Pages

Tuesday, December 16, 2008

Tiberiu Lovin imparte dreptate in spatiul virtual. HotNews in eroare: Ziarul Unu a murit dupa o luna si jumatate nu dupa doua

Un furt care mă mîhneşte
de Tiberiu Lovin
December 16, 2008 · Categoria: Note personale
Autor: Petrisor Obae. Complice: Hotnews. Victima: Victor Roncea. Pana de curand as fi putut spune ca Petrisor Obae imi este amic, chiar daca atunci cand era la Evenimentul zilei nu cita blogurile cand lua informatii de acolo, pentru ca asa se proceda pe vremea lui. A demisionat si a intrat insa in blogosfera cu paginademedia.ro, apoi s-a pus de munca. Numai ca degeaba muncesti daca nu esti linkuit sa-ti vada lumea productia, iar el si-a gasit in cateva ziare si Hotnews referreri buni. Nu poti sa nu-l feliciti. Mai ales ca pana si Evz i-a dat link si a anuntat lansarea blogului de media. Super! Numai ca atunci cand prasesti pe internet si iei o informatie care nu este a ta, chiar daca o prelucrezi, trebuie sa citezi sursa. Cazul concret: Victor Roncea a publicat un post scurt despre inchiderea ziarului Unu, stire pe care am preluat-o si eu cu link, chiar daca nu sunt prieten cu el si nici nu-l cunosc personal. Asa este corect. Ieri. Astazi, Petrisor Obae a scris despre subiect cu o scurta declaratie si cateva cifre, iar Hotnews l-a citat pe indelete. Nicaieri insa nu a scris cine a avut exclusivitatea, de unde a rumegat el informatia. Este un furt care ma mahneste: fostul meu amic este autorul, iar Hotnews doar complice. Si nu poate sa-mi spuna ca nu a citit la mine sau la Roncea. Nici el si nici site-ul de stiri. Pentru ca stiu ca ma citesc. Pacat. Cu astfel de apucaturi nu poti sa mai ai pretentii sa fii respectat. Nu este bine sa-ti incepi cariera online in stilul asta pentru ca inseamna ca nu-l ai, ci este imprumutat de la cei care practica de mult acest hobby: “sa furam stirile altora”. PS Pentru a se reabilita, Petrisor are sansa de a adauga sursa primara (Roncea) pe blogul lui si de a vorbi cu amicii de la Hotnews sa faca acelasi lucru. Niciodata nu este prea tarziu sa te corectezi, dar am indoieli ca va proceda astflel.
Sursa: http://www.reportervirtual.ro/
Vezi si http://calincosmaciuc.wordpress.com/
De Guinness Book: Ziar inchis dupa o luna si jumatate de existenta

No comments: