Pages

Thursday, October 29, 2009

PARINTELE TEOFIL PARAIAN nu s-a mai trezit in urma unei anestezii, ca si Patriarhul Teoctist. "S-a sfîrşit, acum Parintele chiar vede!" MARTURIE

,,Măi, nu e uşor să mori..."

La ora la care scriu, Părintele Teofil e pe drumul de întoarcere spre mănăstire. Poate se va mai opri prin sate sau oraşe pentru un ultim rămas bun.
A fost internat la Spitalul Militar după care ieri a fost mutat la Spitalul Municipal Clujana.
Părea că e puţin mai bine decît în zilele antecedente şi s-a încercat să i se facă o intubare. Pentru asta a fost anesteziat cu acordul său apoi nu s-a mai trezit... A suferit în urma unor complicaţii pulmonare.
A glumit pînă în ultimul moment, s-a purtat exemplar cu personalul medical deşi avea dureri insuportabile. A primit cu bucurie pe oricine a venit la dînsul să-l mai vadă pe patul de spital. Zîmbitor le-a spus mai multor vizitatori dragi: ,,Măi, nu e uşor să mori..."
Azi dimineaţă cerul era senin după griul care de cîteva zile devenise apăsător. În capela spitalului, Părintele era aşezat în sicriu. M-am apropiat, era real, frumos, zîmbitor, senin, cu pielea albă ca laptele pe faţă şi pe mîini, doar urmele acelor medicale creaseră pete vineţii pe alocuri. Mîna era deosebit de moale, fără răceala aceea tipică trupurilor neînsufleţite. ,,Ce cinste pentru mine, Părinte, să fiu aici!" mi-am spus în gînd. A început slujba de pomenire, rugăciuni, citiri din Sf. Evanghelie şi ,,Hristos a înviat!". De la cîţiva oameni strînşi iniţial, capela a început să se umple uşor, uşor de oameni ce veneau în continuu să-i aducă un ultim omagiu şi cinstire, aşa, în grabă, de cum auziseră. Şi parcă nimeni nu voia să plece de lîngă dînsul, pînă cînd a plecat cuvioşia sa....
Primul gînd ce l-am avut atunci cînd Adina C. la 2 noaptea mi-a dat mesajul cu ,,a murit Părintele", după ce tot ea cu cîteva ore bune ne transmitea că Părintele e mai bine, primul gînd a fost părerea de rău, apoi ,,s-a sfîrşit, acum Părintele chiar vede!"
Sîmbătă 31 octombrie 2009, la Sf. Mănăstire Sîmbăta de Sus va avea loc ceremonia de îngropare.
Îmi rămîn în minte toate conferinţele sale tonice, vitalitatea, bucuria, dragostea... şi mi-e dor de pe acum de ele...
Mulţumesc, Părinte Teofil pentru toate!
Veşnică fie pomenirea sa!
Corina Negreanu, Cluj Napoca - Vezi AICI mai multe fotografii

Nota mea: O diferenta este ca in cazul Parintelui Teofil, anestezia finala s-a facut cu acordul sau...

Vezi si: BLANDUL PARINTE ARHIMANDRIT TEOFIL PARAIAN a trecut la cele vesnice. CUVANT de invatatura pentru tineri: Mintea treaza si inima curata!

3 comments:

danutza said...

Dumnezeu sa-i ierte pacatele! am citit pe un blog despre parinte ca n-ar fi invatat tocmai dupa dogma isericii ortodoxe. eu nu l-am cunoscut si nici nu l-am citit.
iata cateva exempe:
Intrebare: Parinte, sunt cateva persoane care va acuza pentru faptul ca intr-una dintre cartile Sfintiei Voastre ati afirmat ca ati participat cu bucurie la o slujba impreuna cu catolicii.

P. Teofil: – Da! Si o sa mai particip!

“Ecumenismul e mai mult o chestiune sociala decat religioasa, hai sa dam mana cu mana. Poate sa fie rugaciune ecumenica, unora le convine unora nu. -Unde se mareste Hristos, poti sa te duci ca nu gresesti. Daca vrei sa te rogi cu ereticii, poti sa o faci, pentru ca ramai oricum ceea ce esti. -Dumnezeu este Dumnezeul tuturor, si al elinilor si al evreilor, nu numai al celor de la Sfantul Munte!” (sursa: Lumea Credinţei)
“Eu pe oamenii care n-au posibilitate să se impartaseasca la ortodocsi în strainatate, de exemplu cei care stau acolo ani de zile si-s departe de Biserica Ortodoxa, n-am nimic impotriva dacă vor să se impărtăsească la catolici”.
„Eu sa stiti ca am o consideratie fata de Papa de la Roma. Nu in intelesul ca ar fi conducatorul meu si ca ma orientez dupa el. Nu. Ci pentru ca este si el un Episcop al Bisericii, al Bisericii Universale. Eu, de exemplu, cind ascult Vaticanul (cateodata) si se da in cuprinsul emisiunii o binecuvantare a Papei (Urbi et Orbi), cind incepe binecuvantarea, in orisice pozitie m-as gasi, ma ridic in picioare.

Anonymous said...

Este adevarat. Dar acum a murit, sa-l lasam sa se odihneasca si sa ne rugam la bunul Dumnezeu sa-l ierte.
Despre morti numai de bine.

Doamne ajuta!

Anonymous said...

N-ai inteles nimic, danutza! Vii sa intinezi memoria unui mare Parinte al ortodoxiei romanesti, fara sa citesti printre randuri. Vorbim de toleranta, daca termenul iti este cunoscut. Si de iubirea lui Dumnezeu ptr. toti fiii sai. Parintele a fost unul dintre cei mai luminati oameni, fara false pudori, fara ingustimi si rigori care sa duca la vrajmasie intre oameni. Ai face mai bine sa-l citesti, sa-i asculti inregistrarile, apoi sa te pronunti. Ori de nu, sa taci. Decat sa te faci de ras cu pareri furate de pe blogguri.
Pacat!
Dar poate mai e timp sa intelegem...
Dumnezeu sa-l odihneasca pe Parintele Teofil!

Florentina