Pages

Friday, August 29, 2008

Arhimandritul Gavriil: “Nu, domnule, nu pot să colaborez. Iudă, din mine nu puteţi să faceţi!”

“Mi‑au propus ca să le fiu „colaborator”, să le fiu „informator”, să „colaborăm” că‑mi dau cu suspendare. Şi le‑am zis: Nu, domnule, nu pot să colaborez. Iudă, din mine nu puteţi să faceţi. Nu pot să vând pe fraţii mei. Ori Hristos, ori nimic. Ori îmi duc viaţa pe care i‑am făgăduit‑o lui Dumnezeu, de călugăr, ori mai bine nu mă năşteam. Faceţi ce vreţi. Dacă am făcut aşa de rău, puneţi cătuşele. Condamnaţi‑mă şi pace vouă!” (P. Gavriil)

Mutat la lacasurile vesnice duminica, 24 august, ieri a fost inmormantat parintele Gavriil Stoica de la Manastirea Zamfira (loc sfant, cu fresce de Nicolae Grigorescu). Sa ne amintim de indemnul Apostolului, care ne spune - “Aduceţi-vă aminte de mai-marii voştri, care v-au grăit vouă cuvântul lui Dumnezeu; priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi urmaţi-le credinţa.” (Evrei 13, 7). Sa citim cu luare-aminte aceste cuvinte ale parintelui Gavriil, pentru a intelege si a urma credinta sa, cu care a strabatut vremurile de prigoana fatisa dar si de prigoana a duhului lumesc, o prigoana mai subtila si poate mai otravitoare decat prima. Redam mai jos interviul realizat acum cativa ani de p. Visarion Alexa cu vrednicul de pomenire p. Gavriil, publicat in revista Lumea Monahilor si pe site-ul Lumea Credintei:

"Păi, ca să duci o viaţă de creştin trebuie să te identifici cu învăţătura Mâtuitorului Hristos. Şi în călugărie, la fel. Să te identifici cu rânduielile monahale. Datoriile pe care le‑ai făgăduit, pe care le ai de îndeplinit la călugărie. Vedeţi, asta este: trăirea! "

Continuare la Razboi intru Cuvant»

No comments: