Pages

Friday, May 23, 2008

Basescu catre unii ziaristi, ca Buscu si Ursu: "sunt convins, nu sunteti platit sa ma atacati". Nu, nu sunt platiti pentru asta: o fac din convingere

Conform surselor de la fata locului, dupa ce Cotidianul si-a aratat cateva din multele sale fete la Realitatea (bun slogan si-au gasit: Cotidianul - ziarul cu mai multe fete! Ha, ha, ha!), presedintele Romaniei ar fi ramas cu un dezgust aparte. Mai ales din cauza modului in care s-a incheiat pseudo-dezbaterea. Pacat.
Cei mai incordati au fost si cei vizati: Buscu si Ursu (priviti atitudine lor rigida si muschii craineni si ai cefei).
E bine. Avea si de ce sa-i puna la punct Basescu.
Cititi mai jos:

Traian Basescu: Din pacate, daca eu vorbesc la o emisiune la Radio Romania Actualitati luni, dumneavoastra vorbiti pana sambata. Despicati firul in patru cu diverse fragmente si ma faceti prezent fara sa vreau. Ati saturat lumea de mine.

Emil Hurezeanu: Asta e soarta noastra, a dumneavoastra, a presedintilor! Ati semnat, ati asumat fisa postului.

Doru Buscu: Imaginati-va cum ar fi o zi in care presa nu vorbeste despre dumneavoastra sau ce cosmar ar fi ca o saptamana sa se vorbeasca despre dumneavoastra.

Adrian Ursu: Nu sunteti trist in ziua aia in care nu vorbeste?

Traian Basescu: (pune o intrebare ca sa castige timp: se gandeste daca sa-i dea o replica pe masura nesimtirii lui - nota mea) Cum?

Adrian Ursu: Nu sunteti trist in ziua aia in cand nu vorbeste?

Traian Basescu: Nu, imi doresc sa ma lasati ...

Realizator (Turcescu): Domnule presedinte, ati gasit, ma rog, eu nu pot sa trec peste asta foarte usor. Ati spus asa: "ati saturat lumea de mine". Dar nu credeti ca poate - o spun cu reverenta - nu credeti ca poate unii dintre romani s-au saturat de presedintele Traian Basescu?

Traian Basescu: Ba da. De ce nu?

Realizator: Deci nu faceti o vina exclusiva a presei, inteleg eu...

Traian Basescu: Nu, Doamne fereste!

Adrian Ursu: Despre asta discutam in emisiunea anterioara, noi aici aveam rubrica cu chirurgie plastica si reparatorie si v-am discutat pe dumneavoastra si la un moment dat spuneam ca dom'le, in viziunea presedintelui, presedintele nostru, al romanilor, da, avem un popor tare urat. El e populat, spunea Doru Buscu, cu tiganci imputite, gaozari, pasarici si avocati mici cu capul mare.

Emil Hurezeanu: Va inselati, domnule Ursu. Nu poporul e urat, ziaristii, capul dumneavoastra.

Adrian Ursu: Si politicienii, ca apareau si mutanti de astia...

Emil Hurezeanu: Cu capul mai mare decat... mai mic decat...

Traian Basescu: Unuia ii spui cu capul mare, considerand ca are idei noi.

Doru Buscu: Presedintele pare ca se plimba printr-un panopticum unde fiecare jurnalist sau supus de-al domniei sale sta intr-un borcan si se lasa admirat, asteapta sa i se puna eticheta. Chiar se implineste... s-a implinit deja un an din momentul in care dumneavoastra ati luat putin reportofonul, telefonul si e cu jurnalista ce la Antena 1. (...)

Doru Buscu: Celelalte etichete, domnule presedinte, intra in acelasi regim al regretelor, adica ala mic cu capul mare, tonomatul...

Traian Basescu: Hai sa nu mai discutam de dl Pavelescu. Cred ca l-am bagat mult prea mult in seama in seara asta. Sper ca domnul Pavelescu sa inteleaga ca a face din atacurile la presedinte o preocupare, unica de altfel, nu este un mod de a face politica.

Doru Buscu: Totusi, cu 'tonomatele' ati ranit jurnalisti care nu ar fi meritat aceasta...

Traian Basescu: Nu pe toti. Va simtiti in situatia de a ... (ar vrea sa spuna: "Va simtiti in situatia de a fi un tonomat?" - dar nu stie ce moneda sa aleaga: euro sau ruble:)? Domnule Buscu, dvs, sunt convins, nu sunteti platit sa ma atacati, dvs. nu, dl Hurezeanu - nu, dl Ursu - nu. De ce v-ati simtit vizat?

Adrian Ursu (insista agresiv, dupa cum a invatat la scoala de agitatie-propaganda a lui CTP): Ion Iliescu s-a reconciliat, la un moment dat, cu regele Mihai si cu tot felul de fantome ale trecutului. O sa faceti, la un moment dat, o intalnire de reconciliere cu 'gaozarii', cu 'pasaricile', cu 'tigancile imputite', cu 'tonomatele'?

Traian Basescu (deja sictirit dar rabdator - vrea sa lamureasca definitiv scandalul): Nu, domnule Ursu. Nu, nu si o sa va spun poate facem un pas mai departe de simpla expresie 'tiganca imputita', spusa de mine intr-un moment de nervi in discutia cu sotia mea si este incorect ca acum, cand ati revitalizat subiectul, n-ati reluat tot ce ati avut pe camera, inclusiv televiziunea la care ne aflam acum. Ati avut momentele cand umbla dupa mine prin hipermarket si eram cu sotia. Ati avut momentul... Ma deranja mai putin daca eram singur. Faptul ca eram cu sotia, pana si la casa, i-am spus: 'Doamna draga, inceteaza! Nu vreau sa ma filmezi, nici pe mine, nici pe sotia mea! Vezi-ti de treaba dumitale!' Era insistenta, agresiva, cred ca nu are nimic comun cu comportamentul pe care un politician ar trebui sa-l respecte la un ziarist. Sotia mea nu e nici presedintele Romaniei, nici om politic, nici nu era aleasa, iar cand e vorba de sotie si de familia mea, sa stiti ca tin la ea mai mult decat la un ziarist care ma agreseaza pe mine, sotia mea sau copiii mei.

Emil Hurezeanu (incercand sa dreaga busuiocul prin schimbarea subiectului): Am avut sansa sa stam de vorba....

Traian Basescu (il intrerupe din scurt pe Hurezeanu si-i arunca lui Ursu): Va deranjeaza?

Adrian Ursu: Nu, va pusesem o intrebare. Mi-ati raspuns cu aceasta parabola...

Traian Basescu: Eu v-am dat un raspuns. Daca nu era sotia acolo, probabil ca treceam mult mai usor peste toata agresivitatea dnei ziariste.

No comments: