IPS Bartolomeu Anania: “În orice caz, unirea cu catolicii nu poate fi anticipată emblematic prin exhibiţionismul unui mitropolit ortodox, care, la adânci bătrâneţi, a ajuns să creadă că Euharistia este egală, primăvara, cu borşul de urzici“.
Societatea Temeswar, o grupare de ungro-banateni, intervine pentru informatorul sef al "regiunii" Banatului, fostul ortodox Nicolae Corneanu. Comunicatul "societatii civile multilateral dezvoltate" merge de altfel pe linia trasata de un neo-kominternist cu staif teologic - "Doru" Baconsky, o alta "ramasita umana a comunismului", ca fiu al poetului proletcultist A.E. Baconsky - care se intoarce impotriva binefacatorului sau din anii studentiei si da semnalul: nu Corneanu trebuie schimbat la Sinod, ci "aripa fundamentalista", "anacronica" . Zice profetul mincinos infiltrat pe langa BOR, ca si alti tovarasi de altfel (vezi Drincec S. si altii): "Nu ÎPS Corneanu e de discutat aici, cu tot cu păcatele sale trecute, parţial mărturisite. Avem o problemă comunitară, pe care numai Sinodul BOR o poate gestiona, mai ales sub oblăduirea PF Daniel, figură de prim-plan meschin atacată pe motiv că, vezi Doamne, pregăteşte... oarece schimbări."
Probabil tot acesti societari, care se iau de mana cu alti pro-kosovari, i-au organizat si mitingul de sustinere viitorului ex-mitropolit. Cititi mai jos tampenia (nu e o injurie, ci e la propriu!) din capul lor si ce raspuns doct le da colegul meu, George Damian.
"COMUNICAT
Societatea TIMISOARA priveste cu ingrijorare modul profund neecumenic in care unii prelati din cadrul Bisericii Ortodoxe Romane s-au manifestat in ultima perioada. Fideli principiilor expuse in Proclamatia de la Timisoara, care promoveaza ideea bunei convietuiri intre grupurile etnice si confesionale din Romania, ne exprimam tristetea de a vedea ca valorile morale ale crestinismului: iubire de oameni, fratietate, respect si buna intelegere, sunt puse in umbra de unele tendinte de separare exagerata a cultelor religioase, exclusiv pe teme de dogma.
Intr-o Europa a regiunilor, a bogatiei de culturi si limbi, a marilor apropieri ale natiunilor, asemenea modalitati de exprimare nu pot fi calificate decat ca apartinand unui trecut sumbru, a carui repetare nu este doar nedorita, dar si periculoasa. Banatul in general, Timisoara in special, sunt zone in care convietuirea armonioasa, respectuoasa si fraternala intre numeroase grupuri etnice si religiose e o caracteristica ce onoreaza aceasta parte a Europei si o transforma intr-un exemplu pentru toti locuitorii ei.
Fratietatea din Banat anima nu doar pe oamenii obisnuiti, ci si pe slujitorii bisericilor acestor locuri. Orice incercare de invrajbire a lor, fie prin nationalism exacerbat, fie prin acte de fundamentalism religios, unii impotriva celorlalti, este sortita esecului tocmai pentru ca fratietatea dateaza de secole, iar exprimarea ei este intrata in traditia istorica si spirituala demulte generatii.
Casatoriile intre cei apartinand unor culte diferite sunt de mult o realitate in Banat si o binecuvantare pentru aceste locuri, prin bogatia de spiritualitate si de cultura pe care o creeaza. Ceremoniile de cununiedesfasurate astfel, ceremonii la care participa preoti ai cultelor carora le apartin sotii, sunt exemple ale unei armonii desavarsite, care insoteste viata familiilor pe tot parcursul ei.
Credem intr-un singur Dumnezeu, iar noi, credinciosii crestini, intr-un singur Mantuitor, Iisus Hristos. Invatatura Lui a fost dragostea universala, iar El a spus: Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti! Toti ne impartasim din acelasi Potir al Domnului Iisus Hristos, indiferent de ce preot il tine in mana si carei confesiuni crestine ii apartine. Orice gest care tinde sa apropie oamenii intru dragoste universala este unul al credintei pure, al crestinismului adevarat. Ne aflam in mileniul al treilea dupa Hristos, cand, mai mult decat oricand, pacea si iubirea univsersala sunt necesare unei omeniri greu incercate de urasi neincredere. Este o epoca pe care o dorim a deschiderii, a tolerantei, abunei-intelegeri si a bunei-credinte.
Societatea TIMISOARA se alatura oricui sustine aceste principii si saluta cu dragoste de aproape pe oricine le imbratiseaza.
Societatea TIMISOARA"
Zici ca-s iehovisti dintr-aia care mai apar pe la OTV cu emisiuni platite...
Aflam din Cotidianul ca, printre cei prezenţi în faţa Operei Naţionale din Timişoara s-au numărat şi episcopul Bisericii Romano-Catolice din Timişoara, Martin Ross, vicarul Episcopiei Romano-Catolice, Laszlo Bokcei, preotul paroh al Bisericii Greco-Catolice Sf. Maria şi pastori de la mai multe biserici baptiste din oraş. Daca in EvZ apar - cum altfel? - nu unul ci doua articol de sustinere a ereticului - EVZ.ro -- Mitropolitul Banatului îşi poartă crucea si Mitropolitul Banatului, susţinut de timişoreni - in ZIUA, le explica George Damian, inca de cu sambata, ce si cum...
Ratacirea ierarhilor
"Nici avem a primi mai mult, pana nu va fi cu voia si a tuturor mirenilor, nu numai a popilor. Iar de primesti Sfintia ta si popii, numai voi sa fiti, iar noi nu vom fi", negustorul Pater Ianos catre episcopul Atanasie Anghel. Aparitia bisericii greco-catolice din Transilvania se bazeaza pe minciunile Curtii Imperiale de la Viena si tradarea clerului ortodox roman. Instalati in noua provincie cucerita habsburgii au incercat...
Biserici furate - biserici distruse
Infiintarea bisericii greco-catolice a provocat reactii dure ale credinciosilor romani ortodocsi din Transilvania. Au protestat mai ales puternicii negustori romani din Sibiu si Brasov, parti unde - ca si in districtul Fagarasului - greco-catolicii nu au avut succes in convertirea romanilor. Protestele au aparut imediat la primele zvonuri ca mitropolitul Atanasie Anghel ar fi acceptat uniatismul si au continuat pe tot parcursul secolului al XVIII-lea. Uniatii au daramat vechi biserici ortodoxe,...
Dezamagirea uniatismului
Unirea romanilor ortodocsi din Ardeal cu Biserica de la Roma a fost considerata o cale de emancipare - insa atat clericii, cat si laicii trecuti la greco-catolici au constatat ca de fapt Curtea Imperiala de la Viena nu avea de gand sa-si respecte promisiunile. De fiecare data cand s-a pus problema practica...
Martiri ai ortodoxiei
Pe 10 mai 2008 Biserica Ortodoxa Romana l-a canonizat pe Tanase Todoran, taranul care s-a opus in 10 mai 1763 trecerii nasaudenilor la confesiunea greco-catolica. La 10 mai 1763, considerandu-se ca munca de organizare a noilor regimente s-a incheiat, generalul Buccow cu o mare suita si insotit de episcopul unit Petru Pavel Aron (1754-1764) a venit sa primeasca juramantul...
Vezi si
http://razbointrucuvant.ro/recomandari/2008/06/16/despre-doua-feluri-de-exhibitionism-in-actualitate/
http://sceptik.wordpress.com/2008/06/16/spalare-pe-creier-politic-corecta/
IPS Bartolomeu Anania in Adevarul: „Misiunea preotului este la altar, nu la primărie!“ -
Sustinatorii mitingului de la Timisoara au fost eterodocsi. Ce interes au avut cei din afara Bisericii sa se implice in o problema interna a Bisericii Ortodoxe? Acum incepem sa intelegem de ce organizatorul nu si-a dat numele. Surse de din cadrul episcopiei greco-catolice de Lugoj ne informeaza ca organizatorul a fost din interiorul institutiei iar manifestatia a fost facuta cu binecuvantarea PS Mesian. Nicoleta Mihale
Vezi
http://www.adevarul.ro/articole/miting-pentru-mitropolitul-banatului/355767
Vineri, 14 iunie, ora 13.00, la Muzeul Unirii din Iași: Părintele Hariton
Negrea, Maica Justina Bujor, scriitoarea Magda Ursache și mărturisitorul
Marin Răducă participă la Conferința MOȘTENIREA PĂRINTELUI JUSTIN și
Lansarea de carte „DUHOVNICUL – 100 de ani cu Părintele Justin. 100 de
portrete de Cristina Nichituș Roncea”
-
“UNITATE, POCĂINŢĂ, ASCULTARE ŞI RUGĂCIUNE” Sub aceste cuvinte de foc
lăsate românilor de bunul Părinte Justin de la Petru Vodă, anul acesta
celebrăm Cente...
5 years ago
No comments:
Post a Comment