Pages

Saturday, October 4, 2008

Criminalul de razboi Wass Albert proslavit de UDMR si PCM cu bani publici la Odorheiu Secuiesc si Sfantu Gheorghe

Dan Tanasa face Plangere Penala pentru omagierea cu bani publici a criminalului de razboi anti-semit si anti-roman Wass Albert. In baza sentintei definitive confirmata de Tribunalul Internaţional Pentru Crime de Război reconfirmata anul trecut de Tribunalul din Cluj, si al unor documente din Arhivele SRI, Arhivele Statului si ale Jandarmeriei Ungare despre crimele lui Wass Albert, Civic Media ofera Parchetului si Presedintiei dovezile necesare aici:
CRIMINALUL antisemit si antiroman WASS ALBERT omagiat de UDMR-PCM sub nasul Presedintelui si al SRI
Iata Plangerea Penala
Catre: Ministerul Public, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie
In atentia: Doamnei Procuror General Laura Codruta Kovesi
Sediul: Bd. Libertatii, nr. 12-14, sector 5, Bucuresti
Obiect: alocarea de catre Primaria si Consiliul Local Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, de fonduri publice pentru comemorarea unei persoane condamnata pe teritoriul Romaniei pentru crime de razboi
Stimata doamna Procuror General,
In baza articolului 51 din Constituia Romaniei si in baza Legii nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor (publicata in Monitorul Oficial nr. 296 din 30 aprilie 2002) va inaintez prezenta petitie
In fapt,
Primaria Sfantu Gheorghe a postat, in aceste zile, pe pagina sa de internet lista proiectelor culturale care au primit aprobarea pentru finantare din fonduri publice de la bugetul local in perioada iulie-decembrie 2008. Printre proiectele aprobate pentru finantare se numara si „Vizitarea locurilor comemorative ale lui Vass Albert (Marosvecse) si ale lui Petofi Sandor (Feheregyhaza)” cu suma de 1000 de lei (data desfasurarii proiectului este 12 septembrie 2008), proiect initiat de Asociatia „Clubul Pensionarilor” din Sfantu Gheorghe si proiectul intitulat „Saptamana Wass Albert” initiat de Asociatia Tinerilor Maghiari din Covasna, finantat cu suma de 1500 lei (perioada de desfasurare a proiectului este 3-9 noiembrie 2008).
Potrivit cotidianului Gardianul din data de 11 mai 2007, Tribunalul Cluj a reconfirmat sentinta prin care numitul Wass Albert a fost condamnat la moarte, in martie 1946, pentru crime de razboi. Ordonanta de Urgenta nr. 31 din 13 martie 2002 aprobata prin Legea nr. 107 din 27 aprilie 2006 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii stipuleaza la art. 5 faptul ca „promovarea cultului persoanelor vinovate de savarsirea unei infractiuni contra pacii si omenirii sau promovarea ideologiei fasciste, rasiste ori xenofobe, prin propaganda, savarsita prin orice mijloace, in public, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi.
Avand in vedere faptele prezentate mai sus va solicit sa va pronuntati asupra legalitatii acordarii de fonduri publice de catre o autoritate publica locala pentru comemorarea unei persoane condamnate pentru crime de razboi de catre o instanta din Romania.
In speranta unui raspuns prompt,
Dan Tanasa
03.10.2008

Criminalul de razboi Wass Albert comemorat cu bani publici la Sfantu Gheorghe

Consiliul Local si Primaria din Sfantu Gheorghe nu au bani pentru o monografie a Catedralei Ortodoxe din oras dar gasesc fonduri pentru "Saptamana Wass Albert"
Primaria Sfantu Gheorghe a facut publice zilele acestea pe pagina sa de internet lista proiectelor care au primit aprobarea pentru fonduri de la bugetul local in perioada iulie-decembrie 2008. Proiectele vizeaza activitati recreative, cultural-artistice sau identitare. O simpla lectura a listei acestor proiecte aduce noi argumente in favoarea celor care denunta epurarea etnica pe care autoritatile publice locale din Covasna, controlate de ani de zile de UDMR si PCM, o duc impotriva comunitatii romanesti din oras si din judet.

Detalii la http://tanasadan.blogspot.com/

Taina omului si a Ortodoxiei romanesti. Marturia Parintelui Dumitru Staniloae catre tinerii care stau de veghe pentru Romania




O inregistrare inedita redata public anul acesta * Marturia Parintelui Dumitru Staniloae catre tinerii generatiei neasteptate: Omul este o mare taină * Naţionalismul adevărat, ideea de naţiune, de neam, nu poate fi decât o idee morală * Liiceanu cred că-i tare străin de credinţă * Intelectualitatea română de astăzi s-a îndepărtat de ortodoxie * Hristos e mereu nou * Familia e sfanta * Noi unim luciditatea latină cu sentimentul de taină răsăritean * "Trebuie să atacăm intelectualitatea aceasta înstrăinată de ortodoxie! Si chiar foarte dur!" * "Credinţa este adevărata ştiinţă" * "Eu cred că trebuie să rămânem în creştinismul de la început" * "Catolicismul a avut întotdeauna tendinţa să cucerească; şi cred că şi în Iugoslavia ei sunt de vină" * "În caz de agresiune mă apăr!" * "Trebuie să avem un stat cât mai creştin!"
În primăvara anului 1993, cu numai câteva luni înainte de trecerea în lumea celor drepţi, Părintele Profesor Dumitru Stăniloae a primit cu smerenie să ne împărtăşească nouă, fondatorilor de azi ai revistei „Veghea”, studenţi pe atunci, un strop din înţelepciunea sa. Venisem din Braşov, aproape de locul naşterii Părintelui, iar acest fapt i-a produs o mare bucurie. Cu duioasă blândeţe, Părintele ne-a vorbit despre ortodoxie, protolatinitate, românism, folclor, literatură, istorie. Şi în permanenţă despre Dumnezeu.
Smerenie, înţelepciune, blândeţe, dar şi îndârjire, spirit luptător degaja personalitatea de statură filocalică a Părintelui Stăniloae. I-am promis, la finalul întâlnirii, că ne vom întoarce. Ne-o fi aşteptat Părintele... încă şase luni. Dar noi, luându-ne la trântă cu tinereţile, n-am simţit cum trece timpul. Ne-am întors la Părinte, dar am aşteptat în zadar să ne deschidă uşa. Era tocmai ziua în care alte porţi avea să deschidă Părintele Profesor Dumitru Stăniloae: cele ale Raiului. Nouă nu ne-a rămas decât să-i fim alături pe drumul spre locul său de veci de la Mănăstirea Cernica.
De atunci am rămas cu o datorie de onoare: să ne întoarcem, mereu, către Părintele Stăniloae. Am aflat care au fost ultimele cuvinte ale Părintelui, înainte de a părăsi trupeşte lumea aceasta: cu un glas disperat, a strigat măicuţei care îi stătea alături: ”Filotee, ne piere neamul!”. De dincolo de mormânt, strigătul Părintelui ne zguduie. În ultima sa clipă, gândul său nu era către sine, căci nu pentru sine a trăit. Ci către noi, cei pe care îi lăsa în urmă. Strigătul său este asemeni unui testament lăsat cu limbă de moarte. Promisiunea făcută în urmă cu 15 ani Părintelui Stăniloae, precum şi ultimele sale cuvinte, ne obligă să reflectăm asupra învăţăturilor pe care ni le-a oferit cu generozitate atunci şi pe care vi le împărtăşim astăzi. Şi să reacţionăm. (Florian Palas)
„Omul este o mare taină”
Omul este o mare taină. Eu sunt o mare taină faţă de celălalt, deşi mă deosebesc de alţii şi fiecare se deosebeşte de alţii; fiecare este o taină de necuprins, de nedefinit. Fiecare este o taină, fiecare este mereu nou, fiecare este altfel decât altul, aşa că nu poţi să reduci viaţa persoanei la o ştiinţă precisă, aşa cum pretinde ştiinţa. Fiecare persoană e o mare taină, o taină care mă înalţă, îmi dă o bucurie… De-aş avea toată lumea, dacă n-ar fi o persoană atentă faţă de mine aş fi cel mai nenorocit om. Numai dacă am o persoană care-i atentă faţă de mine, numai atunci mă simt fericit. Deci ce mare lucru este persoana, cine-o poate defini? Ştiinţa nu cred că mai pretinde astăzi că poate defini persoana. De fapt unde a ajuns lumea? Nu mai are nici o înţelegere a tainei; cei mai dinainte de noi aveau altă înţelegere. Eu cred că apariţia omului este o taină şi în taina aceasta e o taină supremă - spune Sfântul Grigorie de Nazianz: „Nu se poate să fi fost cândva când n-a fost nimic”. Nu se poate… Unii oameni de ştiinţă spun că n-a fost nimic şi a apărut din nimic; nu se poate să fi fost cândva când n-a fost nimic; ori Acest care a fost totdeauna, care a fost fără început, n-are cauză. Toate au o cauză: de la Acela sunt; în Acela sunt cauzele tuturor, deci trebuie să fie perfect, trebuie să fie desăvârşit, trebuie să fie conştient, trebuie să fie deasupra legilor, trebuie să fie Absolutul, nesupus legilor. Acesta este Dumnezeu, care are puterea să facă din nimic, nu din sine, că dacă ar fi din sine ar fi toate perfecte, ori nu pot fi din El; nu pot fi nici dintr-o materie preexistentă pentru că în acest caz n-ar fi perfect El; trebuie să fie cineva din veci perfect, desăvârşit. Trebuie să aibă caracter de persoană, nu se poate să nu aibă caracter de persoană. Şi nu poţi să gândeşti persoana fără persoană; deci iată Treimea… Trebuie să fie o persoană care iubeşte. Nu se poate să ai altă persoană pe care să nu o iubeşti, sau una de care să nu vrei să fii iubit; nu poţi… Totdeauna vrei să ai o persoană care să te iubească şi tu o iubeşti pe ea; şi ce iubire mai înaltă şi mai curată este decât cea între Tată şi Fiu, şi dacă sunt numai doi care se iubesc în veci, iubirea lor e perfectă când împreună iubesc pe al treilea; nu se pot mărgini; şi fiecare din ei are o bucurie mult mai mare când are şi pe altul care se bucură de celălalt. Tatăl are pe Duhul care se bucură împreună cu El de Fiul, Fiul are pe Duhul care se bucură împreună cu El de Tatăl. Aşa că învăţătură despre Treime apare inevitabil.
„Ideea de neam nu poate fi decât o idee morală”
Cu Nichifor Crainic am avut legături foarte strânse; eu redactam „Telegraful Român” şi ajungea la el. Iar el redacta „Calendarul”, „Gândirea” şi altele. Şi a venit pe la Sibiu invitat să ţină nişte conferinţe. Şi mi-a spus: „Ceea ce scrii în Telegraful să dezvolţi şi să-mi scrii în fiecare număr din Gândirea” – atunci eu am scris, nu în fiecare număr. Şi am fost apropiat de el. Era un om foarte deschis, comunicativ. Crainic unea naţionalul cu moralul, şi eu la fel; totdeauna creştinismul adevărat este şi moral. Şi naţionalismul adevărat, ideea de naţiune, de neam, nu poate fi decât o idee morală. Am scris asta în „Etica naţionalismului”, în „Gândirea”.
“Intelectualitatea română s-a îndepărtat de ortodoxie”
Liiceanu cred că-i tare străin de credinţă. A venit Liiceanu odată la mine, mi s-a părut că vine să intre într-o legătură spirituală şi să-mi ceară nişte studii. Da’ în convorbire am ajuns la întrebarea ce program are, ce vrea să publice, zice: „Eu vreau să public câte o lucrare despre fiecare filosof şi despre fiecare religie.” „Şi de ce asta?” „Păi, ca să-i cunoaştem…” „Păi mi se pare că îi prea cunoaştem, că nu ne cunoaştem pe noi, şi cred că ar trebui să ne cunoaştem pe noi mai mult”. Şi a plecat fără să intre în discuţie cu mine despre colaborare.
Intelectualitatea română de astăzi s-a îndepărtat de ortodoxie, asta am remarcat de multe ori; mi se pare că e cea mai îndepărtată intelectualitate de credinţa poporului. Ispita Occidentului, ştiţi… Poate că stând multă vreme în legătură cu fanarioţii, la mijlocul secolului XIX, debarasându-se de ei s-au aruncat în braţele unei Franţe care era atee.
“Noi unim luciditatea latină şi sentimentul de taină al Răsăritului”
Aici era normal să fie un popor unic, un popor de legătură între Orient şi Occident; noi unim luciditatea latină şi sentimentul de taină al Răsăritului. Cred că spiritualitatea poporului român este imprimată de ortodoxie, nu s-ar putea înţelege altfel; i-am dat o pecete proprie, o pecete românească creştinismului; protolatinitatea noastră a pus o amprentă pe creştinism şi creştinismul a pus o amprentă pe românismul nostru. Avem luciditatea latină în ortodoxie, pe care nu o au slavii şi nu o au grecii. Grecii sunt mai raţionalişti, mai reci, slavii sunt mai haotici aşa. Cineva spunea că atunci când citeşti un text slav, trebuie să vezi ce e dedesubtul rândurilor nu ce e în rânduri. Slavii au un sentiment de ceva neluminat, întunecat. Noi suntem un popor deosebit. La noi este o luminozitate în poporul nostru, e o cuviinţă, e o delicateţe, o blândeţe, o bunătate, o generozitate, o căldură, o curăţie, sunt nişte virtuţi… Noi vorbim foarte mult de lumină, noi zicem şi lumii lumină; lume de la lumină… noi avem nişte adâncimi foarte clare, nişte adâncimi luminoase, lumina e adâncimea noastră… basmele, iarăşi; e-atâta bunătate, atâta lumină în ele… avem colindele, doinele sau dorul – cuvinte fără echivalenţă la alte popoare.
Ce minunat era portul fetelor de la sate, şi în acelaşi timp cât de serios. Sunt încheiate la gât; şi ce cuvioase sunt jocurile de perechi… câtă graţie! Veneau săsoaice la mine în sat, din Codlea, erau greoaie… râdeam de ele… ce sprinteni sunt românii! Trebuie să recultivăm portul românesc, doina românească. Blaga n-a văzut prea adânc: spaţiul mioritic - deal şi vale; deal şi vale mai sunt şi la alte popoare, dar e o reflexiune a poporului nostru în doină, e o reflexie cum nu e în nicio cântare din Occident; bâţâielile lor; nu-i o gândire, nu-i o reflexie, nu-i o contemplaţie. Şi ne-a dus aşa intelectualitatea asta cu spiritul ei occidental superficial, cu individualismul acesta… Fiecare face naveta la oraş, devine muncitor, pe urmă îşi dă copiii la facultăţi, unde aceştia intră în legătură cu cultura asta atee a intelectualităţii, şi ne pierdem… Intelectualitatea noastră a întors spatele credinţei poporului, e poate cea mai indiferentă intelectualitate faţă de părinţii noştri. Trebuie să sfârşim cu aceasta, trebuie să avem o altă intelectualitate. Trebuie să ne apropiem de spiritualitatea neamului nostru. Din păcate, au distrus satele, în multe sate nu mai sunt decât nişte bătrâni, dar peste vreo zece ani nu-i vom mai găsi nici pe ei. Se golesc satele… Asta au voit, să distrugă spiritualitatea românească, creştinismul românesc. Cred că ar trebui să încreştinăm şi oraşele astea. Fiecare în jurul lui să facă ceva: întâi să se creeze o solidaritate creştină ortodoxă a tineretului; să se pornească cu scrisul, şi în vorbire, în altare. Mai sunt sate în anumite părţi unde se mai poate vedea acea delicateţe, blândeţe, bunătate, comunicabilitate, căldură, curăţenie.
„Hristos e mereu nou”
Nu „fundamentalism”, ci legea strămoşească, legea românească, creştinismul primordial, creştinismul autentic, creştinismul neschimbat, creştinismul de la început… Spun unii că Iisus Hristos e depăşit… Cum e depăşit? Păi orice noutate în Occident înseamnă o cădere de la o treaptă, la o treaptă mai de jos. Iisus Hristos e Alfa şi Omega. Există vreun chip de om care să fie atât de nou model şi să nu-l poţi niciodată depăşi? Hristos, El e Alfa şi Omega, fără început şi fără sfârşit; oricât înaintăm în imitarea Lui, totuşi suntem aşa de departe. Ce departe e omenirea de a fi ca Hristos! El e mereu nou, nouă-i bunătatea, mereu eşti mai nou în bunătate, dar acum mereu nu-i nicio noutate, e numai decădere: răul nu are nimic nou; şi Occidentul e ahtiat după acest nou, nou, nou, călcând toate regulile în picioare, toate rânduielile. Noi trebuie să arătăm însă şi adâncimea şi înălţimea lui Hristos. Au făcut ceva ruşii în Occident, dar nu aşa cum ar fi trebuit. Trebuie mai mult, mai mult să Îl descoperim pe Hristos.
Cioran şi-a permis chiar să spună că îi admiră pe evrei pentru faptul că l-au ucis pe Hristos, că au dat dovadă de inteligenţă… ca să fie nou, ca să spună ceva nou. Adică toate nebuniile sunt noutate; şi seriozitatea, bunătatea… Şi-l lăudau şi toţi intelectualii ăştia: cel mai mare stilist… dar ce, stilul te mântuieşte?… Spunea un scriitor şi poet francez: „Rugăciunea nu e mare stil; dar e superioară oricărei forme de poezie.” Când strig către Dumnezeu: Doamne ajută-mi, sau Doamne ai milă de mine… e altceva decât toată vorba ta poetică. Aşa că creştinismul este noutate continuă, pentru că niciodată nu ajungem la înălţimea la care este Hristos; totdeauna urcăm din treaptă-n treaptă şi tindem spre o asemănare, nu putem ajunge la perfecta lui desăvârşire dumnezeiască… El ne cheamă spre asta, căci spune: „Fiţi desăvârşit precum Tatăl vostru Cel din ceruri este”, iar Sfântul Vasile cel Mare spune: „Dumnezeu S-a făcut om, pentru ca omul să se îndumnezeiască”, se referă desigur la o îndumnezeire după dar, nu după fire. Iată la ce este chemată omenirea… Hristos e nou totdeauna… Şi s-a păstrat aşa în credinţa noastră, nu la secte, care s-au şi împărţit mereu. Din păcate au apărut acum şi secte din ortodoxie, la noi până acum nu a existat aşa ceva.
Eu nu prea sunt pentru ecumenism; a avut dreptate un sârb, Iustin Popovici, care l-a numit pan-erezia timpului nostru. Eu îl socotesc produsul masoneriei; iar relativizează credinţa adevărată. De ce să mai stau cu cei care au făcut femeile preoţi, care nu se mai căsătoresc, iar în America, Anglia şi alte ţări au legiferat homosexualitatea? „Familia e sfântă” Sfinţii Părinţi au lăudat la fel de mult căsătoria ca şi monahismul. Familia e sfântă. Pe de o parte se recunoaşte că Dumnezeu a creat omul bărbat şi femeie; omul întreg este bărbat şi femeie. Şi de fapt, în căsătorie se depăşeşte plăcerea trupească. Vin atâtea griji, copii. Ceea ce e trupesc este depăşit, dar totuşi este şi preţuirea asta; legătura completă. Eu cel puţin aşa am trăit-o. Nu mai e viaţa mea întreagă, nu mai e soţia mea; câtă sensibilitate, câtă iubire a unuia pentru altul! Se poate scrie o carte despre sfinţenia în căsătorie. În Occident se destramă familia, nu mai există căsătorie. Ăsta-i Occidentul! Li se pare importantă homosexualitatea. Nu mai înaintează omenirea. În Suedia numai 3% se căsătoresc! În Olanda îi vezi în doi, bărbat şi femeie, împerechindu-se în vitrină. În America au legiferat homosexualitatea, drogurile. De fapt unde-au ajuns ei? Sfântul Ioan Gură de Aur spune: „Omul întreg e bărbat şi femeie”. Bărbatul singur nu e om întreg; femeia singură nu e om întreg; numai împreună sunt omul întreg. Cât de împuţinat eşti după ce nu mai ai femeie! Cât de neîntreg eşti! Cine te iubeşte? Te iubeşte soţia cel mai mult! Te iubeşte bărbatul cel mai mult! Nu există altul care să te iubească aşa de mult! Soţia rămâne lângă bărbat, bărbatul lângă soţie, este o unitate deplină între unul şi altul.
„Vor rămâne puţini cei ce vor trăi cu adevărat credinţa"
Persoana e o mare taină. Şi lucrurile sunt taine. Ce însemnează acest „este”? „A fi”? Cine poate să spună? Cioran nu-şi pune nicio problemă. La el totul e nimic, totul e de dispreţuit, nici măcar nu-şi pune problema lui „este”. Problema nu o poate rezolva nici antropologia, nici paleontologia. Nu cred că omul a ieşit din maimuţă. Cu cât mă duc mai mult în trecut, cu atât văd un om superior omului de astăzi. Avea o înţelegere a lucrurilor tainice omul de dinainte. Cei ce au scris Biblia sunt cu mult mai înţelepţi decât cei de astăzi. Sunt în stare oamenii de astăzi să scrie aşa ceva? Cine-i poate întrece pe cei care au scris cărţile Bibliei? Cu cât te duci mai în urmă, cu atâta dai de oameni mai înţelepţi. Unde a ajuns ştiinţa Occidentului? Au dezvoltat cele materiale, dar au uitat de cele spirituale.
„Trebuie să atacăm intelectualitatea aceasta înstrăinată de ortodoxie!”
Ce gândire are Occidentul faţă de gândirea pe care o avea poporul nostru de la sate? Catolicismul susţine că în taină nu e energia necreată, ci că e o graţie creată; atunci Hristos nu este în taină şi ca urmare au venit sectele şi au spus: „ce ne mai trebuie taine?” Şi au rămas cu discursuri; fiecare cu discursul lui. Pe când tainele te unesc, sunt aceleaşi, şi noi suntem o unitate pentru că avem tainele şi pentru că le cunoaştem. Poporul cunoaşte tainele toate. Intelectualii nu mai recunosc nicio taină, parcă ştiu tot. Trebuie să atacăm intelectualitatea aceasta înstrăinată de ortodoxie! Si chiar foarte dur. Şi părinţii bisericeşti au făcut asta. Au atacat pe Arie, au atacat pe necredincioşi. Şi Pavel îi atacă. Trebuie să vorbim împotriva necredinţei. Nu ştiu nimic. Trebuie să recunoşti taina, fiecare lucru, chiar lucrul material, este o taină, cu atât mai mult o persoană este o taină. De aceea, Ortodoxia a păstrat creştinismul de la început, mai vechi decât catolicismul, şi a păstrat sentimentul acesta al tainei. Şi ce superficialitate trăieşti când mergi prin oraşele acestea cu blocurile lor, cu tehnica lor, şi ce sentiment avea în suflet ţăranul când făcea o fântână! Căci el ştia că dincolo de astea, toate sunt o taină mare! Pe când ăştia cred că nu mai e nimic decât atâta - tehnica aceasta. Nici nu-şi pun întrebarea despre sensul lucrurilor. Dacă nu-i decât lumea aceasta, cu dependenţele ei, cu legile ei, totul e fără sens. Dacă oamenii mor rând pe rând definitiv, apar alte generaţii şi mor definitiv, ce sens mai văd ei: niciunul. Nu-i niciun sens în alt plan, superior acestuia. Lumea aceasta e foarte complexă, cine-o pătrunde? Şi chiar dacă o pătrunzi nu te satisface dacă nu recunoşti ceva mai presus de ea. Nu mă mântuieşte lumea aceasta. Cum a apărut omul? Sigur că nu L-a văzut nimeni pe Dumnezeu cum face pe om: cum adună pământ şi îi face trupul şi îi suflă suflare de viaţă. Dar e o taină apariţia omului: omul nu a putut apărea din maimuţă. Este cu totul altceva: e raţiunea asta prin care judecă toate, prin care este conştient de toate. Au şi animalele o raţiune, dar e o raţiune obiect; omul e o raţiune subiect. Este adevărat că sunt şi animale care parcă au afecţiune, sunt câini, pisici, chiar în flori, în plante e ceva care parcă e un fel de simţire, dar o simţire inconştientă; e altceva.
„Vor rămâne puţini cei ce vor trăi cu adevărat credinţa”
„N-a fost cândva când n-a fost”, e cea mai întemeiată ştiinţă. Ştiinţa nu spune nimic despre originea lumii. Este foarte mărginită. Credinţa vede realitatea, vede că nu poate să fie lumea aceasta de la ea. Trebuie să fie cineva perfect şi fără început. Aceasta este cea mai sigură ştiinţă. Credinţa este adevărata ştiinţă. Mi-a spus un doctor: „Eu nu cred în Dumnezeu; eu ştiu de Dumnezeu!”. Cred că Occidentul acesta va ajunge la un mare fiasco dacă nu se opreşte. Poate să ducă la sfârşitul lumii cu această civilizaţie tehnică, care nu-şi pune problema tainei. Nu-mi dă nimic, nu-mi explică nimic această ştiinţă atee, fără Dumnezeu; absolut nimic. Dar nu vrea să recunoască că totul este o taină. Aceasta e ştiinţa adevărată, să ştii că există o taină a tuturor lucrurilor. Şi taina supremă este Dumnezeu, dar o taină de care eşti sigur; taina pe care o constaţi în mod sigur, şi cred că dacă omenirea s-ar mai putea maturiza ar trebui să revină la această înţelegere a tainei lucrurilor, a neputinţei ştiinţei de a explica ceva. Dar ce-şi poate explica ştiinţa, şi ce poate crea? Este o moarte tehnica aceasta. Poate că se potriveşte cu ceea ce se spune la Apocalipsă, că se vor înmulţi Gog şi Magog – aceste mulţimi străine de Dumnezeu, şi vor rămâne puţini cei ce vor trăi cu adevărat credinţa, cei care vor fi cu adevărat credincioşi şi iată respectul pentru cei ce au fost, că lucrurile cele mai minunate le-am moştenit din trecut, de la generaţiile trecute.
„Credinţa este ştiinţa adevărată!”
Credinţa este ştiinţa adevărată, şi ştiinţa adevărată este ştiinţa tainei, care răspunde pe de altă parte aspiraţiei omului de a cunoaşte la infinit. Niciodată nu poţi să cunoşti ceea ce este în taină complet, trebuie să înaintezi la infinit în această cunoştinţă; şi asta corespunde aspiraţiei omului. De aceea Ortodoxia este mult mai înaltă decât Occidentul acesta, care nu ştie de taină şi care a redus creştinismul la ceva foarte apropiat de ştiinţa aceasta mărginită. Intrând în Occident, creştinismul a intrat într-o lume barbară. În Răsărit a intrat într-o lume care depăşise toate posibilităţile filosofiei, care nu satisfăceau. Evanghelia a venit cu Taina Persoanei. Pentru filosofie era o esenţă. Dacă e esenţă, totul trebuie să fie impersonal şi supus unor legi uniforme. Ori nu-i aşa: de unde sunt persoanele care sunt atât de variate? Fiecare este alta şi e taina libertăţii în persoane. Creştinismul a venit într-o lume care depăşise toate aceste faze. Spunea un protestant: noi n-am întâlnit nimic creştin decât „să nu furi şi să nu ucizi”. Înainte furau şi ucideau. Atâta ştiu ei din creştinism. Şi ce înalt este creştinismul! Poate fi depăşit de vreo doctrină, de vreo gândire? Poate fi depăşită Evanghelia lui Ioan? Aş vrea să lucrez, dacă îmi ajută Dumnezeu, la o carte despre Hristos în Epistolele Sfinţilor Apostoli. Este extraordinar; atâta bogăţie, atâta profunzime, este inepuizabil; ce-s toate filosofiile pe lângă Epistolele Sfântului Apostol Pavel? Cioran spune că a fost epileptic. Poate un epileptic să creeze aşa ceva? Filosofiile atee afirmă că nu există taină, spun că Dumnezeu e distant.
„Nicio limbă nu este atât de latină ca limba noastră!”
Eu cred că trebuie să rămânem în creştinismul de la început, poporul român s-a precizat ca popor român prin creştinism. Vedeţi Faptele Apostolilor capitolul 16:9-12, unde Sfântului Apostol Pavel fiind în Troia are un vis în care i se arată un macedonean zicându-i: „Treci în Macedonia şi ne ajută; treci Bosforul şi te du, că se deschide o poartă nouă”. Şi a ajuns în Filippi care era colonie romană - vers.12. Deci noi avem creştinismul înainte de Roma; la Roma a mers Pavel abia după aceea, când este dus, legat şi închis. Şi la Roma vreo 200 de ani nu s-a vorbit limba latină, ci limba greacă. El spune că aici era colonie romană. Iar noi avem termeni latini proprii, nu de la Roma, de dinainte de cei care s-au format la Roma. Eu zic că noi suntem proto-latinitatea. Nicio limbă nu este atât de latină ca limba noastră; este foarte apropiată de limba latină scrisă. Avem cuvintele latine cele mai substanţiale, cele mai pline de sevă, de exemplu: inima este de la anima, noi spunem Atotţiitorul, traducerea exactă după „Pantocrator”, în Occident ei zic Atotputernicul. Atotputernicul e mai rece, Atotţiitorul parcă te îmbrăţişează. Noi zicem Tată, ei zic Pater. Tată parcă-i altfel. Noi zicem Fecioară, ei zic Virgo, mai fizic. Ei zic „regnum” – stăpânire, parcă mai lumeşte; noi zicem împărăţie, parcă mai plină de taină, de basm. Noi zicem biserică de la „basiliki”, adică clădirea împărătească. Hristos e Împăratul. Ei zic „ecclesia”; iar toţi termenii aceştia au trecut la popoarele din Occident de la Roma, dar la noi nu. Şi ceva din duhul acesta răsăritean, de taină, se vede în toate cuvintele noastre. Noi nu le-am luat de la Roma! Noi avem o limbă proprie! Latină, dar proprie! Noi am fost protolatini, aici s-a format latinitatea. De altfel, caracterul nostru latin nu e străin de vechimea fiinţei noastre de traci. Învăţatul vienez Tomaschek, în lucrarea sa „Über die Bessen”, tipărită la 1880, spune că besii erau tracii şi dincolo de Bosfor se numeau biti, iar capitala Bitiniei era Troia, de unde nepotul lui Priam, după ce grecii înving, pleacă (evident că nu singur, ci cu corăbii şi cu mulţime) şi întemeiază Roma.
„Latinitatea primă şi cea mai curată a fost aici”
Eu cred că aici a fost protolatinitatea! Latinitatea primă şi cea mai curată a fost aici. Sfântul Apostol Pavel a tradus în limba asta care se vorbea aici. De ce noi am rămas latini după ce am avut stăpânirea armatei romane vreo sută şi ceva de ani? Aşa de repede îşi pierde un popor limba? De ce n-au devenit latini grecii? Sau cei din Asia Mică? Sau cei din Egipt? De ce numai noi? Tracii aceştia se întindeau foarte departe, se întindeau dincolo în Bitinia, până în Frigia şi s-au întins în toţi Balcanii, pe urmă până-n nordul Carpaţilor. Poate împrejurările, sau poate nu ştiu ce fel al nostru de a fi prea îngăduitori, ne-am împuţinat aşa teritoriul. Bălcescu spune că atunci când a ajuns pe un vârf de munte, în Bulgaria, de jur împrejurul lui erau numai români.
Pe de o parte avem luciditatea aceasta latină, cum nu o au slavii, dar avem pe de altă parte un sentiment al tainei, cum nu-l au nici francezii, nici spaniolii sau italienii. Şi la germani şi la englezi limba latină se folosea, dar nu a înfiinţat limba vorbită. La noi limba liturgică a înfiinţat limba vorbită. Şi de aceea şi cuvintele noastre au alt înţeles: noi nu spunem „convenţia”, noi spunem cuviinţă, şi ce deosebire mare este! Multe s-ar putea spune despre cum e de influenţată limba poporului. Cred că poporul şi-a menţinut limba lui vorbită; cred că Tatăl Nostru, Crezul, le-avea poporul dintotdeauna. Şi sunt cuvinte latine, foarte puţine cuvinte slave sunt; n-am fost influenţaţi de slavi. „Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul – Făcătorul, nu Creatorul, e altceva – Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor”. Unde-i cuvânt slav? Aproape că nu e cuvânt slav, decât Duhul.
„În caz de agresiune mă apăr!”
Catolicismul a avut întotdeauna tendinţa să cucerească; şi cred că şi în Iugoslavia ei sunt de vină. Ortodoxia nu s-a impus niciodată prin forţă, s-a impus cu jertfă. Nu folosesc sabia împotriva altuia, ci primesc sabia. Mucenicie, nu luptă împotriva altora. E o mare tragedie ce se întâmplă acolo. Occidentalii îi acuză pe sârbi. În caz de agresiune mă apăr, dar nu răspândesc creştinismul cu sabia. Mă apăr. Ştefan cel Mare, şi Mircea cel Bătrân, şi atâţia alţii, şi-au apărat Ţările, e absolut firesc şi e o datorie chiar. Sfinţenie, mucenicie, model de viaţă curată, generoasă, jertfelnică. Aceasta e ortodoxia noastră românească.
„Trebuie să avem un stat cât mai creştin!”
Am scris în tinereţe un articol în „Gândirea”, pe care l-am inclus şi în cartea „Ortodoxie şi românism”, se chema „Cele două împărăţii”. Era un rus, Vâşeslavţev, care spunea că în stat se uneşte ceea ce e dumnezeiesc cu ceea ce e diavolesc. Adică, pe de o parte, statul e menit să menţină o unitate în popor, iar pe de alta se foloseşte de sabie, de forme aspre. Eu spun că nu e aşa. Statul este „supuneţi-vă stăpânirii” şi cred că trebuie militat pentru un stat creştin. Ca să se ajungă să se folosească cât mai puţin de metodele acestea aspre. Cred că merge prea departe când spune că într-un stat se uneşte divinul cu diabolicul; dar nu e ca Împărăţia Bisericii, în care nu e niciun fel de folosire a forţei. Statul trebuie să înainteze spre această stare, dar nu poate ajunge acolo, căci noi înşine nu suntem la măsura aceasta. De aceea Pavel spune: „supuneţi-vă stăpânirilor”, fără asta nu putem căci suntem într-o fază imperfectă, şi atunci ne trebuie şi statul, un stat care să folosească şi forţa, dar numai cât e strict necesar. Dar trebuie să căutăm să avem statul cât mai creştin! Şi statul românesc a fost înainte destul de creştin. Nu intrase masoneria. Acum sunt interese individuale, masonerie, ateism. Câte şi mai câte! Trebuie să milităm pentru un stat creştin. Cât mai creştin. Citiţi vă rog articolele „Cele două împărăţii” şi „Despre etica naţionalismului” . Ei, v-am spus câte ceva aşa…
A consemnat Crina PALAS

VEGHEA, Publicatie a Generatiei Neasteptate, An I - Nr 2

www.veghea.ro

www.dumitrustaniloae.ro

Cornelia Cazacu, trimisul lui Berceanu la APCE a votat impotriva romanilor din Timoc. Nu-i de mirare: e din PDL. Pentru mesaje: 0744-622-006

Berceanu a fost si unul dintre sustinatorii "pro-activi" ai transferarii averii Fundatiei Gojdu catre Ungaria

Cornelia Cazacu, cunoscuta pentru contractele de asfaltare a Bucurestilor, a votat in APCE ca romanii din Serbia de est sa se numeasca vlahi * Votul senatoarei PD-L de partea Belgradului a fost decisiv * Daca vreti sa-i transmiteti vreun mesaj, o puteti suna la tel: 0744-622-006 sau la 0726-300-420

Sarbii au reusit sa isi impuna punctul de vedere la Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei cu ajutorul unui parlamentar roman - Cornelia Cazacu (foto). Democrat - liberala, care este membru supleant in locul lui Radu Berceanu, a votat in favoarea aparitiei minoritatii vlahe.
Miercuri, pe 1 octombrie 2008, APCE a luat in dezbatere raportul parlamentarului german Jurgen Herrmann despre situatia minoritatii romane din Serbia - iar parlamentarii sarbi, condusi de Milos Aligrudici au depus mai multe amendamente. Unul dintre acestea, amendamentul 17, cerea inlocuirea sintagmei "vlahi/romani" cu expresia "minoritatile romana si vlaha" - consfintind astfel aparitia unei noi minoritati pe harta Europei. Parlamentarul PRM Ilie Ilascu a preferat sa nu voteze, iar Cornelia Cazacu a votat in favoarea sarbilor. Senatoarea PD-L, cunoscuta pentru contractul de asfaltare de 21 de milioane euro castigat de mama sa in 2006 de la Primaria Capitalei, nu a putut fi contactata pentru a oferi explicatii asupra votului ei. Amendamentul sarb a trecut cu 21 de voturi, 19 impotriva si 2 abtineri. Delegatia Romaniei la APCE are 10 membri - insa in sala s-au aflat doar patru. Daca s-ar fi aflat toti parlamentarii romani la vot, amendamentul sarb ar fi fost respins. La fel s-ar fi intamplat si in cazul in care Cornelia Cazacu nu ar fi votat pentru sarbi - atunci s-ar fi ajuns la egalitate de voturi si amendamentul sarb ar fi fost respins. Votul Corneliei Cazacu in favoarea aparitiei minoritatii "vlahe" ramane deocamdata fara explicatie.
Votul care-i inventeaza pe "vlahi"
Continuarea la
Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei (APCE) a adoptat miercuri Rezolutia 1632 (2008) privind „Situatia minoritatilor nationale din Voievodina si a minoritatii etnice romane din Serbia”, insotita de Recomandarea 1845 (2008). A fost un vot istoric, in care autoritatilor sarbe li se recomanda o serie de masuri privind respectarea drepturilor fundamentale ale minoritatii romane din Serbia, si in special ale celei din Timoc. Sarbii au incercat pe toate caile sa faca la Strasbourg din vlahii din Timoc un popor diferit din cel roman.

FNRP cere retragerea sprijinului parlamentar celor care au tradat pe romanii din Timoc
Bucuresti, Romania/Romanian Global News
«Ca urmare a faptului ca cinci dintre reprezentantii Romaniei la Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei au absentat sau au votat impotriva intereselor romanesti, la sedinta din 1 octombrie 2008, contribuind la adoptarea intr-o forma confuza a continutului Rezolutiei 1632 privind „Situatia minoritatilor nationale din Voievodina si a minoritatii etnice romane din Serbia”, si Recomandarii 1845, documente de importanta cruciala pentru viitorul a 300.000 de romani din Timoc, Fundatia Nationala pentru Romanii de Pretutindeni face apel la PD-L, PSD, PNL si Partidul Romania Mare sa retraga sprijinul politic parlamentarilor :Cornelia Cazacu (PD-L) care a votat alaturi de parlamentarii Serbiei, impotriva romanilor din Timoc, Cezar Preda(PD-L), absent, Mihai Tudose (PSD), absent, Relu Fenechiu (PNL), absent, Ilie Ilascu(Romania Mare), absent », se arata intr-un comunicat facut public de catre FNRP.
Citeşte mai departe...
Vezi si

Friday, October 3, 2008

Asociatia "Christiana" protesteaza fata de agresiunile anti-crestine promovate de ICR si UAP

PROTESTUL ASOCIAŢIEI „CHRISTIANA”

Asociaţia Filantropică Medicală Creştin-Ortodoxă „Christiana”, apărătoare şi promotoare consecventă, din anul 1992, a valorilor morale ale creştinismului în noua societate civilă românească, îşi manifestă profunda îngrijorare faţă de recenta campanie profanatoare la adresa credinţei creştine şi a imaginii României în lume, concertată la New York, Bucureşti şi Berlin (Bochum), sub egida Institutului Cultural Român, dar şi a Uniunii Artiştilor Plastici din România.

Încurajarea oficială a satanismului şi pornografiei, împinsă până la pângărirea tradiţiei şi simbolurilor sacre ale Ţării şi Bisericii, nu are şi nu poate avea nimic în comun cu nobilul principiu al libertăţii creaţiei artistice, ci reprezintă doar o înjosire şi o pervertire a lui, cu grave efecte asupra mentalului şi moralei publice.

Situaţia este cu atât mai gravă cu cât expoziţiile respective şi o parte dintre expozanţi au beneficiat de o largă mediatizare şi o de o acreditare iresponsabilă prin premii şi distincţii acordate cu o transparentă şi sfidătoare tendenţiozitate.

În ordinea de drept, considerăm că manifestările respective au încălcat flagrant Legea nr. 489/2006 din 28/12/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, putând fi calificate ca ofense publice aduse simbolurilor sacre şi ca acţiuni de defăimare şi învrăjbire religioasă, şi intrând totodată şi sub incidenţa art. 236 Cod Penal, care prevede şi pedepseşte ofensa adusă unor însemne ale României.

Ştim că Biserica Ortodoxă Română nu se poate substitui justiţiei, nici nu are căderea de a impune limite cenzoriale creaţiei artistice într-un stat laic şi democratic, dar considerăm imperios necesar ca vocea ei să se facă ferm auzită în cetate, ca avertisment părintesc împotriva smintelilor şi ca încredinţare a turmei păstorite că Biserica veghează şi oferă nedezminţit alternativa divino-umană a Adevărului, Binelui şi Frumosului, apărându-şi cu îndrăzneală temeiurile şi împlinindu-şi fără preget vocaţia.

Prof. Univ. Dr. Pavel Chirilă,
preşedintele A.F.M.C. „Christiana”

29 septembrie 2008

Fotografii de la mitingul pentru normalitate si anti-propaganda homosexuala anti-crestina de la Chisinau














Miting la Chisinau impotriva promovarii homosexualitatii ca normalitate printre copiii nostri. Felicitari ex-directorului adj al SRI, Dumitru Cristea!

CĂTRE TOŢI CEI CĂRORA LE PASĂ DE FAMILIE, COPII ŞI NEPOŢI !
03 octombrie, vineri, de la ora 08.30 pana la orele 12.00, în faţa clădirii Parlamentului RM a avut loc o manifestaţie de protest împotriva proiectului Legii cu privire la prevenirea şi combaterea discriminării* prin care „parteneriatele” homosexuale (cuplurile sexuale dintre bărbat şi bărbat, dintre femeie şi femeie) sînt egalate cu căsătoria dintre bărbat şi femeie, cu familia formată din tată-mamă-copii.
Articolul 1 al Legii spune:
“Scopul prezentei legi este asigurarea egalităţii în drepturi a tuturor persoanelor aflate pe teritoriul Republicii Moldova în sfera politică, economică, socială, culturală, şi în alte sfere ale vieţii în vederea prevenirii şi combaterii discriminării după criteriile de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, convingere, culoare, sex, vîrstă, stare a sănătăţii, dizabilitate, orientare sexuală, opinie, apartenenţă politică, origine socială, avere, apartenenţă la o categorie de persoane defavorizate, precum şi pe bază de orice alt criteriu.”
Mai mult decît atît, adoptarea de către Parlament a acestui proiect de lege va da undă verde pentru:
stimularea la maxim a propagandei agresive a homosexualităţii (prin toate locurile publice din ţară);
împiedicarea oricărei împotriviri (oricît de mică ar fi) sau neacceptări a homosexualităţii şi a întregului arsenal folosit de activiştii homosexuali pentru răspîndirea acestui fenomen distrugător: sex-magazine, cluburi-discoteci de desfrîu (în capitală există deja 6), parade ale „mîndriei” homosexuale prin centrul capitalei, concerte în aer liber (inclusiv în locurile de importanţă naţional-culturală cum ar fi PMAN); [În prezent, Senatul Braziliei discută adoptarea unei legi potrivit căreia vor fi băgaţi la închisoare toţi cei care vor spune ceva împotriva celor ce vor răspândi homosexualitatea. În cazul în care îşi vor expune deschis părerea despre imoralitatea sodomiei – vor fi închişi pentru o perioadă de până la 5 ani];
organizarea intensă de seminare prin TOATE şcolile din ţară (elevii nu vor putea refuza să participe la aceste seminare pentru că această atitudine va fi considerată ca fiind „homofobă”, cu urmări grave pentru părinţii săi);
împînzirea tuturor sferelor sociale (inclusiv a Bisericii, spitalelor, grădiniţelor, universităţilor, caselor de copii, poliţiei, caselor de cultură, etc.) cu pederaşti, lesbiene, transvestiţi etc;
SĂ LUĂM SEAMA CĂ:
Scopul final al propagandei homosexuale este acceptarea şi practicarea sodomiei (homosexualităţii) de către întreaga societate şi, o dată cu aceasta, distrugerea definitivă a moralităţii societăţii moldoveneşti;
Homosexualii numesc “discriminare” nedumerirea şi indignarea oamenilor;
Proiectul de lege prevede pedepse administrative, penale, civile şi disciplinare (art. 22 din Lege) pentru toţi cei care vor încerca să se opună dictaturii sodomiţilor în Moldova. Deja în unele ţări conduse de grupările homosexuale (cum ar fi Brazilia, Olanda, Spania) neacceptarea ca normă a pederastiei este declarată perversiune gravă şi boală psihică care trebuieşte tratată forţat;
La conferinţele organizate de Centrul homosexualilor „GenderDoc-M”, aceştia au declarat în repetate rînduri că vor face tot posibilul ca să-i corupă (prin orice mijloace) pe deputaţii moldoveni în vederea aprobării cît mai urgente a acestei Legi;
Homosexualii se folosesc (ca pretext) de minorităţile etno-culturale, lingvistice, religioase pentru a introduce legea antidiscriminare în Parlament;
Să venim cu toţii – cu rude, prieteni, colegi şi vecini – să ne apărăm Familia, copiii, nepoţii de năvala pederastiei în Ţara noastră!
Toţi cei care, aflînd de acest anunţ, nu vor lua parte la manifestaţie - se fac responsabili pentru viitorul de coşmar al copiilor şi nepoţilor ţării noastre.
* Textul integral al proiectului Legii cu privire la prevenirea şi combaterea discriminării poate fi descărcat de aici.
Sursa

Il felicit pe fostul director adjunct al SRI, profesorul Dumitru Cristea, pentru cursul sau de psihologie sociala de la Universitatea "Titu Maiorescu", care are in componenta si capitolul "Manipularea opiniei publice", balacarit de propagandistii pro-homosexuali de la Evenimentul Zilei astfel:


Din învăţăturile profesorului universitar Dumitru Cristea, fost director adjunct SRI, către ... [citeste]

Mai scapam de un extremist periculos: Istvan Haller se auto-elimina prin greva foamei. Sper ca Pro-Europa sa nu acuze tot romanii de decesul sau

Istvan Haller, membru al Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării cu rang de secretar de stat, si membru in conducerea asociatiei extremiste maghiare si anti-crestine Pro-Europa, a intrat, joi, în greva foamei, nemulţumit de atitudinea Executivului în problema Hădăreni şi acuzând Guvernul că “a minţit Curtea Europeană a Drepturilor Omului” (CEDO). Haller a declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, că gestul său este unul de protest faţă de atitudinea Guvernului de la Bucureşti în problema Hădăreni. În urmă cu mai bine de trei ani, agentul guvernamental român la CEDO a fost de acord ca, din bani guvernamentali, să construiască trei case pentru familiile ale căror locuinţe au fost incendiate în evenimentele de la Hădăreni, dar şi o hală care să fie la dispoziţia unor firme care să angajeze oameni din zonă. "Aşa dispunea CEDO în hotărârea din cauza Moldovan şi alţii împotriva României", a arătat Haller. Acesta a mai spus că termenul de trei ani a expirat, însă Executivul a promis "în repetate rânduri" că problema va fi rezolvată, ultima dată în 9 septembrie, atunci când, într-o întâlnire la care au participat şi jurnalişti, şi localnici din Hădăreni, reprezentantul Guvernului a spus că lucrările vor fi finalizate în 15 decembrie.
Oficialul a precizat că a început greva foamei de joi dimineaţă. "Voi veni la serviciu atât timp cât voi putea. Când nu o să mai pot, probabil că-mi voi lua concediu", a conchis demnitarul. II urez un sfarsit cat mai linistit.
Conflictul din localitatea mureşeană Hădăreni a izbucnit în seara zilei de 20 septembrie 1993, printr-o altercaţie între trei romi, Gligor Gheţan şi fraţii Lăcătuş Rîpa Lupian şi Lăcătuş Aurel Pardailian. Conflictul spontan dintre cei trei a atras mai multe persoane, atât români cât şi romi. La un moment dat, Lăcătuş Rîpa Lupian l-a lovit cu un cuţit în piept pe Crăciun Cheţan, care a decedat la scurt timp. Poliţia din localitate a încercat să intervină, însă fraţii Lăcătuş au refuzat să se predea autorităţilor. Ei s-au ascuns într-o locuinţă din localitate şi au ameninţat că vor ucide câteva persoane dacă nu sunt lăsaţi în pace.
Localnicii s-au adunat în jurul casei în care s-au ascuns cei doi, iar câteva persoane au început să arunce cu pietre pentru a-i determina să iasă şi să se predea. Două persoane din mulţime au aprins o bucată de hârtie şi au aruncat-o în interiorul casei, care a început să ardă, iar Lăcătuş Rîpa Lupian a ieşit. Oamenii adunaţi în jurul casei au început să-l lovească pe acesta, conflictul amplificându-se.
În urma conflictului dintre români şi etnicii romi, din seara zilei de 20 septembrie 1993, de la Hădăreni (jud. Mureş), patru persoane au murit, 14 locuinţe au fost incendiate, iar alte patru au fost distruse parţial.
Autorităţile române au despăgubit 25 de romi pentru daunele suferite în timpul conflictului. Cu toate acestea, tiganii din Hădăreni, asistaţi de Romani Criss, au depus, în urmă cu un an, o nouă plângere la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, reclamând încălcarea dreptului lor la proprietate şi la un proces echitabil în cauza privind executarea silită a românilor care i-au agresat. Familiile romanilor ucisi de catre tigani au fost silite astfel sa plateasca si ele despagubiri suplimentare.
La vremea respectiva scriam:

Batalia anti-Romania

Una dintre batalii. Iasi 1989, Timisoara 1989, Targu Mures 1990 si tot asa, an de an, pana la Hadareni, Gheorgheni sau Balvanyos 2005. 16 ani de zile in care statul actual a reusit sa reziste incercarilor externe - manifestate si din interior - de distrugere prin fragmentare. Suficient? Nu, evident. Toleranta manifestata pana acum de autoritatile romanesti, parca aproape complice cu autorii atacurilor anti-Romania, inflameaza bietele minti bolnavicioase ale homo-uneltelor agitatoare. Crearea si apoi specularea tensiunilor etnice par sa fie paternul preferat al agresorilor ramasi nevazuti publicului larg. Scenariile se rotesc, aproape invariabil, in jurul "Transsylvaniei" sau, pentru complementaritate, in zona rasaritului romanesc. Imbracand haine "europenesti" de "aparatori ai drepturilor omului", neo-comisari stalinisti ai unei pretinse "societati civile" (persoanele in cauza sunt, in marea lor majoritate, incadrate in structuri de tip militar inca de dinainte de 1989) agita apele prin ligi si grupuri de monolog social. Vectorii anti-romanismului intretin cu sarg, de 16 ani, o atmosfera conflictuala in sanul societatii romanesti, si asa afectata grav de bolile saraciei si ale unei tranzitii spre haos total, atata timp cat este lipsita de axa unui sistem national de valori.
"Elita" si Romania? "Un Turn Babel in care cele mai scarboase ambitii cauta sa-si faca jocul la adapostul declaratiilor patriotice. Toata lumea face politica europeana si nimeni romaneasca. Adica toata lumea se preocupa de soarta Europei si nimeni de a Romaniei. Nimeni nu mai simte romaneste!". Se intampla in Romania aflata in fata intrarii in primul razboi mondial care a adus sub regele Ferdinand Intregitorul unirea teritoriilor istorice romanesti si o spunea, in memoriile sale, Constantin Argetoianu, marele om de stat ucis apoi ca un caine de temnita comunista de la Sighet. Nu s-au schimbat prea multe, de atunci, nici pentru Romania post-decembrista. Aflata intr-un alt moment decisiv, azi in fata intrarii in familia de care apartine de drept, Uniunea Europeana - si unde, se spera, va avea loc o noua reintregire nationala - Romania este lovita cu agresivitate din directiile "dusmanilor traditionali" (Tache Ionescu dixit): nord si est completat cu vest.
Un fir sangeriu razbate cei 16 ani marcand operatiunile anti-Romania organizate incepand cu 1989, in paralel cu insurectia tineretului roman, apoi prin cea mai violenta incercare de rupere a Romaniei, la Targu Mures, in martie 1990 (pe teren, ca si in decembrie 1989, Brigazile Szent Endre si Szent Istvan instruite de serviciile speciale ungare) si iata mergand pana azi, la Hadareni, comuna mureseana Chetani. In asezarea straveche romaneasca al carei nume il purta romanul asasinat de tigani in 1993, Craciun Chetan, tensiunile s-au amplificat din nou luna aceasta. Desi tiganii afectati in 1993 de mania satenilor romani, dar si unguri au fost despagubiti inzecit, taranilor considerati vinovati le sunt puse sub sechestru proprietatile. "Le luam casele, masinile, iar daca mai raman datori le luam si copiii!", consemna de la fata locului reporterul ZIUA Laszlo Kallay bucuria unui tigan la aflarea acestei vesti. Curtea de Apel Targu-Mures a acordat victimelor de origine roma despagubiri sub forma daunelor morale in valoare de 580 de milioane de lei si sub cea a daunelor materiale in valoare totala de 1,3 miliarde de lei. Acestea se adauga aberant celor 262.000 de euro (circa 8 miliarde de lei) conferite prin sentinta Curtii Europene a Drepturilor Omului in care se specifica, informeaza MAE roman, la alineatul 152 din Hotarare, ca "aceste sume constituie solutionarea deplina si definitiva a cazului, incluzandu-le pe acelea acordate la nivel intern", dupa cum semneaza sau, dupa caz, insemneaza, si rromii beneficiari ai intelegerii cu statul roman: "Aceasta reprezinta solutionarea definitiva a cauzelor, inclusiv a actiunilor noastre civile interne". De subliniat si faptul ca aceste sume se adauga la fondurile bugetare alocate de Guvern dupa evenimente pentru reconstruirea caselor avariate sau distruse.
Cu toate acestea, parca pentru a contribui "proactiv" la inflamarea starii conflictuale, Liga "Pro-Europa" incita la violenta tiganii din Hadareni carora le-a asigurat "expertiza juridica" la CEDO. "Daca instantele vor decide nepunerea in aplicare a executarii silite, noi, cei de la Liga Pro Europa, vom sfatui romii sa se adreseze din nou CEDO" declara belicos un anume Istvan Haller, chiar seful "Biroului pentru Drepturile Omului" din cadrul Ligii. Haller nu explica insa ce s-a intamplat cu drepturile omului ucis de romi si ale familiei acestuia, care nu a beneficiat de vreo despagubire europeana sau de vreo "consultanta juridica" din partea Ligii timp de 12 ani. Sau cu drepturile lui Mihai Cofariu, ramas mutilat si infirm pe viata, la limita existentei si a subzistentei, in urma maltratarii sale bestiale de catre unguri, prezentata in 1990 la televiziunile internationale cu titrajul "ungur ucis in bataie de romanii extremisti din Targu Mures."
Solidaritatea "societatii civile" pentru romanii aflati ilegal in prag de expropriere? Doar Andrei Gheorghe de la Realitatea TV si inca doi-trei jurnalisti strang bani pentru eventuala plata nedreapta. Peste cateva zile se judeca recursul in cazul executarii romanilor. Ce liga "Pro-Romania" ii apara pe romani? Situatia ar putea exploda din nou.
Intr-un regim concentrat, folosindu-se de orice prilej pentru a "taxa" romanii, Liga "Pro Europa" s-a prezentat prompt pe piata "drepturilor omului" si in cazul Tanacu. "Uitand" de doua din principiile fundamentale ale statului de drept - prezumtia de nevinovatie si dreptul la o judecata corecta - Liga chipurile pro-europeana se antepronunta Justitiei si tranteste public sentinta suprema, enuntata printr-un comunicat oficial in care cerea arestarea celor din manastire "care au privat de libertate, torturat si ucis", "avand in vedere ca acestia prezinta un pericol social iminent" si acuzand autoritatile statului ca lasa "in libertate un criminal si pe complicii sai, numai pentru ca acestia apartin Bisericii Ortodoxe Romane". Acum, nu stiu cum ar putea fi inchisi, eventual, vreo 20 de milioane de romani care apartin Bisericii Ortodoxe si, conform logicii comisarilor neo-stalinisti ai "societatii civile", ar putea fi criminali ori complici.
Dar aceeasi Liga "europeana" cere, direct si public, "regionalizarea Romaniei pe fundamentul vechilor provincii istorice", motivand ca actuala organizare politico-administrativa este depasita.
Aceasta este si parerea fostului premier nationalist al Ungariei, Viktor Orban, care, chiar pe teritoriu romanesc, la Baile Tusnad, in fata "cursantilor" scolii de vara "Balvanyos" a recunoscut ca a incercat sa santajeze Bucurestiul, propunand coalitiei de la Budapesta sa conditioneze aderarea Romaniei la UE de acordarea autonomiei teritoriale pentru ungurii din Transilvania. Obraznicia lui Orban merge pana la incercarea de acreditare a ideii - chiar la Washington - ca Romania este o sursa de instabilitate a Europei Centrale si de Sud Est, iar minoritatile ungare din regiune au nevoie de "protectie internationala". Orban se pare ca a uitat ca in timpul guvernarii sale a plasat Ungaria, tocmai datorita acestei atitudini, pe lista principalelor focare de instabilitate din zona, dupa Kosovo si Transnistria. Nici presedintele Comisiei de politica externa a Parlamentului Ungariei, Nemeth Zsolt, nu s-a lasat mai prejos, la aceeasi reuniune plina de lectii de "regionalism", indemnand liderii UDMR sa "actioneze decisiv". "Lectiile" unguresti organizate la scoala de vara a Universitatii denumite (cum altfel?) "Transsylvania" au beneficiat - stie presedintele Romaniei? - inclusiv de fonduri ale autoritatilor statului roman.
La fel de liber, la Gheorghieni, Tineretul Maghiar Ardelean si Tineretul Maghiar Unit au organizat o tabara de indoctrinare si propaganda revizionista la care au participat cunoscuti extremisti, ca Toroczkai Laszlo, presedintele Miscarii Tinerilor pentru 64 de Comitate ale Ungariei (HVIM), personaj care este de parere ca "trebuie" duse "lupte sangeroase in Voivodina cu sarbii si in Ardeal cu romanii cotropitori" si ca "trebuie sa inlaturam tot gunoiul!". Mai mult, tot liberi, in ciuda Ordonantei de Urgenta nr. 31 (care interzice, intre altele, promovarea cultului "persoanelor vinovate de savarsirea unor infractiuni contra pacii si omenirii", precum si a "oricarei persoane condamnate de o instanta penala internationala pentru crime de razboi sau crime impotriva umanitatii"), au participat sustinatori publici ai criminalului antisemit Albert Wass sau ai liderului extremist Istvan Csurka, precum istoricul revizionist Raffai Erno, promovatorul filmului de propaganda anti-romaneasca "Trianon" sau avocata austriaca de origine ungara Eva Maria Barki, fosta persona non grata in Romania, pentru incitarile la violenta din trecut. Si azi, Barki, revoltata ca in restaurantele din Covasna nu s-ar gasi "meniuri decat in romana si ebraica" (!), are acelasi discurs anti-romanesc, sustinand cu vehementa ideea existentei unui conflict etnic in Romania, fapt pentru care trebuie avertizate concertat autoritatile Uniunii Europene si ale Consiliului Europei. Una peste alta: minoritatile sunt discriminate si hacuite cat cuprinde! Concluzia: Romania n-are ce cauta in UE!
Cam aceeasi tema, "fundamentata" pe lipsa drepturilor ungurilor din Romania o regasim si intr-un reportaj transmis repetat zilele acestea pe de altfel echilibratul post TV sponsorizat de Bruxelles - EuroNews. N-am auzit nici o replica de la MAE. Nici privind scandalul cu paiele de spioni puse pe focul relatiilor bilaterale, creat de servicii specializate de la Budapesta. Bucurestiul nici nu da, dar nici nu cere ungurilor vreo clarificare.
Directiile acestor elemente revansarde externe, sustinute si de "elita" societatii civile "securizate" din tara, nu sunt noi. Ele au fost trasate de Henric Werth, ministrul de Razboi al amiralului de Balaton Horthy Miklos, si prevad agresarea Romaniei in trei etape. Iata-le: pe timp de pace, prin sabotarea economica, a vietii politice, culturale si stabilitatii sociale in interior, concomitent cu deteriorarea imaginii in afara; apoi etapa incordarii in politica externa, cand deasupra Romaniei trebuie abatute acuze nefondate si, ultima faza, etapa mobilizarii si a razboiului, declansat inclusiv prin rebeliune interna.
Poate pe langa grupurile de interese financiare care activeaza din exterior asupra Guvernului, presedintele Traian Basescu ar trebui sa cerceteze, totodata, grupurile de interese anti-nationale din Romania, care opereaza chiar in interiorul Coalitiei. Tone de dosare si informari au fost trimise, 16 ani, la masina de tocat a SRI, tocmai datorita conectiilor murdare dintre aceste structuri. Nu o sa se gasesca pe masa biroului din Cotroceni pana nu vor fi cerute. E cazul sa fie reanalizate, acum, cand atacurile se intetesc si ripostele - inclusiv eventuale arestari pe capete - lipsesc cu desavarsire. Si pana cand nu se trezeste presedintele viitorului stat UE Romania ca sarpele incalzit la sanul conducerii tarii si poreclit "solutia imorala" are, de fapt, doua capete si reprezinta "solutia tradatoare".

Victor RONCEA

Thursday, October 2, 2008

Patapievici, obiect de creatie artistica pe YouTube. Powered by Base, featuring the Pope




Vezi si
DINTRE SUTE DE CADAVRE (Part One)
http://www.youtube.com/watch?v=tpKmaLX5hBM
Uncle John™ Wants You
http://www.youtube.com/watch?v=g73LG-NfhB0
The ICR-p N. Y. Pony Scandal (Take One)
http://www.youtube.com/watch?v=gm_5sAU7KXI

Ieri a fost ziua lui Paul Goma. La multi ani!

PAUL GOMA
de Liviu Cangeopol
- fragmente de portret aniversar -
Ca român care trăieşte în afara graniţelor geografice ale patriei, am suferit în toţi aceşti ani fără să pot face nimic decât să iau notă cu amărăciune de procesul dizolvării vechii Românii.
Cu fiecare generaţie care se stinge, tărâmul mioritic îşi mai pierde un strat din aura de mit patriarhal de odinioară şi se afundă tot mai mult în îngălarea agresivă a ciocoismului de mahala cvasi-democrată de blocuri comuniste în ruină. Dar adevărata nenorocire derivă din ecuaţia că degradarea fizică duce la degradarea umană.
Chipul chinuit al ţării de azi este străbătut de două vicii esenţiale: amnezia colectivă şi înşelătoria generalizată, ambele decurgând dintr-un prejudiciu major - absenţa simbolurilor naţionale.
În timp ce trăsăturile patriei au fost pervertite sub fardul ipocriziei infracţionale ori încuiate în morga spaimei de a ieşi din noapte, trecutul ei se tulbură inexorabil. Mai poate fi ea readusă la starea de graţie ancestrală? E cu putinţă reconstrucţia, când au fost pierdute schiţele proiectului?
Continuarea la

Tismaneanu, deconspirat in flagrant cum a supt de la doua tate: a lui Iliescu si a lui Basescu

Ion Iliescu, Washington DC: Ai rot dis buk uith mai frend profesor Vladimir Tismaneanu and ai hav tu apalagaiz he iz not hir. Hi expres his rigret tuday. Ui uil bi togezar for dis buk in Shicago to prisent da romanian verjion of dis buk tu da romanian comuniti. And hi haz da shanse to got a flu...

Mai jos, un alt "eveniment" marca ICR, tandemul Patapievici-Suteu. Politrucii comunisti Volodea Tismaneanu si Traian Ungureanu, transportati si tinuti pe banii nostri la Washington, se chinuiesc intr-o engleza de balta sa minta o mana de oameni cum s-au batut (pe burta) cu regimul.

Emil Hurezeanu trebuie sa lamureasca scandalul provocat de Marius Oprea privind informatorii homosexuali de la Europa Libera


Am tot vrut sa-l felicit pe Emil Hurezeanu pentru numirea sa in locul lui Sergiu Toader. Am inteles ca la Realitatea TV le cam tzatzaie scaunele mai multora de pe-acolo. In acelasi timp mi-am amintit de scandalul creat de Marius Oprea "vanatorul de rate securiste" privind persoana distinsului jurnalist. Cred ca acum, dintr-o astfel de pozitie, domnul Hurezeanu trebuie sa puna la punct calomniile lui Oprea.
In urma cu cativa ani, consilierul fara ORNISS al actualului prim-ministru l-a facut pe ex-consilierul fostului prim-ministru in mai multe feluri, incalificabile. Discutia in cauza, purtata pe telefon cu un jurnalist din Germania, Liviu Valenas, a fost inregistrata pentru a fi transformata in interviu. Ulterior, Oprea a contestat veridicitatea interviului acuzandu-l pe Valenas ca a inventat totul si afirmand transant ca il va da negresit in judecata. Chestionat de mine, Valenas mi-a spus: "Domnule Roncea, in 12 ore veti avea caseta pe birou insotita de o declaratie notariala pe propria raspundere privind autenticitatea convorbirii si a casetei, care, de altfel, poate fi verificata tehnic".
Intr-adevar, asa a si fost. Caseta e si acum la mine (e, drept, am facut mai multe copii cadou). Iar, ciudat, Marius Oprea nu l-a mai dat niciodata in judecata pe Liviu Valenas. Deci, unde e adevarul? Datele mai jos:

Soc la "Europa Libera"

Bulgarele de zapada pornit la vale odata cu declansarea operatiunii "Voci curate" tinde sa se transforme intr-o adevarata avalansa, in ultima perioada fiind scoase la lumina nume sonore - ale unor gazetari sau politicieni - care au colaborat cu fosta Securitate. Ca urmare a unui articol aparut ieri in cotidianul "Adevarul" care relata despre faptul ca doi cunoscuti redactori la "Europa Libera" Emil Hurezeanu si Neculai Constantin Munteanu, ar fi colaborat cu Securitatea, am incercat sa aflam in ce au constat relatiile acestora cu fosta politie politica, daca, intr-adevar, a fost vorba de asa ceva. Articolul din "Adevarul" a preluat un extras dintr-un interviu realizat de Liviu Valenas, ziarist stabilit in Germania, cu istoricul Marius Oprea, aparut in ianuarie pe site-ul revistei Agero a Asociatiei Germano-Romane. ZIUA reia pasaje din interviu, redand cu preponderenta declaratiile lui Marius Oprea, personaj care a avut acces la dosarele Securitatii, consilier al primului-ministru, fost consilier prezidential al lui Emil Constantinescu. Potrivit celor publicate de "Adevarul" ca fiind declaratiile lui Oprea din interviul respectiv, Emil Hurezeanu si Neculai Constantin Munteanu ar fi colaborat cu Securitatea. Mai mult, Oprea sustinea ca "Hurezeanu a lucrat pentru Securitate, dar apoi a fost intors de americani". Contactati de ziarul ZIUA, cei doi comentatori politici au negat orice fel de legatura cu Securitatea. Totusi, daca Emil Hurezeanu a apreciat presupusele declaratii ale lui Marius Oprea drept "aberatie" si "marsavie", Neculai Constantin Munteanu a refuzat sa faca orice fel de comentarii. Contactat de ZIUA, istoricul Marius Oprea, consilier al premierului pe probleme de securitate si sef al Institutului insarcinat cu demascarea comunismului, acesta a prezentat o alta varianta, negand faptul ca ar fi discutat, vreodata, in timpul unui interviu, despre NC Munteanu si Emil Hurezeanu. Oprea admite ca a avut o convorbire telefonica cu ziaristul Valenas, insa nu pe aceasta tema si a amenintat ca il va da in judecata pe gazetar, pe care il considera o unealta a fostelor si actualelor servicii de informatii. Contactat telefonic, Valenas, surprins de contestarea lui Oprea, il contrazice istoric, declarandu-ne ca are inregistrat pe banda interviul mentionat si ca ne poate pune in posesia acestui material. Valenas ne-a facut, de altfel, proba inregistrarii la telefon. Marturisind ca nu il intelege pe Marius Oprea, Liviu Valenas a afirmat ca nu se poate juca cu astfel de declaratii. "Am toate detaliile Dosarului Hurezeanu, pentru ca am fost trimis, la inceputul anilor '90, sa negociez cu SRI obtinerea dosarului Securitatii", a sustinut Valenas. Ziarul ZIUA isi exprima rezervele fata de aceste pozitii contradictorii, dar le publica, avand in vedere notorietatea persoanelor. Prezentam mai jos declaratiile partilor implicate in acest scandal ciudat cu iz de servicii secrete.
Intrebarile ZIUA
1. Credeti ca Securitatea infiltra oameni in randul echipei de ziaristi de la "Europa Libera"?
2. Au fost depistati colaboratori ai Securitatii in cadrul "Europei Libere" inainte de 1989?
3. Intr-un articol aparut azi in ziarul "Adevarul" (n.r -ieri) este preluat un pasaj dintr-un interviu acrodat ziaristului Liviu Valenas de istoricul Marius Oprea, in care acesta din urma afirma ca ati fost colaboratori ai Securitatii. Ati colaborat cu Securitatea iniainte sau dupa '89?
4. Ce nume de ziaristi sau politicieni care au fost colaboratori ai Securitatii credeti ca vor fi facute publice in urmatoarea perioada?

Emil Hurezeanu: "Nu am fost omul Securitatii"
1. Nu stiu. Eu nu am fost infiltrat de Securitate la Europa Libera. Cred ca a avut, de-a lungul anilor, informatii din interiorul redactiie, pentru ca altfel nu-mi explic cum stiau cam tot ce se intampla acolo, si am aflat asta din scrisorile de amenintare pe care le trimiteau si care tradau o cunoastere buna a relatiilor dintre angajati, dintre oameni, locuintele lor, felul in care isi petreceau vacantele.
2. Nu am cunostinta despre asa ceva.
3. In 1975, am fost convocat la o ancheta a Securitatii in cazul unui scriitor geman originar din Sibiu si mi s-a confiscat corespondenta pe care o aveam cu el. Asta a fost tot. In 1982, inainte de pleca in Austria cu bursa Herder, a trebuit sa fac o lista cu persoanele pe care le cunosc, stabilite in strainatate, si pe care le cunosteam din Sibiu. Asta a fost tot. Repet, in 1975 am fost convocat la o ancheta. Ceea ce sustine dl Oprea este o marsavie. Nu am fost niciodata racolat de americani, nu am lucrat niciodata cu Securitatea. Repet: nu am fost omul Securitatii la Europa Libera. In Romania, ca student la Cluj, si inainte de a parasi Romania, cand am plecat cu o bursa in 1982, am avut de-a face cu Securitatea in imprejurarile pe care vi le-am relatat. Europa Libera nu m-a folosit, nu mi-a cerut. Nu uitati ca eu, din 1983 pana in 1989 am scris impotriva Securitatii si a lui Ceausescu, si asta i s-a intamplat si lui Neculai Constantin Munteanu. Probabil, dintre angajatii Europei Libere am fost dintre cei care am scris cel mai mult impotriva lor. Afirmatia ca as fi avut de-a face cu ei dupa 1982, dupa plecarea mea din tara, este o marsavie. Aici sunt ecourile indepartate ale luptelor de putere care au avut loc la Europa Libera dupa 1992, in conditiile in care mai multe dosare ale angajatilor au fost livrate catre conducerea SRI de atunci. S-a mai pus problema asta in trecut. Ceea ce va spun acum am afirmat si in '92 si in '97, in interviuri la Europa Libera, preluate apoi de presa din tara. Nu am fost racolat nici de Securitate, nici de serviciile americane. Este o aberatie.
4. Nu stiu. In ce ma priveste, doresc publicarea dosarului meu, doresc sa il vad. Am fost la CNSAS in urma cu doi ani, unde am vazut dosarul de "Obiectiv" al Europei Libere, unde sunt toate informatiile legate de mine, in ceea ce priveste munca mea la Europa Libera, felul in care parintii mei au fost intimidati si supravegheati, felul in care Securitate organiza scenarii de compromitere a mea si in Romania, de persecutare a parintilor mei. Ceea ce stiu este ca am primit, din 1983 pana in 1989, amenintari cu moartea. In dosarul de Obiectiv e o imagine a ceea ce facea Securitatea mea. Alte dosare nu am vazut, le-am cerut si astept sa le vad si eu.

Neculai Constantin Munteanu: "Nu ma intereseaza ce se scrie"
1. Nu am nimic de comentat. Nu cunosc acest lucru.
2. Nu cunosc.
3. Nu ma intereseaza ce se scrie despre mine si despre Securitate.
4. Nu stiu. Nu ma pot pronunta. Nu am datele necesare si nici nu sunt masura sa fac asemenea declaratii.

Liviu Valenas: "Detin inregistrarea discutiei"
"Detin inregistrarea pe banda a discutiei purtate cu Marius Oprea si v-o pot trimite. De altfel, am trimis aceasta caseta si presedintelui Traian Basescu, in luna martie, cu ocazia unui semniar organizat de Radu Portocala, la Institutul Cultural Roman. Nu il inteleg pe Marius Oprea. Daca interviul a fost publicat inca din luna ianuarie, nu inteleg de ce vine sa il conteste tocmai acum. Eu nu ma pot juca cu astfel de declaratii. Nu mi-am permis sa modific nici o secunda fondul discutiei. Detin toate detaliile Dosarului Hurezeanu pentru ca am fost trimis, la inceputul anilor '90, sa negociez cu SRI obtinerea dosarului Securitatii. "

Marius Oprea: "Nu am afirmat asa ceva"
"Dl Valenas nu mi-a luat niciodata vreun interviu. Am avut doar o discutie la telefon. Niciodata nu am facut o astfel de afirmatie, cum ca Emil Hurezeanu si N.C. Munteanu ar fi fost colaboratori ai Securitatii. Am avut o conversatie telefonica cu Valenas despre firmele sub acoperire ale Securitatii, pentru ca el facuse un interviu cu un fost ofiter DIE. Despre asta a fost acea discutie, iar eu nu am afirmat niciodata asa ceva despre N.C Munteanu si Emil Hurezeanu. Nu-mi pot permite sa fac asa ceva pentru ca amandoi sunt prieteni ai mei. Nu am dat nici un interviu dlui Velenas. Nu a fost vorba de un interviu, una la mana, iar la doi la mana discutia a fost cu totul alta.
Problema este insa urmatoarea: Liviu Valenas insusi a fost agent al Securitatii. A colaborat la Europa Libera, dar nu a putut fi angajat pentru ca au probat faptul ca Liviu Valenas a fost colaborator al Securitatii si nu a primit aviz spre a fi angajat si a fost indepartat din orice fel de colaborare cu Europa Libera. Din cauza asta are mari resentimente fata de angajatii de la Europa Libera si presupun ca este folosit, in continuare, ca agent de influenta, de catre serviciile de informatii din Romania.
Il dau in judecata
Vad acum ca Liviu Valenas ma citeaza pe mine. Il dau in judecata. Ceea ce a facut Valenas mi se pare unul dintre cele mai mari tromboane. Si cred ca se intampla asta pentru ca serviciile de informatii din Romania sunt foarte deranjate de stituatia actuala, pentru ca, din nefericire pentru ei, eu ma ocup de pachetul de legi care le reglementeaza activitatea. Si incearca sa ma compromita prin orice fel de mijloace. Asta este unul din ele. Iar acest lucru imi confirma ceea ce stiam: ca Liviu Valenas a fost informator al Securitatii. Dar nu aveam nici o certitudine ca Valenas a ramas in activitate. Acum o am. Am confirmarea ca si acum lucreaza pentru baietii cu ochi albastri.
Mai mult, Richard Cummings, fost sef al Contraspionajului la CIA la Europa libera mi-a declarat ca nu exista nici un fel de dovezi privind colaborarea cu Securitatea a celor doi, atata timp cat au lucrat la Europa Libera. Dimpotriva, ei s-au aflat chiar, la finele anilor '90, sub amenintarea Securitatii.
Cred ca operatiunea "Voci curate" este absolut necesara. Dar se pune o foarte mare miza pe o zona mai putin maligna. Pentru ca mult mai periculosi sunt ofiterii de Securitate care au recrutat si au folosit, si inainte de '89 si dupa, ziaristi si lideri de opinie. De ce nu ne indreptam atentia asupra acelor ofiteri? Sa ne spuna in ce conditii, cine, ce, cum a facut. Nu sunt impotriva operatiunii "Voci curate", dar trebuie sa deplasam accentul asupra ofiterilor.
Extras din dialogul Valenas-Oprea din 27 ianuarie 2006

"Marius Oprea: Urmeaza sa ma deplasez la sfarsitul lunii februarie a.c. in Germania Federala, impreuna cu procurorul Dan Voinea si sa ma intalnesc cu colonelul Richard Cummings, care a fost seful contraspionajului CIA la Radio "Europa Libera". Nu ne intalnim cu domnia sa pentru discutii informale, ci pentru a ne da o marturie oficiala privind atentatul de la "Europa Libera" din 1981, unde a fost implicat direct Nicolae Plesita. Ne vom intalni cu el probabil la Düsseldorf. D-le Liviu Valenas, noi vrem sa-l trimitem cat mai repede pe Plesita la puscarie, nu putem sa ne permitem sa debutam printr-un esec!
Liviu Valenas: - Interesant. Eu m-am intalnit inca in 1993 cu Richard Cummings (in prezenta lui Nicolae Stroescu- Stinisoara), iar colonelul Cummings mi-a declarat atunci ca CIA a reusit sa descopere cinci agenti infiltrati de Securitate la radio "Europa Libera". Mi-a dat si numele lor: Nestor Rates, Emil Hurezeanu, Liviu Tofan, Ioana Magura-Bernard si Neculai Constantin Munteanu. Am fost rugat ca sa-l ajut, pentru ca CIA dorea doar sa-i dea afara pe toti cinci de la radio "Europa Libera", insa era constienta ca acestia vor contraataca in instanta, cu Legea Muncii a Germaniei Federale, iar nemtii vor solicita americanilor dovezi-beton in privinta lor. Eu am ramas consternat la cele auzite, sigur, nu era in puterea mea sa cotrobai prin dosarele Securitatii (poate decat foarte, foarte partial, gratie unor colaboratori de ai mei, cum a fost de pilda Didi Secrieru, la care ati facut referire deja, sau colonelul Ioan Salagean). Cummings si Stroescu-Stinisoara se bazau mai mult pe concursul lui Virgil Magureanu, care de altfel a promis tot sprijinul sau CIA. Insa Magureanu, in realitate, nu urmarea decat sa castige timp. A urmat apoi intempestiva mutare a postului de radio la Praga, in 1995 si chestiunea a cazut de la sine. Cu toate acestea, cu exceptia lui Rates, toate persoanele nominalizate mai sus s-au evaporat singure de la RFE si relativ rapid. Poate ar fi mai interesant sa va ocupati de ele, nu de un ramolit senil, de peste 80 de ani, ca Nicolae Plesita, asta, desigur, ca parere personala...
M.O.: - Probabil ca in discutiile cu colonelul Cummings ne vom ocupa si de persoanele nominalizate de dvs. Cunosc si eu lista, insa trebuie sa va spun ca Liviu Tofan a fost exonerat in final.
L.V.: - ?!
M.O.: - Mi-a povestit de acest lucru chiar Cummings, personal. A fost o intoxicare facuta de Virgil Magureanu, pentru ca Tofan a facut biroul redactiei de la Bucuresti a "Europei Libere", iar acest lucru nu convenea lui Magureanu, ii deranja tare acest birou pe oficialii de la Bucuresti la inceputul anilor 1990...
L.V.: - Atunci de ce a parasit, peste noapte, in 1993, Liviu Tofan Germania si s-a stabilit in Romania? Daca era nevinovat, trebuia sa ramana pe loc si sa-si clameze clar nevinovatia. Magureanu a dorit, nespus de mult, sa ma elimine si pe mine de la RFE, inscenand in 1992 o mascarada (cu ajutorul lui C.V. Tudor), ca as fi fost informator (?!) de Securitate. Eu insa nu m-am repliat, am ramas pe loc si mi-am demonstrat totala nevinovatie. Aveam de altfel sa mai lucrez inca trei ani, ca free lancer, la RFE. Atunci?
M.O.: Nu stiu de ce a procedat cum a procedat Liviu Tofan, insa, va repet, a fost doar o intoxicare din partea SRI-ului. De altfel acum Richard Cummings si Liviu Tofan sunt in cele mai bune relatii... Deci Tofan nu, in cazul celorlalti, foarte posibil, mai ales in ceea ce-l priveste pe Nestor Rates.
L.V.: - Iar Hurezeanu?
M.O.: - Aici lucrurile se bat cap in cap. Dupa parerea mea, la inceput Hurezeanu a lucrat pentru Securitate, dar apoi a fost intors de americani.
L.V.:
- Curios, atunci de ce tot ce a facut el dupa 1990 au fost diversiuni comandate de Virgil Magureanu?
M.O.: - Posibil sa fi fost santajat cu fostul sau dosar de informator si apoi mai era santajat si cu dosarul lui de homosexual.
L.V.: - Va referiti la Hurezeanu?
M.O.: - Da.
L.V.: - Cu dosar de homosexual notoriu, dar şi de fost informator, a fost şantajat continuu şi Neculai Constantin Munteanu, a trebuit sã-şi retragã în final candidatura la postul de director al TVR...
M.O.: - Da, aşa este şi de aceea s-au repliat în România, atât Hurezeanu cât şi Neculai Constantin Munteanu. Ultimul însã s-a reîntors în Germania.
L.V.:
- Compromis definitiv în România, ce sã facã? Nemţii sunt mai înţelegãtori cu homosexualii decât românii şi apoi, pentru a-şi lua o pensie de la statul german, altã soluţie nu exista... Şi Neculai Constantin Munteanu nu e decât un biet om, probabil s-a scârbit definitiv de stãrile de lucruri din România...
M.O.: - Lui Neculai Constantin Munteanu toate lucrurile i-au ieşit pe dos în România. S-a bãgat în afaceri (exact ca şi Liviu Tofan) şi a pierdut toţi banii. La fel a pãţit şi Tofan...
L.V.:
- Îmi închipui ce nenorocit a putut sã fie Neculai Constantin Munteanu, la "Europa Liberã" era proverbial prin zgârcenia sa, nu a plãtit nimãnui nici mãcar o cafea...

Paris-Nürnberg, prin telefon, 27 ianuarie 2006"

Anneli Ute Gabanyi : "Am fost spionata de un coleg santajat de Securitate din cauza ca era homosexual"
Anneli Ute Gabanyi, actualul expert pentru Romania al Institutului German de Afaceri Externe (SWP) a acordat recent un interviu ziarului "Romania libera" pe tema deconspirarii agentilor politiei politice. Originara din Romania, ea a lucrat incepand din 1969 pana in 1987 la biroul din München al postului de radio finantat de Agentia Centrala de Informatii Radio Free Europe (Radio Europa Libera), ajungand sa ocupe pozitia de sef al Sectiei de Cercetari a postului. Referindu-se cel mai probabil la aceasta perioada, Gabanyi a mentionat pentru ŃRomania libera": "Si eu am fost spionata de un coleg, care fusese santajat de Securitate din cauza ca era homosexual. Era foarte greu sa te opui si foarte periculos". (D.E.)

Comisia Europeana il cauta pe Virgil Magureanu de Pro-Romania. Daca tot o face iata si fisa sa de cadre ca "ofiter-profesor"