Pages

Tuesday, December 22, 2009

DORU BUSCU-RAAPPS si Ioan T. Morar zis "Biju" au falimentat COTIDIANUL intr-o posibila operatiune de spalare de bani pentru mogulul rosu Sorin Ovidiu Vintu

Doru Buscu, deontologul cu vila in Dorobanti obtinuta de la RAAPPS printr-o fundatie-fantoma, a falimentat ziarul Cotidianul de manuta cu Ioan T Morar zis "Biju" - supranumit si "pupincuristul ceausist al tuturor regimurilor" - , care se ocupa de sectorul carti la defunctul ziar fondat de regretatul Ion Ratiu si murdarit de zoaiele infractorilor lui Vintu. Toata afacerea murdara denota o posibila spalare de bani pentru mogulul rosu Sorin Ovidiu Vintu care in continuare le da salariile cu sacosa la Academia Catavencu-KGB si asa zisa Vax Publica. Nu ar fi prima. Si oligarhul negru Dan Costache "Dinu" Patriciu s-a folosit de "Catavencii" intr-o operatiune similara. Respectiv Fundatia "Anonimul", alaturi de Grupul Rompetrol, se afla intr-un raport al Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor ca efectuand operatiuni suspecte de spalare a banilor cu Andrei Plesu si "ziaristii" de la Catavencu. Nu degeaba Florin Calinescu ii facea "tablagii KGB". Ce ti-e si cu deontologii astia...

Acţionarul Editurii Univers vorbeşte în exclusivitate pentru paginademedia.ro despre datoria pe care o are de încasat de la ziarul Cotidianul, pentru cărţile tipărite. Cuantumul exact al datoriei este de 406.101,81 de euro.
Cifra de 406.000 euro acoperă patru luni de cărţi tipărite: fiecare titlu de literatură costa, în medie, aproximativ 15.000 de euro. “Am primit asigurări că voi primii banii”, explică Sergiu Crupenschi escaladarea acestei datorii.
Interesant din interviu:
Aţi încercat să rezolvaţi problema amiabil?
La începutul lunii martie, au cerut să extindem creditul la tipografia din Ungaria de la 60 la 90 de zile, pentru că finanţarea întârzie. Astfel, ar fi urmat ca în aprilie să se reglementeze toată situaţia, când vine finanţarea. În toate discuţiile avute, nimeni nu a pronunţat numele lui Sorin Ovidiu Vîntu. Tot timpul au vorbit de dependenţa ziarul de „finanţarea acţionarului majoritar”.
Chiar l-am întrebat pe Doru Buşcu de ce foloseşte expresia “acţionarul majoritar” şi nu Sorin Ovidiu Vîntu. Mi-a răspuns, în glumă “de ce să nu fie folosită”, că de unde ştiu eu că Vîntu e acţionarul majoritar? (Nota mea: Ce chestie! Exact asta mi-a zis un "prieten" despre HotNews!)

  • În august, Doru Buşcu mi-a dat toate asigurările, spunându-mi că nu există niciun fel de risc. Textual, a zis: “Eu îmi plătesc întotdeauna datoriile, nu rămân dator la nimeni.”
  • Ei aveau o tactică: promiteau ceva, apoi, când venea scadenţa, după câteva săptămâni, nu mai era nimeni de găsit. Când trecea scadenţa, venea altcineva şi promitea altceva. Şi tot aşa.
  • Noi vom cere o expertiză contabilă, prin care să aflăm cum s-a ajuns în insolvenţă. Ei au vândut aceste cărţi, iar vânzările acopereau factura medie de aproximativ15.000 de euro pe titlu.
  • Cornel Nistorescu a vrut să cumpere creanţa şi să continue ziarul. El trebuia să ajungă la un acord şi cu ceilalţi creditori, ceea ce, din informaţiile mele, nu s-a întâmplat.
  • Mi-am dat seama că se încerca să nu îi dau în judecată până după alegeri. După alegeri au cerut singuri insolvenţa.
  • Doru Buşcu este autorul moral al acestei situaţii.
 Interviul integral la Exclusiv Sergiu Crupenschi pentru Paginademedia.ro
Plus: Directorul ziarului Cotidianul, Cornel Nistorescu şi-a anunţat demisia din funcţie începând cu 1 ianuarie 2010, într-o discuţie cu toţi angajaţii, care a avul loc cu puţin timp în urmă. După ce a anunţat oamenii că mâine se va tipări ultimul număr (care va apărea pe piaţă peste două zile), Nistorescu a spus că ziarul nu a putut fi salvat din cauza datoriilor mari, de 350.000 de euro pe care le are către editura Univers, în contul cărţilor din colecţiile Cotidianul. El a explicat că a solicitat conducerii grupului “ruperea” brandului “Cotidianul” de procesul de insolvenţă în care este implicată societatea care editează ziarul, lucru care i-ar fi permis găsirea unui investitor. Însă, conducerea grupului nu ar fi fost de acord, scrie Capital.ro
Alte detalii, pe larg, tot la Paginademedia.ro

No comments: