Presa "libera si democrata" din Romania inregistreaza in ultimul timp derapaje ingrijoratoare. E greu de inteles si de acceptat modul in care unii jurnalisti romani ajuta, si nu de azi de ieri, la raspandirea ideilor xenofobe, sovine si antisemite, la propagarea unor mesaje extremiste si legionaroide. Sentimentul de "intoarcere in timp" in perioada de glorie a Garzii de Fier este din ce in ce mai pregnant si se accentueaza pe zi ce trece, fara ca nimeni sa reactioneze, ceea ce poate crea impresia unui acord mai mult sau mai putin tacit. Instigarea la ura si violenta este preluata de unii cititori care, la adapostul anonimatului, posteaza pe site-ul acestor ziare mesaje nocive, periculoase, care depasesc limita legii, ca sa nu mai vorbim de cea a bunului-simt.
Editorialul "Limba lui Ungureanu" semnat de Victor Roncea in ZIUA din 29 mai 2006 se inscrie prin ton si substanta in categoria mai sus mentionata. Ideile sale, de neacceptat intr-o presa civilizata, culmineaza apoteotic si in spirit pur gardist, cu o instigare la crima: "Comandante, da ordinul!." In editorialul din 13 februarie 2006, Roncea punea problema "disponibilizarii persoanelor cunoscute ca actionand impotriva Romaniei". Neintrebat la timp daca are deja pregatita lista cu disponibilizarea "tradatorilor", iata ca a devenit de-acum caduca. Dar lista poate servi, la rigoare, la aplicarea "ordinului Comandantului" pe care Roncea si ai sai il asteapta.
Ziarul ZIUA nu se afla in nici un caz la prima iesire de acest gen. Ziaristi precum Victor Roncea, Miruna Munteanu, Vladimir Alexe, Dan Chiachir, George Damian, s.a. au devenit varful de lance al atacurilor nationalist-securiste. Dupa promovarea incontinenta a lui Paul Goma, cu toate excesele lui, cu repetatul si obositorul sau negationism, ZIUA recidiveaza cu recentele atacuri la adresa lui Vladimir Tismaneanu, Smaranda Enache, Mihai Razvan Ungureanu, etc.
Iar sub pretextul libertatii de cuvant, iata ca in data de 29 mai 2006 acest cotidian a ajuns sa instige in mod deschis la crima. Finalul articolului "Limba lui Ungureanu" aminteste frapant de incitarile la asasinat politic ale Garzii de Fier, care a si pus in practica ceea ce a propovaduit.
Aplicarea legislatiei recent promulgate de presedintele Romaniei impotriva oricaror actiuni de tipul incitarii la crima dupa modelul Garzii de Fier, impune ca Procuratura sa se sesizeze si sa investigheze cine se ascunde in spatele "Departamentului National Antitradare" si al "Comandantului" invocat in maniera codrenisto-simista de Roncea.
Pe de alta parte, conducerea ziarului, dl Sorin Rosca Stanescu indeosebi, dar si acei colaboratori care asigura o anume credibilitate acestei publicatii, ar trebui sa constientizeze, macar cu intarziere, pericolul real reprezentat de acest gen de articole. Si eventual sa-si dea seama ca tocmai din cauza acestor articole ZIUA incepe sa semene, pe alocuri, cu publicatia organizatiei "Noua Dreapta".
Asteptam, in acest sens, o actiune concreta din partea domnului Sorin Rosca Stanescu.
Ágoston HugÓ, publicist.
Prof. Liviu Antonesei, Universitatea Al.I. Cuza, Iasi
Bányai Péter, publicist, Cluj-Napoca.
Dr. Mihai Chioveanu, Universitatea Bucuresti
Adrian Cioflanca, istoric, Iasi.
Dr. Andrei Cornea, Universitatea Bucuresti
Victor Eskenasy, publicist, Praga
Prof. Mihai Dinu Gheorghiu, Universitatea Al.I. Cuza, Iasi
Marco Maximilian Katz, director, Centrul Pentru Monitorizarea Antisemitismului, Bucuresti
Dan Matei, CIMEC - Institutul de Memorie Culturala
Raluca Moldovan, doctorand, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
Andrei Oisteanu, Universitatea Bucuresti
Prof. Marta Petreu, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
Prof. Liviu Rotman, SNSPA, Bucuresti.
Prof. Michael Shafir, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca.
Tibori Szabo Zoltan, publicist, Cluj-Napoca
Daniel Ursprung, Universitatea din Zürich
Dr. Leon Volovici, Universitatea Ebraica, Ierusalim
Editorialul "Limba lui Ungureanu" semnat de Victor Roncea in ZIUA din 29 mai 2006 se inscrie prin ton si substanta in categoria mai sus mentionata. Ideile sale, de neacceptat intr-o presa civilizata, culmineaza apoteotic si in spirit pur gardist, cu o instigare la crima: "Comandante, da ordinul!." In editorialul din 13 februarie 2006, Roncea punea problema "disponibilizarii persoanelor cunoscute ca actionand impotriva Romaniei". Neintrebat la timp daca are deja pregatita lista cu disponibilizarea "tradatorilor", iata ca a devenit de-acum caduca. Dar lista poate servi, la rigoare, la aplicarea "ordinului Comandantului" pe care Roncea si ai sai il asteapta.
Ziarul ZIUA nu se afla in nici un caz la prima iesire de acest gen. Ziaristi precum Victor Roncea, Miruna Munteanu, Vladimir Alexe, Dan Chiachir, George Damian, s.a. au devenit varful de lance al atacurilor nationalist-securiste. Dupa promovarea incontinenta a lui Paul Goma, cu toate excesele lui, cu repetatul si obositorul sau negationism, ZIUA recidiveaza cu recentele atacuri la adresa lui Vladimir Tismaneanu, Smaranda Enache, Mihai Razvan Ungureanu, etc.
Iar sub pretextul libertatii de cuvant, iata ca in data de 29 mai 2006 acest cotidian a ajuns sa instige in mod deschis la crima. Finalul articolului "Limba lui Ungureanu" aminteste frapant de incitarile la asasinat politic ale Garzii de Fier, care a si pus in practica ceea ce a propovaduit.
Aplicarea legislatiei recent promulgate de presedintele Romaniei impotriva oricaror actiuni de tipul incitarii la crima dupa modelul Garzii de Fier, impune ca Procuratura sa se sesizeze si sa investigheze cine se ascunde in spatele "Departamentului National Antitradare" si al "Comandantului" invocat in maniera codrenisto-simista de Roncea.
Pe de alta parte, conducerea ziarului, dl Sorin Rosca Stanescu indeosebi, dar si acei colaboratori care asigura o anume credibilitate acestei publicatii, ar trebui sa constientizeze, macar cu intarziere, pericolul real reprezentat de acest gen de articole. Si eventual sa-si dea seama ca tocmai din cauza acestor articole ZIUA incepe sa semene, pe alocuri, cu publicatia organizatiei "Noua Dreapta".
Asteptam, in acest sens, o actiune concreta din partea domnului Sorin Rosca Stanescu.
Ágoston HugÓ, publicist.
Prof. Liviu Antonesei, Universitatea Al.I. Cuza, Iasi
Bányai Péter, publicist, Cluj-Napoca.
Dr. Mihai Chioveanu, Universitatea Bucuresti
Adrian Cioflanca, istoric, Iasi.
Dr. Andrei Cornea, Universitatea Bucuresti
Victor Eskenasy, publicist, Praga
Prof. Mihai Dinu Gheorghiu, Universitatea Al.I. Cuza, Iasi
Marco Maximilian Katz, director, Centrul Pentru Monitorizarea Antisemitismului, Bucuresti
Dan Matei, CIMEC - Institutul de Memorie Culturala
Raluca Moldovan, doctorand, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
Andrei Oisteanu, Universitatea Bucuresti
Prof. Marta Petreu, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
Prof. Liviu Rotman, SNSPA, Bucuresti.
Prof. Michael Shafir, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca.
Tibori Szabo Zoltan, publicist, Cluj-Napoca
Daniel Ursprung, Universitatea din Zürich
Dr. Leon Volovici, Universitatea Ebraica, Ierusalim
(si tot neo-kominternul, urmat acum de orto-komintern :)
Cum am copiat "conceptul izolarii" creat de cei 18 si am dezvoltat subiectul Roncea, sub semnatura andrei d, pentru a-l face de ras pe un gds-ist al "ortodoxiei" pe propriul lui blog :)
andrei d spunea
Succesul gruparii Roncea are la baza trei piloni principali. Poate in urma acestei in intalniri de azi se va surpa in sfarsit unul din ei, veti vedea imediat care.
Dincolo de acuzatiile nedovedite, cu aer SF, ca ar fi spion rus, ca a luat mita de la americani, ca e mason sau nebun de balamuc, trebuie sa vedem cum si-a construit de fapt gruparea Roncea pozitia de forta in dezbaterea publica ortodoxa si cum a urmarit si a ajuns unde si-a dorit de la inceput.
Pilonul 1: Cunostinte de nivel mediu – spre avansat despre lumea online, despre web 2.0, bloguri si Internet, pe fondul lipsei totale de cultura online din partea publicului romanesc, ce descopera abia acum blogurile.
Pilonul 2: Relatii cu persoane cheie de la Manastirea Petru Voda, din anturajul Parintelui Justin.
Pilonul 3: Identificarea slabiciunilor si nevoilor celorlalti actori din viata crestin ortodoxa romaneasca.
Acum sa vedem faptele. Cele doua websiteuri de la care s-a plecat sunt blogul lui Roncea si portalul apologeticum. Acestea reprezinta platforma gruparii Roncea de comunicare cu exteriorul, aici isi lasneaza pozitia oficiala. De ce are gruparea nevoie de mai mult de un site? Ca sa dea impresia ca sunt mai multi, ca sa se promoveze de pe unul pe altul, ca sa joace roluri bine definite, cu care sa pacaleasca lumea.
Avem pe de-o parte apologeticum, ultra crestin-ortodox, avand pozitii foarte dure, auto proclamat drept standardul maxim de „credinta”. Din aceasta postura este usor sa ii ataci pe ceilalti actori din spatiul crestin romanesc: niciunul din ei nu este la nivelul tau de credinta, toti au „slabiciuni”, sunt „caldicei”. Atentie, doar Roncea este in regula 100%, potrivit apologeticum. Acesta este deci bratul ortodox pur al gruparii. Totul aici este impachetat intr-un ambalaj nationalist, antiamerican, anti european, anti izraelian, anti straini. Siteul este anonim, cititorul nu stie cine este in spatele lui, insa observa ca ii identifica foarte clar pe „dusmani”, ca atrage atentia asupra „pericolelor”. Intre doua mesaje dure la adresa „dusmanilor”, se strecoara si cate un articol corect, dar si unul de delir scapat de sub control. Pentru grupul Roncea, scopul acestui website este foarte clar: sa castige influenta in blogosfera ortodoxa, pentru a-i putea pulveriza pe cei care deranjeaza si pe care ei ii simt puternici: vezi Puric, vezi Tarziu, vezi Codrescu.
va urma (1/3)
Il avem apoi pe Roncea, bratul politic al gruparii. Acesta se pozitioneaza ca jurnalist crestin, interesat domnule de soarta cetatii. Ritmul de adaugare de mesaje noi pe blog este foarte ridicat, semn ca acolo lucreaza mai mult de o persoana: este vorba de o echipa ce semneaza in numele lui Roncea. Articolele curg pe banda rulanta, sunt lungi, combina text cu poze si cu film, sunt redactate dupa standarde jurnalistice, cu intertitluri si cu cuvinte subliniate. Din punct de vedere cantitativ, blogul Roncea este bogat. Dar surpriza, pe agenda persoanelor care trebuie pulverizate se numara aceiasi oameni ca la apologeticum: vezi Puric, Tarziu etc. Atacurile se declanseaza de pe pozitii politice, adica se inventeaza si se fabuleaza legaturi ale acestor personaje cu entitati clare: masoneria, Uniunea Europeana, PSD, serviciile secrete. Arma favorita: calomnia de cea mai joasa speta, acuzatia nedovedita, fapta inventata, adevarul rostit partial, MINCIUNA ORDINARA. Roncea se pricepe totusi sa dea filme cu diversi calugari, pe care le trucheaza si le interpreteaza cum vrea el, sa scoata din contex declaratii, sa scrie destul de atractiv pentru publicul lui. Intr-o societate careia ii lipseste minima educatie online, care ia de bun orice gaseste pe net pentru ca „asa scrie acolo”, stilul Roncea merge perfect. Cine isi mai pune problema surselor, a dovedirii afirmatiilor, a verificarilor suplimentare, romanul inghite aproape orice.
Nu trebuie sa fii specialist in mediul online ca sa observi cat de bine se completeaza si se ajuta reciproc apologeticum si Roncea. Nu exista nici un atac, ci doar citate reciproce si comentarii de la unul la altul. Multi nu isi dau seama ca in blogosfera este foarte usor sa controlezi, sub protectia anonimatului, o retea de bloguri aparent independente, dar care lucreaza la comun, pentru acelasi scop. Nu este ceva complicat, dar lui Roncea ii iese foarte bine. Asa a ajuns el sa se legitimeze, vorba aia, il lauda apologeticum, marele ortodox anonim.
Aceste doua instrumente online nu ar fi avut nicio valoare fara relatiile din interiorul Manastirii Petru Voda. Astfel, gruparea Roncea a reusit sa:
- se foloseasca de numele Parintelui Justin si sa declanseze scandalul cipurilor. Aceasta grupare fiind in spatele scandalului, a putut sa pregateasca din timp, minutios, materialele „anti cip”, sa inunde de continut blogosfera, sa trimita proteste peste proteste la minister, la patriarhie, la politie, la primarie si sa preia, in ochii comunitatii crestine romanesti pozitia cea mai avantajoasa. Despre cum a ajuns la B1, la emisiunea Nasul mai trebuie analizat, sunt „legaturi periculoase” ce ajung in zona PD-L, senatorul „prieten” Iulian Urban, poate chiar spre Basescu.
va urma (2/3)
21 iulie 2009 16:22
andrei d spunea...
continuare
Tot prin intermediul relatiilor din interiorul Manastirii Petru Voda, gruparea Roncea a mai reusit sa:
- se foloseasca de numele Manastirii Petru Voda si sa organizeze evenimente prin mai multe orase din tara, unde Gruparea Roncea, prin Asociatia Civic Media, ocupa pozitia centrala. Este de discutat aici cum se combina, foarte periculos, memoria bietilor oameni morti in inchisorile comuniste cu pericolul cipurilor din pasapoarte. Tot aici e de analizat cum au reusit initial sa il coopteze si pe Danion Vasile…
- se tipareasca o carte anti cip, in colaborare: Manastirea Petru Voda si Asociatia lui Roncea, Civic Media, unde numele acesteia apare mare pe prima pagina. Nimeni nu este interesat de unde au provenit banii pentru aceasta carte si nici daca Parintele Justin chiar a dorit sa fie citat in ea, pentru a-i da binecuvantarea.
- se adune cateva sute de mii de semnaturi, dupa formatul promovat de apologeticum, de la romanii care, de cand se stiu ei, intai semneaza si abia apoi citesc sa vada ce au semnat, daca mai au rabdare. Nu s-a dat nici un termen pentru adunarea de semnaturi, nu s-a spus cine, ce va face cu ele, insa ele sunt bine pastrate. Sa nu ne miram daca ele vor fi depuse pentru infiintarea unui partid politic sau a unei grupari, sau pentru a face bani. Dupa principiile de marketing, exista acolo sute de mii de consumatori potentiali, interesati de produse similare (au semnat anti-cip) ce pot fi targhetati usor.
Ar mai fi si revista Atitudini si alte publicatii, insa acestea fac parte din esalonul doi al influentei.
Cel mai trist lucru este ca Grupul Roncea a stiut sa identifice faptul ca blogosfera ortodoxa romana este dezbinata, ca multi au slabiciuni, ca multi au un obiectiv personal mai important decat orice altceva. Manati poate de buna credinta, si convinsi ca in lupta anti cip nu mai conteaza trecutul celor implicati, site-urile ortodoxe s-au grabit sa ii faca o publicitate uriasa lui Roncea. Potrivit site-ului de monitorizare a blogurilor, technorati.com, blogul Roncea este citat de nu mai putin de 609 alte bloguri! Spre comparatie, acesta al Domnului Tarziu, este citat de doar 22 de alte bloguri. Cel putin in faza 1, imediat dupa lansarea acelui comunicat al Parintelui Justin, (aproape) nimeni nu a mai tinut cont de „cazierul” lui Roncea si toti au preluat cu ochii inchisi din materialele incendiare ale acestuia. A mai trecut o saptamana – doua de la comunicatul despre cipuri si unii si-au amintit de faptul ca Roncea este un calomniator de profesie, ca a scris lucruri groaznice despre Plesu sau Liiceanu, ca se spune ca e pe statul de plata al Rusiei samd. A inceput sa mai dispara din referintele ortodoxe, insa tocmai in acel moment siteul frate apologeticum si-a dovedit utilitatea. Multi au incetat sa il citeze pe Roncea, dar dadeau link catre apologeticum, nestiind ca ajuta membrii unei echipe bine sudate.
Din pacate la fel stau lucrurile si acum. Caracterele adevarate din blogosfera romaneasca nu spun lucrurilor pe nume despre Roncea si apologeticum decat daca sunt atacate in mod direct de acestia:
- Razbointrucuvant nu il mai pomeneste pe Roncea si nici nu sufla o vorba despre conferintele organizate prin tara de Civic Media. Insa in momentul cand un post de-al lui apologeticum despre un nou virus lansat de masoni sau despre spalarea creierelor in occident place, atunci este citat cu link. Pentru cei care sunt in spatele portalului Razbointrucuvant mai importanta este agenda proprie, anti-ue, anti-strainatate, ultra conservatoare decat faptul ca directioneaza indirect vizitatori pe site-ul lui Roncea.
- Parintele Savatie este echilibrat, se tine departe de extremismul lui Roncea, insa nu se abtine sa citeze din apologeticum in comentarii, atunci cand ii convine subiectul.
3/3
21 iulie 2009 17:23
andrei d spunea...
EPILOG:
- Rafael Udriste sau Danion Vasile nu sunt deranjati de faptul ca apologeticum ii are in lista de bloguri partener si le trimite zilnic cateva zeci de vizitatori. Asa ca ei nu iau acum nici un punct de vedere impotriva acapararii blogosferei ortodoxe de grupul lui Roncea si probabil ca vor interveni doar cand vor fi atacati direct.
- Sunt si altii care, desi manati de bune intentii au meciurile lor directe cu patriarhia. Lor le convine cand Roncea si apologeticum il ataca pe patriarhul Daniel sau il fac albie de porci pe Pr. Stoica si nu isi dau seama cat rau fac citandu-i pe acesti indivizi.
Concluzia este ca aproape nimeni nu este este deranjat de calomnie, minciuni sau de mistificari, decat atunci cand acestea sunt indreptate impotriva lor. Roncea, apologeticum si toti cei din gasca lor, inclusiv cei din Manastirea Petru Voda ar trebui izolati si citati doar pentru a arata ce fel de oameni sunt cu adevarat, nu pentru promovare.
Mai sper si ca cititorii online nu vor mai lua de bune orice informatii gasite pe Internet, fie ca este vorba de filme atat de puerile cum sunt cele din seria zeitgeist, fie ca este vorba de atacuri murdare la adresa lui Puric. Oameni buni, inainte sa inghiti gunoaiele lui apologeticum la adresa d-lui Tarziu, spre exemplu, verificati va rog din ambele surse, verificati si apararea acestuia din urma. Este un gest de minima igiena pe care ar trebui sa il faceti oricand: verificati din mai multe surse. Intrebati-va si de ce unele bloguri sunt anonime?! Daca vor sa sustina puncte de vedere categorice ar trebui sa stim cu cine stam de vorba, ce au de ascuns. Exista cumva un interes acolo? Si in cazul in care vocile importante din comunitatea online ortodoxa nu vor interveni impotriva Gruparii Roncea, macar protejati-va voi de manipularile acestea grotesti si incercati sa va dati seama cand cineva doreste sa va pacaleasca.
Dar poate intalnirea de azi, atat de asteptata, va constitui un nou inceput pentru noi toti.
SFARSIT
21 iulie 2009 17:23
acelasi andrei d spunea...
Permiteti o scurta completare: ii veti vedea aici pe toti cei 609 care il citeaza pe Roncea direct si care trimit linkuri direct in blogul lui: http://technorati.com/blogs/victor-roncea.blogspot.com?reactions
Ii veti recunoaste pe cei de la Razbointrucuvant (pe 3 iulie 2009), pe celebrul Urban, pe Bataiosu, pe ProOrtodoxia, pe Pr. Savatie, pe Laurentiu dumitru samd.
(Ha, ha, ha! - nota mea)
Apoi, pentru ca "se poarta" la greu pe acest blog - ca la Securitatea Poporului KGB de pe vremuri -, conceputul de "ortodox" anonim, am bagat si o anonima:
21 iulie 2009 17:37
Anonim spunea...
Anonim spunea...
catre un alt Andrei care isi permitea sa-l conteste pe P Arsenie, dupa cum il contesta pe P Justin gruparea Puric-Tarziu Riceard -Codrescu Adolf (ce nume au, Doamne! A tunat si i-a adunat!)
Intrebarea ta reprezinta un sofism destul de subtire. De unde rezulta in mintea ta ca daca Parintele Arsenie Papacioc nu se implica direct,pe fata, sub ochii iscoditori ai presei, in proiectul de la Aiud, din smerenie cum spui tu, inseamna ca cel care se implica (aici insinuezi ca ar fi vorba de Parintele Justin, pentru ca sfintia sa a propus un proiect care nu a fost aprobat de cel care e "in charge", respectiv IPS Andreicut) e lipsit de smerenie? Adaug ca, e foarte posibil ca si Parintele Arsenie sa se implice mult mai cu folos decat noi, rugandu-se pentru Parintele Justin. Poti stii tu ca nu e asa? Iar rugaciunea dreptului e incomparabil mai puternica / folositoare decat aflarea noastra in treaba.
Poate ca Parintele Justin are o misiune spirituala, iar altii au o misiune de la "securitate", sa zicem! Ce-ar trebui sa faca Parintele? sa renunte, ca sa dovedeasca unora care gandesc ca tine, ca are smerenie?
Cum poti sa judeci tu smerenia unor oameni induhovniciti, daca (iarta-mi presupunerea) nu ai ajuns la masura lor?
Iti amintesc de cei doi mari Arhangheli, Mihail si Gavril: unul poarta sabie, iar celalat un crin. Fiecare are misiuni diferite. Insa amandoi au smerenia ingereasca! Asa poate fi cu Parintele Arsenie si cu Parintele Justin.
De ce crezi tu ca din smerenie cineva trebuie sa se dea la o parte? Poate tocmai Domnul i-a dat Parintelui Justin si doar lui sarcina de a face aceasta Manastire, ca unul ce a supravietuit, din mila Sa, temnitelor ingrozitoare ale Aiudului, pentru a da marturia adevarata despre credinta si despre satanismul ce s-a practicat acolo.
Ce vreau sa-ti spun este ca fiecare are misiuni diferite, iar noi n-ar trebui sa judecam pripit, prin lipsa de smerenie, pe cel care doreste sa-si impuna punctul de vedere. Trebuie sa vedem daca lupta pe care o duce acela e curata. Sa vedem daca omul e placut Domnului si daca foloseste, ca sa zic asa, "mijloace specifice". Atat.
Eu nu stiu daca IPS Andreicut are autoritatea morala in fata Parintelui Justin pentru a se ocupa de manastire. E de bun simt ca cei indelung patimitori care au supravietuit Aiudului au autoritatea morala in a spune ceva despre acest proiect, pentru ca lor si fratilor lor care au murit pentru credinta, le inchinam acest monument. Iar cand e vorba de mari duhovnici ai tarii, cuvantul lor ar trebui sa primeze in fata rangului bisericesc - administrativ. Ca la militarie - functia bate gradul.
Apoi, nu stiu de ce IPS, pentru a linsiti apele, nu explica public motivele pentru care respinge proiectul Parintelui Justin? Ar inceta toata tevatura sau, dimpotriva, s-ar creea una si mai mare...Cine stie!? Poate ca tocmai de-aia nu vor unii sa lamureasca lucrurile si merg pe burta. De frica sa nu se de-a de gol.
Cum spuneam, smerenia poate imbraca mai multe forme. Aminteste-ti cum Domnul i-a biciuit in templu pe negustori. Era cumva Domnul lipsit de smerenie? Sa nu credem o asemena prostie.
Am impresia ca ai o intelegere destul de simplista despre smerenie. Tot dintr-o sfinta smerenie, blindul Sf. Nicolae l-a palmuit pe batjocoritorul Arie. Si toti Parintii au stiut ca era palma Duhului Sfint!
Eu zic ca unii vorbesc pe fata si altii se ascund. Parintel Justin a vorbit pe fata. IPS Andreicut si Dan Puric au ramas datori. Numai vorbind limpede putem opri sminteala.
Intrebarea ta reprezinta un sofism destul de subtire. De unde rezulta in mintea ta ca daca Parintele Arsenie Papacioc nu se implica direct,pe fata, sub ochii iscoditori ai presei, in proiectul de la Aiud, din smerenie cum spui tu, inseamna ca cel care se implica (aici insinuezi ca ar fi vorba de Parintele Justin, pentru ca sfintia sa a propus un proiect care nu a fost aprobat de cel care e "in charge", respectiv IPS Andreicut) e lipsit de smerenie? Adaug ca, e foarte posibil ca si Parintele Arsenie sa se implice mult mai cu folos decat noi, rugandu-se pentru Parintele Justin. Poti stii tu ca nu e asa? Iar rugaciunea dreptului e incomparabil mai puternica / folositoare decat aflarea noastra in treaba.
Poate ca Parintele Justin are o misiune spirituala, iar altii au o misiune de la "securitate", sa zicem! Ce-ar trebui sa faca Parintele? sa renunte, ca sa dovedeasca unora care gandesc ca tine, ca are smerenie?
Cum poti sa judeci tu smerenia unor oameni induhovniciti, daca (iarta-mi presupunerea) nu ai ajuns la masura lor?
Iti amintesc de cei doi mari Arhangheli, Mihail si Gavril: unul poarta sabie, iar celalat un crin. Fiecare are misiuni diferite. Insa amandoi au smerenia ingereasca! Asa poate fi cu Parintele Arsenie si cu Parintele Justin.
De ce crezi tu ca din smerenie cineva trebuie sa se dea la o parte? Poate tocmai Domnul i-a dat Parintelui Justin si doar lui sarcina de a face aceasta Manastire, ca unul ce a supravietuit, din mila Sa, temnitelor ingrozitoare ale Aiudului, pentru a da marturia adevarata despre credinta si despre satanismul ce s-a practicat acolo.
Ce vreau sa-ti spun este ca fiecare are misiuni diferite, iar noi n-ar trebui sa judecam pripit, prin lipsa de smerenie, pe cel care doreste sa-si impuna punctul de vedere. Trebuie sa vedem daca lupta pe care o duce acela e curata. Sa vedem daca omul e placut Domnului si daca foloseste, ca sa zic asa, "mijloace specifice". Atat.
Eu nu stiu daca IPS Andreicut are autoritatea morala in fata Parintelui Justin pentru a se ocupa de manastire. E de bun simt ca cei indelung patimitori care au supravietuit Aiudului au autoritatea morala in a spune ceva despre acest proiect, pentru ca lor si fratilor lor care au murit pentru credinta, le inchinam acest monument. Iar cand e vorba de mari duhovnici ai tarii, cuvantul lor ar trebui sa primeze in fata rangului bisericesc - administrativ. Ca la militarie - functia bate gradul.
Apoi, nu stiu de ce IPS, pentru a linsiti apele, nu explica public motivele pentru care respinge proiectul Parintelui Justin? Ar inceta toata tevatura sau, dimpotriva, s-ar creea una si mai mare...Cine stie!? Poate ca tocmai de-aia nu vor unii sa lamureasca lucrurile si merg pe burta. De frica sa nu se de-a de gol.
Cum spuneam, smerenia poate imbraca mai multe forme. Aminteste-ti cum Domnul i-a biciuit in templu pe negustori. Era cumva Domnul lipsit de smerenie? Sa nu credem o asemena prostie.
Am impresia ca ai o intelegere destul de simplista despre smerenie. Tot dintr-o sfinta smerenie, blindul Sf. Nicolae l-a palmuit pe batjocoritorul Arie. Si toti Parintii au stiut ca era palma Duhului Sfint!
Eu zic ca unii vorbesc pe fata si altii se ascund. Parintel Justin a vorbit pe fata. IPS Andreicut si Dan Puric au ramas datori. Numai vorbind limpede putem opri sminteala.
Cu respect
:)
Daca am vazut ca chiar e prost si isi face singur deservicii, am mai dat cu o anonima in doua parti:
Anonim spunea...
Claudiu, cu tot respectul, comentariul tau la adresa intilnirii intimplatoare deformeaza realitatea. Urmarind inregistrarea video, sunt de parere ca lucrurile par sa te contrazica.
Sper ca imi vei publica acest text - precedentul n-a trecut de cenzura, desi am respectat regulile scrise si nescrise ale bunei cuviinte.
1. Spui ca intilnirea intimplatoare dintre Parintele Justin si dl. Puric a fost "lucrarea lui Dumnezeu" incercand sa induci ideea unei situatii providentiale. Ca si cand cei doi barbati crestini au dorit tare mult sa se vada, dar imprejurarile vitrege i-au impiedicat, si atunci a intervenit Dumnezeu. Dupa tine, ce s-a intimplat alaltaieri a fost o regie cereasca la care ar trebui sa cascam ochii intr-un fel anume. Nu stiu de unde ai aceasta siguranta, pentru ca, desi nici un lucru nu se intimpla fara voia lui Dumnezeu, mai stim si ca necuratu' isi baga uneori coada; din cand in cand mai regizeaza si el...
E riscant sa pretinzi ca vezi lucrarea divina in anumite gesturi cotidiene (ma repet, cum stim cu totii, lucrarea lui Dumnezeu se desfasoara necontenit, deoarece El tine lumea, impreuna cu ingerii Sai) cand sunt Parinti cu experienta care nu se pronunta atat de categoric in astfel de situatii.
Am indoieli ca intilnirea a fost providentiala din cel putin doua motive:
- dl. Puric n-a aratat ca si-a dorit aceasta intilnire, a fost precipitat, iritat, cam lipsit de respectul cuvenit fata de un mare duhovnic cum il numeste adesea, si cum este de fapt Parintele Justin Pirvu.
- Parintele a fost retinut fata de Dan Puric si. as indrazni sa spun, dezamagit (dupa felul in care s-a produs despartirea)
Stim ca Dumnezeu implineste adesea neputintele oamenilor; tocmai ca ne respecta si vrea ca noi sa crestem, nu ne jigneste facandu-ne noua temele pe care suntem datori si ne sta in putinta sa le facem. Prin asta vreau sa spun ca barbateste-crestineste ar fi fost ca dl. Puric sa puna mana pe telefon si sa ceara Parintelui sa-l primeasca pentru a-i da o explicatie. Din cate stim din presa, acest lucru nu s-a produs si asta banuiesc ca nu din vina Parintelui Justin. Deci, de ce o minune daca nimeni nu o cere, daca nimeni n-are nevoie de ea?
va urma
24 iulie 2009 01:16
Anonim spunea...
continuare
2. Nu e lipsit de semnificatie ca, in titlul tau, primul mentionat este Dan Puric si nu Parintele Justin. Frumos este ca enumerarea sa se faca in ordinea importantei persoanelor. Sau tocmai asta ai facut, si nu ti-ai dat seama!?
3. Ai sustinut ca "s-a făcut astfel primul pas spre reapropierea celor două personalităţi ale Bisericii". As vrea sa fii mai limpede: cine "s-a facut primul pas"? Parintele Justin sau dl. Puric? Pentru ca Parintele prin "meseria" lui, face pasi nenumarati spre noi toti, rugandu-se cu putere pentru drepti si pentru pacatosi. Parintele tot face pasi inspre sufletele noastra. Inclusiv spre dl. Puric. Cred ca cel care era obligat sa faca pasul inapoi este cel care a "fugit", cel care a rupt relatia, iar acesta este dl. Puric. Din ce am vazut pe inregistrarea video, acest lucru nu s-a produs deloc, dimpotriva.
4. Ai folosit destul de neinspirat sintagma "celor doua personalitati ale Bisericii" pentru ca ai indus in mod nejustificat ideea de oarecare egalitate intre Parintele Justin si dl. Puric. Nu stiu cat de prieten esti cu Dan Puric, pe care si eu il pretuiesc mult, totusi, acest lucru nu ar trebui sa-ti tulbure discernamantul. Cunoastem multi dintre noi marturisirea dlui. Puric care este frumoasa, facuta cu o multa putere, insa, privind la viata de jertfa curata a acestui puternic stilp al ortodoxiei, care este Parintele Justin, cred ca ideea de apropiere spirituala pe care o induci este complet nepotrivita.
5. Afirmi adesea ca Parintele Justin este manipulat de fratii Roncea sau de anumiti ucenici neascultatori / rau intentionati.
Iti atrag atentia ca pozitia ta este lipsita de respect fata de Parintele, pentru ca ii negi puterea de discernamant pe care o are datorita experientei sale si mai ales datorita faptului ca este, asa cum de altfel multi recunosc, purtator de Duh Sfint. Ori Parintele Justin e duhivnicul neamului si atunci e omul lui Dumnezeu, la care se inchina o tara intreaga (alaturi de Parintele Arsenie Papacioc si de alti mari duhovnici mai putin faimosi), ori e un simplu monah, bine intentionat, dar manevrabil. Ori Parintele Justin e stilpul ortodoxiei, adevarata personalitate (cum bine ai recunoscut) si atunci ii recunosti si puterea pe care Dumnezeu i-o acorda, ori este doar un calugar care vrea sa faca un proiect. Pentru mine, Parintele Justin este marele duhovnic, stilpul ortodoxiei, omul cu viata curata, bine placut lui Dumnezeu, pe care Duhul Sfint il intareste. Ma rog si eu mult pacatosul, lui Dumnezeu sa-l tina neclintit in credinta pe Parintele, ca sa poata pastorii spre slava lui Dumnezeu cat mai multi crestini. Ar trebui sa lamuresti pozitia ta in privinta autoritatii Parintelui, pentru ca altfel creezi confuzie in rindul unora mai putin atenti.
Claudiu, iti apreciez munca si cred in bunele tale intentii. Publici de multe ori articole foarte interesante si folositoare. Totusi, in aceasta zinzanie care s-a creat ai avut si tu un rol semnificativ prin faptul ca n-ai clarificat la timpul cuvenit anumite lucruri. Cu cat vei fi mai limpede, cu atat vei ajuta ca iritarea / zminteala creata (si) de persoanele cate iti citesc articolele, sa ia sfirsit.
Numai bine :)
24 iulie 2009 01:19
Claudiu, cu tot respectul, comentariul tau la adresa intilnirii intimplatoare deformeaza realitatea. Urmarind inregistrarea video, sunt de parere ca lucrurile par sa te contrazica.
Sper ca imi vei publica acest text - precedentul n-a trecut de cenzura, desi am respectat regulile scrise si nescrise ale bunei cuviinte.
1. Spui ca intilnirea intimplatoare dintre Parintele Justin si dl. Puric a fost "lucrarea lui Dumnezeu" incercand sa induci ideea unei situatii providentiale. Ca si cand cei doi barbati crestini au dorit tare mult sa se vada, dar imprejurarile vitrege i-au impiedicat, si atunci a intervenit Dumnezeu. Dupa tine, ce s-a intimplat alaltaieri a fost o regie cereasca la care ar trebui sa cascam ochii intr-un fel anume. Nu stiu de unde ai aceasta siguranta, pentru ca, desi nici un lucru nu se intimpla fara voia lui Dumnezeu, mai stim si ca necuratu' isi baga uneori coada; din cand in cand mai regizeaza si el...
E riscant sa pretinzi ca vezi lucrarea divina in anumite gesturi cotidiene (ma repet, cum stim cu totii, lucrarea lui Dumnezeu se desfasoara necontenit, deoarece El tine lumea, impreuna cu ingerii Sai) cand sunt Parinti cu experienta care nu se pronunta atat de categoric in astfel de situatii.
Am indoieli ca intilnirea a fost providentiala din cel putin doua motive:
- dl. Puric n-a aratat ca si-a dorit aceasta intilnire, a fost precipitat, iritat, cam lipsit de respectul cuvenit fata de un mare duhovnic cum il numeste adesea, si cum este de fapt Parintele Justin Pirvu.
- Parintele a fost retinut fata de Dan Puric si. as indrazni sa spun, dezamagit (dupa felul in care s-a produs despartirea)
Stim ca Dumnezeu implineste adesea neputintele oamenilor; tocmai ca ne respecta si vrea ca noi sa crestem, nu ne jigneste facandu-ne noua temele pe care suntem datori si ne sta in putinta sa le facem. Prin asta vreau sa spun ca barbateste-crestineste ar fi fost ca dl. Puric sa puna mana pe telefon si sa ceara Parintelui sa-l primeasca pentru a-i da o explicatie. Din cate stim din presa, acest lucru nu s-a produs si asta banuiesc ca nu din vina Parintelui Justin. Deci, de ce o minune daca nimeni nu o cere, daca nimeni n-are nevoie de ea?
va urma
24 iulie 2009 01:16
Anonim spunea...
continuare
2. Nu e lipsit de semnificatie ca, in titlul tau, primul mentionat este Dan Puric si nu Parintele Justin. Frumos este ca enumerarea sa se faca in ordinea importantei persoanelor. Sau tocmai asta ai facut, si nu ti-ai dat seama!?
3. Ai sustinut ca "s-a făcut astfel primul pas spre reapropierea celor două personalităţi ale Bisericii". As vrea sa fii mai limpede: cine "s-a facut primul pas"? Parintele Justin sau dl. Puric? Pentru ca Parintele prin "meseria" lui, face pasi nenumarati spre noi toti, rugandu-se cu putere pentru drepti si pentru pacatosi. Parintele tot face pasi inspre sufletele noastra. Inclusiv spre dl. Puric. Cred ca cel care era obligat sa faca pasul inapoi este cel care a "fugit", cel care a rupt relatia, iar acesta este dl. Puric. Din ce am vazut pe inregistrarea video, acest lucru nu s-a produs deloc, dimpotriva.
4. Ai folosit destul de neinspirat sintagma "celor doua personalitati ale Bisericii" pentru ca ai indus in mod nejustificat ideea de oarecare egalitate intre Parintele Justin si dl. Puric. Nu stiu cat de prieten esti cu Dan Puric, pe care si eu il pretuiesc mult, totusi, acest lucru nu ar trebui sa-ti tulbure discernamantul. Cunoastem multi dintre noi marturisirea dlui. Puric care este frumoasa, facuta cu o multa putere, insa, privind la viata de jertfa curata a acestui puternic stilp al ortodoxiei, care este Parintele Justin, cred ca ideea de apropiere spirituala pe care o induci este complet nepotrivita.
5. Afirmi adesea ca Parintele Justin este manipulat de fratii Roncea sau de anumiti ucenici neascultatori / rau intentionati.
Iti atrag atentia ca pozitia ta este lipsita de respect fata de Parintele, pentru ca ii negi puterea de discernamant pe care o are datorita experientei sale si mai ales datorita faptului ca este, asa cum de altfel multi recunosc, purtator de Duh Sfint. Ori Parintele Justin e duhivnicul neamului si atunci e omul lui Dumnezeu, la care se inchina o tara intreaga (alaturi de Parintele Arsenie Papacioc si de alti mari duhovnici mai putin faimosi), ori e un simplu monah, bine intentionat, dar manevrabil. Ori Parintele Justin e stilpul ortodoxiei, adevarata personalitate (cum bine ai recunoscut) si atunci ii recunosti si puterea pe care Dumnezeu i-o acorda, ori este doar un calugar care vrea sa faca un proiect. Pentru mine, Parintele Justin este marele duhovnic, stilpul ortodoxiei, omul cu viata curata, bine placut lui Dumnezeu, pe care Duhul Sfint il intareste. Ma rog si eu mult pacatosul, lui Dumnezeu sa-l tina neclintit in credinta pe Parintele, ca sa poata pastorii spre slava lui Dumnezeu cat mai multi crestini. Ar trebui sa lamuresti pozitia ta in privinta autoritatii Parintelui, pentru ca altfel creezi confuzie in rindul unora mai putin atenti.
Claudiu, iti apreciez munca si cred in bunele tale intentii. Publici de multe ori articole foarte interesante si folositoare. Totusi, in aceasta zinzanie care s-a creat ai avut si tu un rol semnificativ prin faptul ca n-ai clarificat la timpul cuvenit anumite lucruri. Cu cat vei fi mai limpede, cu atat vei ajuta ca iritarea / zminteala creata (si) de persoanele cate iti citesc articolele, sa ia sfirsit.
Numai bine :)
24 iulie 2009 01:19
Si, bonus, va divulg si unul dintre semnatarii cu pseudonime "kinky". Urmariti comentariul vitriolic semnat Mos Guerilla si veti descoperi adevarata fata a lui... Adolf Vasile Crivat Razvan Codrescu. Oare cat de prosti sunt baietii astia de nici nu stiu ca, de cand google e in Romania, orice comentariu "anonim" pe blogger poate fi identificat imediat?! Saracii! Noroc, totusi, si cu prostia asta...
1 comment:
Victore afla si matale adresele lor sa le aratam ce inseamna sa se pune cu raul si ramul romanesc ;) si publica matale pe blog chestiile astea.
Suntem aici primii si vom pleca ultimii!
Post a Comment