Pages

Saturday, December 26, 2009

MARTURIA LUI ANDREI PANDELE. Profesionistii pancardelor i-au scos de la cutie pe Mircea Dinescu si Doina Cornea pe 22 decembrie la pranz. FOTO-DOCUMENT. Plus: Rolul DGSE si al lui Kouchner

Andrei Pandele: Interesant de acum 20 de ani 
Emisiunea de ieri la TVR1 mi-a trezit amintiri vechi.
Din cele intamplate pe 22 decembrie 1989, unele amintiri sunt mai speciale.
Noaptea am dormit la tata in centru. Stateam in Drumul Taberei. Aveam masina in service la Dorobanti. Fusesem pe 21 la baricada Gradinita, pana tarziu in Piata Romana, scapand in ultima clipa din impresurare. Am venit la serviciu ocolind pe bd.Magheru. Dimineata era ceata. Nu se luminase complet. Baietii spalau cu detergent niste pete mari, rosii, sinistre. Piata Universitatii era ocupata de tancuri grele.
La birou era atmosfera de inmormantare. Unii vorbeau cu voce scazuta despre morti, de ce a spus Europa Libera. Altii, putini, vorbeau mai tare despre patriotism si tradatori.
Pe la 10h30 nu am mai rezistat si am coborat. In hall erau 30 de oameni, stand la 5 metri de poarta. Poarta o tinea seful serviciului personal. M-am dus langa el. I-am spus ca merg sa iau masina din service. Nu se poate, a raspuns. Am mai facut un pas, l-am impins usor. A cedat imediat. Am iesit, cu turma tropaind dupa mine. Am hotarat sa merg in Dorobanti. Nu circula nimic. Ajung pe jos la service, nu era nimeni. Lumea se aduna la televiziune. Am scos aparatul. Unii se bateau sa intre.
Au aparut Taburi, cu omenire catarata pe ele. Era o debandada de nedescris. La radioul unei Dacii am auzit comunicatul : Ceausescu a fugit ! Lumea era in delir, mai ales tinerii.
In urmatoarele 20 de minute am fost sarutat de barbati.
Au aparut si pancarte : D-na Cornea la palat cu Dinescu alaturat. Am mai scris despre asta. Doar ca acum am cautat pozele si le-am scanat. Si ce sa vezi :
Pancarta pe panza, cu bete diferite, era scrisa cu sablonul de scris ; asta dureaza multe ore. Pancarta nu fusese scrisa atunci, ci mai demult. Interesant, nu !?!
Am ajuns in piata CC, acum a Revolutiei, pe la ora 14h15. Erau garzi peste garzi. Dar eu aveam 3 aparate ! M-au lasat sa intru oriunde in cladire.
Sa inregistrez istoria. Paul Agarici si Radu Sigheti erau ambii acolo, poate si altii.
Am ajuns seara tarziu din nou la tata. Ne uitam entuziasti la TVR. Incepusera zvonurile cu teroristii. La ora 23h15 suna cineva la usa ! Cine e, intrebam cu emotie. Gigi ! Era fratele meu, venit de departe. Seful reanimarii la Bichat, Paris, ales de Medecins sans Frontieres sa dirijeze grupul in Romania. Medic ATI, vorbea si fluent limba romana.
Dar aeroportul Otopeni era inchis. Au venit cu un avion militar francez la Russe. De acolo au venit cu un camion militar. Erau doctori, ziaristi, operatori, 2Vip, B. Kouchner (actualul ministru de externe al Frantei - n.m), J.Attala si 3 altceva ! Pe la Calugareni, cineva a deschis foc asupra camionului. Cine l-a pus ? Cei 3 au scos Sculele, arme cu luneta in infrarosu, si au rezolvat problema.
Langa Romana aveau intalnire cu cineva sa-i conduca la ambasada Frantei, un francez ingrozit. Se trage de pe acoperisuri. Seful a zis : curatam acoperisurile !
Dupa 15 minute cei 3 de la DGSE s-au intors, ii considerau incepatori pe cei eliminati. Cei care facusera diversiune pe acoperisuri, tragand in oameni, sunt acum si ei ingropati la cimitirul eroilor.
In acele zile a fost organizata o lovitura de stat. Ca sa creeze diversiune a fost aprinsa si o revolta populara, care insa le-a scapat complet de sub control.
Au avut nevoie de alte diversiuni si tras in multime, ca sa poata recapata controlul pierdut. Au avut nevoie si de mineriade ca securitatea sa isi recapete pozitiile pierdute.
Si acum suntem condusi din spate de acei care au organizat lovitura de stat. Total rupti de realitate, dar cu vechi conexiuni si condusi de interese vag oculte.
PS. In emisiune aparea si Comicul Petre Roman. La fiecare fraza repeta ca a fost prim ministru. Desemnat in calitate de ce ? Ca fost iubit al Zoei Ceausescu ?
Andrei Pandele - FOTO MAGAZIN

No comments: