Pages

Thursday, November 12, 2009

SEFUL ANI, MACOVEI: Am fost şantajat pentru prima dată, vroiam să văd şi eu cum arată un şantaj. AFACEREA SNAGOV cu "baietii" CHIRIEAC-ROSCA evolueaza

Preşedintele ANI, Cătălin Macovei, afirmă, într-un interviu acordat cotidianului "Gândul", că s-a simţit "şantajat" în discuţia cu Sorin Roşca Stănescu, dar nu a plecat de la acea întâlnire din "curiozitate" şi "deformaţie profesională".

Ziarul "Curentul" a publicat, în ediţia de marţi, mai multe stenograme ale unor discuţii purtate de şeful Agenţiei Naţionale de Integritate, Cătălin Macovei, cu ziariştii Bogdan Chirieac şi Sorin Roşca Stănescu.

Cotidianul relatează că Macovei a fost supus unui şantaj legat de faptul că ar fi contractat un împrumut de 100.000 de euro şi că "ţinta încercării de şantaj" ar fi miniştrii PDL Adriean Videanu, Vasile Blaga şi Radu Berceanu, care ar avea conturi nedeclarate în străinătate.

Întrebat, în interviul acordat ziarului "Gândul", dacă a fost vorba de un şantaj, Cătălin Macovei a răspuns: "Şantaj". "Roşca m-a şantajat cu publicarea documentului şi a raportului Curţii de Conturi", a adăugat el. Solicitat să precizeze dacă aceasta ar însemna că, dacă nu îi dădea informaţii despre anumite dosare, acesta ar fi publicat documentul şi raportul, el a spus: "Da, şi eu i-am zis: «Publică-l !»".

Întrebat de ce nu a depus plângere penală la Parchet dacă s-a simţit şantajat, el a dat un răspuns evaziv, menţionând că a declarat doar că nu comentează dacă a făcut-o sau nu până acum.

Cătălin Macovei a susţinut că iniţiativa acestei întâlniri a avut-o Roşca Stănescu. "M-a sunat Chirieac, că Roşca vrea să se vadă cu mine", a relatat el, precizând că era "amic" cu Bogdan Chireac, însă cu Roşca Stănescu s-a întâlnit pentru a doua oară în viaţă.

"Cu Bogdan am o relaţie bună, suntem amici de 3 - 4 ani, prieteni e mult spus. Eu le spun multora «maestre». Şi multor cunoscuţi le spun «maestre». E o formulă de adresare care, mă rog, nu trebuie luată literar (...) Nu am nimic cu el. Pentru că el nu m-a şantajat, nu a ştiut unde mă duce. L-am întrebat de 10 ori până la masă unde mă duce şi despre ce este vorba. Părea că el nu ştie (...) El ne-a pus în contact", a spus el.

Solicitat să precizeze de ce nu a plecat de la acea întâlnire, Macovei a răspuns: "Am vrut să văd până unde merge şi ce vrea să facă cu acele informaţii. Deformaţie profesională. Şi, până la urmă, curiozitatea. Am fost şantajat pentru prima dată, vroiam să văd şi eu cum arată un şantaj".

Referitor la documentul prezentat de Sorin Roşa Stănescu, şeful ANI a susţinut că era vorba de un contract de împrumut între două persoane fizice, între un avocat şi un om de afaceri. "Eu am fost martor. Un avocat a împrumutat un om de afaceri. Dar el (Roşca Stănescu - n.r.), deşi ştia că eu am fost doar martor, tocmai cu asta mă presează, după cum reiese şi din stenogramă", a adăugat el.

Întrebat, separat de acest episod, dacă a împrumutat vreodată bani de la cămătari, Macovei a negat. "Niciodată. De fapt, nici acesta nu era cămătar, era avocat, dar i-am zis cămătar pentru că e o persoană pe care nu o agreez foarte mult. Nu era o persoană care să aibă legătură cu lumea interlopă. Eu eram consultant atunci, deci - ca să zic aşa - îmi era în atribuţiile de serviciu. Eram consultant juridic în mediul privat, nu am fost un martor de pe stradă, atunci nu aveam nicio funcţie publică", a spus el.

Întrebat ce dosare au, la ANI, Vasile Blaga, Adriean Videanu şi Radu Berceanu, Macovei a răspuns: "Nu pot să spun decât că al lui Blaga e clasat, deci acesta este public. Iar alte cauze sunt încă în verificări".

Referitor la faptul că a discutat cu cei doi despre acestea, şeful ANI a spus că a discutat, dar nu le-a dat nicio informaţie. "Şi lui Roşca i-am zis că sunt verificări în curs. «Când se termină?» «Păi, nu ştiu, dacă îţi zic o săptămână, nu»".

"Ca fost procuror, în momentul în care vrei să afli ce vrea cu adevărat cineva de la tine, porţi o discuţie de o aşa natură încât să se ajungă la scopul ei. Mulţi m-au înjurat pentru asta, dar eu ce să le spun? Lasă-i să mă înjure pentru această atitudine, dar, dacă vrei să afli până unde merge omul, mai laşi capul în jos", a mai spus el.

Întrebat dacă apreciază că în urma acestui episod ar trebui să îşi dea demisia sau să fie destituit, Macovei a răspuns că în niciun caz nu se pune problema demisiei. "Eu am acţionat corect, niciun document sau informaţie din cadrul ANI nu au ajuns la persoane care nu ar avea dreptul să le deţină. Că, dacă ajungeau, cu siguranţă că vedeaţi în presă dosarele lui Blaga, ale lui Videanu, Berceanu şi mama lui Berceanu. Dar nu a ajuns în presă nici un colţ de document", a mai spus el.

Ministrul interimar al Economiei, Adriean Videanu, a declarat într-un comunicat, ca reacţie la unele articolele publicate în presă, că nici el şi nici membrii familiei lui nu deţin conturi în străinătate şi, totodată, că nu are "relaţii de colaborare" cu Tiberiu Urdăreanu, patronul grupului UTI. Conform stenogramelor, Roşca Stănescu a afirmat că în contul lui Videanu, de exemplu, au intrat "mulţi acuma de la Urdăreanu".

În luna mai, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara că nu a primit nicio înştiinţare de la Agenţia Naţională de Integritate, dar a ţinut să precizeze că, aşa cum el trebuie să repare drumuri şi să facă autostrăzi, aşa şi Agenţia trebuie să controleze averile.

La rândul său, ministrul Dezvoltării, democrat-liberalul Vasile Blaga, a declarat, la jumătatea lunii mai, că ANI s-a autosesizat în cazul său anul trecut, din presă şi că a pus la dispoziţie toate documentele solicitate, iar în urma verificării i s-a transmis oficial că totul este în regulă.

Precizările liderilor PDL au fost făcute după ce presa a relatat că şapte miniştri ai Cabinetului Boc erau verificaţi de ANI, patru fiind de la PDL, doi de la PSD şi un independent.

MEDIAFAX

1 comment:

Anonymous said...

Domnule Roncea ,FELICITARI !Inca adevaratul jurnalism de investigatii supravietuieste IMPOTRIVA TUTUROR datorita unor entuziasti:Roncea,D.Badea,etc.
Va atrag respectuos atentia ca sunteti atacat la greu de hakeri,de pilda la linkul audio preluat de la domnul Dan Badea am putut avea acces, acum serverul da Eror.