Pages

Tuesday, October 20, 2009

CARACTERIZARILE LUI PATRICIU. Despre Croitorasul-premier: nu l-as angaja nici macar la contabilitate. FMI: inalta scoala a imbecilismului financiar.

Am mai scris aici despre faptul ca PATRICIU E BUN LA CEVA: CARACTERIZARI! Patapievici, un "pitigoi psihopat", Olteanu, un "ciumpalac labil si siret", Avramescu, "intr-o dunga". Acum l-a prins intr-o poza destul de buna pe Lucian Croitoru, premierul desemnat. Din pacate, trebuie sa-i dau dreptate. L-am vazut si eu acum in pseudo-conferinta de presa de la Guvern: la 52 de ani, se balbaie desi nu e balbait, nu-si duce fraza pana la capat, se intrerupe in mijlocul unui cuvant si reia ideea, ezita, ii tremura vocea, vorbeste fara a spune nimic sau, in loc sa ofere informatii, consuma timpul conferintei invocand tampenii (cum ar fi ca e trafic si trebuie sa ajunga la Parlament). Jenant.

Prietenul si vecinul oligarhului, Rosca Stanescu, consemneaza: pe site-ul sau, http://www.masuri-anticriza.ro/, Dinu Patriciu ii raspunde unui cititor care i-a reprosat rezervele pe care si le-a exprimat, in editorialul sau saptamanal, fata de aptitudinile lui Lucian Croitoru, desemnat de Traian Basescu pentru functia de prim-ministru.

Raspuns pentru Mircea

Nu am nici cel mai mic respect pentru FMI. O institutie imbatranita, care a fost conceputa in cu totul alte scopuri, acorda de cateva decenii imprumuturi unor tari aflate in dificultate. Aproape peste tot rezultatul a fost inrautatirea situatiei economice datorita conditionarilor impuse prin contractul de finantare. Impreuna cu regretatul meu prieten Horia Rusu am facut o analiza a rezultatelor catastrofale ale politicilor impuse de FMI inca din 1998. Am publicat-o intr-o carte. Pe de alta parte, de-a lungul vremii, am cunoscut multi fosti sau actuali functionari ai acestei institutii si am constatat ca din pacate ea schimba mentalitatea si filozofia profesionala in sensul inflexibilitatii, a incapacitatii de a depasi un model pe care institutia l-a desavarsit in timp, incercand sa-l aplice mecanic peste tot unde este chemata sa ajute. De aceea imi permit, si nu sunt singurul, sa o numesc “inalta scoala a imbecilismului financiar”.

Nu am nimic cu dl. Croitoru. A stat insa patru ani acolo si din primele cuvinte rostite mi-a fost evident ca nu poate face altceva decat ce-a invatat. Vorbea despre stabilizarea macroeconomica ca despre un scop in sine, iar cand a inceput sa detalieze, am inteles ca nu crede ca ne-am fi putut descurca fara imprumutul de la FMI.

Totodata nu pot sa nu va amintesc ca atunci cand vrei sa inmormantezi o problema, iti iei un consultant. Ori domnia sa asta a fost toata viata, nu a condus pe nimeni niciodata, ci doar si-a dat cu parerea. Nu titlurile academice si apartenenta la o organizatie birocratica, fie ea si internationala, te pot califica pentru a fi un bun manager. In ceea ce ma priveste, dupa ce l-am observat in cele cateva iesiri publice, va pot asigura ca nu l-as angaja nici macar la contabilitate. In rest, sa fie sanatos.

Acum cateva minute l-am ascultat pe dl. Croitoru in prima sa conferinta de presa. Mi-a confirmat tot ceea ce am afirmat inainte. Nu numai ca este un elev silitor dar, in calitate in prim ministru, nu va fi altceva decat reprezentantul FMI in Romania. Nici nu-i trece prin cap sa renegocieze acordul daramite sa-l rezilieze, considera sacrosancte conditionarile care ne sunt impuse, nu are nimic altceva in cap.

Imi pare rau ca din nou nu avem demnitatea de a sta drept si a ne apara interesele.

Mai vorbim…

Sursa: http://www.sroscas.ro/site/
Foto Patriciu: http://hultan.wordpress.com/

No comments: