Pages

Wednesday, December 16, 2009

RAZVAN BOANCHIS: Patapievici, broasca ruginită a culturii române. De ce nu l-a mai votat de Basescu talentatul ziarist de la National

Nu mă impresionează deloc filmuleţele cu politicieni în situaţii indecente sau chiar penale. Ultimul — cu Geoană. N-aveam nevoie de înregistrări, trucate sau nu, oricum compromiţătoare, ca să-l ocolesc cu ştampila, în cele două tururi ale alegerilor. E atît de pescăruş, încît nu l-aş fi votat nici dacă ştiam că n-a luat 5.000, ci i-a oferit, iar ăla care a primit şpaga am fost eu. Ajungînd la Băsescu, vă mărturisesc că n-am dat trei ciorapi găuriţi şi doldora de miasme, din ăia care se agaţă în pereţi, pe caseta cu băieţelul care rîdea de cîtă bătaie a încasat. Iar cînd Băsescu a zis despre colega noastră (a mea? — să fim rezona­bili!) că-i „ţigancă împuţită”, atunci recunosc, spre ruşinea mîndriei mele, că m-au durut, de atîta rîs, spinarea şi o parte anatomică situată ceva mai jos. Motivele pentru care nu l-am mai votat pe Băsescu pentru a patra oară (că am fost cu el şi cînd candida la Primărie) sînt altele. Mă enervează pentru că 1) are ca soluţie economică arestările excesiv mediatizate şi 2) fiindcă i-a făcut cadou lui Patapievici o instituţie importantă şi bugetofagă, fără a fi citit trei rînduri stoarse, cu inimaginabile cazne, de acest burete uscat al filozofiei. Multă prostime degeaba şcolită vede un geniu în această broască. Nu de curte, nici de lăcovişte. Scuze, ţestoaso, scuze, rîioaso! Patapievici este o broască ruginită, de yală defectă, montată la uşa vandalizată a culturii române.
Ziarul National

No comments: