Pages

Wednesday, July 1, 2009

CIRCUL Badea - Cristoiu continua. Cristoiu va pleca, din nou, la Biblioteca Academiei, pentru a reveni, probabil, cu un joc in favoarea lui Basescu...

Ion Cristoiu: „Mă gândesc să părăsesc trustul Intact“
Autor: Iulia Bunea
Data: 2 iul 2009

Cei doi oameni de televiziune au avut, zilele trecute, un schimb acid de replici în spaţiul „mediatic“. Disputa a fost începută de Mircea Badea, care a ironizat atitudinea lui Cristoiu, aparent favorabilă anumitor persoane politice, în emisiunea „Zig Zag“, difuzată pe acelaşi post de televiziune, Antena 3.

Replica lui Cristoiu a venit imediat într-un editorial din „Jurnalul Naţional“. Publicistul a folosit cuvinte ce făceau referire la subţiorile lui Mircea Badea, dar a şi adus acuzaţii că acesta din urmă ar primi indicaţii, prin telefon, pe cine să înjure. Dialogul mediatic dintre cei doi nu s-a încheiat, Cristoiu dedicându-i lui Badea un al doilea Post Scriptum (PS) în editorialul său.

De ce aţi decis să-i răspundeţi în mod public lui Mircea Badea?

I-am răspuns astfel lui Mircea Badea pentru că putea să mă întrebe ce urmăresc eu cu această emisiune „Zig Zag“ şi de ce nu-mi scuip invitaţii.

De unde ştiţi că Mircea Badea primeşte comenzi şi de la cine?

Mai mult decât am afirmat în acel PS nu pot să spun. Şi, în general, când scriu, nu bat câmpii.

De ce nu vă uitaţi la emisiunea lui Mircea Badea?

Pentru că prefer să mă uit la Ogică. Nu contest talentul actoricesc al lui Mircea Badea, dar nu aflu nimic despre ce apare în presa de a doua zi. Pot să mă uit la Magda Ciumac. Sunt spectacole mult mai interesante pe alte posturi de televiziune. Dacă mă uit la revista presei, o fac pentru a vedea ce scriu ziarele, nu să văd un show.

Aţi urmărit aseară (marţi, 30 iunie) emisiunea „În gura presei“?

Pentru prima dată m-am uitat la Mircea Badea să văd dacă eludează anumite subiecte. Aseară, probabil în urma PS-ului meu (n.r. - din editorialul publicat pe 1 iulie), a fost mai atent. Cred că merge chiar mai bine. Consider că acest scandal, cum se spune, va avea şi o influenţă benefică asupra emisiunii lui.

Cum comentaţi răspunsul lui Mircea Badea la PS-ul pe care i l-aţi adresat în editorialul din 1 iulie?

Domnul Mircea Badea are un truc pe care îl foloseşte de cinci ani, adică el se adresează celor de la camerele de luat vederi. Cu modestie ţin să-i spun că celor de la camerele de luat vederi puţin le pasă ce spui tu ca moderator. I-am reproşat, într-o formă mai ironică, că el îşi ocupă tot spaţiul de emisie cu povestitul vieţii sale de fiecare zi. Aseară nu a mai făcut acest lucru, ceea ce nu pot să mai critic acum.

Îi veţi mai da vreun răspuns lui Mircea Badea?

Spre deosebire de el, eu sunt un om corect şi nu mai am ce să-i reproşez. Aseară a acoperit câteva dintre subiectele din presă. Sigur, a început cu critica lui Traian Băsescu, care deja a început să mă plictisească la tot trustul. Cultul personalităţii negative a lui Traian Băsescu este şi el un cult pe dos, dacă se poate spune.

Victor Ciutacu l-a susţinut pe Mircea Badea, spunând că a fost blând cu răspunsul pe care acesta vi l-a dat luni pe blog şi în emisiune. Cum comentaţi?

Nu cred că Mircea Badea avea nevoie de sprijinul lui Victor Ciutacu pentru că nu este o elevă de pension.

Aţi fost contactat, până acum, de vreun şef din trustul Intact în legătură cu toate aceste întâmplări?

Nu şi chiar mă gândesc la un gest de a părăsi trustul, deoarece o convenţie în interiorul grupului este ca noi să nu ne înjurăm reciproc emisiunile.

Din acest punct de vedere, aşteptam scuze măcar de la domnul Oancea (n.r. – Sorin Oancea, director general Antena 3). Nu ne putem înjura emisiunile, iar Mircea Badea mi-a înjurat o emisiune difuzată pe Antena 3. Şi am aşteptat măcar aşa un gest pentru că, totuşi, sunt Ion Cristoiu. Dar se pare că pentru trustul Intact nu contează că eu mă numesc Ion Cristoiu şi, în consecinţă, cred că o să mă gândesc la relaţia mea, tot mai complicată pe zi ce trece, cu acest trust.

Au mai apărut şi alte complicaţii?

Am spus, tot mai complicate pe zi ce trece. Poate că reacţia mea de a polemiza cu Mircea Badea exprimă lucruri mai adânci decât un simplu conflict cu un angajat al trustului.

Schimb de replici acide

1. Ironia lui Badea (duminică, 28 iunie unică– Antena 3) „A fost foarte dură emisiunea (n.r - „Zig Zag“, ediţia în care a fost invitată Elena Udrea). A încolţit invitatul, ca demers jurnalistic desigur. I-a întins capcane la nivel de discurs, de concepte“
„Domnul Cristoiu pare cumva atras jurnalistic de femeile domnului Băsescu, din punct de vedere politic.“

2. Atacul lui Cristoiu (marţi, 30 iunie, „Jurnalul Naţional“) – „PS. Am auzit că duminică seară, Mircea Badea m-a înjurat pentru interviul luat Elenei Udrea. Mă miră. Când am ieşit din studio, Mircea Badea nu asculta, ca de obicei, la telefon indicaţiile pe cine să înjure şi pe cine nu. Şedea pe canapea şi-şi mirosea subţiorile, convins că, de când trăncăneşte de unul singur la televizor, subţiorile lui nu put ca la toţi oamenii, ci miros a Sfântul Mir. Mai mult ca sigur a fost sunat după ce am plecat eu!“

3. Răspunsul lui Badea (luni, 29 iunie – Antena 3) „Domnule Cristoiu, de dragul replicii, presupunând că primesc ordine să atac, măcar nu primesc ordine să pup în cur.“

„Îmi amintesc un pic altfel momentul de pe hol. Eu cu siguranţă nu-mi “miroseam subţiorile”, dar domnul Cristoiu încerca să imite un ardei umplut. Ştiti ce? Cred că-i ieşea de minune.“

4. Cel de-al doilea PS (miercuri, 1 iulie „Jurnalul Naţional“)

„PS. Urmărind aşa-zisa revistă a presei, făcută la Antena 3 de Mircea Badea, am devenit invidios. Să primeşti o căciulă de bani pentru a povesti seară de seară cum ai băut tu o bere cu băieţii şi cât de bună era fleica dinainte, cum sforăi şi cum ai o scurgere de care e vinovată viaţa pe Pă­mânt înseamnă că mogulul te plăteşte pentru altceva decât să citeşti presa şi s-o comentezi. Altfel l-ar angaja pe Ogică să facă revista presei. Ar povesti mult mai bine decât Mircea Badea, s-ar mulţumi cu bani mai puţini şi, mai ales, nu l-ar durea capul după primele rânduri citite.“

5. Atitudinea lui Mircea Badea (marţi, 30 iunie, „Sinteza Zilei“)

„Domnu’ Cristoiu, politicos desigur, vă reamintesc faptul, cât se poate de verificabil, că „În gura presei“[...] este singura din România complet vândută până la sfârşitul anului (n.r. - spaţiul publicitare), nu „Zig Zag“ cu Ion Cristoiu.“
„Domnu’ Cristoiu aţi zis că sunteţi invidios. Nu este cazul să fiţi. Eu, care şi aşa vreau să scap de emisiunea asta, pe cuvânt de nu vă cedez locul.“

INTERVIURILE GÂNDUL
Ironizat în legătură cu simpatiile sale faţă de “femeile preşedintelui”, Cristoiu contraatacă

Cristoiu: „Voi arăta cât de independent e Badea. Cine se crede?! Mă învaţă el cum să pun întrebări?! E deja paranoia“

de Marian SULTĂNOIU 01 IULIE 2009

„Domnule Cristoiu, presupunând că primesc ordine să atac, măcar nu primesc ordine să pup în cur“, i-a transmis Mircea Badea lui Ion Cristoiu, luni seara, în emisiunea „În gura presei“, răspunzând la acuzaţiile acestuia că ar primi ordine prin telefon pe cine să atace în direct

Cristoiu spune că se va „ocupa“ zilnic de emisiunea lui Badea: „O să arăt cât este de independent“

Cristoiu: „Voi arăta cât de independent e Badea. Cine se crede?! E deja paranoia“

Pe nepusă masă, televiziunile au parte de încă un show, la nivel înalt. Cristoiu vs Badea. Discuţia celor doi a început abrupt, ca o furtună de vorbe grele. Ion Cristoiu şi-a surprins colegii de la Antena 3 – emisiunea „Sinteza zilei“ -, părăsindu-i brusc, pe motiv că Voiculescu şi partidul său nu au ieşit de la guvernare. I-a bulversat însă, complet, abia atunci când a invitat-o la emisiunea sa pe Elena Udrea şi a declarat că a votat-o pe Elena Băsescu. Mircea Badea l-a ironizat, în emisiunea „În gura presei“ pentru noile sale opţiuni politice. Cristoiu i-a răspuns acid în Jurnalul Naţional, iar Badea a dat replica în emisiunea sa şi pe blogul personal. Ion Cristoiu a explicat, marţi, la Interviurile Gândul, de ce a ieşit din pluton.

- Domnule Ion Cristoiu, schimbarea dvs. de optică şi faptul că aţi abandonat emisiunea lui Mihai Gâdea a generat o polemică fierbinte între dumneavoastră şi Mircea Badea. Cum s-a ajuns aici?

- A început campania electorală. L-am criticat până acum pe Traian Băsescu întrucât nu era competitor. Acum gata! Am mai făcut lucrul ăsta atunci când au candidat Iliescu şi Constantinescu. L-am susţinut pe unul dintre ei, după care m-a înjurat o ţară întreagă. Încerc să nu mai fiu chibiţ. Nu mai vreau să fiu chibiţ electoral. Dacă Mircea Badea vrea să fie chibiţ, îl priveşte. Eu nu mai vreau să fiu. Apoi el a tras o concluzie greşită, pentru că am invitat-o pe Elena Udrea. Ce legătură are Udrea cu Băsescu?

- Este o persoană apropiată, politic, preşedintelui.

- Am vorbit cu Elena Udrea despre ascensiunea ei din ultimii patru ani, ce vrea să-i spun, că e mai ştiu eu ce?! Mă învaţă Mircea Badea cum să pun întrebări, cum să fac emisiunea? Emisiunea mea este o emisiune de taifas, nu? Mi-a mai spus de Elena Băsescu... Ce, n-am voie s-o votez pe Elena Băsescu?! Sunt un om liber, nu trebuie să cer voie de la el sau de la Voiculescu. E treaba mea cu cine votez.

- Aţi plecat de la “Sinteza zilei”, dar aţi mers la Gabi Firea în emisiune. Poate asta i-a necăjit...

- Asta e părea lui Gâdea, care e o părere proastă. Gâdea nu e fair, ştie foarte bine că am avut o discuţie şi cu el şi cu conducerea postului, şi am spus “Domnule, plec de la Sinteza zilei, întrucât, fiind o emisiune care se face în fiecare seară, sunt momente în care nu pot ocoli anumite subiecte”. La Gabi Firea mă duc o dată pe sptămână, e altceva. Dar nu seară de seară.

- Mircea Badea promite că polemica este abia la început. Îi veţi răspunde?

- Sigur. P.S.-ul meu de azi este absolut corect şi, având în vedere că şi el se ocupă de emisiunea mea, mă voi ocupa şi eu, număr de număr în Jurnalul Naţional, de emisiunea lui şi voi arăta cât este de independent.
Badea a făcut la fel şi cu Cristian Tudor Popescu. E deja paranoia. Păi, cine se crede?! Trebuie să-i cerem voie lui Mircea Badea ce să facem, ce să spunem?! De unde şi până unde?! Mi se pare stupid, iartă-mă. Eu nu mi-am dat cu părerea nici despre emisiunea lui Gâdea, nici despre a lui Gabi Firea, nici despre emisiunea lui. Îmi văd de treabă.

- V-aţi schimbat optica în privinţa lui Băsescu? Foştilor colegi li se pare că da.

- Prin atacurile reluate seară de seară la adresa lui Băsescu, devii plicticos. E mult. Mai las-o! Mai sunt şi alte subiecte. Dincolo de toate, nu înţeleg ce treabă au ei cu mine?! Ce le-am făcut? În cele din urmă este o chestiune de gazetărie: nu văd de ce, noi toţi, trebuie să gândim la fel. De ce trebuie să gândesc eu ca Mircea Badea? Eu gândesc altfel, poate greşesc, dar e dreptul meu. Ne-am întors la acel “cine nu gândeşte ca noi, nu o face pe Elena Udrea curvă şi pe Elena Băsescu toantă, s-a dat cu duşmanu’”. Acuma, sincer, mă vedeţi pe mine să fiu de partea lui Băsescu?! Dar nici jurnalistic nu se mai justifică un atac continuu – ţi-o spun gazetăreşte - acum când atacă toată lumea. Se justifica prin 2005, atunci avea farmec, când era lăudat de toţi. Ce să fac, să mă înscriu seară de seară în cor şi să spun că e rău... Bun, am înţeles, dar care e beneficiul pentru gazetărie?! Să-l atace Mircea Badea, căruia i se pare curios că n-am atacat-o pe Elena Udrea. Poate că îmi place de Elena Udrea. Glumesc, nu e genul meu. Dar de Udrea am spus, şi în 2005, şi acum, că nu e fata blondă care pare. Cum nici Elena Băsescu nu e atât de naivă cum se spune.
Nu ştiu, să considere că am înnebunit, că m-am ramolit sau poate că-mi place de femeile-astea, cine ştie. Sigur că glumesc.
Însă vreau să spun că Popescu i-a răspuns foarte politicos. Eu am să îi răspund cum merită – stai, domnule, puţin, mă înveţi tu cum să vorbesc şi cum să fac emisiune?! Ce Dumnezeu...

marian.sultanoiu@gandul.info

No comments: