Pages

Wednesday, November 11, 2009

SCARLATINA DE LA ZIUA. Un "senior editor" la Ziua lui Vintu si Rosca isi toarna colegii si pe directorul Mihai Pilsu inventand apocrife

Abia acum am avut timp sa citesc din zecile de mesaje pe care le-am primit in ultimele zile pe mail-ul personal. Si am descoperit o apocrifa. O scrisorica, trimisa de la o adresa cu numele lui Mihai Pilsu, inca director al saptalunarului Ziua al lui Vintu si Rosca, in care, chipurile, imi face confesiuni. Ca este din interiorul si de pe la "conducerea" defunctului ziar, e clar. Ca nu ii apartine lui Pilsu, si asta e clar. Cin' sa fie, cin' sa fie? Pai, autorului i-a cam scapat, dupa parerea mea, un mic amanunt: preocupat sa-si defaimeze toti colegii din birou, a uitat sa-si traga si lui o injuratura, ca sa nu bata la ochi. Daca isi inchipuia ca Vintu si Rosca vor citi acest mesaj si vor zice - "Pai care pielea mea e mai bun din ametitii aia si mai e si laudat de Tismanenu, angajatul nostru cu falimentarele lui Idei in dialog? A, e marele anal-ist care trimitea materiale prin posta la Miscarea lui Marian Munteanu, Scarlat ala! El sa-i ia locul lui Pilsu si lui Fefe!" Tzt, tzt, tzt, nu-i frumos mai Scarlatino-Arlechino. In fine, o redau de amuzament, pentru ca descrie in parte o atmosfera apropiata de realitate. Asadar:

Draga Victore,

Sa stii ca nu-mi esti de loc simpatic, in continuare te invidiez pentru articolele tale care sareau de 5.000 de afisari, in vreme ce eu abia ajung la 600. Te-am banuit multa vreme ca aveai o smecherie cu blogul ala al tau unde iti faceai publicitate la editoriale si directionai cititori catre ZIUA (intre noi fie vorba nu era chiar foarte rau ca aduceai cititori, problema e ca ii frustrai pe unii si pe altii). Asa ca n-am avut ce face si a trebuit sa te fac din server, cum s-ar zice si sa iti mai tai din accesari ca riscam sa incepi sa faci pe vedeta.

Problema este ca aici la ZIUA chiar nu am cu cine vorbi: Rene cand nu e beat e incoerent, la fel si Fefe - iar Edi are afacerile lui si nu il intereseaza foarte tare ce se intampla cu ziarul. Asa ca m-am gandit ca ar fi bine sa stii ca patronatul mi-a trimis pe cap un fel de control. Imi tot cer sa vada dosarele de contabilitate si mai ca imi vine sa cred ca ma banuiesc ca as fi sifonat din fondurile ZIUA. Si-au mai bagat nasul si pe la personal - probabil ca m-a turnat careva ca l-am angajat pe fiu-meu fara sa-l mai pun si la munca (dar gandeste-te si tu - nu trebuie si baiatul meu sa castige niste bani?!? tu n-ai fi facut la fel daca erai in locul meu?). Una peste alta situatia este albastra, daca nu chiar vinetie. In continuare te-as strange de gat cu mainile mele, dar iti repet: chiar nu am cu cine vorbi la ziar. Cand le vad ochii aia injectati de alcool asa imi vine sa ma pun pe niste zbierete de sa zornaie geamurile. De fapt asa si fac din cand in cand (he-he-he! trebuie sa bage cineva frica si in redactori, nu? daca nu tii maciuca sus...) Ma cam irita sentimentul difuz care ma cuprinde (de unde stiu eu cuvintele astea?!?!?) ca nu ma prea respecta nimeni prin redactie si am inceput sa banuiesc pe toata lumea. Adevarul e ca de cand nu le-am dat salariile (de doua luni! oare ce mananca oamenii astia? uneori imi vine sa mai intind putin coarda, numai asa, sa ii vad cat rezista) n-am mai trecut prin redactie. Inainte ii futeam la cap pentru toate cacaturile si chiar ma distra sa mai zbier pe acolo, nu de alta, dar sa stie cine le este stapanul, insa de cand i-am scutit de plata salariilor n-am mai avut timp de ei. Drept este ca ma si capiaza de cap astia cu controlul lor.... Stii ce ar fi culmea? Sa constate astia ca te-am dat afara pe naspa si sa imi ceara sa te aduc inapoi! Aici trebuie sa iti multumesc pentru articolul ala de pe blog unde zici ca nu vrei sa vii inapoi. O sa le arat blogul tau si sper sa scap basma curata. Ar fi un gest din partea ta sa lasi dracului procesul ala, dar nu cred sa imi faci tu bucuria asta...

Una peste alta situatia este nasoala de tot. Uneori ma distreaza gandul ca astia vin in continuare la munca sperand ca o sa-si ia salariile... O s-o ia in brate! Chiar imi pare rau ca te-am dat afara: ce bine ar fi fost sa te tin asa neplatit si sa te mai si iau la maciuci! Maine sper sa trec prin redactie si sa mai apuc sa zbier pe la fraieri putin - asta dac-oi mai fi director pana maine...

Succes nu pot sa-ti urez,

MP

1 comment:

Anonymous said...

pai da' nici pilshu nu-i usa de biserica...da faza cu fefe sigur nu e adev. intrebarea e daca mihai chiar l-a angajat pe fiu-sau. in rest e bullsh. Astept raspuns.