Prudent, sa nu fiu provocat de vreun serviciu strain ostil tarii mele si conducatorilor ei, il intrerup nepoliticos, spunandu-i ca asemenea subiecte , daca le devoaleza prin telefon, cu siguranta nu sunt pentru urechile mele, ci pentru Autoritatea Nationala de Interceptare a Comunicatiilor si-i cer sa schimbe subiectul, fiindca nu vreau ca in dimineata urmatoare vreun director de politie secreta sa-mi sublinieze numele cu markerul, fara sa stiu cu ce culoare. Amicul se scuza dar, in replica, ma acuza ca sufar de “spionita” si ca vad realitatea numai in scenarii.
Amicul nu s-a linistit si, dupa lasarea intunericului, ma abordeaza in timp ce vegheam sa nu–mi pierd patrupedul de rasa, care inota prin nameti, atent. in acelasi timp, sa nu ma surprinda garda civila fara ustensilele de recuperat dejectiile canine eliminate pe proprietatea publica.
De aceasta data, amicul imi strecoara conspirativ o gazeta in care imi da de inteles ca voi gasi un plic.
- Nu inteleg, ce plic?! Mi-am
exprimat nedumerirea si am facut gestul de a
refuza gazeta
- Documentele …
- Ce documente?!
- Initiativa “Comitetului
Anticriza”. Vrem parerea ta. Tu ai experienta, ai fost in structurile speciale
de la Ceausescu pana la Basescu. Ii stii foarte bine pe toti. Ai avut si cooperari cu organisme occidenale
in chestiuni de traficari financiare ilicite, cu care ati estimat si
identificat conturile din strainatate ale marilor corupti si pradatori ai
avutiei nationale si ne-ai putea fi de folos… Stii, noi vrem sa venim in intampinarea
solutiilor serioase de rezolvare a
problemelor economice extrem de grave cu care se confrunta tara, in care
sens sa sugeram o cale sigura pentru o redresare nationala ampla, de prufunzime
si pe termen lung.
- Suna
bine, daca nu e vreo viziune utopica.
Spune-mi, concret, la ce v-ati gandit ?
- La
trezirea la realitate, la determinarea unor inalte exemple de moralitate
si civism, la formarea adevaratei clase economice roamanesti, la renasterea
vocatiei pentru munca, a traditiilor de buni constructori a specialistilor
autohtoni care au ocupat impotante segmente ale pietei internationale… Vor fi investitii, se vor crea locuri de
munca… Cred ca Presedintele Romaniei va lansa cat de curand o noua abordare a
crizei si a politicilor economice, asa cum a facut, zilele din urma, cand, la
intalnirea anuala cu ambasadorii Romaniei, a retrasat liniile directoare ale
politicii externe. Documentul acestei intalniri mi se pare unul remarcabil.
- Nu vezi ca Guvernul are in plan cu totul altceva? Guvernul nu ofera mediului de afaceri conditii de relansare.
Dimpotriva. Sporeste fiscalitatea, sperie lumea
si indeamna la gasirea unor noi tertipuri prin care sa fie ascunsa
evaziunea. Guvernul nu este interesat de o politica serioasa a veniturilor,
fiindca acestea nu sunt “comisionabile”. Guvernul vrea sa cheltuie, sa cheltuie nesabuit, sa indatoreze
pana si pe urmasii urmasilor nostri… Caci “Romania nu-i a noastra, ci a
urmasilor, urmasilor nostri”, daca o vor putea scoate din datorii!
-
Ar fi posibil si sugeram un larg consens national asupra unei strategii
de relansare economica durabila. Sa
incercam, cu aceptul – chiar impus - al
clasei politice profitoare o renationalizare “sui generis” a tot ceea ce si-a
insusit prin frauda, prin subminarea economica a statului. Chiar sa li se
stinga cauzele penale celor care
restituie prejudiciile create …
- Solutia Putin ?
- Nu, este remediul universal pentru momente cand tara si poporul nu vor mai putea suporta. Dar nu trebuie sa
cadem in prapastie…
- Inteleg si realizez, dar sunt sceptic ca se va putea; Anglia, Franta,
Germania, Italia si alte tari au experiente interesante in etatizari si reprivatizari… Chiar si SUA, in ceea ce priveste interventionismul
statatal. Nu mai vorbim de tarile scandinave, de Japonia, Coreea de Sud… In
toate acele tari exista atunci o puternica constiita economica nationala.
Marile companii private erau
considerate simboluri nationale.
- Trebuie sa invatam sa aplicam asemenea exemple.
- Noi nu suntem ei. Nu vreau sa cred in utopii pe termen lung, ci in
solutii pragmatice pe termen scurt si
mediu. Daca v-ati gandit la ceea ce am sa spun, foarte bine. Daca nu, luati ca
ipoteza de lucru , cu riscul de a fi acuzati de orice, faptul ca in Romania
exista, deja, o pleiada numeroasa de bussinesmani realizati exclusiv pe seama
politicii si a demnitatilor publice, ceea ce este impotriva firii lucrurilor.
Nu te imbogatesti facand politica, ci intri politica dupa ce esti suficient de
bogat, ca sa te poti dedica exclusiv de propasirea economica si spirituala a
poporului, fara a avea grija propriei chiverniseli.
Politicienii romani debuteaza saraci, incepand prin a-si cumpara, pe datorie, locul eligibil in colegiu, pentru ca unul sau mai multe mandate sa restitue multiplu de cat li se pretinde, dar sa si puna deoparte. Demnitatile ministeriale se cumpara pe bani grei. Banii se dau cash, dar tot din “subventii si donatii”. Alte obligatii. Liderii de partide se imbogatesc cu milioane de euro dupa fiecare campanie electorala. In acest fel, in Romania s-a creat o clasa a marionetelor politice. Amorala, insidioasa, periculoasa si in fratietate cu inalta criminalitate politica si cu mafia transnationala. Consecinta nefasta este aceea ca noi nu avem un Parlament al natiunii, ci o jucarie politica in mana catorva clanuri de spoliatori.
Politicienii romani debuteaza saraci, incepand prin a-si cumpara, pe datorie, locul eligibil in colegiu, pentru ca unul sau mai multe mandate sa restitue multiplu de cat li se pretinde, dar sa si puna deoparte. Demnitatile ministeriale se cumpara pe bani grei. Banii se dau cash, dar tot din “subventii si donatii”. Alte obligatii. Liderii de partide se imbogatesc cu milioane de euro dupa fiecare campanie electorala. In acest fel, in Romania s-a creat o clasa a marionetelor politice. Amorala, insidioasa, periculoasa si in fratietate cu inalta criminalitate politica si cu mafia transnationala. Consecinta nefasta este aceea ca noi nu avem un Parlament al natiunii, ci o jucarie politica in mana catorva clanuri de spoliatori.
Cum aceste clanuri dicteaza in
parlament, sunt reprezentate in guvern si controleaza coruptia autoritatilor, razboiul
impotriva lor nu mai poate fi dus cu legea in mana, ci cu forta.
Numai mana forte, a Presedintelui
Romaniei, sustinut de partea incoruptibila a comunitatii nationale a
serviciilor secrete, finantelor,
justitiei si politiei ar putea pune in aplicare ceea ce cred ca ganditi. Daca
presedintele nu o va face, atunci sa confere prerogative speciale de
actiune responsabililor executivi ai
securitatii nationale.
- Cred ca devine interesant. Dar partea
practica ?
- Implicarea unor membri ai
tuturor guvernelor, sefi de agentii guvernamentale, presedinti de consilii
judetene, primari ai marilor orase, parlamentari si a altor inalte persoane
publice in acte de mare coruptie in complicitate cu imbogatitii peste noapte
din privatizari frauduloase, afacerile cu statul ori din oferirea directa de
contracte in conditii inrobitoare, de nesuportat a devenit de ani buni un fapt
de notorietate internationala.
Justitia nu va finaliza nimic, fiindca in
inteligenta lor diabolica, sforarii marionetelor parlamentare si ai guvernului au avut grija sa creeze un
labirint al faradelegii, de pe urma caruia
aparut o casta a avocatilor “de
top” , care au foarte putine sau nimic in comun cu adevarul si dreptatea.
Justitia nu va recupera prejudiciile de ordinul sutelor de miliarde de euro,
care s-au trasnferat, printr-un
simulacru de legalitate, ori prin jaf si talharie fatise, in conturi personale.
Aceste conturi sunt cunoscute si toate
operatiile asupra lor sunt monitorizate electronic de reteaua informatica
integrata a comunitatii internationale a serviciilor speciale participante la
combaterea criminalitatii financiare. Aceste conturi pot fi oricand blocate,
dupa ultimele reglementari internationale, la cererea oricarei autoritati
nationale competente. Exista insa un impediment. Cata vreme nu se combate
prezumtia caracterului licit al dobandirii averii- mobile sau imobile- aceasta
este intangibila. Daca este blocata ori asigurata sub sechestru, nu produce
nimic si nu foloseste nimanui.
- Si care este solutia ?
- Avem cateva mari cupluri de viitori redutabili investitori strategici autohtoni, care si-au demonstrat irefutabilul talent si desavarsita lor arta de a face miliarde pentru ei, fie ca au condus guvernul sau niste ministere, fie ca au fost sponsori ori clienti politici ai puterii.
- Si care este solutia ?
- Avem cateva mari cupluri de viitori redutabili investitori strategici autohtoni, care si-au demonstrat irefutabilul talent si desavarsita lor arta de a face miliarde pentru ei, fie ca au condus guvernul sau niste ministere, fie ca au fost sponsori ori clienti politici ai puterii.
De exemplu, la social-democratii aparatori ai maselor largi, acum aflati
in oprimata opozitie: talentatul fost prim ministru, Adrian Nastase si al sau
ministru al tranporturilor, Miron Mitrea, secondati de tandemurile Necolaiciuc
& Burci, Petrache & Bitner,
Hrebenciuc & Mihailescu si lista poate continua… Aaa! Foarte multa lume ar
vrea sa stie cum si-a acoperit Virgil Magureanu & comp. imensa
avere agonisita in anii de aur ai
regimului Iliescu. Din partea liberalilor, Patriciu & Tariceanu, Rusanu
& Fenechiu, plus cei retrasi, dar activi sub acoperirea generoasa a unor
multinationale. Din tabara actualei puteri, sa auzim numai de bine de
Berceanu & Videanu, Oprea
& Vladescu si cei ce vor urma in episoadele urmatoare.
Toti ce mentionati pot fi grupati in loturi
de investitori specializati in
autostrazi, infrastructura feroviara si material rulant, reabilitarea retelelor
medicale si a industriei farmaceutice, a irigatiilor, transporturilor aeriene,
a retelei de scoli, asigurand intoarcearea banilor de unde au plecat si
dezvoltand oportunitati de afaceri profitabile lor si societatii.
- Cu ce resurse?!
- Domnul meu, conturile lor sunt garantii foarte solide pentru a obtine credite pe care sa le investeasca. Statul le concesioneaza afacerea pe 49 sau 99 de ani, in raport cu valoarea investitiei si termenul de realizare. Ei vor castiga din exploatarea concesiunii, banca are garantii si toata lumea va fi multumita. Dupa un astfel de exemplu, toti cei au aduc, in acest mod, servicii tarii lor, nu vor putea fi decat cei mai onorabili cetateni si mari patrioti, cu loc de drept in Senatul Natiunii.
- Si daca nu vor accepta?
- Nu vor prefera alternativa !
- Adica ?
- Pentru acum ajunge. Restul alta data...
- Cu ce resurse?!
- Domnul meu, conturile lor sunt garantii foarte solide pentru a obtine credite pe care sa le investeasca. Statul le concesioneaza afacerea pe 49 sau 99 de ani, in raport cu valoarea investitiei si termenul de realizare. Ei vor castiga din exploatarea concesiunii, banca are garantii si toata lumea va fi multumita. Dupa un astfel de exemplu, toti cei au aduc, in acest mod, servicii tarii lor, nu vor putea fi decat cei mai onorabili cetateni si mari patrioti, cu loc de drept in Senatul Natiunii.
- Si daca nu vor accepta?
- Nu vor prefera alternativa !
- Adica ?
- Pentru acum ajunge. Restul alta data...
5 comments:
foarte bine.........
pe cand continuarea?????
Articol exceptional din prestigioasa publicatie americana Atlantic Monthly care denunta manipularea "gripa porcina":
http://www.theatlantic.com/doc/200911/brownlee-h1n1
Lipsește Vântu. L-au uitat pe Vântu.
Si pozitia dvs care este ?! Din felul cum ati prezentat acel dialog, inclin sa cred ca nu va "bagati" ?
Cred ca poate fi o solutie numai sa nu fie un joc intre ei si pentru ei... Stiu ca de regula, daca o asemenea initiativa exista, inainte sa apara cea veritabila, apare o contrafacere. Nu stiu, poate ma insel...
Ce parere aveti ?
Post a Comment