Pages

Sunday, March 8, 2009

EMIL NEACSU sparge piata cu Blonda de la Externe. Natalia Intotero, protejata nu stiu cui, e noua colega a lui Tomac, Melescanu si Comanescu...

♦ Incepand de vineri seara, Romania se poate mandri cu o noua figura politica: Natalia Intotero, numita secretar de stat in Ministerul de Externe din partea PSD. Decizia i-a luat prin surprindere pana si pe cei de la biroul de presa al MAE. Contactata de “Gardianul”, doamna Intotero a spus ca numirea e o surpriza, desi se stia din ianuarie de desemnare. Casatorita cu un om de afaceri italian, Natalia Intotero este directoare de scoala si asteapta sa fie instalata la Bucuresti.

♦ Asa cum Elena Udrea admitea nonsalanta, cu ani in urma, ca Norvegia are presedinte, asa si doamna Intotero nu a reactionat la o intrebare referitoare la “presedintele” Suediei. Natalia Intotero a refuzat sa discute despre situatia politica mondiala. “Deci, va spun despre toate aceste lucruri in momentul in care voi ajunge la Bucuresti, voi vedea care va fi rolul meu acolo, imi voi exprima parerea”, a spus secretara de stat din MAE. Recent, ministrul Cristian Diaconescu a refuzat sa comenteze zvonurile privind numirea Nataliei Intotero.

♦ Intrebata daca isi cunoaste colegii din minister, pe Teodor Melescanu sau Lazar Comanescu, de exemplu, Natalia Intotero nu a parut sa stie ca Melescanu este acum doar parlamentar si a recunoscut: “Nu, nu-i cunosc... Doar asa, din auzite”. Cat despre experienta: “Am activat pe parte de TSD pe domeniul relatiilor externe, deci sunt pregatita”. “Sunt directorul de (!!!) o scoala generala si macar asa, asa, o zi-doua mi-ar trebui putin sa-mi pun la punct problemele, nu doresc sa plec asa... sa ramana totul in aer...”, a declarat Intotero.

Rep: Va felicit pentru numirea in functia de secretar de stat in MAE si vreau sa stiu ce va propuneti sa faceti?
Natalia Intotero: In primul rand sa ajung acolo (n. red., la MAE), sa vad despre ce departament va fi vorba si dupa aceea va voi comunica.

Rep: Pai, nu stiti in ce departament sunteti?
N.I.: Deocamdata stiu ca am fost numita, si atata tot. Nu stiu pe ce departament.

Rep.: Dar pe ce departament ati fi vrut? Stiu ca se vorbea de departamentul romanilor de pretutindeni...
N.I.: Da, dar acest departament este ocupat.

Rep.: Si unde ati dori sa activati? De exemplu pe relatia cu Italia...
N.I.: Pai, depinde... Romanii de pretutindeni presupune departamentul pentru toate tarile. Nu cred ca exista un departament care sa cuprinda doar un anumit stat.

Rep.: V-am intrebat pentru ca banuiesc ca aveti o relatie mai apropiata in acest domeniu.
N.I.: Da, asta a fost dorinta mea, am calatorit mult in strainatate si am intalnit intr-adevar multi romani cu probleme si am discutat cu ei si m-am gandit la cateva proiecte. Dar, vedeti, acest departament fiind ocupat, aaa, de o persoana competenta, tanara (n. red., Eugen Tomac, fost consilier al presedintelui Traian Basescu), om vedea despre ce este vorba. Voi colabora cu toti colegii...

Rep.: Ati vorbit cu domnul ministru Cristian Diaconescu?
N.I.: Da, am vorbit zilele trecute (n. red., Oare cand? Ministrul Diaconescu a fost plecat de luni pana vineri la Berlin si la Bruxelles...). Dar nu stiam de numirea... S-a dorit sa fie o surpriza...

Rep.: Cu ceilalti colegi din Ministerul de Externe va cunoasteti, ii cunoasteti pe domnul Melescanu (n. red., fost ministru de externe intre 1992-1996 si ministru al apararii in mandatul premierului Tariceanu, pana in decembrie 2008), domnul Comanescu (n. red., fost ministru de externe in mandatul premierului Tariceanu, pana in decembrie 2008, acum numit ambasador in Germania), ii stiti?
N.I.: Nu, nu-i cunosc... Doar asa, din auzite...

Rep.: Din auzite... Aveti si cetatenie italiana? (N. red., sotul doamnei Intotero este un om de afaceri italian.)
N. I.: Nu, nu, nu... Am refuzat... Puteam sa solicit, dar nu am dorit, eu vreau sa traiesc si sa muncesc in Romania.

Rep.: Sotul dumneavoastra ce a zis despre aceasta numire?
N.I.: Sotul meu a fost incantat vizavi (!) de numirea mea. Sunt unul dintre romanii care nu doreste sa plece in strainatate, sper sa raman in tara si sa contribui cu ceea ce pot eu la binele tarii noastre si la mai binele romanilor care au ales pentru moment sa traiasca si sa desfasoare activitatea in strainatate. Aici bineinteles datorita (n.red., datorita=multumita!!!) faptului ca in Romania este criza asta financiara, ma rog, este peste tot, nu numai in Romania (n. red., saptamana trecuta, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, tocmai anunta ca ne-a ocolit, deocamdata, criza financiara), dar se simte mai mult decat in tarile din Uniunea Europeana.

Rep.: Dar, probabil, veti calatori in strainatate, ca secretar de stat...
N.I.: Depinde, depinde de ce departament va fi vorba...

Rep.: De exemplu, ati putea avea ocazia sa mergeti cu dl ministru Diaconescu intr-o vizita oficiala.
N.I.: Da, si? E vreo problema?

Rep.: Nu, va intreb daca sunteti pregatita pentru contacte diplomatice sau...
N.I.: Da, da, da. Am activat pe parte de TSD (Tineretul Social Democrat) pe domeniul relatiilor externe, deci sunt pregatita...

Rep.: Ce studii aveti?
N.I.: Aamm... Facultatea de Limba si Literatura Romana, Facultatea de Relatii Internationale, Master, Management politic, un master la... aaa... Institutul Diplomatic Roman...

Rep.: Cand veniti in Bucuresti?
N.I.: Deci, deocamdata, am vazut numirea in “Monitorul Oficial”, nu am fost contactata din partea ministerului, va repet, pentru mine a fost o surpriza...

Rep.: Pai, ce surpriza...
N.I.: Eu nu am stiut nimic, eu in momentul de fata lucrez in invatamant, sunt directorul de (!!!) o scoala generala si macar asa, asa, o zi-doua mi-ar trebui putin sa-mi pun la punct problemele din unitate, nu doresc sa plec asa... sa ramana totul in aer...

Rep.: Se vorbeste de numirea dumneavoastra la MAE din luna ianuarie...
N.I.: (ofteaza) Da...

Rep.: Pai, si cum e o surpriza?
N.I.: Nu, nu sunt si nu am fost singura persoana careia i s-au intarziat numirea (!!!). Sunt foarte multe persoane sau au fost foarte multe persoane in aceasta situatie datorita (n. red., datorita=multumita!!!) problemelor care au aparut pe parcurs. Si, vedeti dumneavoastra, in cadrul Ministerului Afacerilor Externe, in ultima vreme in special, s-au realizat lucruri deosebite si, pe langa aceasta, au fost incidentele in strainatate... si alte masuri pe care a trebuit sa le ia guvernul... deci, treptat, se vor definitiva...

Rep.: Despre situatia politica mondiala ce parere aveti, asa...
N.I.: Deci, va spun despre toate aceste lucruri in momentul in care voi ajunge la Bucuresti, voi vedea care va fi rolul meu acolo, imi voi exprima parerea. Deocamdata atat.

Rep.: Dar daca, de exemplu, maine va invita ministrul intr-o vizita in Suedia... Stiti ca pleaca in delegatie oficiala, se intalneste cu presedintele Suediei (! Suedia are Rege, nu presedinte!)...
N.I.: Nu, dar nu are cum deja sa ma invite maine intr-o vizita in Suedia (n. red., azi, luni, ministrul de externe si-a anuntat prezenta in Parlament, unde presedintele sustine un discurs), pana nu ajung acolo, la Bucuresti, si sa se faca instalarea, deci...

A absolvit Institutul Diplomatic Român
Natalia Intotero s-a nascut la Brad în data de 14 ianuarie 1976. Anul trecut a absolvit Institutul Diplomatic Român din Bucuresti, fapt ce-i da dreptul de a lucra în cadrul Ministerului Afacerilor Externe. Potrivit CV-ului propriu, ea cunoaste „foarte bine“ limbile engleza si italiana si „bine“ limba franceza. Natalia Intotero este consilier judetean începând din anul 2004. A intrat în PSD în octombrie 2000. Un an mai târziu a devenit presedinte al Organizatiei Municipale Brad din cadrul Tineretului Social Democrat (TSD), iar în august 2006 a fost aleasa presedinte al organizatiei judetene TSD Hunedoara. În octombrie 2006 a devenit presedinte al Grupului de Actiune al Tinerilor Social Democrati din România.
Emil Neacsu
Asculta interviul la Gardianul
Colega in minister cu... Melescanu. Blonda de la Externe
www.neacsu.org

No comments: