau a face parte dintr-o expoziţie itinerantă la Budapesta, Viena, Berlin, Moscova si New York. Deja în presa au apărut reacţii si comentarii atribuite corifeilor culturii române de astăzi care chiar dacă (unii dintre ei, cum ar fi Horia Roman Patapievici) nu au deloc studii artistice sunt totuşi persoane care au pus punctul pe i cu privire la forma de street-art promovată de grupul nostru, al adevăratului UAP. Avem recentul exemplu al expoziţiei ICR la New York, unde street-artiştii au fost protejaţi şi stipendiaţi de conducerea instituţiei culturale române aflată sub pulpana celei mai înalte instituţii a statului român, Preşedinţia României. Noi nu am crut bani pentru arta noastră, nu am avut intenţii mercantile, dar nici nu putem accepta vandalismul la adresa operelor noastre.
Din aceste motive inţelegem să ne constituim parte civilă contra persoanelor ce se fac vinovate de distrugerea creaţiilor noastre artistice, cu suma de 1.000.000 euro, sumă ce va fi folosită pentru a aduce o reparaţie morală Statului Maghiar (avem in program – Proiectul U.A.P. „Graffiti in Buda - respectiv in Parlamentul din Budapesta”) cât şi mentorului nostru artistic, dl. Horia Roman Patapievici (a se vedea – Proiectul U.A.P. - „Statuia megalitică din fecale originale a lui H. R. Patapievici” (acesta va fi reprezentat gol, îmbracat doar cu papionul său distinctiv, emasculat însă – pentru a nu stârni gelozia altor intelectuali de la GDS, mai puţin bine dotaţi). Nu intrăm în detalii pentru a nu ne fi plagiată ideea - se intamplă atât de des din păcate acest lucru în România – până şi renumitul filozof din Valcea, G. Liiceanu a fost ţinta unor astfle de acuzaţii.
Ataşat, vă depunem imaginile la care am făcut referire în cadrul plângerii noastre.
Cu aleasă consideraţie
Pentru UNIUNEA ARTIŞTILOR POOLII
Preşedinte GEORGE RONCEA
23.09.2008
_____________________________

Arta Uniunii Artistilor Poolii a fost vandalizata de militia gandirii de la ICR si UAP