Pages

Sunday, January 27, 2008

Scrisoarea lui Sorin Rosca Stanescu catre colegii sai de la ZIUA

Stimate coleg,

Imi cer scuze ca nu am putut sa-ti spun mai multe pana azi. Si nici azi nu pot sa-ti spun, din motive independente de vointa mea, ceea ce vei afla dupa data de 1 februarie. Cert este ca ma despart de conducerea editoriala si manageriala a ziarului Ziua. Nu ma duc departe, ci raman in interiorul Grupului de presa din care, in curand, veti face parte si voi. Am optat, si initiativa imi apartine, pentru o noua formula a propriei mele existente. Vreau sa-mi creez mai mult timp pentru a-mi exercita meseria de jurnalist si vocatia de analist. Asta presupune sa acord mai putin timp din timpul meu bucatariei propriu-zise a Grupului de Presa Ziua. Voi ramane editorialist si director fondator. In functie de atributiile pe care le voi primi la nivelul trustului de presa, voi putea influenta pozitiv deciziile care se iau si in raport cu Ziua. Actionarii au acceptat cu greu alegerea pe care eu am facut-o, temandu-se fie ca am intentia sa plec la un alt grup de presa, fie ca sunt nemultumit de ei. Din momentul in care am lansat aceasta idee, la mijlocul lunii decembrie a anului trecut si pana la concretizarea ei, in aceste zile, actionarii s-au convins ca nu ne plasam in niciunul dintre scenariile de mai sus. La propunerea mea, acceptata de actionari, publisher-ul, respectiv directorul general, va fi Mihai Palsu. Adrian Patrusca va fi in continuare redactorul sef al ziarului, cu observatia ca, in absenta lui "guru", adica a mea, va putea avea o mai mare autoritate. Actionarii s-au mirat ca m-am gandit la o asemenea promovare, in cazul lui Palsu, in timp ce persoana care a fost de la fondare si pana in prezent permanent in dreapta mea a fost Adrian Patrusca. In realitate, eu am discutat cu cei doi in prealabil si aceasta a fost si optiunea lor. Dupa ce fiecare dintre cei doi si-a putut prezenta propria viziune asupra dezvoltarii ziarului si, in general, a grupului de presa sub toate aspectele managementului, inclusiv cel editorial, concluzia actionarilor a fost ca am avut dreptate. Astfel incat propunerile mele au fost adjudecate. Eu voi continua sa scriu editoriale si analize pentru ziarul Ziua si, in structura in care voi fi desemnat la nivelul grupului dupa 1 februarie, voi actiona in favoarea ziarului Ziua. Este esential ca are loc, acum, in presa din Romania, prima schimbare normala de stafeta. Stafeta fiind preluata de oameni extrem de capabili din interior. Nu de persoane aduse de afara. Ceea ce va asigura, in partea pozitiva a muncii nostre, o continuitate. In acelasi timp, atat Palsu cat si Patrusca, vor fi interesati sa vina in deplina libertate si sa implementeze idei noi. Nu-mi iau ramas bun de la voi, intrucat vom colabora in continuare. Trebuie sa stiti ca orice schimbare va avea loc, propusa de Palsu si de Patrusca, a fost in prealabil agreata atat de mine, cat si de actionari. Desigur, ma refer la schimbarile mari. Nu la bucataria de zi cu zi a Grupului de presa. Deci nu va spun adio, ci imi iau la revedere.



Nasu’


Duminica, 27 ianuarie 2008

Scrisoarea este publicata cu acordul expeditorului

1 comment:

Oleg Cristal said...

M-am depistat in lista blogurilor cu titulatura "ziarist oficial". Nu stiam ca exista ziaristi neoficiali. In rest, iti zic bine ai venit in blogosfera!