Pages

Tuesday, November 25, 2008

Tudor Pantiru a schimbat carnetul PCUS cu cel al succesorului PCR - Drept la replica solicitat publicatiei Jurnal.md

Stimata Redactie,
urmaresc cu deosebita atentie activitatea dvs publicistica si prestatia profesionista a jurnalistului Vitalie Calugareanu, ale carui emisiuni on-line le vizionez cu mare placere. Nu acelasi lucru pot sa spun insa despre ultima editie a “Guvernului din Umbra”, cu invitatul deloc luminat Tudor Pantiru. M-a deranjat ca, desi candidatul PSD din Kosovo m-a insultat, atat pe mine cat si pe un coleg de-al dvs, din presa basarabeana (de altfel, curios, tocmai dat afara din cauza unor referiri favorabile la Eugen Tomac), moderatorul Jurnalului TV, probabil din lipsa de timp, nu a putut sa ne ia fireasca aparare. Am fost surprins sa constat ca tocmai candidatul PSD Tudor Pantiru, cu care am avut mai multe intalniri interesante si pe care am crezut ca-l stimez, isi permite sa foloseasca apelativul “tovaras” la adresa persoanei mele. Pentru corecta informare a opiniei publice, ca si a domniei sale, trebuie sa afirm raspicat ca, spre deosebire de Tudor Pantiru, eu nu numai ca nu am fost membru al vreunui Partid Comunist dar m-am impotrivit, elev fiind, chiar si sa fac parte din Uniunea Tineretului Comunist din Romania. Inteleg ca dansul si-a propus sa loveasca astfel in mai tanarul si puternicului sau oponent, Eugen Tomac, care, tot spre deosebire de Tudor Pantiru, nu a fost nici comunist si nici nu va face vreodata parte dintr-un partid succesor al PCUS sau al PCR, cum este PSD, condus, cum se stie, de tartorul cominternist supranumit “Iliescu-KGB”. M-as fi bucurat daca Tudor Pantiru ar fi observat, poate, ca reprezentantul PNL, partidul partener al PSD, colegul sau intru candidatura Nicolae Dabija, corespunde cu brio profilului care sta in pozitie de drepti la auzul acestui apelativ, ca fost secretar al Comsomolului Uniunii Scriitorilor din RSSM si membru al CC al Uniunii Comunist Leniniste a Tineretului din Moldova sovietica.
In schimb, judecatorul PSD a ales sa judece pripit si sa atace ziaristi de pe ambele maluri ale Prutului. Pacat. Pentru ca, inainte de aceasta iesire incontrolabila a dansului, eu nu mi-am dorit sa intru intr-o disputa directa cu el atat din considerente de varsta cat si, mai ales, pentru ca mi-a impartasit niste viziuni personale si foarte suculente asupra liderilor Partidului sau, conforme cu poreclele lor, respectiv “Prostanacul”, “Arogantul” si Hrebenciucul (daca doriti, evident, pot sa detailez oricand atat eu cat si fratele meu, jurnalistul George Roncea, care s-a amuzat copios pe seama fojgaielii din Partidul Securist Democrat). Pe deasupra, cred totusi ca un fost judecator in Raionul Frunze al RSSM ar trebui sa fie mai atent cand vorbeste de “tovaras” intr-o astfel de companie “selecta” si chiar in propria lui casa. Nu de alta dar, conform practicilor comunist-bolsevice, ca sa te prefaci ca faci dreptate, intr-un stat controlat in totalitate de KGB, trebuia sa fi atat de fidel regimului incat, cine stie?, dupa momentul de haos organizat, aveai sansa sa ajungi poate chiar ambasador intr-o occidentala. Poate chiar la ONU. Asta inainte de a schimba carnetul PCUS cu cel al urmasului PCR, actualul PSD.
Cu deosebita stima,
Al dvs,
Victor RONCEA

No comments: