Pages

Sunday, January 4, 2009

Suflet de sportiv. Pilotul roman Emanuel Gyenes si-a cedat propria roata in favoarea lui David Casteu, un alt concurent mai bine clasat la Dakar

Emanuel Gyenes, cel mai tanar si mai bine clasat pilot roman in Raliul Dakar, si-a cedat propria roata de motocicleta la ultima editie a Dakar-ului, sustinuta zilele trecute la Buenos Aires, in favoarea unui alt concurent, David Casteu. Desi numele nu are rezonante romanesti, am ciulit urechea automat cand am auzit stirea la Euronews, care a tinut sa elogieze gestul romanului. Am regasit apoi informatia pe majoritatea agentiilor internationale, chiar daca unele nu l-au prezentat pe pilotul de 23 de ani din Satu Mare la fel ca EuroNews. Pe blogul sau, manigyenes.blogspot.com, motociclistul si echipa sa povestesc situatia:
Pentru Mani Gyenes ziua a inceput bine, pilotul satmarean aflandu-se al 42-lea la start si fiind dupa 248 de km de proba speciala pe locul 14. Din pacate, insa, David Casteu, unul din coechipierii lui Mani din Vectra Racing Team si unul din favoritii la castigarea Dakar-ului, a facut pana dupa ce a intrat cu roata spate intr-o crevasa. Mani a fost primul membru al echipei care a ajuns la el si pentru ca David sa nu isi piarda sansele la castigarea raliului i-a dat roata sa. Astfel, David Casteu, ocupantul locului 2 in Dakar 2007 si castigator al Dakar Series Central Europe Rally, a pierdut doar o ora si la finalul zilei a fost clasat pe locul 69. Dupa ce i-a dat roata sa lui David Casteu, Mani a pierdut foarte mult timp si in final a terminat pe locul 95.
Mani Gyenes: ”A fost o zi dificila pentru noi. Am ajuns langa David si cand am vazut ca are pana am incercat sa il ajut pentru ca sa nu piarda foarte mult timp in clasamentul general. Astazi a fost o zi foarte rapida, in care s-a rulat in general cu viteze de 150 – 170 km/h si mousse-ul nu a rezistat la temperatura care era la nivelul solului. Practic, lui David i-a cedat mousse-ul am facut schimb de roti si ulterior in roata lui am pus camera pe care o aveam de rezerva. Din pacate, nu m-a tinut mult si am facut pana. Am pierdut mult timp pentru ca ultimii 130 de km din proba speciala i-am parcurs pe pana. Sper ca maine sa nu mai fie o zi cu ghinion pentru echipa.”

Felicitari!

No comments: