Pages

Tuesday, May 12, 2009

MOLDOVA ne-SUVERANA: nu-l publica pe Ohanesian si inventeaza citate ale ministrului Diaconescu extrase din intrebari ale ZIUA. LOVITURA DE REVER

Ziarul de Iasi: LOVITURA DE REVER
Ovidiu Ohanesian NU este angajatul "Moldovei suverane"

Am fost extrem de surprinsa sa descopar, in editia de simbata, 9 mai, a "Ziarului de Iasi", sub pana unui apreciat poet, eseist si subtil publicist, in partea a doua a unui altfel foarte pertinent articol despre penibilul majoritatii talk-show-urilor autohtone, o acida demontare a emisiunii lui Stelian Tanase, 3x3, in care, alaturi de Sorin Rosca Stanescu, acesta l-a avut invitat pe jurnalistul Ovidiu Ohanesian, cu prilejul aparitiei volumului "Puterea din umbra" la editura Junimea. (Nota mea: este vorba de Michael ASTNER si textul Realitatea Erevan TV)
Distinsul condeier isi exprima indignarea fata de ignoranta "habarnistului" (oribil cuvint!) Stelian Tanase, care nu ar fi avut nici macar minima curiozitate de a verifica credibilitatea invitatului sau, care, iata, se face vinovat de colaborare la oficiosul voronian, "Moldova suverana". Intrigata si neplacut surprinsa, la rindul meu, de asemenea erezie neasteptata, am citit atent "sursele" invocate si am identificat doua: imprecisul "aflasem" si o "Decizie" aparuta pe Internet!
Sint absolut convinsa ca pretuitul publicist nu se inspira (doar) din Wikipedia pentru studiile mai serioase ale domniei-sale, deci ar trebui sa stie foarte bine cam cita incredere poate fi acordata unor texte care circula in eter, pe care nu poate fi verificata vreo semnatura sau stampila oficiala. Dar daca tot tine la asemenea fiabile surse de informatii, ii putem indica faptul ca tot pe Internet va gasi dreptul la replica al impricinatului (vezi documentele anexate, trimise de dl. Ohanesian), care dezminte categoric a fi semnat vreun contract sau a se fi integrat in vreun fel redactiei amintite. Tot ce a facut a fost sa permita respectivului oficios, ca de altfel oricarei publicatii care l-a solicitat in acest sens, sa reproduca fragmente din articolele si cartile sale.
In fine, acelasi redutabil Internet il mai poate informa pe revoltatul publicist iesean de faptul ca, in ajunul Pastelui, dl. Ohanesian a depus o sesizare penala impotriva lui Voronin si a camarilei sale la Parchetul General al Romaniei, in atentia DIICOT, lucru verificabil, desigur. Or, in aceste conditii, chiar si pentru greu incercata logica romaneasca, ar fi cam anevoios sa explici cum un angajat al unei publicatii pro-Voronin si-ar permite sa-l dea in judecata pe insusi presedintele republicii vecine... Si nu mai comentez aici halucinanta insinuare a unei filiere "Moldova suverana" (Voronin) - Primaria Iasi - Editura Junimea, demna de cel mai fantezist (si mai ridicol) roman de spionaj de gara... Nemaivorbind de faptul ca, exact in perioada in care publicistul isi redacta articolul, Ovidiu Ohanesian se afla la Iasi, unde a stat doua zile! Dar e mult mai comod, nu-i asa?, sa scriem direct la calculator, de acasa, decit sa discutam direct cu cel in cauza si sa-i cerem raspunsuri fara echivoc. Eu l-am intrebat. Si mi-a povestit cele de mai sus. Toate lucrurile acestea erau cunoscute de Stelian Tanase, care se documentase temeinic inainte de emisiune. Si de alti jurnalisti seriosi. Dar poate ca tocmai aici e principala diferenta intre presa de le centru si cea provinciala!
Amintesc, cu adinca tristete (desigur, fara legatura cu situatia de fata sau cu semnatarul articolului), ca o astfel de "stire" urechista l-a bagat in pamint pe mult mai fragilul Cezar Ivanescu acum un an...
In plus, asocierea adjectivului "temerar", intr-un context evident ironic, cu numele lui Ovidiu Ohanesian imi pare, totusi, o impietate. Nici unul dintre noi nu stie, probabil, ce inseamna sa traiesti doua luni intr-un beci, cu o pusca (de fabricatie romaneasca!) atintita in permanenta asupra ta. Cred ca o experienta la limita determina o mutatie ontologica. Confruntat zilnic cu perspectiva mortii, ajungi sa privesti altfel viata. Sau, poate, sa o privesti pentru prima oara in fata. Debarasata de ornamente, minciuni si false poveri. Redusa la esenta.
Evident, suferinta nu e sinonima cu probitatea, si nici curajul cu iresponsabilitatea. Nimeni nu e obligat sa creada fara a cerceta. Dar cine a trecut prin infern stie ce greu poate atirna un cuvint in soarta unui om si cit de important e sa verifici cit se poate de minutios o informatie, mai ales cind te aventurezi pe un teritoriu atit de periculos si alunecos.
Cu pretuire, Simona MODREANU - Director a.i. al Editurii Junimea Iasi

Ohanesian: "Am depus sesizare penala impotriva lui Vladimir Voronin si acolitii"
Este foarte bine ca jurnalistul repectiv ma combate si atrage atentia asupra unor posibile relatii ale jurnalistului Ohanesian cu puterea de la Chisinau. Altfel nu ar exista diversitate de opinie si nici libertatea presei.Eu am permis ziarului "Moldova Suverana" si multor alte ziare sa publice o parte din articolele mele publicate in ziarele "Curentul" si "Zona Interzisa", dar si fragmente din cartea mea "Puterea din umbra".
Am avut discutii cu jurnalistul Mihai Contiu despre o posibila colaborare cu "Moldova Suverana", dar nu am incheiat nici un contract, nu am primit vreodata nici un ban de la ziar si nu am stiut ca m-au introdus in caseta redactionala. Nu am scris niciodata vreun articol despre Vladimir Voronin, bun sau rau.
De altfel, dupa ce am depus sesizare penala impotriva lui Vladimir Voronin si acolitii, am trimis redactiei de la Chisinau o scrisoare deschisa. Le-am cerut sa fiu scos din caseta redactionala, pentru ca nu semnasem nimic cu "Moldova Suverana". Nu stiu daca a fost publicata. Sesizarea penala a fost preluata de agentii de stiri din Romania si Moldova si mediatizata intens. Nu stiu de ce jurnalistul cu pricina a trecut-o cu vederea. Ceilalti jurnalisti de marca, inclusiv Stelian Tanase, stiau de sesizare.
Orice legatura a Editurii Junimea sau a doamnei Simona Modreanu cu articolele publicate in ziarul "Moldova Suverana" sint pure speculatii rau-voitoare.
Ovidiu OHANESIAN

Pe langa asta, chiar in numarul de azi, Moldova Suverana, publicatia aflata sub obladuirea lui Vladimir Voronin, recidiveaza si inventeaza niste citate ale ministrului de Externe, Cristian Diaconescu, extrase de fapt din intrebari si comentarii ale ZIUA. Merita cu prisosinta o Lovitura de Rever.

No comments: