Pages

Tuesday, February 19, 2008

Radu Beligan, premiul de excelenta al UNITER

Maestrul Radu Beligan va primi Premiul de Excelenta al UNITER. Cand l-am sunat sa-i spun nici nu aflase inca si s-a bucurat ca i-am dat eu vestea. As vrea sa vad insa ca primeste Steaua Romaniei, dar pentru asta trebuie sa se miste si Iorgulescu (!). Maestrul e mai bine acum, dupa accident. Am fost pe la dansul aseara. Ca intotdeauna cand intru la maestru, ma simt ca intr-un sanctuar... Ne-a declarat, pentru ziar: "Acest neasteptat premiu, cu care dulce m-au impovarat prietenii mei de la UNITER, coincide, intamplator cu implinirea a 70 de ani de cand ma aflu, fara intrerupere pe scenele teatrelor noastre. 70 de ani, aproape jumatate din intreaga istorie as teatrului romanesc. Pot sa ma laud ca sunt cel mai longeviv actor inca in exercitiu, depasind-o pana si pe profesoara mea, Lucia Sturdza-Bulandra. Un accident nefericit a intrerupt contactul meu cu cei care m-au facut ceea ce sunt, adica spectatorii. Trei luni departe de ei au insemnat o reala suferinta, careia, slava Domnului, ii va pune curand capat reintoarcerea mea pe scena. Din pacate, n-am cum sa multumesc nenumaratelor dovezi de afectiune pe care le-am primit prin toate mijloacele de comunicare contemporane, dovezi care, inutil sa mai spun, m-au pus pe picioare mai repede decat toate medicamentele din lume".

In foto, cu diva divina Mariana Nicolesco

Piesa regizata de maestrul Beligan face senzatie si spectacole cu casa inchisa in continuare. Dupa cum transmite Amos News: In luna februarie se deschide o noua stagiune la Opera Romana din capitala cu piesa “Straini in noapte”, care la finele anului trecut s-a bucurat de succes in toata tara. Este un prilej pentru bucuresteni de a-i revedea pe Florin Piersic si Emilia Popescu interpretand roluri complexe, intr-o comedie romantica fascinanta, sub regia maestrului Radu Beligan. Maestrul Radu Beligan a adus piesa frantuzeasca "Straini in noapte", in premiera, in Romania si i-a ales pe cei doi sa o interpreteze. Chiar daca in Franta personajul masculin a fost interpretat de Alain Delon, Radu Beligan considera ca aceasta piesa a fost scrisa pentru Florin. "Am multe fatete de aratat", povesteste Emilia Popescu si isi aminteste ca: "atunci cand Beligan mi-a propus sa joc in “Straini in Noapte” am fost foarte emotionata, tulburata. Dar Florin m-a ajutat sa imi treaca aceasta tulburare si considera ca relatia noastra profesionala este una dintre acele intalniri pentru care merita sa faci aceasta meserie." Desi este un actor cu o experienta covarsitoare, Florin Piersic marturiseste ca “emotiile sunt foarte mari de fiecare data cand intru pe scena”. Spectacolele piesei “Straini in noapte” sunt programate in fiecare luni, la ora 19:00.
Foto: Sorin Lupsa

No comments: