Pages

Saturday, November 29, 2008

SCRIITORUL BASARABEAN DUMITRU MATCOVSCHI IL VREA PE EUGEN TOMAC DEPUTAT

“Lume nebuna, se murdareste, se arata cu degetul, Basarabie-maica, cei cu tine? Deasupra tuturor acelasi mititel, mi-e rusine. Cum sa-l compare pe Dabija cu Eminescu? Poet bun Dabija, dar politica e altceva. Inseamna cinste in primul rind, curatenie morala. Nu am cetatenie romina, nici sotia mea, care a copilarit la Alba, nu are. Ea nu vrea sa cerseasca, eu lupt cu morile de vint. Mi-e groaza, impostorii, politrucii, se duc si vin de la Bucuresti, ca de la Moscova altadata. Au documentele in ordine. Cine a luptat si cine a cules rodul acestei lupte? Mi s-a lehamit de atitia “patrioti”, sunt ca nebunul care nici nu crede, dar nici nu poate fara Dumnezeu. De-as avea cetatenie, tot pe Eugen Tomac l-as vota. Citiva ani i-au mai ramas pina la virsta marilor iubiri. La 30 de ani aveam si eu o carte arestata. Pe scurt nimic nou, aici si acum. Obraznicul maninca praznicul! I-am trimis lui Nicolae Dabija o scrisoare. Poate ca o va publica! Obraznicul maninca praznicul!”
(Dumitru Matcovschi, emisiunea Media Expres, EuTv, 21 noiembrie 2008)

No comments: