Wednesday, March 25, 2009

ULTIMA ORA: Viorel Hrebenciuc, internat de urgenta la Elias cu sangerari masive ulceroase

Liderul deputatilor PSD, Viorel Hrebenciuc, a fost internat de urgenta la spitalul Elias, din Capitala, el acuzand o stare brusca de rau generalizat si dureri puternice in zona abdominala.
Dupa internare, verdictul medicilor a fost acela ca Hrebenciuc a suferit o criza severa de ulcer, fiind foarte probabil ca el va trebui operat in zilele urmatoare. Criza de ulcer a liderului PSD are, se pare, aceeasi cauza - stresul pronuntat - pe care au avut-o si probleme sale cu inima, Hrebenciuc fiind operat pe cord, mai demult, dupa un preinfarct, la care se adauga o operatie la tiroida, efectuata acum doi ani, intr-o clinica din Paris. De la atacul de cord, deputatul PSD isi face, anual, un set complet de analize peste hotare.
Update: Surse medicale din cadrul Spitalului Elias au confirmat pentru Q Magazine ca diagnosticul lui Hrebenciuc este buchet hemoroidal cu leziuni interne, care i-au provocat sangerari masive pacientului pana la hemoragie. Liderul PSD este monitorizat de seful sectiei Gastroenterologie a Spitalului Elias, doctorul Nicolae.
Bogdan Tiberiu Iacob - www.qmagazine.ro
Nota mea: Fara Hrebenciuc, adevaratul conducator al PSD - care, pe vremuri, il aproviziona pe Plesu la Palatul de la Tescani al Marucai Cantacuzino de la Gospodaria de Partid a Judetului Bacau -, politica de azi n-ar mai fi... aceeasi, normal. Si totusi, nu pot sa nu apreciez ca la o discutie instructiva de vreo ora si ceva avuta cu el in urma cu vreo doua saptamani - cand mi-a spus si ca si-a schimbat regimul medical - mi-a descris perfect si cu lux de amanunte exact ce se va intampla in Romania in urmatoarea perioada. Nici nu se vorbea inca de imprumutul FMI si Hrebenciuc mi-a aratat schema prin care toti banii vor intra direct in conturile bancilor straine din Romania, care ii vor trimite imediat inapoi, de unde au venit. Imprumutul FMI: un imens rulaj financiar, explica Hrebenciuc...

Foto: Mircea Restea - ce mai fac

MAGUREANU: “În zilele următoare se vor opera arestări spectaculoase”. Precedentul SRI

Fostul sef al SRI, Virgil Magureanu, a declarat, miercuri, pentru “Q Magazine”, pe marginea scandalului arestarilor sefului de la Doi si un sfert, a sefului diviziei de operatiuni din DGA, a miliardarului Puiu Popoviciu si a rectorului de la Universitatea Agronomica, Ioan Alecu, ca, din informatiile pe care le detine: “in zilele urmatoare se vor opera si alte arestari spectaculoase, care vor contura evenimente si situatii greu de imaginat in acest moment, fara a putea spune ca acest lucru nu are si conotatii electorale”. Magureanu afirma ca, intre aceste persoane, se vor numara, mai mult ca sigur, si politicieni din mai multe partide, “dar si personalitati din alte domenii”.
El a mai declarat ca “aceste actiuni sunt, din cate stiu eu, parte a unui plan elaborat inca de acum cateva luni si caruia acum i s-a dat startul oficial”. Fostul director al SRI spune ca “indirect, putem vorbi de un substrat electoral al acestor actiuni, exista si o influenta din partea crizei economice, dar, una peste alta, era firesc sa se ajunga aici. Nu pot sa ofer mai multe amanunte, pot sa spun doar ca se pregateste o inchidere a cercului, o formula pe care o vor intelege doar anumite persoane".
Magureanu a mai afirmat ca arestarea, in premiera, a unui sef de servicii secrete este “un lucru foarte grav si care ar putea avea un impact profund asupra oamenilor din serviciile de informatii, dar acesta este un aspect al problemei despre care consider ca nu este momentul sa discutam acum”. (ZIUA Online)

REMEMBER: Doi fosti sefi in SRI, Soare si Dumitrache, trimisi in judecata de DNA, alaturi de amiralul Cico Dumitrescu
Vineri, 11 Mai 2007

Procurorii DNA i-au trimis în judecată pe foştii ofiţeri SRI Ovidiu Soare şi Gheorghe Dumitrache, precum şi pe amiralul în rezervă Emil Cico Dumitrescu, fost consilier al preşedintelui Ion Iliescu, urmand să-l cerceteze separat pe fostul consilier din Ministerul Justiţiei, Doru Trifoi, anunta NewsIn.
Ovidiu Soare - general maior (rezerva), fost şef al Inspectoratului pentru Apararea Constituţiei şi Securitate Economica, din cadrul Serviciului Roman de Informaţii (SRI), este acuzat de luare de mita, instigare neurmata de executare la infracţiunea de inşelaciune, instigare la infracţiunea de fals intelectual, complicitate la infracţiunea de folosire cu rea credinţa a bunurilor societaţii intr-un scop contrar intereselor societaţii, fals in inscrisuri sub semnatura privata, asociere pentru savarşirea de infracţiuni, omisiunea sesizarii organelor judiciare, privind siguranţa naţionala a Romaniei, in varianta normativa şi transmiterea de informaţii cu caracter secret ori confidenţial, prin orice mijloace, in afara cadrului legal, se arata intr-un comunicat al DNA remis Agenţiei NewsIn.
Gheorghe Dumitrache, colonel (rezerva), fost şef Sector "A" din cadrul Secţiei de Informaţii Prahova din cadrul SRI, a fost trimis in judecata pentru savarşirea infracţiunilor de trafic de influenţa, dare de mita, incercarea de a determina marturia mincinoasa şi asociere pentru savarşirea de infracţiuni, se arata in acelaşi comunicat.
Potrivit comunicatului DNA, Emil "Cico" Dumitrescu, fost consilier de stat la Administraţia Prezidenţiala, este acuzat de trafic de influenţa.
Continuarea la Rol.ro: Doi fosti sefi in SRI, trimisi in judecata de DNA, alaturi de ...

LIIGHEANU DIN CARACAL. Originea numelui Liiceanu: cojocar "dibaci la impunsul pieii de oaie cu ace specifice"

Autoportret
"Acest cuvânt, «lichea», aşa cum l-am folosit eu, şi în 1990, şi 18 ani mai târziu, are un sens tehnic. Nu este un cuvânt de injurie aruncat în faţa cuiva, ci este o încercare de a folosi cuvântul într-un registru care a căpătat, spun eu, o demnitate istorică. E vorba de a descrie o categorie de oameni care nu urmăresc decât binele propriu prin producerea răului celorlalţi. Răul celorlalţi înseamnă răul unui popor întreg în cazul acesta, iar binele înseamnă binele unei mâini de oameni. Când istoria unei ţări încape pe mâna unor oameni care îşi urmăresc binele propriu, atunci am preferat să vorbesc, rugându-i pe cei care citesc sau aud să accepte convenţia aceasta, că licheaua are în acest context un sens tehnic, politologic, sociologic şi istoric.”
Gabriel Liiceanu zis si Liicheanu zis si Liigheanu zis si Iliceanu zis si Cremeanu, in Cotidianul

După Marcello, Teflonilă
"Gabriel Liiceanu nu face vreun secret din brandurile care îi fac viaţa mai frumoasă. „Îţi mărturisesc că, la rându-mi, petrec în fiecare dimineaţă, în baia mea, minute de adevărată voluptate şi toate în preajma răsfăţurilor pe care mi le procură mai întâi duşul matinal - cu alegerea, după felul în care voi începe ziua, a gelului de duş cel mai potrivit (şovăi zilnic între mirosurile de ghimbir, ceai verde şi lavandă de la Roger&Gallet) -, apoi, odată duşul terminat, utilizarea cremelor de faţă de la Clinique, a cremelor de corp de la Molton Brown sau a gamei de thé vert de la Bvlgari, în sfârşit, alegerea parfumului din prima parte a zilei: Carolina Herrera sau Bois d’Argent de la Dior“. Un alt obiect care îi înfrumuseţează viaţa lui Liiceanu a fost botezat „Teflonilă“: „(…) nicăieri nu am văzut una mai bună decât Berndes-ul meu german, un adevărat BMW al tigăilor de teflon, cântărind cel puţin trei kile“. Eseistul este ataşat şi de mobil: un Nokia 703".
Tot in Cotidianul

Chilotii vs Cremele de corp ale posesorului lui Siegfried si Marcello
"După lectura volumului „Scrisori către fiul meu”, jurna­listul Cristian Tudor Popescu a declarat la postul Realitatea, în cadrul emisiunii „Cap şi Pajură” de pe 21 noiembrie, că se simte nevoit să facă o mărturisire şi anume că poartă chiloţi turceşti.
Explicaţia acestei confesiuni ţine de faptul că „e foarte importantă pentru publicul român” şi că „nu mai pot trăi în minciună (…), m-a hotărât dl Liiceanu”. C.T. Popescu a rememorat astfel inspiraţia liiceană: „Am văzut că dl Liiceanu spune de ghimbir, de cremele cu care se dă pe organism (…), mi-a dat o mare lecţie de curaj. (…) Iată, dânsul poate să mărturisească acolo că se dă cu Bois d’Argent, cu Clinique”."
CTP, iar, Cotidianul

"Jocul facil pe "Liiceanu - Liicheanu" ii asaza de la inceput pe autorii acestei mici marsavii in adevarata lor lumina. In loc sa ma denunte pe mine, se denunta pe ei, tocmai prin acest truc grosolan. Iarasi, sa te apuci sa strangi in jurul frumosului meu nume (sunt foarte mandru de el!), care vine de la satul Liiceni din Romanati (Caracal), etimologii turcesti, macedonene, grecesti, albaneze etc. etc., creeaza o disproportie si o inadecvare care prin ele insele sunt comice. "
Liiceanu in Romania libera, interviu de Sabina Fati

Ceausescu - clientul lui Liceanu
Parasind ograda mesterului Antinom, desigur dupa ce i-am dorit lui sa aiba spor in biznis si megiesilor din zona sa le lumineze Dumnezeu mintea ca sa nu mai dea banii pe spurcaciuni chinezesti, ne-am vazut de drumul nostru si, dupa un scurt popas lamuritor in Mecca Olteniei, Craiova, am zbughit-o spre Lunca Dunarii, la un catun din prispa Corabiei, Vadastra, unde fusesem informati ca haladuieste un mare mester cojocar, care in trecut a lucrat inclusiv pentru familia Ceausescu, basca pentru numerosi rapsozi populari si ale carui produse au participat la puzderie de expozitii internationale, inclusiv la Consiliul Europei.
Intr-adevar, iscusinta lui nea Mitel Liceanu se muleaza aproape perfect pe impresia usor idilica ce ne-o facusem despre mestesugarii de la sate. Vadastreanul nu e nici pe departe un empiric, cu toate ca nu stie pe nimeni din stramosii sai in linie directa care sa se fi indeletnicit cu altceva decat confectionarea de cojoace, pieptare si ilice, fiindca, de exemplu, de la acest ultim obiect vestimentar se trage si numele neamului sau, caci zamislitorii acestora se numeau in trecut iliceni, cuvant ce printr-o inversare fonetica larg raspandita nu numai in aceasta regiune, a devenit Liceanu, in apropiere de Caracal chiar existand un satul Liiceni vestit odinioara prin dibacia lor in impunsul pieii de oaie cu ace specifice: „Cred ca sunt vreun milion de impunsaturi la un cojoc, de-asta imi si ia trei-patru luni sa fac unul si tot de-aia costa 50-60 de milioane de lei“, ni se destainuie nea Mitel, care e usor dezamagit ca l-am prins acasa intr-o zi de sambata, si nu in timpul saptamanii cand este inconjurat de cei 22 de ucenici pe care cei din Directia Judeteana pentru Cultura de la Slatina i i-a dat pe mana ca sa-i invete meserie.
Nici lui nu-i prea merge bine din meserie - „Noroc ca-mi mai dau bani cei de la Slatina ca ma ocup de copiii astia“ - si la randu-i se tanguie de tinerii din ziua de azi care-si cumpara toale de la chinezi sau turci. „Ultimul cojoc i l-am vandut cantaretului de muzica populara Petrica Matu Stoian de la Mehedinti, dar p’asta pe care-l vedeti aci si pe care abia-l teminai nu-l vand neam, mi-l tiu pentru mine“, incheie nea Mitel cu o subita indarjire pe care singur si-a iscat-o din ratiuni numai de el stiute. (C.D.) - Ziua turistica: (PDF, 2122 kB) Descarca »

MIHAI si MIHAIL. Mereu adolescent: Mihai Ungheanu

La aproape 70 de ani (fara cateva zile), cand ne-a fost dat sa ne paraseasca, Mihai Ungheanu ramasese un adolescent. Cel cu care am vorbit cu cateva saptamani in urma pentru o emisiune literara TV, era acelasi cu studentul de acum 50 de ani, pe care-l vedeam tot timpul, singur, in holul Facultatii de Filologie, asteptand parca ceva care tocmai trebuie sa vina. Zic acelasi Mihai Ungheanu, pentru ca el a fost si a ramas mereu un adolescent, si nelinistit, si cu certitudini, si cu cautari. Adolescent si in balonzaidul verde, ieftin dar la moda, in vremea studentiei, si in tinuta impecabila de demnitar in Senatul Parlamentului Romaniei.Mihai Ungheanu a avut o viata intelectuala si publica de campanii si nu intamplator chiar asa se cheama si primul sau volum din 1970: “Campanii”. A marturisit ca il intereseaza literatura de idei, si a facut critica de idei. Nu practica piruete metaforice invaluitoare, era direct la tinta, frust. Nu livra sampanie literara agreabila, cherchelitoare, inveselitoare, euforizanta, ci drojdie dublu rafinata, care ori te pune pe ganduri, ori te revolta (nota bene: Mihai nu era de fel un bautor).A cautat, si inainte de 1989, si dupa, sa afirme si sa explice identitatea nationala a romailor in forma ei genuina, adica nici alterata de comunismul national sau de pasunism, nici subminata, mai mult sau mai putin subtil, de urmasii internationalistilor de ieri, globalistii de azi, care se dau drept “adevaratii Arnoteni” ai societatii noastre civile.
Stilul sau avea ascutimi de silex, spunea Alexandru Paleologu. Eu as zice ca verbul sau are puterea de penetrare si cat se poate de clarificatoare a laserului. “Holocaustul culturii romane” (1999) si “Enciclopedia valorilor reprimate” alcatuita in colaborare cu prof. Ilie Badescu (2000) sunt carti de referinta asupra unei tragedii culturale pe care puzderia de elite postdecembriste si institutiile lor (de fapt ale noastre, caci sunt finantate din banii platitorului roman) n-au fost in stare, ori nu si-au dorit de fel, sa le atinga in gesticulatia lor ideatica.“Dati-mi doi pumni in cap, a murit Mihai Ungheanu”, spunea pe aleile cimitirului Bellu, la inmormantare, sarmanul intelectual George Chirila, victima, si el, a “Holocaustului rosu”. Ar trebui, intr-adevar, sa ne dam doi pumni in cap, pentru ca Mihai Ungheanu, care era si profesor universitar, si spiritus rector in cultura romana, a ilustrat o directie, dar nu si-a format o scoala. Nu-si dorea, ca altii, adulatori, ciraci, invatacei obedienti. Ci tineri intelectuali care sa-si asume, din proprie convingere, linia si mesajul sau, dar care nu sunt numai ale lui. Unul dintre acestia este, din fericire, tanarul Mihail Ungheanu, fiul sau, care a crescut si s-a format in aceeasi familie, si ca stare civila, si de idei. Adolescentul Mihai Ungheanu preda stafeta adolescentului Mihail.
Corneliu VLAD

MAESTRUL şi discipolul. Marin Preda si Cezar Ivanescu

Marin Preda a fost singurul maestru în viaţă al lui Cezar Ivănescu. Prozatorul îl iubea pe acesta ca un tată, dar îl asculta ca un fiu. Pentru că v-am obişnuit cu amănunte inedite despre marele nostru scriitor, nu vă vom dezamăgi nici de această dată.



de Miron Manega

Am avut privilegiul să stau, într-o perioadă esenţială a vieţii mele, în preajma celui care, la rândul lui, a stat în preajma lui Marin Preda: poetul Cezar Ivănescu. Am fost, cu alte cuvinte, discipolul celui care a avut un singur maestru în viaţă: pe Marin Preda. Deci, tot ceea ce ştiu cu adevărat despre ce a însemnat marele prozator pentru marele poet este un fel de imagine în oglindă, reflectată în altă oglindă: frânturi de gân­duri sau întâmplări povestite mie de Ce­zar Ivănescu, în împrejurări publice sau intime, întâmplări în care modelul Marin Preda apărea pregnant, dominator chiar.

LECŢIA ZEN
Relaţia lor a fost definitorie pentru modelul perpetuat ulterior de poet către discipolii săi. Şi aici nu era vorba de predarea unor lecţii de creaţie, ci de existenţa unor raporturi speciale, străvechi, pe care societatea modernă le-a pierdut. Ţin minte că, la un moment dat, l-am rugat să mă înveţe şi pe mine câte ceva. Mă refeream la nişte închipuite secrete ale poeziei pe care eu, în naivitatea mea de victimă a unei lumi didactice, mă gândeam că ar putea să mi le împăr­tăşească. A început să râdă zgomotos, amuzat ca de o mare gogomănie: "Să te învăţ eu? Ce să te învăţ? Crezi că pe mine Marin Preda m-a învăţat ceva? Eu te pot trimite să-mi cumperi pâine, sau să-mi aduci o cafea, dar nu să te învăţ. Poţi învăţa singur, dacă simţi că ai ce. Chiar şi din ce-ţi spun eu acum poţi învăţa ceva. Poţi?... Dacă nu, îţi pierzi timpul degeaba pe lângă mine"... Era o lecţie zen pe care, din fericire pentru mine, am înţeles-o.

MOROMETE CEL ADEVĂRAT
E lucru ştiut că prototipul lui Ilie Moromete era tatăl scriitorului, Tudor Călăraşu din Siliştea Gumeşti. Pe mamă o chema Joiţa Preda. S-au întâlnit venind amândoi din văduvie şi nu s-au mai cununat. Tudor avea trei băieţi de la prima soţie, iar Joiţa - două fete. Împreună au mai avut o fată şi doi băieţi. Mo­delul acestei familii se recunoaşte cu uşurinţă în Moromeţii. Cezar Ivănescu mi-a povestit odată o întâmplare ce pare şi ea desprinsă din paginile romanului - pe care i-o povestise Preda: "A venit pe la el, la Bucureşti, Moromete cel adevărat - taică-său, Tudor. Era într-o iarnă, în timpul războiului şi au plecat amândoi să se plimbe prin Bucureşti. La un moment dat, bătrânul a văzut un grup de ţigani bine îmbrăcaţi, cu pălării şi paltoane. Erau nişte ţigani de mătase. Tudor i-a urmărit cu privirea mult timp, cu un zâmbet mucalit pe faţă, abia ţinându-se să nu râdă în hohote. Apoi s-a întors spre Preda: «Auzi, bă, Mărine - zice - , ăştia au impresia că, dacă şi-au pus pălării pe cap, nu se mai vede că sunt ţigani?»"...

PANTOFII GUBAN
O altă întâmplare savuroasă - în care, de data asta, chiar Marin Preda s-a comportat ca un personaj moromeţian - s-a consumat la Timişoara. "Eram cu Mery (Maria Ivănescu, soţia lui Cezar n.n.) şi cu Preda, la o întâlnire cu scriitorii timişoreni - îmi povestea Cezar Ivănescu prin 1990 - dar cum, în astfel de împrejurări, îţi rămâne destul de mult timp la dispoziţie, ne-am dus toţi trei la fabrica de pantofi Guban, să ne cumpărăm ceva de încălţat, direct de la sursă... Eu şi Mery ne-am hotărât repede, dar Marin Preda a probat vreo 30 de perechi. Stătea, se uita la ei, îi punea în picioare, făcea câţiva paşi încălţat... După care îi descălţa şi lua alţii. După vreo două ore, Mery şi-a pierdut răbdarea. A prins un moment când Preda tocmai încălţase o pereche care îl cam strângea şi-i zice: «Haideţi domnu' Preda, că se mai lasă. Sunt de piele, ce naiba!»... «Se lasă, doamna Mery, se lasă - i-a răspuns Preda, în timp ce se descheia la şireturi. Dar pe piciorul cui?». După care a luat din galantar altă pereche."

TATĂ ŞI FIU
Cezar Ivănescu îl iubea pe Marin Preda ca pe un tată. Dar, culmea! - prozatorul îl asculta pe tânărul poet ca un copil. "Deşi Marin Preda era de vârsta tatălui meu, în relaţia asta eu eram prietenul mai bătrân. Toţi scriitorii care îl curtau, bâzâind în jurul lui, erau intrigaţi - şi invidioşi - de atenţia cu care Preda mă asculta şi chiar îmi urma sfaturile." Afecţiunea lui Cezar Ivănescu faţă de maestrul său a fost totală, copleşitoare. Poate chiar excesivă. Această afecţiune venea însă dintr-o recunoştinţă fără margini faţă de cel care avusese curajul să-l scoată la lumină după şapte ani de interdicţie. Căci, din 1968, după ce publicase volumul de debut, "Rod" (eveniment editorial de excepţie, întâmpinat cu elogii de Nicolae Manolescu), graţie cenzurii, Cezar Ivănescu n-a mai avut dreptul să scoată nici o carte. Până în 1975, când a fost descoperit de Marin Preda, care i-a publicat la Cartea Românească volumul "Rod III". A fost un gest natural din partea prozatorului, dar care a lăsat urme de neşters în sufletul poetului hăituit de cenzură. Loialitatea şi recunoştinţa lui au fost atât de puternice şi de evidente, încât Marin Preda - care era totuşi o fire suspicioasă, de ţăran - i s-a abandonat total lui Cezar Ivănescu.

SCRISOAREA ŞI SFATUL
Vă amintiţi, desigur, din interviul pe care ni l-a acordat Alexandru Preda, fiul scriitorului, acel detaliu semnificativ privind teama de moarte pe care o trăia în permanenţă Marin Preda. În 1979, când romanul "Cel mai iubit dintre pă­mân­teni" era spre sfârşite, prozatorul îi trimitea, de la Mogoşoaia, prietenului poet, o scrisoare tulburătoare, pe care, prin 1985, am avut şi eu prilejul s-o citesc:


"Dragă Cezar Ivănescu,
Din motive vechi, ţărăneşti, mă gândesc adesea că, de pildă, un accident de maşină s-ar putea să-mi fie fatal (era să şi fie, în februarie curent) şi atunci îmi vin îngrijorări cu privire la soarta manuscrisului meu «Cel mai iubit dintre pământeni», care a ajuns la 1.000 de pagini. Ştii bine, rudele, oricât de iubitoare, după ce mori, îţi publică ma­nuscrisul şi acceptă orice ingerinţe, tăieturi etc., cum a făcut Fanny Rebreanu cu Jurnalul acestuia (a tăiat din el orice referire la persoana ei). N-aş vrea să pă­ţesc la fel şi te-aş ruga, în caz de ceva, nu neapărat foarte grav, dar care m-ar îm­pie­dica să-mi păzesc acest manuscris, să-l iei asupra dumitale şi să ai grijă de el din toa­te punctele de vedere. Din acest ma­nuscris mai posed două copii la loc sigur, dar nu atât de sigur ca la dumneata şi doam­na Mery care sunteţi oameni tineri (mulţi înainte!). Acele copii sunt confor­me cu originalul, adică sunt corectate de mine, dar nu atât de bine precum copia pe care ţi-o încredinţez. Mersi şi să spe­răm că nu va fi nevoie s-o faci.
Cu prietenie,
Marin Preda/ Mogoşoaia, 22.IV.1979".


Cezar Ivănescu şi-a reproşat mulţi ani (cel puţin până în 1991, cât am avut legături strânse cu el) faptul că n-a fost lângă Preda, la Mogoşoaia, atunci, în seara blestemată de mai 1980. Intrase într-un fel de "grevă" a relaţiei cu maes­trul, indignat şi neputincios în faţa faptului că acesta se lăsa "parazitat" de o droaie de "derbedei", scriitori care-l curtau din interes, alimentându-i slăbiciunile. Parţial, Cezar Ivănescu avea dreptate în această supărare, căci pe Marin Preda chiar aceste slăbiciuni l-au ucis. Dar, într-unul din momentele de amplitudine maximă a personalităţii sale, el i-a dat poetului un sfat care acestuia i-a hotărât destinul literar. Acesta trăia un moment de derută şi nu ştia dacă să rămână scriitor de limbă română sau să emigreze în Franţa. Atunci Preda i-a dat un fabulos sfat moromeţian, pe care - spre nefericirea lui pământească - Cezar Ivănescu l-a urmat: "Monşer, aici eşti pe malul Dâmboviţei, nu al Senei. Trebuie să mai termini cu absoluturile astea, să mai laşi de la dumneata şi să înţelegi exact în ce limbă, în ce cultură şi în ce ţară trăieşti!".
http://www.jurnalul.ro/
Vezi si http://www.youtube.com/user/CEZARIVANESCUTV

PARINTELE Justin Parvu despre cipuri si vremurile din urma: veti fi vanduti de pastorii vostri!


Din Cuvantul Parintelui Justin Parvu: "Am cedat Basarabia, am cedat Bucovina, Dobrogea - Cadrilaterul... - acum vor sa ne cedam sufletele - este vorba de impingerea unei natiuni de 20 de milioane de ortodocsi in iad, este vorba de pierzarea spirituala. De aceea trebuie sa fiti foarte atenti: daca nu vi se spune in biserica, sunt platiti!, sa stiti, la ora aceasta sunt platiti oameni ca sa taca! Si dvs, prin Duhul Sfant, prin Fala lui Dumnezeu, sfintiti mult mai mult oaia decat stapanul, decat ciobanul. Vor veni vremuri de razboi cand veti fi vanduti de ciobani, de pastorii vostri. Vor vedea pastorii cum va sfasie in ocol fiara salbatica si nu vor veni sa va apere. Sa stiti ca sunt vremurile acestea, apocaliptice, pe care le traim, si vor fi grele... Dumneavoastra sa va pastrati sufletele, sa vi le dati lui Dumnezeu asa cum le-ati primit. Nu avem doua suflete, avem unul!, si acela trebuie sa-l pastram si sa-l dam asa cum l-am primit inaintea Judecatii Mantuitorului nostru Iisus Hristos!"

BUNA VESTIRE! O icoana rara, de la Izvorul Maicii Domnului, din Nazaret

ACTELE BIOMETRICE. Controlul total al românilor - şmen cu iz pesedist

















Scris de George Roncea
Introducerea în România, începând cu acest an, a documentelor electronice ce conţin date biometrice a dat naştere unei puternice controverse. Deputaţi senatori, părinţi duhovniceşti, ziarişti, dar şi societatea civilă organizată sub titulatura Coaliţiei împotriva Statului Poliţienesc, au atras atenţia că noile măsuri pot duce la renaşterea unui sistem totalitar de urmărire şi control al cetăţenilor, sistem râvnit şi iniţiat de dictatori malefici de teapa unui Stalin sau Hitler.
„RFID - o ameninţare la adresa securităţii persoanelor“
Un raport european solicitat de Comisia Europeană - Comitetul Economic şi Social European (CESE) al UE cu privire la „Identificarea prin frecvenţe radio în Europa“ a tras un semnal de alarmă asupra noii tehnologii, preconizată a fi instalată şi în România. Concluziile şi Recomandările Comitetului privind „capcana biometriei“ arată că: „Dacă RFID nu este foarte atent controlată, ar putea, totodată, să încalce intimitatea persoanei, să distrugă libertăţile cetăţeneşti şi să ameninţe securitatea persoanelor şi a întreprinderilor. Cu ajutorul documentelor biometrice, orice om poate fi depistat oriunde şi de către oricine dispune de tehnologia necesară. Astfel, se poate construi o reţea de dispozitive de citire şi urmărire a etichetelor RFID strategic amplasate. Acest lucru nu trebuie permis“, recomandă raportul european, ignorat de către autorităţile noastre.
Guvernul Tăriceanu „a uitat“ când a semnat Ordonanţele de urgenţă pentru actele electronice să organizeze o dezbatere publică de 18-36 de luni prevăzute de UE pentru informarea în privinţa RFID, iar recent maşina de vot a Parlamentului a avizat introducerea cărţilor de identitate electronice, acestea urmând să fie introduse de la 1 ianuarie 2011.
Vot pe şest
Actele de identitate electronice obligatorii pentru toţi românii au devenit o realitate printr-un vot dat pe şest, săptămâna trecută, în Camera Deputaţilor, tot fără absolut nici o dezbatere publică. Teoretic este vorba de o modificare a unei alte Ordonanţe a Guvernului Tăriceanu, prin care se schimbă data impunerii lor ,de la 1 ianuarie 2009, la 1 ianuarie 2011. Practic e vorba de legea prin care ni s-a tranşat viitorul biometric, al controlului total. Până la 1 ianuarie 2011 urmează să fie introdusă în fiecare secţie de poliţie din România aparatură tehnică pentru cărţile de identitate. Numai sistemul central de la Bucureşti este estimat, potrivit unor surse confidenţiale, la circa trei milioane de euro.
Şmen PSD?
Marele şmen al afacerii preschimbării documentelor are desigur o dedicaţie.
Senatorul Iulian Urban a declarat public că „şmenul“ are iz de PSD:
„Mulţi români, şi mai ales jurnalişti, au facut băşcălie atunci când eu am susţinut în Senat că nu trebuie să ne grăbim prea tare cu paşapoartele electronice care stochează pe microcipuri RFID datele personale şi biometrice ale românilor. Ei bine, acum şi cărţile de identitate electronice cu medii de stocare RFI vor fi impuse romånilor începând cu 1 ianuarie 2011.
Cine ne-a adus însă această carte de identitate electronică? PSD-ul!
Cărţile electronice de identitate au un microcip incorporat RFID, care permite detectarea posesorului unui asemenea card de la distanţă, fără ca acesta să fie conştient că e urmărit! Drumul spre o societate de tip Big Brother este astfel larg deschis. Proiectul iniţial, de 20 de milioane de euro, va porni în 13 ţări urmând a fi extins. Pretextul oficial este oferirea de „facilităţi“ cetăţenilor din statele care introduc acest sistem. În realitate, se doreşte instituirea unui control totalitar asupra cetăţenilor!
Doar trei ţări europene au aceste tipuri de smart card: Finlanda, Italia şi Olanda. Se fac intense eforturi pentru introducerea lor în SUA şi Anglia. În Est, se pare, suntem primii (datorită Guvernului Adrian Năstase).
Fostul ministru al Administraţiei Publice din 2005, pesedistul Octav Cozmåncă, declară: „Preschimbarea acestor documente este o necesitate absolută“ şi asta pentru că încă de atunci afacerea se încadra în sfera „e foame de bani băieţi“!
Singura raţiune pentru care ne grăbim, exact ca şi în cazul paşapoartelor electronice, a fost...banul! Pentru că este o afacere făcută pe seama celui mai sărac popor membru al UE: Românii!
Firma câştigătoare va trebui să acopere costurile pentru emiterea cărţilor electronice de identitate, urmând să recupereze banii de la beneficiari“, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Oana Marinescu, la vremea emiterii Ordonanţei de Urgenţă de către Guvernul Tăriceanu.
Autorităţile şi instituţiile publice vor fi dotate cu echipamente şi programe informatice astfel: în municipii reşedinţă de judeţ - pånă la data de 31 iulie 2010; în celelalte municipii şi oraşe - pånă la data de 31 decembrie 2011; în comune - pånă la data de 31 decembrie 2012.
Cam acesta e planul de orwellizare totală a Romåniei pe următorii 5 ani!“
Oile, mai presus decât simplii cetăţeni români
Cipurile cu RFID sunt deja folosite pentru animale iar paşaportul şi cartea de identitate cu RFID este absolut similar cu cipul RFID de la animale. Dacă cetăţenilor României li s-a refuzat dreptul la opţiune în privinţa identificării electronice, în schimb, Guvernul s-a dovedit mult mai culant cu... oile. Astfel, zilele trecute Guvernul a cerut oficialilor UE ca identificarea electronică a ovinelor să fie opţională.
Premierul Emil Boc a declarat la întålnirea cu comisarul european pe Sănătate, Androulla Vassiliou, că ţara noastră se alătură grupului de state membre care susţin că identificarea electronică a ovinelor şi caprinelor să fie opţională. Oficialii romåni au explicat comisarului european că o asemenea măsură nu este oportună în actualul context al crizei economice din cauza costurilor ridicate.
În schimb, în ceea ce îi priveşte pe cetăţenii României, guvernul nu îşi pune problema dacă este sau nu oportună măsura identificării electronice şi nu îşi pune problema dacă prin obligativitatea actelor de identitate cu cip biometric ni se încalcă un drept fundamental.
Încălcare flagrantă a drepturilor cetăţeneşti
Prin intrarea în vigoare a acestor acte normative cu privire la introducerea actelor electronice, ce includ amprentarea persoanelor, se aduce atingere gravă principiului prezumţiei de nevinovăţie consacrată de art.6 al C.E.D.O. şi art. 23 alin.11 din Constituţie. Totodată, mai este încălcat şi dreptul la siguranţa persoanei consacrat de art. 23 al. 2 din Constituţie prin faptul că deţinătorul paşaportului biometric nu are siguranţa că nu vor exista persoane care să poată avea acces la datele personale existente în cipul RFID.
În plus, este sfidat şi dreptul la viaţa intimă şi privată reglementat de art. 26 din Constituţie dar şi de Carta Drepturilor Fundamentale (art.7) şi de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (art.8) deoarece jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului (CEDO) condamnă în mod clar reţinerea amprentelor digitale fără temei juridic.
http://www.curentul.ro/

TREBUIE SA FIM FERICITI: UE ne excepteaza copiii de la amprentare pentru vize biometrice


Comunicat de presă
Politica vizelor

Vizele biometrice, la fel ca şi paşapoartele biometrice, au ca obiectiv îmbunătăţirea securităţii, dacă amprentele sunt fiabile. Copiii care nu au împlinit vârsta de 12 ani vor fi exceptaţi de la prelevarea de amprente: aceasta reprezintă rezultatul acordului cu Consiliu, având la bază recomandarea pentru a doua lectură, elaborată de deputata europeană Sarah Ludford, privind introducerea biometriei la vize, inclusiv a dispoziţiilor privind organizarea primirii şi a procesării cererilor de vize.

Propunerea urmăreşte modificarea instrucţiunilor consulare comune actuale, în vederea creării temeiului juridic necesar statelor membre pentru a prelua identificatorii biometrici obligatorii - imaginea facială şi zece amprente digitale plane - de la solicitanţii de viză şi în vederea instituirii unui cadru juridic pentru organizarea oficiilor consulare de carieră ale statelor membre, în scopul punerii în aplicare a Sistemului de Informaţii privind Vizele (VIS).

Scopul colectării identificatorilor biometrici - în conformitate cu recomandările Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI) - este de a stabili o legătură mai sigură între titularul de viză şi paşaport, în vederea evitării utilizării identităţilor false. În consecinţă, prezentarea în persoană a solicitantului - cel puţin la depunerea primei cereri - ar trebui să fie una dintre cerinţele de bază pentru eliberarea unei vize cu înregistrarea elementelor biometrice de identificare în sistemul VIS.

Exceptarea copiilor sub 12 ani de la prelevarea amprentelor

Propunerea Comisiei a prevăzut că, în scopul cererilor de viză, amprentele digitale ar

trebui să fie preluate de la copii începând cu vârsta de 6 ani. Parlamentul European nu a fost de acord cu această abordare şi, ca soluţie de compromis, într-un prim stadiu a solicitat ca amprentele digitale să fie preluate începând numai de la vârsta de 12 ani, având în vedere că amprentele digitale evoluează cu vârsta şi nu sunt destul de fiabile în scopul identificării înainte de această vârstă.

Oficii consulare comune

În vederea reducerii costurilor pentru statele membre, deputaţii europeni pledează pentru centre comune de primire a cererilor de vize şi utilizarea în comun a echipamentelor necesare pentru colectarea datelor biometrice. În acest fel, statele membre nu vor mai fi nevoite să doteze fiecare oficiu consular cu echipamentele respective.

Cooperarea cu prestatorii externi - externalizare

Dispoziţiile din actul legislativ prevăd că numai în circumstanţe deosebite sau din raţiuni legate de situaţia locală (numărul mare de solicitanţi sau acoperirea teritorială a ţării terţe în cauză) şi numai în cazul în care celelalte forme de cooperare se dovedesc a fi necorespunzătoare, un stat membru poate, în ultimă instanţă, să coopereze cu prestatorii externi de servicii.

Tuesday, March 24, 2009

AMANTUL intelectual al Monicai Macovei, Dan Tapalaga, mereu la datorie, pentru Tatiana Alina Mungiu Pippidi si impostorul Vladimir Tismaneanu

Dan Tapalaga, cunoscut mai ales ca purtator si prestator de diverse al Monica Macovei, prin birourile Ministerului Justitiei, este, mai nou, si "ziarist de investigatii". Asa a "descoperit" el ca Elena Basescu n-ar fi terminat o universitate in SUA, dupa cum a declarat, din greseala, tatal ei, Traian Basescu. Ei, si?

Acum, ii ofer si eu doua ponturi purtatorului de la HotNews si "22", pe care, sunt convins, le va exploata din greu (daca nu poate, il ajut eu):

1. Hertie School of Governance din Berlin, unde se lauda ca preda Alina Tatiana Mungiu Pippidi, presedinta SAR, profesoara si la SNSPA (noua "Stefan Gheorghiu") alaturi de Universitarii mineri, este sau nu o "prestigioasa" scoala privata cu o vechime de 4 (patru) ani?

2. Vladimir Tismaneanu, mentorul lui Tapalaga si membru al SAR si GDS, este profesor la University of Maryland, dupa cum sustine? Daca da, ce cursuri sustine si cati studenti are si, mai ales, de ce si pentru ce plateste Institutul Cultural Roman (ICR), din bugetul Romaniei, Universitatea din Maryland?

Iata si doua adrese ajutatoare:
"Institutul" condus de Tismaneanu la Maryland. Ultima activitate: 1999! -http://www.inform.umd.edu/EdRes/Research/inner/
Pagina "profesorului" Tismaneanu de la Maryland. Clase: O! - http://www.bsos.umd.edu/gvpt/tismaneanu/

Alte ganduri de-ale lui Tapalagba

Basescu e corupt
de Dan Tapalaga HotNews.ro
Joi, 10 aprilie 2008
"Traian Basescu a declarat miercuri seara ca judecatorul care i-a dat dreptul omului de afaceri Costica Costanda sa construiasca in parcul Bordei este corupt. Ar fi doua probleme: seful statului n-are caderea sa dea verdicte, este exclusiv treaba justitiei sa o faca. Apoi, Traian Basescu n-a adus nici o proba in sprijinul acuzatiilor sale.
Nu ca ar fi fost treaba lui. Urmand exemplul sau, pasim pe calea arbitrariului: in cazul Bordei, Basescu e corupt. Cui ii pasa de dovezi? Asa arata statul arbitrar, un presedinte cu mintile ratacite prin campania electorala care se crede judecator suprem.(...)
Acesta pare a fi pacatul cel mai frecvent comis de presedinte: supra-evaluarea functiei de presedinte. Unii o numesc in mod exagerat dictatura, dar e mult mai putin: ceva intre infatuare, calcul rece si populism. "

Autosuspendarea justitiei
Dan Tapalaga
Revista 22 Decembrie 2008

"Altfel spus, prin desemnarea lui Predoiu la Justitie, guvernul Boc pica un important test de incredere si provoaca deruta in plan extern. Renuntand la nominalizarea Monicai Macovei, PD-L n-a sacrificat un simplu om, ci un set de pricipii. Si-a incalcat cuvantul dat alegatorilor si s-a dovedit lipsit de onestitate politica utilizand in negocierile cu PSD numele Monicai Macovei pe post de sperietoare. Dar guvernul Boc a abdicat impardonabil de la principiul independentei justitiei, iar Romania risca sanctiuni la Bruxelles, fonduri inghetate dupa modelul aplicat deja Bulgariei si, eventual, activarea clauzei de salvgardare."
Ce mai, fara Macovei, venea sfarsitul lumii... Dar n-a venit!
Dar fara Mungiu si Tismaneanu, o veni?




HotDealNews si AntiRomania Welle pregatesc spalarea Patriarhiei

HotNews si Detsche Welle, sectia romana, doua structuri de informatii care se remarca printr-o activitate constat anti-romaneasca, propun astazi spalarea Patriarhiei on-line, incepand cu ora 18.00.
Data trecuta, cand a venit purtatorul de cuvant al societatii in civil, doctorul in minciuna - apud Traian Basescu - Cristian Pirvulescu, HotNews nu numai ca nu a raspuns intrebarilor pertinente si civilizate ale cititorilor mai avizati dar, ulterior, le-a si eliminat de pe site.
Asteptati-va la acelasi lucru dar incercati si dvs sa puneti intrebari normale.
Cum ar fi: actele de identitate electronice, buletinele, au devenit de saptamana trecuta, prin lege, obligatorii pentru toti romanii, cu incepere de la 1.01.2011. Patriarhia considera ca putem sa le luam linistiti si pe acestea, pe motiv ca sunt "temporare", pana la Judecata de Apoi?
Sau: parintele Stoica va fi, de asemenea, primul care-si va lua buletin cu cip, ca sa aiba doua? Si: ce mai face cipul parintelui Stoica? A inceput sa creasca? :-)

Monday, March 23, 2009

BASARABIA, ultimul refugiu romanesc

Alegerile din Republica Moldova bat la usa si Romania incepe din nou sa-si faca auzit glasul: "Da, e deschis!". Prezent ieri in Austria, presedintele Traian Basescu parca a vrut sa impace si capra "moldoveneasca" si varza politica romaneasca: "Suntem doua tari cu popoare care vorbesc aceeasi limba, au aceeasi cultura si Romania este un sustinator fara rezerve al avansului catre UE al Republicii Moldova", a declarat seful statului, potrivit Agerpres.
Acum, conform DEX, POPOR, popoare, s.n., inseamna: 1. Forma istorica de comunitate umana, superioara tribului si anterioara natiunii, ai carei membri locuiesc pe acelasi teritoriu, vorbesc aceeasi limba si au aceeasi traditie culturala. 2. Totalitatea locuitorilor unei tari, populatia unei tari; cetatenii unui stat; natiune, neam, norod, etc. Daca presedintele se referea la prima acceptiune, nu pot sa nu-i dau dreptate, in sensul ca "cele doua popoare" formeaza o natiune: natiunea romana. Daca se referea la varianta a doua sper ca o facea doar ca sa menajeze sentimentele incurcate ale austriecilor, care "vorbesc aceeasi limba" cu vecinii lor mai dodoleti, nemtii.
Altfel, oricum, Basescu a vorbit pe limba tuturor romanilor. Care ii mai dau si dreptate. In actualul context, pare din ce in ce mai clar ca optiunile romanilor de peste Prut se indreapta covarsitor spre aspiratia de a face parte din acest conglomerat de state numit Uniunea Europeana. C-o fi bine, c-o fi rau, ce e scris si pentru noi, bucurosi le-om duce toate - vorba poetului - de e pace, de-i razboi. Important este ca Romania are o datorie de onoare fata de acesti romani, iar ei incep sa inteleaga faptul ca statul UE pe care il reprezentam si prin care suntem legati, istoriceste, indisolubil, poate reprezenta cel mai important partener strategic al unui proiect de succes. Si viceversa.
Basarabia, piatra unghiulara a Romaniei si in fond, a Europei, se apropie cu pasi repezi de maturitate po­litica europeana. Chiar daca Vladimir Voronin reprezinta inca imaginea tatucului potrivit pentru Republica Moldova, in mentalul multor romani de peste Prut - sau al membrilor minoritatilor ucraineana si rusa - nu poate fi ignorata nevoia de nou, de sange proaspat. Din aceasta perspectiva, optiunea unei parti a decidentilor politici si de informatii din Romania pare sa se indrepte spre Dorin Chirtoaca, tanarul primar al Chisinaului si vicepresedinte al Partidului Liberal. Din pacate pentru el, sforarii din partidul sau sunt prea imbatraniti in rele si au state prea vechi in alte sfere, care atarna de picioarele energicului liberal ca niste ghiulele ale condamnatilor la moarte politica. De cealalta parte, optiunea reformatorilor Partidului Comunist din Republica Moldova pare sa fie actualul presedinte al Parlamentului de la Chisinau, Marian Lupu. Persoanele mai informate considera ca in urma alegerilor de peste doua saptamani se va trece la o rocada, dupa modelul consacrat Putin-Medvedev: tatuca Voronin va ocupa ori presedintia Parlamentului - ori chiar sefia Guvernului - iar pupilul sau Lupu va fi instalat in Palatul Prezidential. In rest, in ce priveste esichierul politic imbacsit de la Chisinau, interesele rusesti, mai precis interesele afaceristice rusesti, se pare ca se vor suprapune de aceasta data cu cele romanesti. Romanesti doar cu numele. Observatorii atenti ai spatiului romanesc au consemnat cum o intreaga gasca tributara vechiului regim Iliescu-Nastase isi face de cap, nestigherita, si in actualul regim. Tot felul de fripturisti, selaristi, urechisti si filati penali. Ca si inainte, nu Romania este cea care castiga. Profiturile grupului de interese meschine sunt impartite, tot ca pe vremuri, cu dubiosii asa-zisi oameni de afaceri si politica de la Chisinau, cu conturi grase, mai ales la Moscova, dar si in alte zone, mai calduroase.
Romania trebuie sa fie constienta ca nu prin acestia va ajuta "poporul" de peste Prut, ci sustinand idealurile firesti ale romanilor, de reintalnire. Desigur, daca privim mai atent si pe Dambovita, nu prea avem, de fapt, unde-i sa-i invitam pe fratii nostri, decat daca au aceleasi tendinte sinucigase de a se scufunda pana la gat in mal. Asa ca, desigur, ar trebui intai sa ne facem curat si poporul nostru, ortodox, sa puna, de azi, mana pe lopeti. Altfel, Basarabia poate va ajunge sa ramana ultimul refugiu cu adevarat romanesc din Europa... In timp ce lupul, care il asteapta si pe Basescu, se distreaza si cu capra si cu varza.

RUSIA ramane cea mai mare putere europeana si face jocurile in UE pe mana Ungariei, Germaniei si Italiei

Cel mai ambitios proiect de vecinatate al Uniunii Europene, cel care are in centru apropierea catorva tari din fosta Uniune Sovietica, cunoscut si sub numele de Parteneriatul Estic, are probleme.
Oficiali de la Bruxelles, citati de Radio Free Europe sustin ca Rusia a lansat o contraofensiva pentru a distruge sau inabusi proiectul care vizeaza sase foste republici sovietice- Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova si Ucraina.
Motivele Moscovei sunt usor de ghicit - se considera a detine puterea in regiune, insa Uniunea a admis public ca doreste sa le ofere acestor tari o alternativa la Rusia (care in sine este tot o sfera de influenta).
Puterea de la Moscova pune presiune considerabila pe Belarus, Moldova si Armenia ("verigile slabe"), iar pe Georgia a redus-o la tacere prin razboiul din vara anului trecut. Ucraina a fost si ea destablizata prin razboiul gazului din ianuarie anul acesta.
Azerbaidjanul, o alta veriga importanta pentru UE, pentru capacitatea de a genera o mai mare autonomie energetica Europei, a primit o oferta de nerefuzat din partea Moscovei - sa vanda rusilor intreaga sa productie de gaze naturale.
Scenariul "de cosmar" trasat la Bruxelles este ca, la summitul Parteneriatului Estic de la Praga, din 7 mai, majoritatea liderilor estici prezenti la reuniune vor actiona ca marionete ale Rusiei - pentru ca Parteneriatul nu este suficient de atragator.
Belarusul este cel care da cele mai multe batai de cap Bruxellesului. Presedintele Aleksandr Lukasenko ramane imprevizibil, insa europenii crede ca acesta are o agenda care inde sa puna in opozitie Rusia si UE.
Moscova tolereaza aceasta pendulare a Belarusului, cu scopul de a-l convinge pe Lukasenko sa recunoasca republicile separatiste georgiene Abhazia si Osetia de Sud.
Daca Lukasenko cedeaza inainte de 7 mai, Bruxellesul s-ar putea trezi la Praga fara unul dintre cei mai importanti aliati din regiune, liderul georgian Mihail Saakasvili, care a declarat ca va boicota evenimentul intr-o astfel de eventualitate.
Ucraina este o alta durere, mai veche, a Uniunii. Liderii de la Kiev s-au plans ca Parteneriatul Estic nu contine nimic nou pentru Ucraina.
Aceasta tara a primit deja asigurari ca ar putea semna un tratat de asociere, ce ar pava drumul spre o intelegere de comert liber si libertate de miscare in Uniune.
Eecul Kievului de a capitaliza succesul obtinut la ultimul summit UE-Ucraina din Franta inseamna insa ca UE nu este presata sa urgenteze aceste actiuni in folosul Kievului. Probabil abia la urmatorul summit, din Suedia, va reusi Kievul sa stranga cu usa europenii pentru actiuni concrete.
Celelalte state din regiunea vizata asteapta si ele ca Uniunea sa le rasplateasca cumva slaba impotrivire aratata fata de Moscova.
Au inteles ca UE nu doreste ca Abhazia si Osetia de Sud sa fie recunoscute (si nici nu le convine deocamdata sa faca asta) si au tinut piept Moscovei, insa sperantele pe care le-au investit in UE trebuie sa-si gaseasca finalitatea.
Incapacitatea UE de a raspunde acestor asteptari cu ceva in plus fata de constructia Parteneriatului Estic este un semnal in plus ca europenii nu pot deocamdata actiona in comun, pentru un scop unice. (Ana Ilie, Ziare.com)

Putin ameninta UE cu revizuirea relatiilor daca va mai continua sa ignore "interesele" Rusiei in Ucraina

Premierul rus Vladimir Putin a amenintat, luni, ca Moscova isi va revizui relatiile cu Bruxelles-ul, in cazul in care interesele Rusiei sunt ignorate. Declaratia sefului guvernului rus intervine la putin timp dupa ce UE a semnat in aceeasi zi cu Ucraina o "declaratie comuna", in cadrul Conferintei internationale de a Bruxelles, pe subiectul modernizarii sistemului ucrainean de gazoducte.
"Daca interesele Rusiei vor fi ignorate, atunci noi vom fi nevoiti sa incepem revizuirea principiilor relatiilor noastre", a afirmat Vladimir Putin, citat de RIA Novosti. "Mi-as dori foarte mult ca sa nu se ajunga aici", a adaugat el, transmite Agerpres.
Ucraina, tara ce tranziteaza pe teritoriul ei 80% din gazele ruse livrate Europei, Comisia Europeana, Banca Europeana de Investitii, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si Banca Mondiala au semnat luni, la Bruxelles, la doua luni dupa conflictul energetic ruso-ucrainean, care a dus la intreruperea livrarilor spre UE, "o declaratie comuna" in care Kievul se angajeaza sa dea dovada de transparenta in domeniul gazelor naturale in schimbul unei viitoare sustineri din partea investitorilor occidentali.
Vicepresedintele Gazprom: Ne pare rau ca Ucraina a fost atrasa in dispute europene
Moscova, care a propus UE si Ucrainei un acord politic trilateral, si-a manifestat nemultumirea fata de documentul semnat, ministrul rus al energiei Serghei Smatko sustinand ca Rusia a fost practic exclusa de la dezbaterile pe subiectul modernizarii gazoductelor ucrainene.
Serghei Smatko s-a declarat totodata "surprins" ca textul semnat luni, la Bruxelles, "nu face nicio referire la Rusia ca furnizor si partener strategic", subliniind ca Moscova si-a manifestat intotdeauna dorinta de a participa la modernizarea gazoductelor ucrainene, inclusiv financiar. "Fara implicarea Rusiei, vor fi puse in cauza diversificarile ulterioare prevazute", a amenintat el, referindu-se la proiectele de gazoducte dintre Moscova si anumite societati europene, precum Nord Stream, care urmeaza sa lege Rusia de Germania pe sub fundul Marii Baltice, ocolind Ucraina.
"Documentul semnat are un predominant caracter politic", a mai declarat Serghei Smatko, tinand sa adauge ca "dezvoltarea retelei ucrainene, izolata de reteaua rusa, este imposibila".
Potrivit agentiei de presa ucrainene Unian, delegatia rusa prezenta la Conferinta internationala de la Bruxelles a parasit forumul dupa anuntarea ceremoniei de semnare a declaratiei comune.
''Nu ne mai intereseaza ce se va intampla mai departe. Si asa totul este clar. Insa ne pare rau ca Ucraina a fost atrasa in dispute europene", a declarat vicepresedintele concernului rus Gazprom, Valeri Golubev, inainte de a parasi forumul.
Premierul demisionar al Ungariei ar putea prelua conducerea South Stream
Publicatia rusa Kommersant scrie, in editia de luni, ca premierul aproape demisionar al Ungariei, Ferenc Gyurcsany, ar putea prelua fraiele proiectului South Stream, alternativa rusilor la proiectul UE Nabucco, transmite NewsIn. Kremlinul a gasit in Gyurcsany unul dintre cei mai activi sustinatori ai gazoductului rus si, potrivit presei ruse, Moscova a fost "neplacut sursprinsa" de anuntarea demisiei oficialului din functia de prim-ministru pentru ca "realizarea acestui proiect poate fi franata" pe fondul slabirii sustinerii politice in UE si a problemelor financiare cu care se confrunta gigantul rus Gazprom.
Ungaria a semnat pentru finantarea studiului de fezabilitate
In urma cu doua saptamani, la Moscova, in prezenta lui Gurcsany si a omologului sau rus, Vladimir Putin, s-a semnat un acord pentru contructia gazoductului pe teritoriul Ungariei, tradus printr-un studiu de fezabilitate finantat de Banca Ungara pentru Dezvoltare. In acord ar fi inclusa si constructia unui joint-venture ruso-ungar pentru sectorul ungar al South Stream.
Opozitia ar putea decide cursul proiectului
Kommersant precizeaza ca urmasul lui Gyurcsany este, de fapt, cel care va determina cursul relatiilor intre Rusia si Ungaria, iar in situatia in care noul premier va fi membru al Opozitiei, se va face apel la "eliberarea" Ungariei de sub jugul rusesc in contextul in care 70% din necesarul de gaz al tarii este asigurat de Gazprom.
Publicatia nu omite sa aminteasca ca premierul ungar a sustinut si proiectul Nabucco, propunand, dupa incheierea crizei energetice din ianuarie, o conferinta la Budapesta pentru promovarea proiectului european.
Gyurcsany cu South Stream, pe modelul Schroder cu North Stream
Premierul ungar ar putea calca pe urmele lui Gerhard Schroder, care, dupa ce a demisionat din postul de cancelar al Germaniei, a fost numit presedinte al Consiliului Actionarilor al companiei operatoare a proiectului North Stream. Astfel, Kommersant noteaza ca s-ar putea ca Gyurcsany sa ocupe fotoliul ramas liber la South Stream, proiect aflat in coordonarea unei companii infiintate de Gazprom si grupul energetic italian ENI. intregistrata la 18 ianuarie 2008 in cantonul elvetian Zug din Elvetia.
In 2008, Gazprom i-a propus fostului premier italian, Romano Prodi, sa preia conducerea proiectului, insa rusii au fost refuzati "cu tact" de italian.
ZIUA Online

NASUL Radu Moraru a dat in premiera nationala pe o televiziune de succes extrase din dezvaluirile lui Aaron Russo despre cip, UE, SUA, Guvern Mondial


Activistul civic Aaron Russo, producator de filme si documentare la Hollywood, detaliaza intr-un interviu faimos cu nu mai putin celebrul militant si jurnalist civic Alex Jones "planul final al Elitei Mondiale", pe care i l-a spus chiar Nick Rockefeller: “Scopul final al acestei Elite Mondiale este de a introduce in fiecare locuitor al planetei un microcip”. Russo mai spune ca razboiul impotriva teroristilor este un fals si ca prin evenimentele de la 11 septembrie 2001 s-au pus in miscare invaziile din Irak si Afganistan. "Nick Rockefeller mi-a spus cu 11 luni inainte ca se va intampla", afirma regizorul. Aaron Russo ne mai vorbeste si despre planul de distrugere a familiei si de reducere a populatiei, care este un obiectiv fundamental al "Elitei Globale", conform http://proortodoxia.wordpress.com/. Russo, care a candidat la prezidentiale in SUA din partea Partidului Libertarian, este autorul documentarului despre planurile Guvernului SUA privind cipurile RFID si taxele ilegale ale "Federal Reserve", care a pus pe jar "elitele", America: From Freedom to Fascism. Russo a murit de cancer galopant la scurt timp dupa ce a dat in vileag dezvaluirile de mai sus privind planurile grupului inchis Council on Foreign Relations. Ieri, pentru prima oara in Romania, NASUL Radu Moraru a difuzat la B1TV secvente din interviul care i-a grabit sfarsitul militantului american pentru libertate.
Vezi si trailerul pentru America: From Freedom to Fascism

"Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as internationalists and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it. "

David Rockefeller - His Book Memoirs, 2002, Page 405

Mai jos despre CFR si Controlul Media.

Nota bene: Membrul CFR Gerald M. Levin, presedinte din 1993 al Time Warner Inc, a cumparat cu 241 de milioane de dolari 31% din actiunile Central European Media Enterprise, CME, trust condus de Ronald S. Lauder, de asemenea membru CFR, care detine in Romania postul PRO TV

UN DEPUTAT PDL s-a opus in sedinta din 17 martie introducerii actelor biometrice: Iosif Veniamin Blaga, fost primar al Orastiei. Cinste lui!

Domnul Iosif Veniamin Blaga:
Doamnă preşedinte,
Stimaţi colegi,
Declaraţia politică se intitulează "Libertatea persoanei, libertatea de conştiinţă pentru generaţiile viitoare, pusă sub semnul întrebării".
La începutul acestui an, viaţa societăţii româneşti a fost tulburată de ştirea introducerii actelor de identitate biometrice.
Siguranţa acestor acte cu cip încorporat este doar un mit, lucru afirmat şi demonstrat. Odată stocate informaţiile personale în cipuri, mai devreme sau mai târziu, se vor găsi persoane care vor putea şi vor frauda documentele de identitate. Cine ne garantează că nu vor putea fi scoase şi introduse date din şi în cipurile personale, fără ştirea noastră şi în ce scop? Devine posibilă schimbarea caracteristicilor persoanei, clonarea persoanei legal sau ilegal, folosind aceste fapte împotriva noastră.
Prin amprentarea tuturor, cu toţii suntem consideraţi suspecţi de activitate infracţională. Întregul sistem de supraveghere electronică va reprezenta o invadare a vieţii private, lucru neîntâlnit în istorie.
Noile legi ce se vor a fi promulgate, reprezintă începutul unui proces de restrângere a libertăţilor individuale şi de intruziune în viaţa privată şi contravin art.8 şi 10 din Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene, precum şi art.23,25,26,27, 29 şi 31 din Constituţia României.
Începând cu 1 ianuarie 2011, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.148/2008 vor fi introduse cărţile de identitate cu cip. Apoi, se va ajunge la concluzia că pentru buna funcţionare a societăţii umane este strict necesar ca toţi oamenii să aibă implantate aceste cipuri pe frunte, posibil pe mâna dreaptă. Nu este pentru prima dată când, în numele unor intenţii bune, ţări întregi păşesc în ceea ce se va dovedi, posibil, o tragedie.
Consider noile perspective şi prevederi legale abuzive şi cer cu fermitate respectarea dreptului fiecărui cetăţean de a accepta sau respinge asemenea măsuri şi acte de identitate, bazate pe cipuri care contravin libertăţii convingerilor laice şi religioase.
Trăim cu speranţa că societatea civilă, prin organismele ei, Parlamentul României vor deschide o dezbatere publică la nivel naţional pe această temă pentru ca societatea, în ansamblul ei, să conştientizeze implicaţiile documentelor electronice.
Este important ca parlamentarii să suspende aplicarea actelor normative privind introducerea documentelor electronice sau să dea posibilitatea populaţiei în a-şi exprima libertatea de conştiinţă prin a alege.
Nu mă opun progresului ştiinţific, dorinţei de siguranţă, nu neg structurile de conducere, dar doresc să apăr acum şi în viitor cetăţenii noştri de posibila ameninţare a pierderii libertăţilor cu greu câştigate.
Stimaţi colegi,
Să ne unim în jurul Adevărului care este Hristos, să facem ca "binele" obţinut prin restrângerea libertăţii şi prin control să eşueze.
Ţări ca Grecia în 1997, Serbia în 2008 au reuşit să respingă introducerea actelor biometrice prin unitatea cu care poporul a acţionat. Dumnezeu să-i binecuvânteze pe toţi cei care se vor angaja în această luptă şi poporul român.
Vă mulţumesc.

MASINA DE VOT LA MINUT. Cartile de identitate electronice cu cip si date biometrice au trecut la vot prin Camera in 60 de secunde. STENOGRAMA

Şedinţa Camerei Deputaţilor din 17 martie 2009

25.Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.184/2008 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate.

"Cine este pentru?

174 de voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Nu sunt.

Abţineri?

Nu sunt. "

consultă fişa PL nr. 103/2009
Domnul Ioan Oltean:
................................................
Poziţia 24 din ordinea de zi, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.184/2008 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate.
Avem procedură de urgenţă.
Rog iniţiatorul să ia cuvântul.
Domnule secretar de stat, aveţi cuvântul.
Domnul Radu Stancu:
Mulţumesc, domnule preşedinte.
Domnule preşedinte,
Doamnelor şi domnilor deputaţi,
Îndeplinirea obiectivelor stabilite de Ordonanţa de urgenţă nr.69/2002, cu modificările şi completările ulterioare, care constituie cadrul normativ privind implementarea cărţii electronice de identitate, este condiţionată de alocarea resurselor de finanţare aferente.
Lipsa acestor surse a dus la întârzierea parcurgerii etapelor premergătoare, cum sunt: modernizarea sistemului naţional informatic de evidenţă a populaţiei în raport cu nevoile de implementare a proiectului; constituirea unei platforme pilot destinată testării funcţiilor şi identificării eventualelor disfuncţii ale noului act de identitate; personalizarea la nivel naţional a cărţii electronice de identitate şi achiziţionarea elementelor care vor forma conţinutul electronic de date ale actului de identitate.
Îndeplinirea acestor etape a impus schimbarea termenelor prevăzute pentru asigurarea echipamentelor şi programelor informatice, realizarea platformei pilot pentru constituirea sistemului informatic şi pentru introducerea cărţii electronice de identitate.
În aceste condiţii, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.184/2008 s-au adoptat măsuri pentru prorogarea termenului pentru punerea în circulaţie a cărţilor electronice de identitate, a termenelor stabilite pentru asigurarea cu echipamente şi programe informatice a autorităţilor şi instituţiilor publice implicate în procesul de eliberare a cărţilor electronice de identitate, precum şi pentru realizarea, începând cu data de 1 iulie 2010, a unei platforme pilot pentru construirea sistemului informatic de emitere a cărţilor electronice de identitate.
Domnule preşedinte,
Doamnelor şi domnilor deputaţi,
Vă rog să adoptaţi proiectul Legii privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă nr.184/2008.
Vă mulţumesc.
Domnul Ioan Oltean:
Mulţumesc, domnule ministru.
Doamnelor şi domnilor colegi,
Raportul comisiei sesizate în fond nu cuprinde amendamente nici admise, nici respinse. Este forma adoptată de Senat.
În această situaţie, propun ca proiectul de lege să urmeze votul final.

(Votat cu 174 voturi "pentru")


23.03.2009 - depunere la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii

PROIECTUL DE LEGE privind tiparirea Pasapoartelor Biometrice se afla depus pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii

Şedinţa Camerei Deputaţilor din 17 martie 2009

9.
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.94/2008 pentru stabilirea unor măsuri privind punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie.


"Voturi pentru?
173 de voturi pentru.
Voturi împotrivă?
Două voturi împotrivă.
Abţineri?
Nu sunt.
Vă mulţumesc."

consultă fişa PL nr. 605/2008
Doamna Roberta Alma Anastase:
................................................
Urmează punctul 8, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2008 pentru stabilirea unor măsuri privind punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie; procedură de urgenţă.
Îi dau cuvântul reprezentantului iniţiatorului.
Domnul Vladimir Alexandru Mănăstireanu (secretar de stat, Secretariatul General al Guvernului):
Vă mulţumesc.
Doamnă preşedinte,
Doamnelor şi domnilor deputaţi,
Prin prezentul act normativ se modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.199/2000 privind înfiinţarea Companiei Naţionale Imprimeria Naţională S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr.402/2001, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât să se confere Companiei Naţionale Imprimeria Naţională S.A. atribuţia de a produce cu titlu de exclusivitate paşapoarte electronice, permise de şedere şi documente de călătorie care se eliberează străinilor, colantului uniform de viză, paşapoarte temporare, titlu de călătorie pentru cetăţenii români, titluri de călătorie provizorii pentru cetăţenii din statele membre ale Uniunii Europene.
De asemenea, prin prezentul act normativ se prevede că personalizarea paşapoartelor electronice se realizează de către centrul naţional unic de personalizare a paşapoartelor electronice care va funcţiona în subordinea Direcţiei Generale de Paşapoarte din cadrul Ministerului de Interne.
Prezentul act normativ mai precizează faptul că RAPPS va continua să desfăşoare activităţile de producere a documentelor în cauză până la predarea efectivă a acestora pe bază de protocol către Compania Naţională Imprimeria Naţională S.A.
O altă modificare se referă la Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, potrivit prezentului act normativ, Compania Naţională Imprimeria Naţională S.A. va putea deduce la calculul profitului impozabil cheltuielile aferente producerii şi emiterii permiselor de şedere temporară sau permanentă pentru cetăţenii străini în condiţiile reglementărilor legale.
În final, precizez că prin prezentul act normativ se prevede în sarcina Ministerului Afacerilor Externe, a Ministerului Economiei şi Finanţelor, a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a secretarului general al Guvernului să iniţieze acte normative de abrogare, modificarea sau completarea mai multor dispoziţii legale în prezent în vigoare, care se referă la activităţile de producere a documentelor prevăzute la art.7 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.199/2000, astfel cum este introdus prin prezenta ordonanţă de urgenţă pentru corelarea lor cu dispoziţiile amintite.
Doamnă preşedinte,
Doamnelor şi domnilor deputaţi,
Vă adresez rugămintea să aprobaţi acest proiect de ordonanţă.
Doamna Roberta Alma Anastase:
Şi eu vă mulţumesc.
Din partea Comisiei pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic?
Nu se află momentan nimeni în sală. Cei mai mulţi sunt la comisie.
Dacă nu este niciun membru al comisiei în sală, atunci rămâne să rediscutăm acest punct când membrii comisiei revin în sala de plen.
................................................
Doamna Roberta Alma Anastase:
................................................
Punctul 8. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.94/2008 privind stabilirea unor măsuri privind punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie.
Proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgenţă.
Îi dau cuvântul reprezentantului iniţiatorului.
A fost susţinut în prima parte a lucrărilor. Nu mai este nevoie să-l susţineţi.
Din partea comisiei, doamna Sulfina Barbu.
Doamna Sulfina Barbu:
Doamna preşedinte,
Stimaţi colegi,
Pentru întocmirea raportului în comisie s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi punctul de vedere al Guvernului care susţine adoptarea acestui proiect de lege.
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea cadrului juridic care să asigure îndeplinirea în regim de urgenţă a obligaţiilor ce revin României, potrivit Regulamentului nr.2252/2004 al Consiliului Europei din 13 decembrie 2004, privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi documente de călătorie emise de către statele membre.
Comisia pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic propune plenului Camerei Deputaţilor aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.94/2008 pentru stabilirea unor măsuri pricind punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie, cu un amendament admis, pentru corelarea Anexei nr.1 cu amendamentul de la nr.crt.4, este necesară introducerea unui nou punct, pct.3, cu următorul cuprins: "În cuprinsul anexei nr.1 sintagma "cu plată" se înlocuieşte cu sintagma "cu titlu gratuit".
Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.
A fost adoptat de Senat în 29.IX.2008.
Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi, iar susţinerea din partea Guvernului a fost făcută de domnul secretar de stat de la Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Camera Deputaţilor fiind Cameră decizională, vă propun adoptarea acestui proiect de lege.
Mulţumesc.
Doamna Roberta Alma Anastase:
Şi eu vă mulţumesc.
Vă rog să propuneţi şi timpul alocat dezbaterii.
Doamna Sulfina Barbu:
Propun cinci minute pentru dezbateri. Mulţumesc.
Doamna Roberta Alma Anastase:
La dezbateri generale, intervenţii? Domnule Matei Brătianu doriţi să luaţi cuvântul? Nu.
Vă supun aprobării propunerea făcută de comisie pentru timpii alocaţi dezbaterii pe articole.
Cine este pentru?
Voturi împotrivă?
Abţineri?
Nu sunt. Vă mulţumesc.
Intrăm în discutarea amendamentelor.
Titlul legii: "Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.94/2008 pentru stabilirea unor măsuri privind punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie."
Dacă există observaţii. Nu sunt. Adoptat.
La pct.2 sunt observaţii? Nu. Adoptat.
Pct.3. Observaţii? Nu sunt. Adoptat.
Pct.4. Observaţii? Nu sunt. Adoptat.
Pct.5. Observaţii? Nu sunt. Adoptat.
Rămâne la vot final.
(Votat cu 173 "pentru")
23.03.2009 - depunere la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii

GUVERNUL BOC, in loc sa combata cipuirea oamenilor de catre Tariceanu, de frica ciobanilor se zbate mai mult pentru oi si pentru boi decat pentru noi

La miei se poate, la OAMENI NU!

Guvernul cere oficialilor UE ca identificarea electronică a ovinelor să fie opţională. Mai avem mai puţin de o lună până la Paşte, iar ciobanii se plâng că nu le-au fost crotaliaţi mieii şi nu ştiu în ce condiţii vor putea să vândă animalele în pieţe.......
Totodată, premierul Emil Boc a declarat la întâlnirea cu comisarul european pe Sănătate, Androulla Vassiliou, că ţara noastră se alătură grupului de state membre care susţin că identificarea electronică a ovinelor şi caprinelor să fie opţională. Oficialii români au explicat comisarului european că o asemenea măsură nu este oportună în actualul context al crizei economice din cauza costurilor ridicate.
Vezi si ZIUA: Persecutie de oaie

DOSARE ULTRASECRETE. Un numar special: Antonescu si tiganii

Antonescu si deportarea tiganilor in Transnistria
Ideea deportarii tiganilor in Transnistria i-a apartinut maresalului Ion Antonescu si nu a avut ca scop lichidarea fizica a tiganilor. Antonescu a recunoscut la procesul din 1946 ca el este responsabil de deportarile din Transnistria. Din documentele pastrate nu rezulta ca Antonescu...

Romanii impotriva deportarii tiganilor in Transnistria
Masura deportarii tiganilor in Transnistria a fost una cat se poate de nepopulara a regimului Antonescu. Oameni politici - ca Dinu Bratianu, seful partidului liberal - au scris memorii impotriva deportarii, avertizandu-l pe maresal ca este o idee barbara pentru care va trebui sa dea...

ONG-urile tiganesti din perioada interbelica
Tiganii din Romania au constituit in perioada interbe­lica mai multe organizatii neguvernamentale - activitatea acestora fiind urmarita cu maxima atentie de Serviciul de Siguranta din cadrul Ministerului de Interne, dar si de Serviciul Special de Informatii. Documentele pastrate releva...

Puci in organizatiile tiganesti
Viata organizatiilor tiganesti din Romania in perioada interbelica a fost una cat se poate de activa: unii conducatori au fost detronati si au disparut din prim-plan, au fost incheiate aliante politice neasteptate - cum ar fi cea incheiata cu Octavian Goga si A.C. Cuza considerati...
Continuarea in ZIUA Dosare ultrasecrete

TRANSNISTRIA. Igor Smirnov: Vom deveni regiunea transnistreană a Rusiei

Intr-un interviu acordat publicaţiei ruse Nezavisimaia Gazeta liderul tiraspolean Igor Smirnov a declarat că problema transnistreană va fi examinată in cadrul apropiatei şedinţe a Consiliului de Securitate al Federaţiei Ruse. "Atunci multe se vor clarifica", a adăugat Smirnov, fără a preciza ce anume, transmite Intrelic.md. Intrebat dacă Transnistria doreşte să devină a doua regiune Kaliningrad, Smirnov a răspuns: "De ce să devenim regiunea Kaliningrad? Noi vom fi o regiune transnistreană a Rusiei".
Referindu-se la recenta intrevedere trilaterală de la Moscova, Smirnov a spus că, in prezent, Chişinăul şi Tiraspolul examinează posibilitatea normalizării relaţiilor dintre două "state" vecine, nu posibilitatea unirii celor două maluri ale Nistrului.
In ceea ce priveşte relaţiile regiunii transnistrene cu Rusia, potrivit lui Smirnov, acestea se află intr-o perioadă de "renaştere". Asta deoarece Moscova, practic, garantează viabilitatea economică şi politică a regiunii, unde fiecare al treilea locuitor este cetăţean al Federaţiei Ruse. Potrivit liderului tiraspolean, relaţiile cu Rusia sunt mai bune acum decat pe timpul lui Putin. "Acum, in plină criză, Rusia şi-a luat angajamentul să achite toate plăţile sociale, inclusiv pensiile. Sistemul nostru bancar este legat de cel rusesc", a spus Smirnov. De asemenea, el a menţionat că Rusia examinează posibilitatea acordării un credit in valoare de 200 de milioane de dolari.
ZiuaOnline
Cititi aici interviul lui Igor Smirnov din Nezavisimaia Gazeta

Sunday, March 22, 2009

In Memoriam Ion Dolanescu. "Sa ma-ngroape-n Chisinau, ca acolo doru-i greu..."



DE UNDE ne vine biometria. SUA in fata unei lumi de "teroristi". De la US-VISIT la Eurodac, BioVisa si IDENT pentru FBI si DHS. PLANURILE DE VIITOR

Testimony of Deputy Assistant Secretary for Policy Kathleen Kraninger, Screening Coordination, and Director Robert A. Mocny, US-VISIT, National Protection and Programs Directorate, before the House Appropriations Committee, Subcommittee on Homeland Security, "Biometric Identification"

Release Date: March 19, 2009

Rayburn House Office Building
(Remarks as Prepared)

"Chairman Price, Ranking Member Rogers, and other distinguished Members, we are pleased to appear before you today to discuss how the use of biometrics and identity management programs enhances our Nation’s security. The Department of Homeland Security (DHS) continues to refine our capabilities to identify accurately and more efficiently process individuals at the border, in airports, and across our screening programs. The Screening Coordination Office (SCO) within the DHS Office of Policy was established to integrate, where appropriate, the wide range of DHS screening and credentialing activities to enhance our missions of keeping dangerous people and things out of the U.S. and securing critical infrastructure. US-VISIT provides the Department’s biometrics identification and analysis services to agencies throughout the immigration and border management, law enforcement and intelligence communities. US-VISIT supports the Department’s mission by providing biometric identification services to Federal, State and local government decision-makers to help them accurately identify people and assess risk.

Access to our nation is critical for a terrorist to plan and carry out attacks on our homeland. As the 9/11 Commission’s Final Report states, “Terrorists must travel clandestinely to meet, train, plan, case targets, and gain access to attack. To them, international travel presents great danger because they must surface to pass through regulated channels to present themselves to border security officials, or attempt to circumvent inspection points.” As the Department continues to implement and integrate key screening programs, the establishment of an integrated immigration and border screening system represents a significant achievement that has improved national security.

The Value of Biometrics
The Department began to collect digital fingerprints and photographs from international visitors applying for visas or arriving at U.S. ports of entry (POE) in 2004 to help immigration officials make visa-issuance and admission decisions. With biographic screening capabilities already well established, biometrics became the next logical step in the evolution of identity management. Unlike names and dates of birth, biometrics are unique and extremely difficult to forge. They provide a reliable, convenient, and accurate way to establish and verify visitors’ identities. Moreover, biometrics are a scalable technology and can be upgraded to stay one step ahead of terrorists and criminals. Biometrics help us meet the challenge of making travel difficult for those who want to do us harm, while making it convenient and efficient for legitimate visitors.

Through its use of biometrics, the Department’s US-VISIT program collects, stores, and shares digital fingerscans and digital photographs for subsequent verification. This biometric information is paired with biographic information pertaining to an individual and used to establish and verify that individual’s identity.

We want to reinforce the critical progress we have made by discussing key capabilities that biometrics provide: greater security, increased efficiency, and a new level of identity assurance.

The Department’s implementation of biometrics capabilities has laid the foundation for the rapid expansion of biometric identification to other agencies. Today, this biometric coordination across the Government is making our screening more collaborative, more streamlined, and more effective than ever before.

Five years ago, our immigration and border management system had disparate information systems that lacked coordination. Today, the Department is unifying these systems to promote a centralized source for biometric-based information on criminals, immigration violators, and known or suspected terrorists.

Five years ago, U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) lacked timely and accurate information about visitors who overstay their visas. Today, US-VISIT provides more than 250 credible leads weekly to ICE, enabling that organization to better enforce our immigration laws. Through ICE’s Secure Communities Program, we are also helping to identify immigration violators arrested by State and local law enforcement.

Five years ago, the United States was alone in applying biometrics to the immigration and border management communities. Today, the United Kingdom and Japan already have robust programs using biometrics. The European Union, Canada, Mexico, Australia, Argentina, Peru and many other countries are in various stages of applying biometrics to immigration control.

Five years ago, we were relying on visual inspection of travel documents to try to identify those that were fraudulent. Today, because of increased information sharing within DHS and with the Department of State (DOS), along with the use of biometrics and machine-readable travel documents, we are able to more quickly identify fraudulent documents. As an example, DHS and DOS partnered in developing the e-passport, which set a new international standard for the security features of a travel document, and the passport card, providing U.S. citizens a secure, limited-use travel document in a more convenient format.

As you know, DHS is preparing for the June 1, 2009, implementation of the Western Hemisphere Travel Initiative (WHTI), which will require U.S. and Canadian citizens to present standardized, secure documentation denoting identity and citizenship for entry at the U.S. land and sea ports of entry. WHTI addresses the vulnerabilities inherent when travelers can present a wide range of documents that are highly susceptible to fraud and cannot be verified. WHTI- compliant documents available to U.S. citizens (the passport book, passport card, Trusted Traveler Program cards, and Enhanceds Driver’s Licenses) are issued in a secure manner and include a biometric (digital photograph) on the face of the card. The WHTI solution is transforming the border by moving away from a vehicle-centric system to a person-centric one.

Radio-frequency identification technology embedded in most WHTI-compliant travel documents, with the appropriate privacy protections and infrastructure, allow DHS the ability to verify an individual’s identity and perform real-time queries against lookout databases even before the traveler pulls up to the inspection booth. The trained DHS officer can compare the digital photograph and biographic information on the document to the traveler in front of them, as well as to the photograph and information on the DHS border officer’s screen that is provided by the document’s issuer—all of which assist the officer in making better decisions about an individual’s admissibility to our country.

While implementing the screening programs across the Department, DHS has maintained focus on the four guiding principles first established for US-VISIT, which are to:

Enhance the security of our citizens and visitors;
Facilitate legitimate travel and trade;
Ensure the integrity of our immigration system; and
Protect the privacy of our visitors.
Screening and Credentialing Programs
DHS continues to identify opportunities to harmonize and enhance screening processes for both security and efficiency reasons across DHS programs. In doing so, we must rationalize and prioritize investments in screening technologies and systems while recognizing that each program faces individual challenges, operates in different environments, and adheres to its respective legal authorities.

In July 2008, DHS finalized the DHS Credentialing Framework Initiative (CFI) to guide the selection and coordination of credentialing activities and investments throughout DHS. In developing the CFI, the SCO led a DHS-wide effort to analyze and compare key programs across the credentialing lifecycle of registration and enrollment, eligibility vetting and risk assessment, issuance, and expiration and revocation; identify the relationships between the credentialing processes and business capabilities and the Information Technology services related to screening and credentialing across the DHS enterprise; and outline the projects needed to actualize a robust, cohesive environment across DHS programs.

While one size does not fit all, every program does not have to reinvent the wheel. The CFI aims to provide a consistent, security risk-based framework across all DHS credentials, improve credentialing processes to eliminate redundant activities, utilize existing information more effectively and improve the experience for individuals applying for DHS credentials. The guidance directs the following:

Design credentials to support multiple licenses, privileges, or status, based on the risks associated with the environments in which they will be used.
Vetting, associated with like uses and like risks, should be the same.
Immigration status determinations by DHS components should be verified electronically.
Eligibility for a license, privilege, or status should be verified using technology.
Design enrollment platforms and data collection investments so that they can be reused by other DHS programs – establishing a preference for “enroll once, use many” environment, where appropriate.
Ensure opportunities for redress – individuals should be able to correct information held about them.

Integrating a Streamlined Transportation Screening Platform
The Transportation Security Administration’s (TSA) Transportation Threat Assessment and Credentialing (TTAC) entity is in the initial stages of an enterprise modernization that is being designed to meet the mission of TSA in line with the CFI requirements. The TTAC Enterprise Modernization Program supports TSA’s mission by significantly improving the vetting management and adjudication platform currently used for conducting security threat assessments on various transportation populations through the use of software applications and a common information technology infrastructure. The current TTAC vetting and credentialing enterprise architecture was created to support 2.5 million individuals per year. Today, the populations supported by TTAC have almost tripled.

It is anticipated that after five years, existing stove-piped business processes and information systems will either be reengineered or replaced by a new integrated business enterprise architecture that will: consolidate multiple enrollment methods, implement identity management services across programs, standardize the approach for customer relationship management, standardize the physical and virtual credentialing processes, standardize threat assessment processes, and consolidate operations, integrating program-specific IT systems and business processes into a common secure enterprise vetting and credentialing architecture. The TTAC Enterprise Modernization program presents an opportunity to eliminate redundant business practices, processes, and subsequent IT investments to achieve significant economies of scale benefits associated with a unifying business integration effort.

In line with the CFI, the TTAC Enterprise Modernization program provides for a unified, modular, and maintainable architecture that will reduce the cost, risk, and time associated with implementing new capabilities, on-boarding new populations, improving the robust nature of the architecture, and on-going operations and maintenance. The Department expects that TTAC modernization will support not only TSA needs but also other special population vetting programs that may support the security of critical infrastructure sectors. Further, TTAC modernization is being coordinated with the Department’s other ongoing information technology modernization efforts.

Biometric Screening and Identification
In another effort to streamline DHS processes, DHS has designated US-VISIT’s Automated Biometric Identification System (IDENT) as the biometric storage and matching service for the Department, providing biometric identification and analysis services to agencies throughout the immigration and border management, law enforcement, and intelligence communities. US-VISIT supplies the technology for collecting and storing biometric data, provides analysis of the data to decision-makers, and ensures the integrity of the data.

IDENT plays an important role in the biometric screening and identity verification of non-U.S. citizens for ICE, CBP, U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS), and U.S. Coast Guard. US-VISIT also supports the Department of State’s (DOS) BioVisa Program and shares information with the Federal Bureau of Investigation (FBI).

Here is how it works:

With each encounter, US-VISIT checks a person’s biometrics against a watchlist of more than 5.2 million known or suspected terrorists, criminals, and immigration violators identified by U.S. authorities and Interpol.
When an identification document is presented, a person’s biometrics are also checked against those DHS has on file as associated with the document to ensure that the document belongs to the person presenting it and not to someone else.
US-VISIT provides the results of these checks to decision-makers when and where they need them.

Biometric Services for DHS and Other Agencies
To give you an idea of the breadth of our services, every day US-VISIT provides access to biometric data for 30,000 authorized Federal, State, and local government agency users to help them identify, mitigate, and eliminate security risks. Let us give you a few examples.

USCIS uses biometrics to screen applicants for immigration benefits.
Border Patrol and U.S. Coast Guard use biometrics as part of their efforts to apprehend illegal migrants.
Department of Defense (DOD) and the intelligence community provide biometrics, including latent fingerprints, they collect from locations where terrorists have been, such as safe houses or training camps to DHS in order to determine whether we’ve previously encountered individuals they suspect to be terrorists and terror suspects.
And finally, State, local and other federal agencies submit biometrics to DHS to support their investigations. Our Biometric Support Center (BSC) verifies almost 50,000 fingerprints each week—helping to solve crimes, identify John or Jane Does, and support terrorist investigations.
Additionally, the US-VISIT Program Office is working with a number of other DHS components, such as the TSA, on future and planned credentialing and identity management programs.

10-Fingerprint Transition
DHS’s transition from collecting 2 digital fingerprints to collecting 10 digital fingerprints at ports of entry from visitors to the United States is nearly complete. DHS deployed new 10-fingerprint scanners at U.S. POEs in 2008, providing the capability to capture 10 fingerprints from 97 percent of in-scope travelers. The transition to 10-fingerprint collection increases DHS’s ability to keep dangerous people out of the United States, while making legitimate travel more efficient. Today, the new fingerprint scanning devices are in place at all major POEs, so international visitors can expect to use the upgraded technology when they enter the United States.

The use of 10 fingerprints for biometric verification offers many enhancements. In 2007, DOS began collecting 10 fingerprints from visa applicants at all of our embassies and consulates to enhance the ability to establish and verify applicants’ identities. 10-fingerprint readers improve the accuracy of identification; improve interoperability with the FBI and DOS, local, and tribal governments; and will mean fewer travelers will be referred to CBP secondary inspection. DHS will now also be able to conduct full searches against the FBI Unsolved Latent File, which, for example, allows DHS to match against prints lifted from crime scenes and those collected in Afghanistan and Iraq.

Interoperability with the Departments of Justice and State
DHS’s 10-fingerprint collection standard makes our system more compatible with the FBI’s biometric system, the Integrated Automated Fingerprint Identification System (IAFIS). We have been working with the FBI for the last several years to make our two databases fully interoperable to more seamlessly match biometric information so we can better identify people who pose a threat to our country.

DHS, the Department of Justice (DOJ), and DOS signed a memorandum of understanding on interoperability on August 1, 2008. The first-phase capabilities for the initial operational capability were deployed in October 2008.

This integrated system will allow authorized users access to all relevant information in a timely manner so they can make the right decisions about the individuals they encounter. IDENT/IAFIS interoperability increases the ability of DHS and DOS to screen individuals; and it benefits the FBI and other law enforcement organizations by providing them with increased access to immigration information about high-risk individuals to whom DOS has refused visas and those whom DHS has expeditiously removed.

Secure Communities
The Department’s Secure Communities initiative will change immigration enforcement by using technology to automate sharing with law enforcement agencies and by applying risk-based methodologies to focus resources on assisting all local communities to remove high-risk criminal aliens.

In 2008, DHS and DOJ began an information-sharing program with local law enforcement counties in North Carolina by providing them access to immigration violation information on their criminal arrests. This capability is part of DHS and DOJ efforts to distribute integration technology that will link local law enforcement agencies to both FBI and DHS biometric databases.

US-VISIT and the FBI Criminal Justice Information Services Division continue to work with ICE in preparation for further deployment of Secure Communities.

Developing Interoperability with the Department of Defense
DHS and DOD have begun identifying ways the two departments can exchange information in a more systematic manner to further each other's missions consistent with legal authorities and privacy. Central to this effort is an automated exchange of biometric data on individuals’ DOD encounters overseas. Such information would greatly enhance the ability of DOS and DHS to effectively screen who is admitted into the United States. DHS information is useful to DOD for credentialing and access control vetting, among other uses. As with interoperability with DOJ and DOS, some of the most complex issues concerning data sharing are not technical, but rather those dealing with policy and business processes. DHS and DOD are working diligently to explore potential opportunities and to identify technical and process solutions.

Air/Sea Biometric Exit
DHS has performed significant planning and testing over the past three years examining possible solutions for integrating US-VISIT biometric exit requirements into the international air departure process. The options of deployment at airline ticket counters, TSA checkpoints, airline boarding gates, and in airport terminals are being considered. For more than two years, US-VISIT ran biometric exit pilots at 14 air and sea locations. These pilots evaluated the use of both automated kiosks and mobile devices in port terminals. The pilots ended in May 2007 and demonstrated that the technology works, but also that compliance by travelers was low.

On April 24, 2008, DHS published a notice of proposed rulemaking (NPRM) on the collection of biometrics from aliens departing from air and sea ports. The NPRM proposed that commercial air carriers and vessel carriers collect and transmit international visitors’ biometric information to DHS within 24 hours of their departure from the United States. Development and publication of a final rule is pending the completion of pilots as required by the Consolidated Security, Disaster Assistance, and Continuing Appropriations Act, 2009 (Pub. Law 110-329). The 2009 Appropriations Act restricts US-VISIT from spending any money to create an air exit solution, until the pilots are completed and a report on the pilot test is submitted to the Committees on Appropriations of the Senate and the House of Representatives and reviewed by GAO. DHS is assessing methods for conducting air exit pilots consistent with the FY 2009 appropriation. The results of the pilot evaluation, combined with the review of public comments submitted in response to the NPRM, will inform the decision on the option to be selected for publication in the final rule.

When a long-term exit solution is deployed, it will also be deployed to commercial seaports to provide an integrated biometric exit capture for vessel carriers passengers. However, the scope for biometric exit at sea will be considerably smaller than for air.

International Cooperation and Collaboration
When DHS began the US-VISIT program to collect biometrics as part of port of entry screening, the world watched skeptically to see if the benefits of biometrics would work on a large scale. Although a handful of nations were testing biometrics, DHS was the first to launch a comprehensive biometric-based identity management system for immigration and border management. Five years later, more and more countries are approaching us to discuss our lessons learned as they develop their own similar systems. We want other countries to benefit from our experience, and in turn, we can learn from them.

Some countries have already begun operations or are nearing deployment. For example:

In November 2007, Japan implemented a two-fingerprint biometric entry system that is similar to US-VISIT’s initial implementation.
The United Kingdom is collecting 10 fingerprints from visa applicants and is testing fingerprint collection at ports of entry.
The European Union is building a 10-fingerprint visa-issuance program based on the very successful Eurodac.
We are working closely with Australia, which has been a pioneer in facial recognition, as it advances its identity management program.
The United Arab Emirates has been using iris scans as part of its immigration and border control processes for some time now.
Other countries are actively pursuing biometrics:

In August 2008, Peru announced it is working to implement biometric technology in its migration control systems to guarantee the authenticity of personal identification documents and to speed visitor control.
Mexico is planning to modify its currently successful biographic-based system to incorporate biometrics, which is similar to what we did in 2004.
Canada recently approved the budget for a 10-fingerprint visa-issuance program.
As the use of biometrics increases worldwide, the importance of international standards and best practices cannot be overstated. Consistent international standards for biometrics are essential to developing compatible systems, and compatible systems are essential to crippling international criminal enterprises as well as terrorists’ ability to travel. Appropriate data sharing can only be accomplished with consistent standards.

The Future of Biometric Screening
Biometrics offer real opportunities to dramatically increase the efficiency of identifying people. The Department is researching emerging technologies to expand our screening and identification capabilities. We recognize that future identity management systems will require increased assurance, efficiency, ease of use, and flexibility.

As DHS implements biometric exit procedures, both at airports and land border POEs, we are looking for more efficient, less invasive technologies to verify visitors’ departures. Particularly at the land border, we are looking for technologies that might meet our needs better than requiring visitors to have their fingerprints scanned while driving at speed through a POE.

In some cases, the key to expanding biometric screening is to bring the technology to remote locations where decision-makers need it.

For example, Coast Guard is using mobile biometric collection and analysis capabilities on the high seas off the coasts of Puerto Rico and Florida. This project has helped the Coast Guard identify and refer for prosecution and/or administrative immigration proceedings hundreds of repeat illegal migrants who are ineligible to enter the United States, including some wanted for human smuggling and murder.
In addition, CBP’s Air and Marine Operations is examining opportunities to use mobile biometrics to its areas of operation.

Success Stories
Our biometric entry procedures have made a tremendous difference in efforts to improve the integrity of our immigration and border management system. Some of our many success stories include stopping more than 2,400 criminals or immigration violators at the POEs based on biometrics alone, and identifying thousands who are ineligible to receive visas to travel to the United States. There is no doubt that we have deterred countless more.

DHS’s use of biometrics is helping eliminate the ability to use fraudulent or altered travel documents. Now when travelers arrive in the United States, we are able to quickly verify their identity and identify those who are known to have committed immigration violations. Here is an example:

On March 16, 2008, a subject arrived at the John F. Kennedy International Airport in New York and applied for admission with a valid Turkish passport and an unexpired B1/B2 visa. The subject was referred to secondary inspection as a match to the IDENT biometric watchlist for a previous voluntary departure.
During secondary inspection, queries revealed that on November 10, 2003, the subject had been apprehended taking pictures of the Ft. Leonard Wood Missouri Military Base. While in custody, it was discovered then that he had overstayed his period of admission in the United States.
This subject had been admitted into the United States on June 9, 1997, and was granted voluntary departure by an immigration judge on May 13, 2005, to remove himself by September 13, 2005.
On March 16, 2008, the subject attempted to enter the United States using the identity of his twin brother through his brother’s travel documents. The subject was denied access. The subject is inadmissible to the United States for willful misrepresentation and not being in possession of valid travel documents.
Biometrics are helping enforce our borders away from ports of entry, too.

In December 2007, the U.S. Coast Guard interdicted 10 migrants attempting to illegally enter Puerto Rico by sea. When the migrants’ biometrics were checked against IDENT, it was revealed that two of the migrants had illegally entered the United States before, had been subsequently removed from the United States, and were suspected of being part of a human trafficking organization. The two suspected traffickers were brought ashore for referral for prosecution along with two witnesses who would testify against them. Since the Coast Guard began using mobile biometric services to identify illegal migrants at sea, prosecutions of repeat offenders have increased dramatically and illegal migration has dropped by 60 percent in the area where the technology is being used.

US-VISIT Privacy
DHS is committed to adhering to the strictest privacy standards. DHS only collects information needed to achieve the program objectives and mission and only uses this information in a manner consistent with the purpose for which it was collected. DHS also conducts periodic audits of its systems to ensure appropriate use within the limitations of the Privacy Act.

Ultimately, the success of the US-VISIT program will be measured by not only our ability to identify those who may present a threat, but also our ability to protect against identity theft and fraud. We are acutely aware that our success depends on how well we are able to protect the privacy of those whose biometrics we hold. A breach of this most personal data would undermine the public’s trust. We have a dedicated privacy officer responsible for ensuring compliance with privacy laws and procedures and for creating a culture of privacy protection within the US-VISIT Program. Furthermore, we are transparent. From the beginning, we made clear that the information gathered by DHS or State will be used only for the purposes for which it was collected, consistent with those uses authorized or mandated by law. Our policy extends to non-U.S. citizens most of the same privacy protections we give by law to U.S. citizens. We regularly publish privacy impact assessments and system of records notices to provide people with a clear view of the information we collect, how we store it, and our policies and practices to ensure it is not abused.

Conclusion
To ensure we can shut down terrorist networks before they ever get to the United States, we must also take the lead in driving international biometric standards. By developing compatible systems, we will be able to securely share terrorist information internationally to bolster our defenses. Just as we are improving the way we collaborate within the U.S. Government to identify and weed out terrorists and other dangerous people, we have the same obligation to work with our partners abroad to prevent terrorists from making any move undetected. Biometrics provide a new way to bring terrorists’ true identities to light, stripping them of their greatest advantage—remaining unknown.

Biometrics have increased our Nation’s security and the security of nations around the world to a level that simply did not exist before. Biometrics are affording us greater efficiencies, making travel more convenient, predictable, and secure for legitimate travelers. Biometrics are enabling people to have greater confidence that their identities are protected, and in turn decision-makers are more certain that the people they encounter are who they say they are.

So what is next? We need to aggressively pursue innovation. Those who want to do us harm continue to contemplate ways to exploit our weaknesses, so we cannot afford to slow down. We too must contemplate ways to create even more efficient and affordable identification technologies. We have to continue to explore mobile biometrics and biometrics captured at speed, and we must do so safely.

We must also continue to advocate abroad. We recognize that with the power of biometrics and a foundation of international cooperation, we can transform and enhance the way the people travel the world and the way we protect our nations from those who would do us harm.

Chairman Price, Ranking Member Rogers, and other distinguished Members, we have outlined our current efforts that, with your assistance, will help DHS continue to protect America. The Department’s use of biometrics plays a critical role in supporting many programs and initiatives within DHS and other Federal agencies.

Thank you for again for this opportunity to testify. We will be happy to answer any of your questions. "

Intrebarile si raspunsurile, in curand, aici