Pages

Tuesday, December 1, 2009

AUDIO EXCLUSIV. Bogdan Chirieac dezvăluie reţeta execuţiilor de presă fabricate de Realitatea TV . Scuzati limbajul - vorbeste deontologul sef al lui Vintu, Patriciu, Voiculescu si Sassu

Scris de Victor Roncea

CURENTUL - Bogdan Chirieac dezvaluie cum fabrica Realitatea TV executiile de presa
Înregistrarea discuţiilor purtate de şantajiştii Roşca Stănescu şi Bogdan Chirieac cu şeful ANI, Cătălin Macovei, este încă plină de surprize. Dacă iniţial anumite pasaje nu ne-au părut relevante pentru interesul public, iată că evoluţia războiului murdar declarat de moguli lui Traian Băsescu transformă o discuţie ce părea într-o primă fază banală într-un element-cheie de înţelegere a campaniei anti-Băsescu. Atacul realizat de mogulul  Dinu Patriciu, printr-un clip trucat şi difuzat prin intermediul Trustului lui Sorin Ovidiu Vîntu, pare să fi fost deja perfectat încă din luna septembrie, cånd a avut loc înregistrarea şantajului la şeful ANI. Fostul ziarist zburat de la Adeavrul, Gandul, ProTv si TVR dar ramas la Realitatea si Antene, Bogdan Chirieac, i se confesează lui Cătălin Macovei asupra tsunami-ului mediatic care se va abate asupra preşedintelui Traian Băsescu. Zilele trecute am fost martori vii ai execuţiilor mediatice practicate de trusturile mogulilor, odată cu difuzarea de sute de mii de ori a unei casete trucate, conform experţilor, în care ni se arăta la nesfårşit imaginea unui Traian Băsescu bătăuş de copii. Deşi au prezentat imaginea de mii de ori într-o zi, multă vreme deontologii de la Realitatea nici măcar nu au pus sub semnul întrebării credibilitatea casetei, ca şi cum cuvåntul lui Patriciu ar fi literă de lege şi expertiză în Romånia.

Simţind însă că li se clatină pămåntul şi credibilitatea după ce numeroşi experţi au afirmat că această casetă este trucată, trustul lui Vîntu vrea mai nou certificat de bună practică jurnalistică de la Federaţia Europeană a Jurnaliştilor, căreia i-a cerut un punct de vedere din care să reiasă dacă a acţionat corect sau nu difuzånd caseta fără să verifice veridicitatea imaginilor aflate pe ea.

La vremea în care am prezentat cazul şantajului la şeful ANI, am trecut cu vederea unele aspecte care dezvăluie însă, acum, într-o lumină clară reţeta execuţiilor de presă fabricate de trusturile mogulilor. Aceasta ne obligă să prezentăm un extras mai larg al înregistrării audio, în care Chirieac, tovarăşul de şantaj al lui Roşca Stănescu şi un apropiat al mogulilor Patriciu şi Vîntu, se scapă, „prieteneşte“, asupra MO-ului - Modus Operandi - metoda de operare a loviturilor murdare de presă „Made in Realitatea TV“. După ce îl anunţă pe Macovei că va începe o campanie dură anti-Băsescu, concepută de Vîntu, Patriciu şi Roşca Stănescu, Chirieac îi prezintă şefului ANI tartorii „adevărului“: mogulii. Este întrerupt însă de un apel telefonic, prin care Marius Pieleanu, un apropiat al PSD, îi spune că îl aşteaptă la masă cu Alecu Racoviceanu şi Răzvan Dumitrescu, instrumente prin care, „întåmplător“, s-a pus în scenă şi execuţia în direct, nereuşită, a lui Traian Băsescu. După care, „maestrul“ Chirieac revine: „O campanie de presă trebuie ridicată la putere“. Întåi într-un ziar al Trustului SOV, „Ziua“ sau, după caz, „Gardianul“, dar apoi, pentru amplificare şi finalizare, ea este preluată de Realitatea, caz în care, explică Chirieac, „se soldează cu demiterea ta“. „Maestrul“ Chirieac este ferm convins că adevărul nu mai are nicio relevanţă: „Nu trebuie dovedit nimic“. Protestele lui Macovei la adresa unor asemenea practici nedeontologice şi acuze nedovedite, ca şi în cazul atacului la preşedinte, sunt clasate cu o replică specifică limbajului mogulilor care vor să-l dăråme pe Băsescu şi să confişte statul român: „Mi se rupe pula. Chiar mi se rupe pula. Unde, cånd a mai dovedit presa din Romånia ceva?!“. Fără comentarii. Citiţi stenograma mai jos şi ascultaţi înregistrarea audio pe site-ul ziarului „Curentul“.

Campania mogulilor anti-Băsescu

Bogdan Chirieac: Începe o campanie anti-Băsescu... Vîntu, Patriciu, Roşca Stănescu, pula mea... (maşina rulează; Chirieac revine la problema lui Macovei) Ştii cine îl poate bloca pe Roşca?
CM: Mm?
BC: Dar scapi de dracu, dai de fra-su: Vîntu!
CM: Şi Vîntu o să vrea acelaşi lucru.
BC: Vezi? Pula mea! Ei nici de şantaj nu poţi să-i acuzi. Nu ţi-au cerut nimic. Ţi-au cerut să-ţi faci datoria.
CM: (råde) Păi da, dar mi-a cerut să-i dau lui cum ar veni.
BC: Ca ziarist, să-i dai lui ca să publice, că neavånd raportul ăsta ţi-a cerut să-i dai informaţii ca să le publice. Acum, ca să le publice sau să-i şantajeze pe Videanu, Berceanu...
CM: Asta nu mai ştiu.
BC: Dar oficial (oficial însemnånd la EL CAPITANO - n.r.) ţi-a cerut ca să dai acte să le publice. Pentru „interesul public“, pentru „a salva ţara“. 
CM pufneşte
Bogdan Chirieac este sunat de la restaurantul Hotelului Parc, unde îl invitase anterior şi pe Cătălin Macovei şi unde urma să se întålnească printre alţii cu Marius Pieleanu (PSD), Alecu Racoviceanu („Gardianul“) şi Răzvan Dumitrescu (Realitatea TV).
BC: Da, frate, sunt în Otopeni
Marius Pieleanu: Mai vii astăzi?
BC: Pai ţi-am spus două jumate, că ajung eu... Sunt în Otopeni.
MP: Dacă eşti în Otopeni, ajungi fix pula la două jumate.
BC: Pula mea, dacă ne-ai pus pe toţi în funcţie de pula domniei tale: că ai tu emisiune ne-ai tras pe toţi.
MP: Nu-i adevărat de loc. Răzvan a pus ziua de vineri. El a vrut astăzi.
BC: A zis la două. Răzvan a venit?
MP: Răzvan a venit, Alecu a venit, suntem la ciorbe acuma. Ia o ciorbă că eşti comunist de bine...
BC: Bine, păi o să iau şi eu o ciorbă de văcuţă... Pa, pa!
BC (către Cătălin Macovei): Vrei să mănånci cu noi? (E a doua oară cånd îl invită să vină la această masă de prånz, la Hotel Parc, şi să se întålnească cu Alecu Racoviceanu şi cu Răzvan Dumitrescu - n.r.) 
CM: Nu, nu, că am o întålnire acuma.
BC: Fi-ţi-ar întålnirea să-ţi fie...
CM (revine la subiectul şantajului): Bogdane, să ştii că eu nu sunt atåt de îngrijorat. Am curu' tare, ca să zic aşa... Evident că-i o chestie absolut neplăcută, dar, băi frate, dacă ciordeam ceva, dacă aveam vreo implicare, atuncea tremuram.
BC: Bătråne, Cătălin: eu te apăr! Deci eu o să spun aşa: domnul Macovei era avocat.
CM: Eram consultant, nu eram avocat. Dar eram în domeniul privat.
BC: Aşa. În domeniul privat. Şi, ca martor, a girat un împrumut. Ca martor.
CM: N-am girat. Am fost de faţă. Nici măcar n-am girat. C-altfel mă trecea girant, garant.
BC: Un împrumut între două persoane private.
CM: Exact!
BC: Ce i se poate reproşa, mai ales că le cunoştea pe-amåndouă?
CM: Da.
BC: Deci, asta nu-i o problemă. Dar o campanie de presă ridicată la putere... că dacă apare în „Ziua“, „it doesn't make sense“...
CM: Da.
BC: Adică „Ziua“ singură n-are putere. Dacă o preia Realitatea, se finalizează cu demiterea ta. Demisie sau demitere, cum vrei. (Cazul cu trucajul forţat de „Gardianul“ şi Realitatea cu Băsescu - n.r.)
CM: Nu-s foarte convins. Adică Realitatea!, bun, şi ce: „Preşedintele ANI e în mafie!“? Eu habar n-am; adică arătaţi-mi mafia imobiliară. Dacă era Popoviciu, dacă era vreun magnat de-ăsta. Dar sunt două persoane fizice, Bogdane. Unde-s mafioţi? Pånă la urmă, hai, trebuie să dovedeşti...
BC: NU, nu! Chiar nu trebuie să dovedeşti.
CM: Ca ăia-s mafioţi? Păi n-au cazier, n-au dosare penale, unu-i avocat!
BC: Mi se rupe pula. Chiar mi se rupe pula. Unde, cånd a mai dovedit presa din Romånia ceva?!
CM: Acu' zece ani poate...
BC: Aşa, cam aşa ceva... Să fim serioşi!
CURENTUL PDF

No comments: