Pages

Saturday, September 27, 2008

De la "Ciocoii noi cu bodyguard" la "Boogie"

M-am bucurat sa fiu invitat aici:
Scriitorul Dinu Sararu si-a lansat miercuri seara, in prezenta unui public numeros la Libraria “Mihail Sadoveanu”, primul volum al romanului “Ciocoii noi cu bodyguard”, ajuns la a treia editie la Editura RAO, publica Cronica Romana. Volumul, care a stat la baza scenariului filmului "Ticalosii", a fost prezentat de academicianul Razvan Theodorescu si istoricul Alex Stoenescu. In alocutiunea sa, Razvan Theodorescu vorbit de "toapele din politica si paiatele din cultura".
Istoricul Alex Mihai Stoenescu a inceput prin a explica lumea in care traim, zugravita de Dinu Sararu, facand iarasi apel la “istoricul Caragiale”, care observa cu aproape un veac in urma ca Romania si-a construit mai intai un stat si abia apoi o societate. Alex Mihai Stoenescu a observat, de asemenea, cat de bine merg impreuna tratatul sau de istorie, “Romania postcomunista”, cu cartea lui Dinu Sararu, a carei actiune este temporalizata la 199… acum.
In final a luat cuvantul, vizibil emotionat, autorul. “Trebuie sa va multumesc ca sunteti aici. Imi aduc aminte de lansarile mele de carte din trecut, tin minte ca atunci cand am lansat aici «Cei care platesc cu viata», s-a blocat bulevardul si Ceausescu a interzis lansarile de carte in librarii, s-au facut numai in cluburi si in biblioteci. Mi-as dori pentru cartea romaneasca sa blocam din nou Magheru, si Libraria Mihail Sadoveanu sa ramana ce a fost si in trecut. S-a observat ca este vorba aici de marele istoric Caragiale. N-a fost niciodata urat Caragiale in trecut cum a fost urat astazi. Niciodata! Inchipuiti-va ca i s-a luat statuia pe care am pus-o in fata Teatrului National, cu aprobarea ministrului, care avea singurul drept sa miste o statuie si au luat-o si a fluturat statuia agatata de macaraua unui tractor si expusa, din nou, undeva in obscuritate. I s-a scos si numele de pe frontispiciu: nu mai e Teatrul National «I. L. Caragiale», e Teatrul National Bucuresti. Am avut «Trilogia satirica» la Teatrul National, a lui Caragiale, cu tanara generatie stralucita de actori. A fost suspendata, sa speram ca vom reveni la respectul fata de Caragiale. Nu era vorba despre altcineva decat despre Caragiale. Trebuie si eu sa ma «racoresc», va dati seama - ma voi «racori» in volumul II”, a incheiat cu umor maestrul Dinu Sararu. (Cronica Romana)
De la lansare m-am dus la Boogie. In timpul filmului, ma gandeam ca, cel putin pentru generatia noastra, ziaristii sunt "the missing link" dintre lumea lui Boogie si cea a Ticalosilor.


No comments: