Pages

Thursday, November 26, 2009

CE ZICE BASESCU despre Vintu, Voiculescu, Patriciu si Rosca Stanescu. TRANSCRIERE de azi

Băsescu în deschiderea şedinţei Colegiului Director National al PD-L / Transcript / 26 nov 2009

Bine v-am regăsit!
Dragii mei, suntem după 22 noiembrie. Eu cred că avem toate motivele să fim optimişti în continuare. În primul rând, ceea ce nimeni nu credea că se va întâmpla s-a întâmplat: s-a validat referendumul. Dacă vă aduceţi aminte, la referendumul pentru Constituţie se umbla cu urnele şi prin Carrefour şi s-a prelungit la două zile referendumul, ca să iasă acelaşi scor care a ieşit acum, în intervalul 7:00-21:00. Cred că acesta este un mare succes, cu atât mai mult cu cât singurii care au susţinut referendumul aţi fost dumneavoastră, dumneavoastră şi eu. În rest, au vrut să nu se ştie despre acest referendum, numai că n-au ştiut cât sunt românii de inteligenţi - au înţeles foarte bine care este miza referendumului. Vă mărturisesc că am un regret formidabil: că n-am introdus şi a treia întrebare, cu eliminarea imunităţilor pentru miniştri, parlamentari şi Preşedinte. Dar, poate, obţinem la negocierile pentru Constituţie, pentru revizuirea Constituţiei, pentru că acest referendum implică revizuirea Constituţiei. Dacă voi constata că politicienii nu vor să mergem pe eliminarea imunităţilor - nu toţi politicienii, majoritatea - voi mai organiza un referendum: să spună românii dacă vor ca politicienii şi miniştrii, Preşedintele să aibă imunitate. Şi eu cred că românii nu mai vor treaba asta.

Acum, cred că avem motive să fim mulţumiţi, chiar dacă am fi dorit mai mult, inclusiv eu, să fim mulţumiţi că la alegerile prezidenţiale suntem pe primul loc, după primul tur, cu un avans mic, dar îl avem. Şi când ai un avans ai o poziţie de plecare mai bună, indiscutabil. Dar eu aş vrea să ştiţi cu ce luptăm. Noi nu luptăm cu populaţia, populaţia este aliatul nostru şi vrem să ne convingem aliatul să vină la vot. Însă ce s-a întâmplat zilele acestea în spaţiul public - şi trebuie să mulţumim acelor ziarişti oneşti care au lăsat informaţiile să treacă înspre public - este de natură să confirme tot ceea ce am susţinut în mandatul meu, şi anume că sunt politicieni controlaţi de moguli, de grupuri de interese şi, de fapt, în momentul de faţă, noi nu luptăm doar cu politicieni, ci şi cu forţa financiară şi mediatică a acestora.

Sunt convins că din cauza embargoului mediatic n-aţi putut vedea intervenţia mea de ieri, de la ora 18:05, aşa că am să v-o prezint şi dumneavoastră. Sigur că televiziunile mogulilor nu sunt interesate să transmită aşa ceva. Dar vreau să vedeţi exact cu ce luptăm. Deci, pe 13 octombrie, în ziua în care în Parlament majoritatea a votat căderea Guvernului Emil Boc, seara, la sediul firmei domnului Voiculescu, la Grivco, s-au întâlnit cu Voiculescu în capul mesei, Ion Iliescu, Hrebenciuc, Stroe de la PNL, domnul Crin Antonescu, care a venit şi dânsul, şi au stabilit strategia politică, structura viitorului guvern şi numele premierului - deci, la o firmă privată şi cu moguli în capul mesei. Douăzeci de zile mai târziu, adică luni, 23 noiembrie, de data aceasta la sediul fundaţiei domnului Patriciu, s-au întâlnit Adrian Năstase, turnatorul Sorin Roşca Stănescu, Meleşcanu şi, de bună seamă, Patriciu. Declaraţia lui Meleşcanu, care a fost întrebat de presă “Pentru ce v-aţi întâlnit?”, a fost: “Am stabilit strategia economică şi programul politic al Guvernului”. Ieri, s-a întâlnit domnul Patriciu cu domnul Vântu - lanţul slăbiciunilor. Cu siguranţă, au discutat despre privatizări.

Deci, trebuie să înţelegem că suntem într-o realitate: la Voiculescu la firmă se stabileşte strategia politică, structura Guvernului şi cine este premier, la Patriciu la firmă se stabileşte strategia economică iar la Vântu acasă se stabilesc privatizările şi vânzările. Eu cred că aceste întâmplări, devoalate de presă, ne arată, confirmă ceea ce eu susţineam, şi anume că Mircea Geoană, ca de altfel şi premierul acestei majorităţi, sunt doar nişte perdele în spatele cărora mogulii să stabilească ce-i de făcut în ţara asta.

Şi, din punctul meu de vedere, mai am o întrebare: este corect, este cinstit ca oameni politici importanţi să fie chemaţi la sediul firmelor mogulilor? Face Voiculescu din deget şi se prezintă în pas alergător şi Iliescu, şi Hrebenciuc, şi Crin Antonescu, şi Radu Stroe la firmă la el, la Grivco. Face Patriciu din deget şi dă fuguţa şi Adrian Năstase, şi Meleşcanu, şi turnătorul Sorin Roşca Stănescu, de bună seamă. Cred că această putere politică îşi face iluzii că va guverna România - şi priviţi în ce tip de transparenţă, dacă asta este transparenţă decizională. În momentul când se iau asemenea decizii - strategie politică, strategie economică, privatizări - cum este posibil să fie luate în locuri nepotrivite şi de oameni neautorizaţi să facă aşa ceva? Dacă acesta este sistemul de transparenţă pe care ni-l propune domnul Geoană, nu are decât o singură variantă în alegerile pentru funcţia de Preşedinte, şi varianta lui este să piardă.

România nu se poate transforma într-un stat controlat de oameni care nu au gir politic, dar au bani şi televiziuni. Foarte interesant este că la astfel de discuţii - structură politică a Guvernului, strategie economică - nu este chemat spre a fi consultat sau spre a lua decizii cel pe care l-au nominalizat a fi prim-ministru. Despre ce independenţă vorbim? Poate discutăm despre un prim-ministru la fel de absent în exercitarea funcţiei cum ar putea fi Mircea Geoană, dacă ar ajunge Preşedinte. Deci această adunare de rechini, Voiculescu - Vântu - Patriciu, şi-a găsit oamenii potriviţi pe care să-i manipuleze pentru ambele funcţii, şi pentru cea de Preşedinte al României, şi pentru cea de prim-ministru. Cred că realizăm toţi către ce fel de Românie vor să îndrepte lucrurile aceşti oameni. Au însă o problemă, trebuie să recunoaştem. Ei reuşesc să-i controleze pe cei care au acceptat să fie plătiţi de ei, răsplătiţi de ei. Mai au şi oameni care i-au considerat ca fiind toxici, pentru a avea influenţă politică, şi din acest motiv nu i-au putut nici chema la ordine, nici plăti, şi cred că asta îi înnebuneşte în momentul de faţă, dar vor trebui să ia lucrurile aşa cum sunt. Nu aş vrea să înţeleagă cineva că îl învinuiesc pe Johannis, el nu ştie în ce s-a băgat, dar Mircea Geoană ştie perfect în ce s-a băgat. Ştie foarte bine că este controlat şi subordonat acestor rechini: Voiculescu, Patriciu, Vântu.

Ce pot să vă spun este că în 12 ani de serviciu pe mare am învăţat să rup şi colţii rechinilor. Asta au uitat. Însă, oameni buni, altceva mi se pare extrem de important în discuţiile astea în care, după părerea mea, ei au prefigurat împărţirea prăzii. România este prada pentru ei, dacă reuşesc să-şi implanteze cei doi oameni, prim-ministru, Johannis, sau Preşedinte, Mircea Geoană, România va fi o pradă pentru rechinii aceştia. Credeţi că în discuţiile lor s-au întrebat vreo clipă ce facem pentru ca românii să treacă mai uşor peste criză? Credeţi că şi-au pus această întrebare? Eu vă asigur că întrebarea care i-a frământat este cum profită ei de criză, ce trebuie să facă un eventual guvern pe care îl controlează, pentru ca ei să fie profitorii crizei. Din acest motiv, cred că avem obligaţia să rămânem extrem de fermi în opţiunea noastră, iar eu, alături de dumneavoastră şi de români, avem obligaţia să câştigăm aceste alegeri. Eu sunt foarte determinat să o fac şi am să şi reuşesc. Am sa reusesc pentru ca asta vreti si dumneavoastra, asta vor si majoritatea romanilor. Nu avem dreptul sa lasam tara pe mana unei asemenea haite de rechini care, uite asa, se invart in jurul datei de 6, dau tarcoale. Timp de cinci ani au trebuit sa traiasca din ce au furat in timpul lui Iliescu. Inca au, dar vor mai mult. In acelasi timp, trebuie sa stiti ca au si interese economice imediate, interese economice si interese prin justitie.

Domnul Patriciu este foarte interesat sa aiba un Guvern si un presedinte subordonat, pentru ca are dosarul in instanta si crede ca si-l poate opri daca va avea un presedinte care sa il asculte, sau un premier care sa il asculte. Va aduceti aminte celebra incercare a premierului Tariceanu, cu biletelul: „Traiane fa ceva sa oprim dosarul lui Patriciu de la Parchetul General”, acum e in instanta. Sigur, e in instanta, are foarte multi bani si implicit multi avocati asa ca se tot dau termene, da?

Pe domnul Vantu, aduceti-vi-l aminte cat de angajat a fost alaturi de magistrati, la greva magistratilor. El avea dosarul in instanta cu BID-ul in care era cu domnul Vacaroiu si trebuia sa se prelungeasca judecata pana ajungea la prescriptie, pentru ca fusese deja condamnat la doi ani si jumatate, si i-a sustinut pe magistrati si uite ca i s-a intamplat prescriptia.

Domnul Voiculescu, slava domnului, are si el mari interese sa-si opreasca dosarele din instante. Domnul Patriciu mai are o problema, pentru ca in 2010 trebuie sa ramburseze 600 de milioane de dolari, cu care Adrian Nastase l-a imprumutat pentru vreo 8-10 ani, deci mizele lor sunt foarte mari, si se numesc bani si nu-i intereseaza reforma Romaniei. Nu ii intereseaza reformarea statului, ci ii intereseaza controlul pe oameni politici. Acesta este un motiv serios sa ne mobilizam pentru a castiga aceste alegeri.

Va mai pot spune, pentru ca dvs. nu trebuie sa cadeti in capcana minciunilor: eu am propus public cate o intalnire incepand de vineri, in fiecare seara, cu Mircea Geoana pe cate o tema pana vineri, saptamana viitoare. Ieri am cerut domnului Sever Voinescu sa raspunda televiziunilor care ne-au propus dezbateri intre cei doi candidati sa raspunda pozitiv si s-a propus o dezbatere la TVR 1 pentru luni, dezbatere la Realitatea pentru miercuri, dezbatere la Antena 1 si Pro tv pentru joi si, din nou, TVR 1 pentru vineri. Sa vedem cat de deschis va fi Mircea Geoana pentru aceste dezbateri, poate sa vina si cu mogulii. Daca nu vine Mircea Geoana poate vine Vantu si Patriciu la o dezbatere, ca tot ii reprezinta Mircea Geoana. Eu sunt gata de o dezbatere si cu toti trei in locul lui Mircea Geoana, cu Vantu, Voiculescu, Patriciu, sa vedem cum vad ei Romania si cum o vad eu. In orice caz, sunt flamanzi tare, sunt cinci ani de cand nu si-au mai putut face jocurile in economia romaneasca si as vrea sa aveti acest argument care se refera la lupta impotriva coruptiei. In mandatul meu nu s-a facut nicio privatizare discutabila, n-ati auzit despre niciun scandal legat de privatizari, si procesele de privatizare au continuat, nu le-a oprit nimeni, dar nu au mai fost tunurile controversate din timpul lui Iliescu si al lui Adrian Nastase, si acesta a fost unul din obiectivele mele majore in lupta impotriva coruptiei, iar dumneavoastra il puteti folosi oricand, ca unii spun: „ Cati au fost judecati?”. Frate, nu presedintele judeca. Presedintele a avut grija sa lase libere Parchetele si Instantele, dar nu eu judec. Sunt totusi 20 de dosare penale de fosti ministri si parlamentari care sunt deja in Instanta, iar mai zilele trecute il vedeam pe Remes in fata judecatorilor declarand ca il va da in judecata pe presedinte, ca si cum presedintele ar fi luat caltabosul si pachetele cu bani, nu el.

Deci, oamenii s-au obisnuit sa minta, si un ultim element as vrea sa vi-l spun legat de minciuna. Va aduceti aminte la dezbaterea la care a participat si Mircea Geoana?; am spus ca nu-l puteam gasi la telefon, am sunat si de doua ori, pentru ca era ocupat cu Vantu, iar el a spus: „ Nu, minte presedintele, n-am fost ocupat cu Vantu”, iar aseara a spus Vantu ca-l chema in Delta, la prelucrat. E, omul asta trebuie sa inceapa campania pentru turul doi cerandu-si scuze ca a mintit in plina campanie la o ora de audienta maxima, l-au auzit milioane de romani spunand : „Nu-i adevarat, nu m-am intalnit cu Vantu”, iar aseara Vantu a spus, cu gurita lui, ca l-a chemat in Delta, ca s-au intalnit, deci nu stiu daca un om care crede ca ii poate minti pe romani in halul acesta poate fi si presedinte, sau in orice caz ar putea candida, dar sa inceapa prin a-si cere scuze. A mintit, atunci cand romanii asteapta de la candidati adevarul.

Oameni buni, eu va las sa va faceti treaba de partid. Am vrut sa va vad, sa va multumesc pentru efortul pe care l-ati facut in primul tur, vreau sa va precizez inca o data aduceti-va aminte ca in 2004, in alianta am luat 33.9 procente, de data aceasta la presedintie am luat 32.5, singuri. Este, dupa parerea mea, un salt extraordinar. Nu se fac procente peste noapte, mai ales intr-o tara care are probleme de criza economica, oamenii sunt nemultumiti. De comun acord cu premierul Boc am stabilit sa nu franam procesele de restructurare ale aparatului bugetar, sa nu franam procesele de reasezare pe baze corecte ale sistemelor de salarizare si de pensii, sa dam atentie mentinerii in deficitul bugetar si, decat sa se reduca salariile, mai bine sa se ia niste zile libere. Deci, in plina campanie noi ne-am asumat aceste masuri pentru ca trebuiau luate ca sa nu intram intr-un derapaj. Deci, nu avem situatii ca la alte alegeri in care Guvernul arunca cu bani si apoi mai vede el ce face, sau de regula vede urmatorul Guvern ce face. Candidatura mea este o candidatura care se deruleaza in conditii grele, nu mai punem ca dupa trei ani, dupa ce am castigat referendumul, televiziunile au mers pe programe sistematice de discreditare. Deci, candidam in conditii grele, eu va multumesc ca m-ati adoptat, pentru ca datorita Constitutiei sunt independent, va multumesc ca v-ati asumat aceasta candidatura si va cer sa o duceti pana la capat cu toata energia. Sa stiti ca, va spun asa, ce am observat in teritoriu, chiar ca va puteti bizui pe sprijinul PNTCD-ului si va rog sa colaborati cu ei. Eu va multumesc mult, va las cu conducerea partidului sa va stabiliti programul de activitati si ne auzim pe 6, dupa ora 21:00, cu un rezultat in mod cert favorabil. Eu va multumesc mult!

No comments: